Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1104)

Vierailija
401/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te pystytte olemaan koko päivän, jos ei vessassa edes ehdi käymään..? Itse en kyllä pystyisi pidättämään niin kauan.😬

Harjoituksen kautta. 20 vuotta opettajana 1. -2. luokilla, siinä ajassa oppii myös syömään lautasellisen ruokaa 5 minuutissa, tähän sisältyy pari kertaa paikalta nousu viereisiin pöytiin.

Vessakäynneissä suurin ongelma ei ole edes tuo pidätyskyky. Itselläni on erittäin runsaat kuukautiset, vessaan pitäisi päästä tunnin välein. Mutta niin sitä vaan hiihdetään ja luistellaan, istutaan ja kyykitään auttamassa, vedetään taukojumppaa ym. monta tuntia putkeen kuukauden ajasta riippumatta. Minulla on vain mustia housuja ja pitkiä paitoja 😂.

Vierailija
402/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskuksen kahvilassa. Melkein aina olen yksin vuorossa, koska pomon mielestä on kai turhaa maksaa kahdelle työntekijälle. Ei ihme että työntekijät vaihtuvat tiuhaan. Kahvila on suht suosittu ja on inhottavaa kun jono selän takana kasvaa kun jo pelkästään yhden erikoiskahvin tekemiseen menee oma aikansa. Pitää ehtiä keräämään pöydistä astiat, täyttää ja tyhjentää tiskikonetta, rahastaa, ojentaa tuotteet, keittää kahvia, jauhaa papuja, tehdä erikoiskahveja, täyttää tiskiä, ottaa kakku yms tilauksia ja lähettää ne sähköpostilla leipomoon, huolehtia yleisestä siisteydestä jne. 

Onneksi teen tätä vain osa-aikaisena opintojen ohella, kokopäiväisenä en jaksaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te pystytte olemaan koko päivän, jos ei vessassa edes ehdi käymään..? Itse en kyllä pystyisi pidättämään niin kauan.😬

Vaikeaa on! Mutta joskus olen huomannut, että on jo iltapäivä enkä ole käynyt vessassa. Ehkä on ollut niin haipakkaa, etten ole ehtinyt juodakaan...

Jos kahvitauon saa pidettyä, niin sen yhteydessä pääsee vessaankin. Yksi vaihtoehto on huutaa eteisestä työkaverille, joka jo ulkona, että saako lähettää lapsia ulos ja kun eteinen tyhjä, äkkiä vessaan ja sitten itsekin ulos.

Vaka-ope

Vierailija
404/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn kyllä pitämään taukoja, mutta jokainen tauko pidentää työpäivää, joka on ilman taukojakin ylipitkä. Olen IT-järjestelmien toimittaja jolle vähintään viisi deadlinea painaa koko ajan päälle.

Eikö sinulla ole sovittua työaikaa, johon kuuluu lakisääteiset tauot? Oletko yrittäjä vai palkkatyösuhteessa? Jos palkkatöissä, miksi työnantajasi ei puutu resurssivajeeseen?

Olen palkkatöissä alalla jossa kyllä on TES. Mutta ei sitä asiantuntijatöissä noudateta muuten kuin löyhänä raamina. Resurssivaje on huutava ja silti YT:t jylläävät ja porukkaa vähennetään. Tienaan kohtalaisesti mutta ei se korvaa sitä, että kohta katkean. En ole ainoa, meillä on melkoisen loppuunpalanutta porukkaa töissä ihan yleensäkin.   

Vierailija
405/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn kyllä pitämään taukoja, mutta jokainen tauko pidentää työpäivää, joka on ilman taukojakin ylipitkä. Olen IT-järjestelmien toimittaja jolle vähintään viisi deadlinea painaa koko ajan päälle.

Eikö sinulla ole sovittua työaikaa, johon kuuluu lakisääteiset tauot? Oletko yrittäjä vai palkkatyösuhteessa? Jos palkkatöissä, miksi työnantajasi ei puutu resurssivajeeseen?

Olen palkkatöissä alalla jossa kyllä on TES. Mutta ei sitä asiantuntijatöissä noudateta muuten kuin löyhänä raamina. Resurssivaje on huutava ja silti YT:t jylläävät ja porukkaa vähennetään. Tienaan kohtalaisesti mutta ei se korvaa sitä, että kohta katkean. En ole ainoa, meillä on melkoisen loppuunpalanutta porukkaa töissä ihan yleensäkin.   

Itselleni ei ole asiantuntijatyössä (kolmen eri työpaikan kokemuksella) koskaan maksettu ylityö- ilta- tai viikonloppulisiä, vaikka usein työpäivät venyvät ja töitä on tehtävä iltaisin ja viikonloppuisin kun työaika ei vain riitä. Toki voisi jättää tekemättä, mutta kova kynnys antaa vastuullaan olevien projektien kaatua. Jos kaatuvat ja asiakas lähtee ja yrityksen tulos putoaa, ei siitä kärsi kuitenkaan se huonosti resurssoiva esimies, enkä todennäköisesti edes minä itse, vaan joku vähemmän kriittisessä projektissa työskentelevä oma työkaveri saa kenkää. 

