Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskon mieheläni todetiin alzmer. ( mies kuollut )He olivat avio-liitossa,syystä tai toisesta, Eri osoite ja kodit.Sisko pyysi käyn hänen puolison luona kun hän ei jaksa, hän kävi harvakseen ja kontakti puhelin joka päivä!.No mies kuivasi tena vaipat, Kakka vaipat pesi ja kuivatti ne wc-paterilla!Oli minulle vihainen kun ne hävitin.Lopetti niiden pesun,piilotti kaapiin kuivumaan.Sanoin kodin-hoitajille,katsovat ettei ne vaipat ole kaappi,näytin jemma paikat.Sanoin hän on minulle vihainen,jos hävitän ne.Koti hoito hoiti homansa hyvin!Wc-paeria säästi.Jos menin pisulle,huusi Wc-paeria et käytä!Joten ostin sinne wc-paperi aina.Niin ei huolta käytän! Muistisairaus etenee hitaasti.Yksi esimerkki oudot tavat/ puheet. Toinen puhuu hätäsesti puhelin,sanoo kaikki hyvin .Siinä vaihe kun itse on tietoinen,ei halitse muistia. Sama peitää se jaksaa tasan kohdata 45minutia ihmistä.Kun haluu ihminen väistyy.Kun alkaa puhumaan hävineistä tavaroista, varastamisesta.Ollankin syvillä vesillä ja lääkärin ja lähete laakson sairaala,Jossa oikeat tutkimukset ,testit ja siten todetaan alzmer lopulta.Saa lääkityksen ja pitkään pystyy yksin asumaan: Koska ainakin meillä itä-Helsinki on todella hyvä ja mahtava koti hoito!Sukulaiset,ystävät katoaa siinä vaihe ,jätävät vanhukset kotihoidon varaan!Hoitavat kontaktin puhelut ja kiire kiire kiire!Puhuen muille on kahjo, hullu.Ei sitä kukaan jaksa ymm.Ymärtämättä mikä on alzmer tauti.Eivät halua etsiä edes tietoa!
Toivottavasti tämä kirjoittaja saa itsekin tarvitsemaansa apua. Ei ole kaikki lepakot tapulissa.
Samoin muakin huvitti. Oli tuskin yhtäkään lausetta, missä ei olisi ollut kielioppivirhettä ja kirjoitusvirheet päälle. Ja mistä johtuu tuo nykysuomeen rantautunut "että, jotta" -sanojen pois jättäminen?
En mä mikään niuho kieliopin suhteen muuten ole, enhän mäkään kirjoita kirjakieltä, mutta jossain menee se rajakin.
Vierailija kirjoitti:
Samoin muakin huvitti. Oli tuskin yhtäkään lausetta, missä ei olisi ollut kielioppivirhettä ja kirjoitusvirheet päälle. Ja mistä johtuu tuo nykysuomeen rantautunut "että, jotta" -sanojen pois jättäminen?
En mä mikään niuho kieliopin suhteen muuten ole, enhän mäkään kirjoita kirjakieltä, mutta jossain menee se rajakin.
Itse taas ajattelen että ko. kirjoittaja on ulkomaalainen. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuden risteilyt iskän kanssa, ei juma. Nukuttiin jossain käytävillä ja omat eväsleivät... nykyään tulisi varmaan lasu!
Vielä 80-l. aika monet nukkuivat ruotsinlaivoissa muualla kuin hyteissä.
Kyllä! Näin me tehtiin kavereitten kanssa ruotsinlaivoilla matkustaessamme 70-luvun lopulla. Kuka hullu nyt kallista hyttiä kustantamaan, kun ajoissa varasi paikan jostain sopivasta paikasta kannelta. Siellähän meitä nuoria reissareita istui ja makasi pitkin ja poikin. Baarien reunapenkit oli vähän turhan kapeita, mutta kyllä niilläkin joku pienikokoinen pystyi nukkumaan. Lattioillahan me nukuttiin, reppu tai laukku tyynynä.
Aamulla tuli siivooja herättämään, että nouskaas ylös.
Eihän se tosiaan turvallista sitten oikeastaan ollutkaan, kun nyt muistutettiin taas mieleen se saksalaisen nuoren parin tappojuttu. Mutta ne nukkui ilmeisesti sellaisessa paikassa, missä ei ollut muita lähelläkään.
Tallinnan laivoilla olen nähnyt ihmisten nukkuvan kansituoleissa, kun nehän sai vielä taivutettua enemmän makaavaankin asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas ajattelen että ko. kirjoittaja on ulkomaalainen. -eri
Mutta lauseitten välit on kyllä olemassa kaikissa kielissä ja Alzheimer on Alzheimer joka kielessä. Mut annetaan kaikki anteeksi, jos on ulkomaalainen.
Keskustelupalstoilla ei häiritse kirjoitustyylit. Eikä kielioppivirheet. Virallisissa asiakirjoissa en ymmärrä virheitä. Tai sanomalehdissä saati kirjoissa. Tekstiviesteissäkin sattuu välillä virheitä. So? Eteenpäin!
Mmh. Ei 60 luvul. käyt. palj. mustetta kirj. Kallista oli, kirj. molem. puol käyt. kirjoit. täyteen,,
Post.merk. leikattiin, käyt. uudel. Kotitek. liima pysyi kiin.
Puh. ei sanota hei,, lask. tulee.
Mummoni ei ehkä ollut pihi, mutta ei osannut heittää mitään pois, varsinkaan papan kuoleman jälkeen. Mummon kuolinsiivousta tehdessään äitini heitti mm. oikeasti _tuhansia_ kahvipaketteja aitasta roskiin, kun mummo oli ne säästänyt pahan päivän varalle. En edes tiedä mihin. Erityisesti tuommoisiin pakkauksiin ja vastaaviin oli perso, esim. ne muoviset leipäpaketin sulkijat missä on rautalanka sisällä säästi rasiassa. Myös ruuan suhteen oli sama politiikka. Kaksi arkkupakastinta aivan täynnä vuosia sitten vanhentunutta lihaa ja kalaa. Suklaarasioita 2000-luvun alusta. ymv yms.
Onneksi sentään siellä oli vain aitta, liiteri ja halli täynnä rojua, eikä niitä pidetty talon lattialla, kuten jenkkisarjoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskon mieheläni todetiin alzmer. ( mies kuollut )He olivat avio-liitossa,syystä tai toisesta, Eri osoite ja kodit.Sisko pyysi käyn hänen puolison luona kun hän ei jaksa, hän kävi harvakseen ja kontakti puhelin joka päivä!.No mies kuivasi tena vaipat, Kakka vaipat pesi ja kuivatti ne wc-paterilla!Oli minulle vihainen kun ne hävitin.Lopetti niiden pesun,piilotti kaapiin kuivumaan.Sanoin kodin-hoitajille,katsovat ettei ne vaipat ole kaappi,näytin jemma paikat.Sanoin hän on minulle vihainen,jos hävitän ne.Koti hoito hoiti homansa hyvin!Wc-paeria säästi.Jos menin pisulle,huusi Wc-paeria et käytä!Joten ostin sinne wc-paperi aina.Niin ei huolta käytän! Muistisairaus etenee hitaasti.Yksi esimerkki oudot tavat/ puheet. Toinen puhuu hätäsesti puhelin,sanoo kaikki hyvin .Siinä vaihe kun itse on tietoinen,ei halitse muistia. Sama peitää se jaksaa tasan kohdata 45minutia ihmistä.Kun haluu ihminen väistyy.Kun alkaa puhumaan hävineistä tavaroista, varastamisesta.Ollankin syvillä vesillä ja lääkärin ja lähete laakson sairaala,Jossa oikeat tutkimukset ,testit ja siten todetaan alzmer lopulta.Saa lääkityksen ja pitkään pystyy yksin asumaan: Koska ainakin meillä itä-Helsinki on todella hyvä ja mahtava koti hoito!Sukulaiset,ystävät katoaa siinä vaihe ,jätävät vanhukset kotihoidon varaan!Hoitavat kontaktin puhelut ja kiire kiire kiire!Puhuen muille on kahjo, hullu.Ei sitä kukaan jaksa ymm.Ymärtämättä mikä on alzmer tauti.Eivät halua etsiä edes tietoa!
Toivottavasti tämä kirjoittaja saa itsekin tarvitsemaansa apua. Ei ole kaikki lepakot tapulissa.
En ole itsekään niuho enkä todella kirjoita palstoille kirjakieltä. Mutta tuossa valtavassa tekstiseinässä on jo niin paljon virheitä, että sitä ei viitsi yrittää lukea.
Hyväpalkkaisten tuttujeni ~10 v. lapsilla oli yhteinen hammasharja🤯
Kaveri halusi juoda kevytmaitoa ja laski että sitä saa halvemmalla kun sekoittaa kulutus- ja rasvatonta maitoa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Mummoni ei ehkä ollut pihi, mutta ei osannut heittää mitään pois, varsinkaan papan kuoleman jälkeen. Mummon kuolinsiivousta tehdessään äitini heitti mm. oikeasti _tuhansia_ kahvipaketteja aitasta roskiin, kun mummo oli ne säästänyt pahan päivän varalle. En edes tiedä mihin. Erityisesti tuommoisiin pakkauksiin ja vastaaviin oli perso, esim. ne muoviset leipäpaketin sulkijat missä on rautalanka sisällä säästi rasiassa. Myös ruuan suhteen oli sama politiikka. Kaksi arkkupakastinta aivan täynnä vuosia sitten vanhentunutta lihaa ja kalaa. Suklaarasioita 2000-luvun alusta. ymv yms.
Onneksi sentään siellä oli vain aitta, liiteri ja halli täynnä rojua, eikä niitä pidetty talon lattialla, kuten jenkkisarjoissa.
Me oltiin kaikki lomat mummolassa. Näitä kahvipaketteja oli sielläkin.
