Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on todella pihi. Rahasta hänellä ei ole koskaan ollut pulaa , koska opinnot rahoitti varakkaat vanhemmat ja tällä hetkellä on hyväpalkkaisessa työssä. Velkaa/lainoja ei ole.
Minua ei haittaa hänen piheilynsä muuten, mutta se ärsyttää että hän olettaa aina että illanistujaisissa muut tuovat ruoat/juomat ja hänen ei tarvitse kuin istua pöytään syömään. Hän ei koskaan viitsi tuoda mitään ja jos tuo, niin siitäkin oleviin kuluihin pitää muiden osallistua. Illanistujaisissa on aina meillä ollut tarkoitus että sovitaan mitä tuomisia kukin tuo ja tasapuolisesti. Ei ole mitään 7-ruokalajin illallisia, vaan ihan perus leffailta .¨Tää pihi kaveri toi kerran dippipussin ja yhden kermaviilin. Niistä hän vaati sitten muilta maksua . Häneltä ei kukaan ole koskaan pyytänyt erikseen maksua muiden tuomisista. Useimmiten hän ei tuo mitään mukanaan illanistujaisiin.
Kerran yks kaveri hermostu tähän piheilyyn ja sanoi kaverille suoraan että eikö olisi reilua että edes joskus toisi jotakin. Seuraavalla kerralla kaveri toi leipomiaan pipareita. Kun jokainen oli niistä ottanut yhden, niin hän sulki piparipurkin ja sanoi että enempää ei oteta ja jos joku ottaa, niin hänelle siitä sitten maksu jauhoista ym .
Meillä oli tällainen, joka yhden kerran tuli tyhjin käsin mun luo, oli sovittu nyyttörit ja mitä kukin tuo. Sanoi ei kerennyt kauppaan.
Annoin takin ja sanoin nurkan kauppa on auki. Toi aivan eri tuotteen, piti tuoda juustoraastetta 500 g, toi 200 g tuorejuuston.
Mä tehtiin pizzaa. Sanoin sä et koske pizzaan. Jaoin palat valmiiksi, annoin hemmolle tuorejuuston ja kaapista näkkileipää.
Illan jälkeen laitoin viedtiä ei ole enää ikinä tervetullut. Ei tuonut juotavaakaan. Kerjäsi muilta. Otin viinilasin pois hänen kädestä, annoin ruman mukin ja siihen kaadoin vettä.
Oli lähdössä baariin mukaan. Sanoin ethän sä viitsi maksaa edes narikkaa
Yritti tulla mun luo uudestaan, sanoin et oo tervetullut
Työkaverini änkeytyi kylään ja yritti syödä muoviomenatkin! Muoviomena oli kyllä aivan aidon näköinen.
Mehiläinen palkkaa 20 hoiva- avustajaa Filippiineiltä Siikalatvalle, Eikö tässä ole jo piheyden huippua kerrakseen, Eikö Suomessa enää löydy avustajia , Täältä Suomesta löydy hoitajia , kun täällä on Terveyden ja Hoidon koulujakin ja itse Siikalatvallakin voi opiskella lähihoitajaksi mitä sitten vasta valmistuneet hoitajat sitten tekee .
Kysyn?
Yks uusiokäytti spärdärit ja vessapaperit
Eksä yritti käyttää pesukonettani vielä eron jälkeen. En halunut nähdä koko ihmistä saati hänen pyykkejään.
Tuntemistani piheistä ylivomaisesti pihein ei pidä helteillä auton ilmastointia päällä kuin alussa max pari minuutia. Säästää kuulemma bensiiniä. (0,5 litraa kukuisi muuten tunnissa ilmastointia päällä pitäessä)
(=0,5x1,6€ = 80 senttiä tunnissa säästyy istumalla pätsi-autossa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän yhtä ja samaa kaupan muovikassia niin kauan kuin mahdollista. Koska kuljetan ostoksia pyörän korissa, kassiin tulee helposti viiltoja/repeämiä. Ne paikkaan sisäpinnalta teipillä. Leveä pakkausteippi on omiaan tällaiseen fiksaukseen, halpaakin.
Vasta sitten muovikassi päätyy roskasankoon, kun sitä ei enää mikään pysty pitämään kasassa/sangoista ei voi kantaa. Viimeisen tehtävänsä toimittaa roskapussina.Sama täällä. Mutta nuo uudet ohemmat "ekokassit" ovat aivan uskomatonta kuraa. Eivät tahdo montaa käyttökertaa kestää.
Lähes kaikki kaupparyhmät ovat jo tainneet siirtyä niihin ohuisiin pilipalikasseihin. Ainoastaan Lidlissä taitaa enää olla niitä paksummasta materiaalista tehtyjä kunnon hyviä kasseja.
Ympäristösyillä kai sitä muutosta perusteltiin, mutta minusta kyllä tuntuu, että se oikea syy on siinä, että niitä kasseja saataisiin myytyä enemmän. Itselläni ainakin ne paksummat kassit kestivät käytössä varmaankin n. 3 kuukautta, ennen kuin ne olivat sen verran reikäiset, että oli syytä vaihtaa uuteen. Ne uudet ohuemmat kassit eivät montaa käyttökertaa kestä.
Omalla kohdallani siis "ekokassit" olivat muutos huonompaan suuntaan ympäristön kannalta.
Ja ne Lidlin kassit on myös kierrätettyä muovia.
Vierailija kirjoitti:
Jos peitto liian lyhyt, varpaat paljaana, leikkaan yläpäästä kaistaleen ja ompelen sen alalaitaan😉😉😉
Minä en käytä gps:ää. Merkkaan paikan muistiin taivaalla olevan pilven mukaan.
Ex-miesystäväni, Kanarialla asuva ravintolayrittäjä pakotti minut keräämään wc-paperirullat naisten vessoista, kun olimme jossain toisessa ravintolassa tai baarissa käymässä. Saaliin hän sitten vei omaan kuppilaansa. Myös pillit piti ottaa juomista talteen, sekä omassa ravintolassa että muualla. Ne huuhdottiin ja käytettiin uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Mehiläinen palkkaa 20 hoiva- avustajaa Filippiineiltä Siikalatvalle, Eikö tässä ole jo piheyden huippua kerrakseen, Eikö Suomessa enää löydy avustajia , Täältä Suomesta löydy hoitajia , kun täällä on Terveyden ja Hoidon koulujakin ja itse Siikalatvallakin voi opiskella lähihoitajaksi mitä sitten vasta valmistuneet hoitajat sitten tekee .
Kysyn?
miten tässä on piheydestä kyse?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on todella pihi. Rahasta hänellä ei ole koskaan ollut pulaa , koska opinnot rahoitti varakkaat vanhemmat ja tällä hetkellä on hyväpalkkaisessa työssä. Velkaa/lainoja ei ole.
Minua ei haittaa hänen piheilynsä muuten, mutta se ärsyttää että hän olettaa aina että illanistujaisissa muut tuovat ruoat/juomat ja hänen ei tarvitse kuin istua pöytään syömään. Hän ei koskaan viitsi tuoda mitään ja jos tuo, niin siitäkin oleviin kuluihin pitää muiden osallistua. Illanistujaisissa on aina meillä ollut tarkoitus että sovitaan mitä tuomisia kukin tuo ja tasapuolisesti. Ei ole mitään 7-ruokalajin illallisia, vaan ihan perus leffailta .¨Tää pihi kaveri toi kerran dippipussin ja yhden kermaviilin. Niistä hän vaati sitten muilta maksua . Häneltä ei kukaan ole koskaan pyytänyt erikseen maksua muiden tuomisista. Useimmiten hän ei tuo mitään mukanaan illanistujaisiin.
Kerran yks kaveri hermostu tähän piheilyyn ja sanoi kaverille suoraan että eikö olisi reilua että edes joskus toisi jotakin. Seuraavalla kerralla kaveri toi leipomiaan pipareita. Kun jokainen oli niistä ottanut yhden, niin hän sulki piparipurkin ja sanoi että enempää ei oteta ja jos joku ottaa, niin hänelle siitä sitten maksu jauhoista ym .
Tämä on jo hyväksikäyttöä. Jäisi itseltäni kutsumatta tällainen tyyppi. Valikoin ystäväpiirini tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn?miten tässä on piheydestä kyse?
Jos niille ei tarvitse maksaa ihan samaa palkkaa kuin suomalaisille. Jos niille ei tarvitse maksaa muutenkaan samoja työsuhde-etuja kuin suomalaisille tai muita maksuja. Jotainhan sillä vältetään, että se kannattaa.
Ihmetyttäähän tämä muuten, jos kerran suomalaisiakin alan ammattilaisia on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn?
Ei löydy. Puuttuu joka paikasta hoitajia. Filippiiniläiset ovat ihania ihmisiä, hyvä valinta paikkaamaan hoitajavajetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos niille ei tarvitse maksaa ihan samaa palkkaa kuin suomalaisille. Jos niille ei tarvitse maksaa muutenkaan samoja työsuhde-etuja kuin suomalaisille tai muita maksuja. Jotainhan sillä vältetään, että se kannattaa.
Ihmetyttäähän tämä muuten, jos kerran suomalaisiakin alan ammattilaisia on saatavilla.
Hoiva-avustajilla on suppeampi koulutus ja siitä syystä pienempi palkka. Tekevät perustyötä, lääkeluvat puuttuvat.
Ell. Räihä Kpo kirjoitti:
Uusi tapailemani mies ei suostunut ostamaan noin 500 euron Louis Vuitton laukkua vaikka olin harrastanut jo kerran seksiä hänen kanssaan. 🤦♀️
Joillekkin miehille ei vaan mahdu päähän että jos tahtoo laatunaisen niin seksi ei ole ilmaista, tavalla tai toisella siitä joutuu aina maksaa 🤦♀️
No ei se ainakaan laadusta kerro että et osannut pyytää laukkua etukäteen vaan ilmaiseksi tipin toivossa jakelet
Kukkavedeksi ja joskus jalkakylpyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivaan kuivausrummussa liinavaatteet, koska niille ei oikein ole järkevää kuivatuspaikkaa. Säiliöön kertyvän veden käytän siivouksessa tms. Eihän tällä mitään säästä, mutta jostain syystä sellainen olo että se kuivatusvesi pitää käyttää hyödyksi eikä vaan kaataa pois 😀
Mä kaadan sen veden aina pesukoneeseen seuraavalla pesukerralla. Ohjekirjassakin sanottiin että kelpaa käyttöön, mutta ei ruuanlaittoon. Nykyaikaa tuo on säästää vettä!
yks tuttu seivaa reikäsiä sukkia ja alusvaatteita..
kiva kun alkkarit on palanu reikiä täyteen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun heille maksetaan sama kuin muillekin niin piheydestä ei ole kyse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo hyväksikäyttöä. Jäisi itseltäni kutsumatta tällainen tyyppi. Valikoin ystäväpiirini tarkemmin.
Niinhän se on. Tuon pipari jutun jälkeen päätettiin että kutsutaan itsemme hänen luokseen kylään ja sillä periaatteella että jokainen tuo omat syömisensä/juomisensa mukanaan ja tämä ilmoitettiin myös tälle kaverille. Oli siinä kaveri huuli pyöreänä kun ei päässytkää syömään muiden kuormasta. Kinusi kyllä maistiaisia ja ehdotti että joku "tarjoaa" skumppaa. Yhdellä kaverilla oli mukana skumppa pullo joka oli tarkoitettu että kaikki saa siitä ottaa lasillisen. Tää kaveri otti siitä sitten sen verran että kaikille ei jäänyt. Myöhemmin kaverin poikaystävä halusi tarjota viski paukut kaikille. Tää poikaystävä olisi tarjonnut vielä yhdet paukut kaikille, mutta kaveri sitten kielsi sen ja vetosi siihen että kun he ovat sen pullon ostaneet.
Tuohon loppui tämän kaverin tapaaminen.
Minä revin kaikki toiselta puolelta valkoiset paperit muistilapuiksi ja ostoslistoiksi. On aina pino odottamassa, eikä tarvitse ostella papereita.