Vierailija
406/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja teho-osastolla. Tauot jää välillä pitämättä ja jään työpaikalle vuoron jälkeen syömään, jotta jaksan kotiin. Miksi silti teen tätä? Kai se konkreettinen aikaansaaminen ja työnsä tulosten näkeminen  vielä jaksaa ilahduttaa, mutta ei tämä kutsumusta ole.

Vierailija
407/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja päiväkodissa. Lakisääteisen tauon pitäminen on harvinaista.

Vierailija
408/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepan myyjä. Joskus yövuoroissa saatan jäädä tyhjälle kassalle hetkeksi norkoilemaan jos en jaksa olla joka hetkeä varuillaan missä asiakkaat liikkuu, mutta silloinkin voi siistiä kassaympäristöä ja tallata kuitteja roskiksen pohjalle. Aamuvuoroa varten en jättäisi mitään puolitiehen ja tuon tuosta tulee niitä "ai niin"-ajatuksia.

Vierailija
409/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodarina, overhedia on hommissa on tälläkin hetkellä about 6kk. Eli jos lopettaisiin nyt lisäämästä uusia tehtäviä jonoon, niin 6kk riittäisi hommia.

Vierailija
410/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites päiväkodin työntekijöillä nukkariaika? Varsinkin hoitajalla se usein on luppoaikaa, myös siellä nukkarissa. Toisin ku opettajalla jolla paperihommia..

Jos olen itse siellä nukkarissa lasten kanssa, se kuuluu työhöni. Ei ole luppoaikaa. Luen satua, silitän, lohdutan, alan herättelemään ensimmäisiä nukkujia, otan pissattuja lakanoita pois. Jos lakanan vaihto tulossa, otan lakanoita pois. On siellä tehty opiskelijan arviointiakin puolihämärässä, kun ei ole muulloin kerennyt. Joskus jopa saatan jopa vain istua ja nauttia hiljaisuudesta hetken.

Joo, tota.. olin työharjoittelussa sen viisi viikkoa just vähän aikaa sitten ja lähes joka päivä olin nukkarissa auttamassa..siinä päiväkodissa ei yhtenäkään lepohetkenä kyllä kaikki olleet kiltisti, eli vähintään yksi lukee satua yms. ja yksi mönkii niiden vilkkaimpien kanssa, jotka jostain syystä tai toisesta ovat levottomia ennen nukahtamistaan, vaikka kuitenkin ilman päikkäreitäkään ei voi olla, tai menee loppupäivä plörinäksi. Joten ei, ei todellakaan ole luppoaikaa😂

Vierailija
411/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ammatillisessa oppilaitoksessa.

Vierailija
412/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammashoitaja. Joku toinen ehti jo vastaamaan, mutta siis minuuttiaikataulu ja jatkuva kiire. Myöhässä ollaan aina ja ruokatauko on sen 10 min.

Hammaslääkäri kunnallisessa. Aina on joku ylimääräinen päivystyspotilas odottamassa. Ruokataukoa työsopimukseen ei edes kuulu, vaan ateriointi tapahtuu "työn lomassa". Ja kun hammashoitaja nostaa kytkintä kl 15, itsellä vasta alkaa kirjaaminen, soittelu jne hommat mitä ei päivän aikana ole ehtinyt tekemään.

Vierailija
413/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja peruskoulussa. Varsinaista luppoaikaa ei ole, ne harvat hetketkin menevät luokanohjaajana erilaisiin selvittelyihin yms.

Vierailija
414/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ylimääräistä aikaa nin siivoan työalueeni, estää työtapaturmilta.

Vierailija
415/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen THL:n virutorjuntayksikössä töissä,täällä ei torkuta.

THL:ssä ei ole yksikköä ”virustorjuntayksikkö”. Jos olisit siellä töissä, tietäisit.

Vierailija
416/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettet ole IT-alalla. 

Vaan kun olen. Meillä logistiikan porukka ei kuulemma "pysty" pitämään ruokataukojaan, vaikka todellisuudessa syynä on heidän kummallinen marttyyriasenteensa, joka estää asian puheeksi ottamisen esimiehen kanssa ja tilanteen korjaamisen. IT-alalla on poikkeuksellisen paljon viestintärajoitteisia tuppisuita, mikä aiheuttaa monenlaista hiertoa ja kitkaa niin käytännön kuin henkilötason asioissa.

Vierailija
417/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja.

Painelen vaan joskus: kyllä, jaa, ei nappulaa 🙂

Onneksi kohta pääsee eläkkeelle 🙂

Kunnon eduilla 🙂

Vierailija
418/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaassa, korjaan/huollan koneita 12h/vuoro. Ei luppoaikaa, saa juosta koneelta koneelle ja seuraava vuoro jatkaa kun pitää päästä kotiin. Surkea palkka, kuulo alentunut, selkä ja jalat rikki konttaamisesta ja kyyryssä työskentelystä. On muuten kiva työ ja aika menee kuin siivillä mutta kroppa hajoaa, muutakin työtä hakenut muttei ole napannut.

N28

Vierailija
419/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustaja.

Painelen vaan joskus: kyllä, jaa, ei nappulaa 🙂

Onneksi kohta pääsee eläkkeelle 🙂

Kunnon eduilla 🙂

Morjes Zysse! Maksetaanko sun migreenipillerit valtionkassasta?

Vierailija
420/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi