Oon ihan murtunut aknen takia
Oon kärsinyt järkyttävästä kasvojen ihosta 5 vuotta. Kerran söin jo roaccutan-kuurin. Nyt olen sillä uudestaan ja pelkään ettei iho koskaan siistiydy, on siis todella epäpuhdas ja tukkeessa, täynnä pientä finniä ja röpelöä ja usein isompaakin ja kipeää, valkopäitä, näyttää likaiselta, paljon mustapäitä.
Siis aivan kamala. Ahdistaa elää tämän asian kanssa.
Kommentit (7)
Olen itsekin joutunut syömään useamman kuurin roaa, lisäksi käytän yasmin-pillereitä. Tällä hetkellä iho on ihan ok, aina taukoviikolla tulee tosin näppyjä jotka näkyy pitkän aikaa. Lääkäri sanoi että voin syödä kolme laattaa putkeen. Lisäksi kun itkin aknesta lääkäri sanoi että joissain tapauksissa on mahdollista pieni jatkuva annos roaa. Siihen ei ole tarvinut nyt turvautua onneksi. Eikä tuollainen tietenkään käy jos haluaa vaikka lapsia jossain välissä, silloin ei saa syödä roaa pitkään aikaan.
Tämä on aivan aiheen ohi ja varmaankin laiha lohtu mutta kerron kuitenkin. Perheenjäsenilläni, joilla on ollut nuorena tai nuorena aikuisena akne ei nyt iän myötä näy ihossa juurikaan ikääntymisen merkkejä. Aknen jäljet ovat ajan myötä hävinneet ja nyt esim. 70-vuotiaalla on samanlainen iho kuin viisikymppisillä, eli ei juuri lainkaan ryppyjä kuten ikätovereillaan.
Olisi varmaan hyvä käydä puhdistuttamassa kosmetologilla ne mustapäät pois.
Itsellä huolettaa oma lapsi. Poika on 16v ja kasvoissa ja selässä akne. Ei halua ihotautilääkärille eikä kosmetologille ja sanoo ettei finnit haittaa. On antanut minun kuitenkin puristaa isoimmat mustapäät. Ihoa huoltaa hyvin. Aamuin ja illoin puhdistaa ja kosteuttaa.
Miksi poikasi ei halua ihotautilääkärille? Kosmetologille on turha aknen kanssa mennäkään.
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan hyvä käydä puhdistuttamassa kosmetologilla ne mustapäät pois.
Itsellä huolettaa oma lapsi. Poika on 16v ja kasvoissa ja selässä akne. Ei halua ihotautilääkärille eikä kosmetologille ja sanoo ettei finnit haittaa. On antanut minun kuitenkin puristaa isoimmat mustapäät. Ihoa huoltaa hyvin. Aamuin ja illoin puhdistaa ja kosteuttaa.
Ei voi puhdistaa mekaanisesti kun on tää vahva kuuri ettei tuu Iho vaurioita.
Ja kun tää on oikeasti pysyvä ongelma, kun ne puhdistaisi kerran pois niin tulisi uusia, enkä usko että näitä mustapäitä voisi ees kosmetologi puhdistaa. Sitten tulehdus menisi vaan laajemmalle. Ja otsa ihan röpelöä.
Youtubessa on video tytöstä, joka sai vegaaniruokavaliolla sen kuntoon. Taisi vielä syödä enemmän raakaruokaa vihannesten, juuresten ja hedelmien muodossa.
Ei mitään maitotuotteita.
Oon oikeasti siis miettinyt, että jos tämä iho ei siistiytyisikään, että miten voisin elää asian kanssa, pelottaa