Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykiatrian poliklinikan kanssa sovittu, että käyn kerran viikossa, käynnit ei toteudu

Vierailija
28.01.2020 |

Joulukuussa pääsin muistaakseni kolme kertaa ja tammikuulle olen saanut vain kaksi aikaa. Itse en ole näitä aikoja perunut yhtään kertaa, vaan omalla työntekijälläni on ollut kiireitä. Mitä kannattaa tehdä? Voinko vaatia vaihtamaan sairaanhoitajaa? Huijattu olo sinänsä että mut on ensin tutustutettu tuohon ihmiseen ja nyt ei se olekaan sitoutunut minuun. Asiakkaan pitäisi sokeasti luottaa, vaikkei mitään syytä luottaa anneta. Mielestäni asiasta ei sinänsä kannata keskustella, koska tilanne on jo tämä, että psyk sh feidailee. Mihinkähän osoitteeseen kannattaa laittaa valitusta?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuko valitus, kun tajusit sen, että miten onnekas oot?

Vierailija
62/66 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kipeä saa ajan viikottain? Kävin kerran kuussa usean vuoden ajan kunnes myönnettiin työkyvyttömyyseläke. En sitten ollut tarpeeksi sairas kai?

2003 - 2012 HUS

En tiedä, mutta en olisi suostunut aloittamaan käyntejä ollenkaan, jos hoidoksi olisi sovittu kerran tai kaksi kertaa kuukaudessa. Olen nyt hoidossa psykiatrian poliklinikalla, en terveyskeskuksessa. Perusterveydenhoidon puolella olisi aikoja saanut juuri tuolleen vain kerran kuussa, niin siihen ei lähdetty. Ap

Näin se vaan valitettavasti on. Valitat, että jos käynnit olisi ollut kerran kuussa, et olisi aloittanut käyntejä ollenkaan (joten olisit ilman hoitoa), mutta nyt olet kuitenkin niin sairas, ettet selviä ilman joka viikkoista hoitoa. Aikamoinen ristiriita. Ehkä tarvisit ympärivuorokautista hoitoa osastolla.

Ap:n kohdalla varmaan katsotaan papereista, että hän on saanut hoitoa ja tukea (mitä ei oikeasti ole saanut), ja jos hän nyt valittaa, katsotaan, ettei hän ole sitoutunut hoitoon. Ja muuta avohoitoa ei välttämättä pystytä nyt antamaan, kun tämän nykyisin hoitomuodon vaikutus pitää ensin nähdä. Vaikka hoito ei toteudukaan, kuten pitäisi. Lisäksi jos luottamusta ei ole, niin vielä huonommin.

Ei mikään esh-yksikkö kirjaa, että hoito ei onnistunut, koska resurssien takia hoito ei toteutunut ja oli laadultaan huonoa... Potilaan syyksihän se menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kipeä saa ajan viikottain? Kävin kerran kuussa usean vuoden ajan kunnes myönnettiin työkyvyttömyyseläke. En sitten ollut tarpeeksi sairas kai?

2003 - 2012 HUS

En tiedä, mutta en olisi suostunut aloittamaan käyntejä ollenkaan, jos hoidoksi olisi sovittu kerran tai kaksi kertaa kuukaudessa. Olen nyt hoidossa psykiatrian poliklinikalla, en terveyskeskuksessa. Perusterveydenhoidon puolella olisi aikoja saanut juuri tuolleen vain kerran kuussa, niin siihen ei lähdetty. Ap

Näin se vaan valitettavasti on. Valitat, että jos käynnit olisi ollut kerran kuussa, et olisi aloittanut käyntejä ollenkaan (joten olisit ilman hoitoa), mutta nyt olet kuitenkin niin sairas, ettet selviä ilman joka viikkoista hoitoa. Aikamoinen ristiriita. Ehkä tarvisit ympärivuorokautista hoitoa osastolla.

Ap:n kohdalla varmaan katsotaan papereista, että hän on saanut hoitoa ja tukea (mitä ei oikeasti ole saanut), ja jos hän nyt valittaa, katsotaan, ettei hän ole sitoutunut hoitoon. Ja muuta avohoitoa ei välttämättä pystytä nyt antamaan, kun tämän nykyisin hoitomuodon vaikutus pitää ensin nähdä. Vaikka hoito ei toteudukaan, kuten pitäisi. Lisäksi jos luottamusta ei ole, niin vielä huonommin.

Ei mikään esh-yksikkö kirjaa, että hoito ei onnistunut, koska resurssien takia hoito ei toteutunut ja oli laadultaan huonoa... Potilaan syyksihän se menee.

Höpö höpö. Ihan normaalisti hän on aikoja saanut, samalla tavalla, kuin muutkin. Ja varmasti katsotaankin, ettei oo sitoutunu hoitoon, jos sanoo et joka viikko nyt ajat tai ei tuu ollenkaan. Jos olosuhteiden vuoksi hoitavataho joutuu Muuttaa aikoja/peruttaa aikoja. Sanotaan, että yksikkö ei ole sitoutunut, vaikka näille olosuhteille ei ole voitu tehdä mitään. Niin on sekin sitten sitoutumattomuutta jos asiakas peruu olosuhteiden vuoksi. Jos näin karkeesti yleistetään.

Vierailija
64/66 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vähän sama homma, psykiatrian poliklinikka pakoili vastuutaan enkä saanut esim. lääkärinaikoja ollenkaan, vaikka lääkitykseni takia tietyt arvot piti kontrolloida säännöllisesti. Sossulle tarjosivat aikaa!! Mitä minä sossulla teen, jos kaipaan lähetettä, ja uutta hakemusta??

Siirryin takaisin terveyskeskukseen. 

Vierailija
65/66 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on aika jänniä kokemuksia polista kun luen niitä, itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia polin kanssa. Joskus tietysti on kirjat täynnä, etten joka viikko ole välttämättä päässyt mut sekin n. 1krt 3kk. Itse olen ollut kiitollinen saamastani hoidosta ja olen jo melkein 2v siellä käynyt.

Vierailija
66/66 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kokemusta. Tapasin sh:n kerran. Sen jälkeen peruutuksia ja turhia lupauksia. Olisi ollut hyvä käydä jonkun kerran psykoosin jälkeen...