Psykiatrian poliklinikan kanssa sovittu, että käyn kerran viikossa, käynnit ei toteudu
Joulukuussa pääsin muistaakseni kolme kertaa ja tammikuulle olen saanut vain kaksi aikaa. Itse en ole näitä aikoja perunut yhtään kertaa, vaan omalla työntekijälläni on ollut kiireitä. Mitä kannattaa tehdä? Voinko vaatia vaihtamaan sairaanhoitajaa? Huijattu olo sinänsä että mut on ensin tutustutettu tuohon ihmiseen ja nyt ei se olekaan sitoutunut minuun. Asiakkaan pitäisi sokeasti luottaa, vaikkei mitään syytä luottaa anneta. Mielestäni asiasta ei sinänsä kannata keskustella, koska tilanne on jo tämä, että psyk sh feidailee. Mihinkähän osoitteeseen kannattaa laittaa valitusta?
Kommentit (66)
Se ei ole kertonut olevansa sairaana, vaan että kalenteri on liian täynnä!
Viime viikolta aikani peruttiin tekstiviestillä. Viikon päästä soitin itse, kun ei ollut mitään kuulunut seuraavasta ajasta. Ap
up. Tänään oli käyntini ja otin asian puheeksi. Nyt hän sopi aikoja monta viikkoa eteenpäin, mutta ei ole itselläni enää luottavainen olo - ei tunnu että hän haluaisi minua asiakkaaksi tai haluaisi minua tukea, kun vasta melkein pakon edessä suostui antamaan sovitut viikoittaiset ajat :( Ap
Itse en ole ihmisenä yhtään sellainen, että luottamus palautuu tuosta noin vain. En saanut vastausta siihen, miksi olin aikoja saanut noin vähän aiemmin. Lisäksi minulla oli juuri joulu- ja tammikuun kohdalla erityistilanne,johon olisin tarvinnut tukea ja tämä oli kyllä tiedossa/olisi mielestäni pitänyt olla ihan selvää. Tuntuu, että työntekijäni halusi välttää tahallaan tai alitajuisesti ikävää ongelmaani ja päästä eroon minusta. Nyt en tiedä, yrittääkö hän ns. kaasuvalottaa ja teeskennellä, että ylireagoin tilanteeseen. Ap
Käyn kans psyk. Polilla viikoittain, jo useamman vuoden. Ei tuossa ole mitään henkilökohtaista. Aikoja on hankala saada, koska liikaa asiakkaita ja liian vähän työntekijöitä. Pääsääntöisesti pääsen viikoittain, mutta jos hoitaja on sairaana, on loma-aika, talviloma,joulu,pääsiäinen yms. Silloin saattaa olla viikkojakin väliä. Ja joskus kalenteri on vaan niin täynnä, niin ei seuraavalle viikolle saa aikaa, vaan sitä seuraavalle. Psykiatrian polilla kuitenkin joku aina päivystää ja hätätapauksessa sinne voi soittaa tai vastaavasti oman kuntasi akuuttipsykiatriseen työryhmään tai päivystykseen.
Melkein harmittaa, että otin asian puheeksi. Olisi varmaan kannattanut katsoa, mitä tapahtuu jos en mainitse mitään. Olisiko hän edelleen yrittänyt huvittaa minua pois asiakkuudestaan? Ap
Vierailija kirjoitti:
Melkein harmittaa, että otin asian puheeksi. Olisi varmaan kannattanut katsoa, mitä tapahtuu jos en mainitse mitään. Olisiko hän edelleen yrittänyt huvittaa minua pois asiakkuudestaan? Ap
*hivuttaa
Miten kipeä saa ajan viikottain? Kävin kerran kuussa usean vuoden ajan kunnes myönnettiin työkyvyttömyyseläke. En sitten ollut tarpeeksi sairas kai?
2003 - 2012 HUS
Haluaisin vaihtaa sairaanhoitajaa. Se on ihan sekopää, enkä saa siltä mitään apua. Ahdistaa joka kerta nähdäkin se.
Resurssivaje. Ihan yleisesti homma toimii siten, että se, joka huutaa kovimmin saa niitä aikoja. Helpointa on jättää ne hiljaiset palvelematta.
Vierailija kirjoitti:
Miten kipeä saa ajan viikottain? Kävin kerran kuussa usean vuoden ajan kunnes myönnettiin työkyvyttömyyseläke. En sitten ollut tarpeeksi sairas kai?
