Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa töitä, tekisi mieli luovuttaa lopullisesti

Vierailija
28.01.2020 |

En jaksa enää jatkuvia ”kiitos hakemuksestasi, mutta emme.valinneet sinua tällä kertaa” viestejä. En jaksa enää kahlata työpaikkailmoituksia läpi ja yksilöidysti raapustaa juuri sopiva hakemus juuri siihen tiettyyn paikkaan. En jaksa enää odottaa yhteydenottoja, olla toiveikkaasti tulevaisuuden suhteen tai tehdä suunnitelmia. En vain yksinkertaisesti jaksaa enää.

Hautaudun peiton alle ja nousen sieltä vain kerran kuukaudessa laittaakseni työttömyyskorvausta varten hakemuksen.

Olen turha, typerä, luuseri, osaamaton, kyvytön ja kelpaamaton kuvotus.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vain takaisin koulun penkille. Näin minä teen, jos töitä ei löydy nyt.

Montako vuotta kannattaa reilusti yli viisikymppisen koulunpenkkiä kuluttaa? Ei se ikäsyrjintä sillä lopu, että opiskelee vielä yhden ammatin, jos entisiinkään ei enää huolita.

Vierailija
22/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako vuotta kannattaa reilusti yli viisikymppisen koulunpenkkiä kuluttaa? Ei se ikäsyrjintä sillä lopu, että opiskelee vielä yhden ammatin, jos entisiinkään ei enää huolita.

Miksi haluat enää töihin? Nauttisin vapaa-ajasta jo 50-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös viisikymppinen tarvitsee rahaa elämiseen, koska meillekään elämä ei ole ilmaista.

Vierailija
24/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, paitsi että minä tiedän olevani erittäin hyvä työssäni. On kuitenkin aloja, joilla pitkä ja monipuolinen työkokemus on syy olla palkkaamatta hakijaa. Omien alojeni ulkopuolelle minua ei haluta.

Eilen, todella huonosti nukkumani yön jälkeen, ajattelin kömpiä sänkyyn keskellä päivää ja jäädä sinne. En kuitenkaan mennyt, koska jokin vanha periaate vielä sotii vastaan. Nyt yritän pitää itseäni valveilla lukemalla uutisia ja kirjoittelemalla AV-palstalle.

Minä luovutan piakkoin lopullisesti. Herään aamuisin ajatukseen siitä, millä tavalla saisin itseltäni hengen helpoimmin ja kivuttomimmin. Minulla on tapana jähmettyä korkeilla paikoilla, kovaa kulkevan liikenteen lähellä ja muissa vaarallisissa paikoissa, joten kykyni ratkaista asia on parhaimmillaankin surkea. Mutta pakon edessä ehkä sitten, ehkä jo huomenna.

Ei kai sitä nyt työn takia kannata itseään teilata. Jos sinulta jäisi tänä vuonna perunoiden istutus (työ) väliin niin teilaisitko itsesi perunoiden takia ?

Zinccis

Perunat ei tuomitse ja jätä tyhjän päälle ilman selityksiä.

Peruna ei sano, että kiitos mielenkiinnosta ja pellolle raahautumisesta, mutta emme kaipaa juuri sinun kuokkaasi.

No perunat on aina olleet tuollaista ylirentoa porukkaa.

Vierailija
25/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi elää kuin miljönääri, paitsi ilman rahaa. Toisaalta kun hetken asiaa miettii, ei se miljönäärikään rahalla tule onnelliseksi.

Vierailija
26/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikan alalla inssit revitään töihin. Pöydällä oli 4 työtarjousta insinööritoimistoista. Kokeneille suunnitteluinsseille on töitä myös vanhemmalla iällä, koska lakisääteiset pätevyydet saa vain työkokemuksen kautta eikä esim. poikkeuksellisen vaativien kohteiden suunnittelijoita kasva puissa. 

Vierailija
27/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekniikan alalla inssit revitään töihin. Pöydällä oli 4 työtarjousta insinööritoimistoista. Kokeneille suunnitteluinsseille on töitä myös vanhemmalla iällä, koska lakisääteiset pätevyydet saa vain työkokemuksen kautta eikä esim. poikkeuksellisen vaativien kohteiden suunnittelijoita kasva puissa. 

Mistä siis saa 50 v monen vuoden työkokemuksen tekniikan inssinä, jos ei ole koulutukseltaan tekniikan inssi?

Vierailija
28/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä siis saa 50 v monen vuoden työkokemuksen tekniikan inssinä, jos ei ole koulutukseltaan tekniikan inssi?

Siksi järkevät ja fiksut ihmiset kouluttautuvat nuorena, eikä ryypätä ja rällästetä, jota joutuisi sitten katumaan vanhempana. 

Vierailija
29/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on pyrittävä nauttimaan, mutta oma eläke jää varsin pieneksi.

Vierailija
30/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos on "tekniikan inssi", mutta ei pääse/ ole päässyt töihin saamaan pätevyyttä työkokemuksen kautta?

Vierailija
31/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en saanut töitä alaltani, joten ryhdyin yrittäjäksi. Ei tällä rikastu, ei taida edes keskiluokkaan olla asiaa koskaan, mutta sentään pysyy katto pään päällä ja ruokaa pöydässä. Siitä kiitollinen. 

Vierailija
32/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekään en saanut töitä alaltani, joten ryhdyin yrittäjäksi. Ei tällä rikastu, ei taida edes keskiluokkaan olla asiaa koskaan, mutta sentään pysyy katto pään päällä ja ruokaa pöydässä. Siitä kiitollinen. 

Tsemppinä sen verran, että itsekin olen yrittäjänä huomannut, että tulot eivät päätä huimaa, mutta samalla rahalla saa enemmän. Voi matkustaa silloin kun saa reissut halvalla, ei tarvitse ostella jatkuvasti uusia vaatteita tai käydä kampaajalla. Aika paljon voi vähentää verotuksessa juttuja, jotka olisi pakko palkallisenakin ostaa, esim. elektroniikkaa. Itselläni ei mene edes työmatkakuluja. Ja verotuksessa saa vielä jonkun yrittäjävähennyksenkin, joten vaikka tulot on pienemmät, elintaso on ihan sama tai parempi kuin palkkaorjanakin. Eikä tarvitse aamulla raahautua nyrpeitten naamojen pariin. Niin että täällä yksi yrittäjä, joka ei todellakaan valita.

Vierailija
33/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla?

Mani Mani Mani Maaaniii .. 

ZiZinc

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan