Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
2941/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isäni kuoli, niin sukulaiset odottivat itsestäänselvänä että teetätän haudalle sellaisen halvan kyltin.

Annoin laittaa parasta, kalliimman mukaan, vaikka ei faijan kanssa nyt mitään ylimpiä ystäviä oltu.

Faijan rahoillahan minä sen tein.

Vierailija
2942/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks sukulainen (vielä tosi varakas) joka kylään tullessaan tuo aina jotakin syötävää (ja olen siis tosi kiitollinen näistä tuomisista eikä niissä ole mitään vikaa), mutta lähtiessään ottaa jäljelle jääneet mukaansa (vaikka jos tuomassaan keksipaketissa on keksejä jäljellä jne.)

Ja sama toistuu aina, oli hän sitten käymässä kahvilla tai yöpymässä viikonlopun yli. Omia tarjoilujani syö kyllä myös.

Melkeinpä säälittää enemmän kuin ärsyttää, sillä tuntuu, että hän ei aivan tajua, miten paljon tuollainen voi aiheuttaa ikävän ja ankean ihmisen leimaa. Ja minulla on vähän tunne, että hän ei ole saanut lapsuudenkotoaan esimerkkiä vaikka tuliaisten tuomisesta (aiemmin ei edes tuonut tuomisia, nykyään sentään jotain, vaikka ottaakin loput matkaan). En tunne hirveän hyvin heidän perhettään, ovat vähän kaukaisempia sukulaisia, mutta tiedän, että ainakin isä on ilmeisesti melkoisen pihi.

Tämä sukulaiseni on muuten aivan ihana ihminen, ja olen yrittänyt olla takertumatta tuohon asiaan. Ei vain voi mitään, että jotenkin tympäisee tuo tapa tosi paljon erityisesti just siinä tilanteessa. Valmistaudun nykyään jo henkisesti piilottamaan ärsytyksen kun tiedän että hän kohta on lähdössä ja olemaan valmiina kommentoimaan iloisesti "totta kai, ota vain mukaan! Saat noista hyvät eväät vielä matkalle", kun hän alkaa hyvästien koittaessa varovasti puhumaan tuomisistaan ("Ai niin, näitähän jäi vielä, voisin ottaa nämä loput matkaan")

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2943/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saituri kirjoitti:

Entinen, hyvin varakas miesystäväni; lasinpesuaineen teki kesäisin itse Fairysta ja vedestä. Talvisin kun sitä ei voinut käyttää, säästi pesuainetta siten että ajoi niin likaisella tuulilasilla että näkyvyys lähes nolla 😆🙈 Jos jossain halpaa polttoainetta, tankkasi sitä kanistereihin jotka kulki auton kontissa mukana. Todella vaarallista, jos sattuisi vaikka kolari ja tulipalo 🤦

Laimensi limsan vedellä. Kahvinkeittimeen lämmintä vettä, ettei kulu sähköä kun keitin muuten lämmittäisi veden (?!) Käytti samoja (päällys) vaatteita ainakin kuukauden että säästäisi pyykkäyksessä. Haisi tunkkaiselle, voin kertoa.

Söi vanhoja ruokia. Poisheittämistä ehdottaessa hänen piti miettiä asiaa "yön yli".

Säilöi kaiken mahdollisen vanhan ja rikkinäisenkin, ja niistä luopuminen oli äärimmäisen vaikeaa. Meni jo ihan neuroosin puolelle.

Kyseessä oli hyvin korkeasti koulutettu ja urallaan menestynyt henkilö.

Keräsin (puhtaat!) vaatteeni ja siirryin omaan kotiin syömään tuoretta ruokaa 😁🖐 Kotimatkakin taittui hyvällä näkyvyydellä ja kirkkaalla tuulilasilla 😆

Tuo Fairy-konsti on yleisesti taksikuskeilla käytössä. Toki he myös pesevät autojaan useammin kuin muut kuskit, joten Fairy-roippeiden jälkiä ei jää auton katolle. Fairy on paras ötököiden irrottaja tuulilasista.

Vierailija
2944/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätetään kuset ponttöön, jotta seuraava voi kusta tai mitä ikinä tekeekin, niin siihen päälle ja vetää vessan vasta sitten.

Säästetään näin vesilaskua.

Minä teen näin, mutta asunkin yksin. Ei tulisi mieleen, jos taloudessa asuisi muita.

Vierailija
2945/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en käytä vessapaperia ollenkaan, pitäähän ne kädet kuitenkin pestä

Yäk. Toivottavasti et ole pihi saippuan suhteen.

Kuka juntti paperia käyttää, kun bideellä voi pestä.

Ne kaikki juntit, jotka hamstrasivat koronan aikaan vessapaperia. Nyt ne joutuu käyttämään, että päiväys ei mene yli.

Vierailija
2946/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan joskus hedelmäpusseja että saan ostokset kannettua, koska en raaski maksaa 0,29 muovipussista. Jos on kestokassi unohtunu. Pesen itseni nykyään suihkulla koska vessapaperi on törkyhintaista tai sitten otan julkisista vessoista niitä käsipapereita mukaan

Vierailija
2947/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätetään kuset ponttöön, jotta seuraava voi kusta tai mitä ikinä tekeekin, niin siihen päälle ja vetää vessan vasta sitten.

Meillä tätä kutsuttiin perhepissaksi.

Meillä eikä kavereilla (tietääkseni) ollut tätä tapaa mutta kun menin ensimmäistä kertaa miesystäväni isän luokse parikymppisenä, niin kyllä ahdisti kun olin menossa vessaan niin miehen isä huikkasi mulle " jos käyt pienellä hädällä niin älä vedä vessaa, menen sinun jälkeen sinne"

Olin et 😮😮😮👀😳🥶. En tietenkään ääneen sanonut mutta teki mieli olla menemättä enään mutta sekin olisi ollut töykeää niin menin , jonka jälkeen hän meni heti perässä. Siitä opin että en ikinä käy siellä vessassa ellei ole ihan pakko.