2003 - 2012 HUS
Kai riippuu kunnittain. Itse asun keskisuomessa ja Minulla vakava kaksisuuntainen mielialahäiriö, johon ei vielä hoito ole tehonnut.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vaihtaa sairaanhoitajaa. Se on ihan sekopää, enkä saa siltä mitään apua. Ahdistaa joka kerta nähdäkin se.
Tämä siis ei ole ap -Sp
Vierailija kirjoitti:
2003 - 2012 HUS
Ei se aina kipeydestä ole kiinni, vaan siitä mitä hoidolla voidaan katsoa saavutettavan. Jos potilaalla ei ole valmiuksia tavoitteelliseen terapeuttiseen työskentelyyn (esim. terveydentila, kognitiiviset valmiudet, elämäntilanne), on ihan tuhlausta antaa viikottaiset ajat jos ideana on lähinnä seuranta ja kannattelu. Jos taas työskentelyllä on hyvät mahdollisuudet tuottaa hyviä tuloksia ja ehkäistä pitkäaikaisia ongelmia, oikea-aikaiset tiiviit käynnit voi olla kultaakin kalliimpia.
Vierailija kirjoitti:
Resurssivaje. Ihan yleisesti homma toimii siten, että se, joka huutaa kovimmin saa niitä aikoja. Helpointa on jättää ne hiljaiset palvelematta.
Jos työntekijä on sitä lajia ihminen, että jättää heikommat asiakkaat oman onnensa nojaan, niin ehkä en haluaisi sellaisen kanssa jakaa enää asioitani. Olkoonkin, että kehotus toimintatapaan on tullut ylempää. Ap
Vierailija kirjoitti:
2003 - 2012 HUS
En tiedä, mutta en olisi suostunut aloittamaan käyntejä ollenkaan, jos hoidoksi olisi sovittu kerran tai kaksi kertaa kuukaudessa. Olen nyt hoidossa psykiatrian poliklinikalla, en terveyskeskuksessa. Perusterveydenhoidon puolella olisi aikoja saanut juuri tuolleen vain kerran kuussa, niin siihen ei lähdetty. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työntekijä on sitä lajia ihminen, että jättää heikommat asiakkaat oman onnensa nojaan, niin ehkä en haluaisi sellaisen kanssa jakaa enää asioitani. Olkoonkin, että kehotus toimintatapaan on tullut ylempää. Ap
Ehkä nyt pikkasen ylireagoit??? Aloitit käynnit vasta joulukuussa, niin 3 aikaa on ihan normaali määrä, koska poli ei ole edes auki joulun pyhinä. Tammikuun puolella on vielä pyhiä ja pahinta flunssakautta vielä eletään, että sekin voi käyntejä selittää. Siellä on paljon muitakin asiakkaita, kun sinä. Ei ne siellä ajattele, että olet heikompi, kun muut. Lisäksi hoitajasi korjasi asian, kun mainitsit asiasta. Edelleen siellä on niin paljon asiakkaita, ettei ulkoa käyntimääriäsi muista.
Ei kannata valittaa yksittäiselle työntekijälle, vaan tehdä kirjallinen muistutus palveluntarjoajalle. Psykiatrinen puoli on aliresurssoitu ja johto ei tee mitään, ellei tule valituksia. Henkilökunnalle esitettyjä valituksia johtajat eivät ota tosissaan. Jos työntekijä on tehnyt väärin, niin asia selvitetään paremmin kirjallisen muistuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2003 - 2012 HUSEn tiedä, mutta en olisi suostunut aloittamaan käyntejä ollenkaan, jos hoidoksi olisi sovittu kerran tai kaksi kertaa kuukaudessa. Olen nyt hoidossa psykiatrian poliklinikalla, en terveyskeskuksessa. Perusterveydenhoidon puolella olisi aikoja saanut juuri tuolleen vain kerran kuussa, niin siihen ei lähdetty. Ap
Näin se vaan valitettavasti on. Valitat, että jos käynnit olisi ollut kerran kuussa, et olisi aloittanut käyntejä ollenkaan (joten olisit ilman hoitoa), mutta nyt olet kuitenkin niin sairas, ettet selviä ilman joka viikkoista hoitoa. Aikamoinen ristiriita. Ehkä tarvisit ympärivuorokautista hoitoa osastolla.
Sairaspoissaolo on sairaspoissaolo. Jos ei toimi, etsi jotain muuta.