Äiti otti niitä mukaan ja sielläkin teki niitä kasseja ja mitä niistä tehtiinkin.
Viilipurkkeja ei ollut, viili tehtiin itse. Mutta jogurttipurkkeja löytyi. Mutta kun tuli litran purkit, ne oli halvempia.
Vaatteet saatiin myydä kirppiksellä yli 10 v sitten.
Kyllä sielläkin pakkanen oli täynnä. Äiti kylmästi tyhjensi sen, koska marjoja varten piti saada tilaa. Tämä on hyvä ohjenuora itsellekin.
Kaikki epämääräiset purkit pois, jouluna ja kesälomalla pakkanen ja jääkaappi sulatetaan.
Kirjoja oli liikaa ja joitain huonekaluja.
Ne on myöhemmin poltettu.
Asun 30000 Euron Omakotitalossa Pihalla Lähdevesi kaivo lämmitän talon ilmaisilla puilla jotka saan rakennus työmailta sekä syön ilmaiseksi aterioita jotka nais-ystäväni tuo työpaikaltaan kasvis ravintolasta. elämisen kulut lähes 0e
Vierailija kirjoitti:
Kuivaan kuivausrummussa liinavaatteet, koska niille ei oikein ole järkevää kuivatuspaikkaa. Säiliöön kertyvän veden käytän siivouksessa tms. Eihän tällä mitään säästä, mutta jostain syystä sellainen olo että se kuivatusvesi pitää käyttää hyödyksi eikä vaan kaataa pois 😀
Mä kaadan sen veden aina pesukoneeseen seuraavalla pesukerralla. Ohjekirjassakin sanottiin että kelpaa käyttöön, mutta ei ruuanlaittoon. Nykyaikaa tuo on säästää vettä!
Kaverini ei raski ostaa muita kenkiä kuin kumitossu croksit, ja ne on tietysti kopiot 5e tarjouskopasta. Olen yrittänyt hänelle kertoa että työssäkäyvänä 2 paria laatukenkiä ei ole paha, jos säästyy jatkuvilta jalkakivuilta, ja valittamiselta. Lääkäri oli jo sanonut että kunnon kengät pitää olla, mutta mieluumin nekin rahat herkkuihin laittaa kuin omaan terveyteen.
Kaiken huippu oli kun sukulaisen juhlissa oli kumitossut jalassa, juhlapaita ja housut siinä samassa. Kyllä ei liikoja ole peiliin osannut sinä aamuna katsoa. :D
Alan nainen pesi kortsut ja käytti uudelleen 90-luvulla.
Mitä sitten vaikka saisikin sakot ei tässä maassa kuulu kaikkia "sääntöjä" noudattaa. Pakkohan ihmisten on säästää kaikissa mahdollisissa paikoissa. Suomi koko maailman sosiaalitoimisto.
Työssäkäyvä ja sijoittamista harrastava sisko maksattaa lastensa harrastukset eläkeläisvanhemmillamme. Hän käy kylässä vain, jos vanhemmat maksavat matkat. Kun kerran hänen piti jäädä päiväreissuksi aikomallaan vierailulla yöksi, isän piti käydä vaatekaupassa mukana maksumiehenä, jotta melkein viisikymppinen nainen saa yöpaidan ja puhtaat alusvaatteet.
Vanhemmat puhuvat selän takana siihen sävyyn, että sisko on niin köyhä ja sen lapsilla ei olisi harrastuksia, jos he eivät maksaisi. Samaan aikaan sisko sijoittaa kymmeniä tuhansia...
Ei ehkä pihiyttä, mutta lakkasin ostamasta vaatteita melkein tyystin. Siis vaatekaapit pursuaa ja silti "ei ollut mitään päälle pantavaa". Järjestelin vähän vaatteita värien mukaan -> voila! Ihan kivoja, laadukkaita yhdistelmiä. Mm Marimekkoa kai liki 10, ihania pellava, puuvillavaatteita yms. Kai kymmenisen juhlamekkoa, osa käyttämättömiä.
Nyt siis harkintaa ostoihin. Ja alkoholin lopetin 1, 5 v sitten...
Missähän se kaikki säästetty raha näkyy???
Mitäs mieltä tästä? Miehen logiikalla "säästetty" kenkäostoksissa. Tarina kertoo itsestäni.
Tilasin ulkomailta valmistajan omasta verkkokaupasta uudet sporttisandaalit? Hinta 110€. Löysin alennuskoodin, jolla sai 10% alennusta. Hinta siis tässä vaiheessa 99€. Toimituskulut taisivat olla muistaakseni 10€, mutta vähintään 100€ tilauksen saisi ilman toimituskuluja. Niinpä päädyin tilaamaan samat kengät myös toisen värisenä.
Mutta ne ovat hyvät sandaalit.
Ei pizza+olut kuitenkaan ihan mene siihen, mitä tässä oli etukäteen höyrytty: Mies oli ihan tohkeissaan, "kun faija tarjoaa, niin se tarjoaa viimeisen päälle".