Vierailija
2948/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen näin, mutta asunkin yksin. Ei tulisi mieleen, jos taloudessa asuisi muita.

Tätä alkoivat vanhempani harrastaa, kun olin jo muuttanut pois kotoa. Rahasta ei ollut kiinni missään vaiheessa vaan ihan silkasta idiotismista. Tarpeeksi kun vuosia kului niin siellä alettiinkin ostella toinen toistaan vahvempia ja kalliimpia puhdistusaineita, että pöntön olisi saanut vielä puhtaaksi. Vaan eipä se tullut enää puhtaaksi edes erikoisliikkeidenkään aineilla, ja koko pönttö vaihtaa pitää kun toisestakin aika pian jättää ja joudun remontoimaan paikan myyntiin. Ja kuinka monta kertaa sanoin tästä asiasta, ainakin sata.

Vierailija
2949/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan vuokra firmoista työvoimaa, vaikka tehdään satoja miljoonia voittoa...

Vierailija
2950/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko käyttää autoa tanktessaan autoansa jokaisella pistoolilla, jos vaikka olisi "jämiä" jäänyt siihen letkuun.

Se että pieree sisäänpäin

Vierailija
2951/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kysymme toisiltamme meetkö pissalle. Jos toinenkin on just menossa eka kävijä ei vedä vessaa.

Muuten tietysti vedämme.

Vierailija
2952/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuseskelen pihalle. Ei sen säästyvän rahan takia, vaan tuntuu hullulta pumpata pikku pisu ämpärillisellä juomakelpoista vettä. Asumme maalla, joten tonttia ja puskia riittää. M48

Vierailija
2953/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tätä kutsuttiin perhepissaksi.

Meillä eikä kavereilla (tietääkseni) ollut tätä tapaa mutta kun menin ensimmäistä kertaa miesystäväni isän luokse parikymppisenä, niin kyllä ahdisti kun olin menossa vessaan niin miehen isä huikkasi mulle " jos käyt pienellä hädällä niin älä vedä vessaa, menen sinun jälkeen sinne"

Olin et 😮😮😮👀😳🥶. En tietenkään ääneen sanonut mutta teki mieli olla menemättä enään mutta sekin olisi ollut töykeää niin menin , jonka jälkeen hän meni heti perässä. Siitä opin että en ikinä käy siellä vessassa ellei ole ihan pakko.

:DDD

Vierailija
2954/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä. 

Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.

En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.

Nainen tahtoo hyötyä siitä että tarjoaa límaista looraansa. Siksi jyrkkä ei panohommille kunnes kahvikuppi on maksettu.[/quot

Sinä se et oo saanu pildeä joko ikinä, tai ainakaan vuosiin. Emmekä ihmettele. 

Vierailija
2955/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy lomamatkalla, matkaopasta ei voi ostaa vaan se pitää lainata kirjastosta.

Vierailija
2956/3893 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri osti sähköauton, jotta säästäisi harrastusmatkojen bensakuluissa. Nyt käyttää harrastukseensa ajaessaan kaiken vapaa-aikansa latauspisteillä odottelemiseen. Ja pihinä pysyy ulkona odottamassa ettei tarvitse ostaa / tule ostettua huoltoasemalta / kaupasta mitään.

Vierailija
2957/3893 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä ajattelette näistä hotelli aamiaisista kerätyistä eväistä lasten rattaiden kuomuun piilotetuista eväistä? Pitkin päivää niitä nautitaan perheen kanssa. Noloa

Vierailija
2958/3893 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti sukulainen halusi maksatuttaa kulut perimästään omaisuudesta muilla sukulaisilla...

Vierailija
2959/3893 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koe , että kaksi purkkatyynyä on liikaa. En tykkää. Ymmärrän äitiäsi siis oikein hyvin - eikä kyse ole piheydestä. Me jotkut vaan tykätään siitä, että purkkaa ei tarvitse suu auki jauhaa.

Vierailija
2960/3893 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

halapaa kirjoitti:

Naapuripariskunta maksoi vesivastiketta kahdelta hengeltä. Naapurin puoliso sai aivoinfarktin ja joutui sairaalaan pariksi-kolmeksi kuukaudeksi. Naapuri soitti sitten isännöitsijälle ja ilmoitti, että vesivastike menee nyt vain yhdeltä.

Olin joskus kiinteistösihteerihommissa. Naurettiin työkavereiden kanssa, että ensimmäinen teko, jonka tuore leski tuntuu tekevän suruviestin saamisen jälkeen, on soitto isännöintiin ja vainajan vesimaksun peruminen. Kerran mulle soitti yksi leski tän asian. Sitten meni pari tuntia ja soitti kysyäkseen suruliputuksesta. Priorisointi.

Leskellä voi olla minimaaliset tulot ja hyvin vähän rahaa pankissa. Shokissa oleva henkilö käyttäytyy joskus erikoisella tavalla. Tiedän tapauksen, että nelikymppinen mies oli saanut sydänkohtauksen kotona. Vaimo löysi hänet työstä palatessaan. Ensin soitettiin ambulanssi ja poliisi taisi käydä lyhyesti rutiininomaisesti. Sitten vaimo alkoi pestä pyykkiä! Kyllä, olin paikalla, koska oltiin aiemmin sovittu kyläilystä.

Kun akuutit kriisitoimet on tehty (ambulanssi ja poliisi), onkin hyvä tehdä jotain arkista, helpompi olla kun puuhaa jotain. Myöhemmin pystyy rauhoittumaan suremaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä