"Äiti, miksi isin ei tarvii siivota tai tehdä askareita" 9v tyttären suusta kun pyysin tyhjentämään pesukoneen
En keksinyt juuri siinä hetkessä vastausta. Mitä olisin sanonut?:/
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstaukot elää oikeasti jossain keskiajalla. :D "MINÄ käyn töissä ja MINÄ elätän teidät! Ilman MINUA olisitte
kadulla!" Miten niin monilta on mennyt ohi että naisetkin käyvät töissä?Ja silti te makaatte täällä aamusta iltaan haukkumassa miehiä. Vaikka väitätte olevanne töissä ja raatavanne 23 tuntia päivässä siihen päälle kotitöitä.
Työvuoron alkuun on vielä 10 tuntia. Mitäs yhteiskunnan kannalta elintärkeää työtä sinä teet kun ehdit istua täällä jankuttamassa tuntikausia päivittäin?
Kai sinä nyt Tuikkukuppimiehen tiedät. Hän tekee urotöitä. Perustaa kasvuyrityksiä ja kehittää infrastruktuuria ja sen sellaista pientä :D
Hän on myös omakätisesti vastuussa kaikista ihmiskunnan keksinnöistä, varsinkin jos kyseisen keksinnön on tehnyt mies. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstaukot elää oikeasti jossain keskiajalla. :D "MINÄ käyn töissä ja MINÄ elätän teidät! Ilman MINUA olisitte
kadulla!" Miten niin monilta on mennyt ohi että naisetkin käyvät töissä?Ja silti te makaatte täällä aamusta iltaan haukkumassa miehiä. Vaikka väitätte olevanne töissä ja raatavanne 23 tuntia päivässä siihen päälle kotitöitä.
Työvuoron alkuun on vielä 10 tuntia. Mitäs yhteiskunnan kannalta elintärkeää työtä sinä teet kun ehdit istua täällä jankuttamassa tuntikausia päivittäin?
Kai sinä nyt Tuikkukuppimiehen tiedät. Hän tekee urotöitä. Perustaa kasvuyrityksiä ja kehittää infrastruktuuria ja sen sellaista pientä :D
Hän on myös omakätisesti vastuussa kaikista ihmiskunnan keksinnöistä, varsinkin jos kyseisen keksinnön on tehnyt mies. :D
Nimenomaan. Hän on kyllä sellainen velikulta. Kiitollisuutta pitäisi hänelle kyllä useammin osoittaa, kun on keksinyt meille naisille esimerkiksi astian- ja pyykinpesukoneet. Kaikki kotityöt hoituvat kun niiden nappeja vähän painelee. Lopun aikaa voikin sitten maata tällä palstalla tuntemassa miesvihaa :D
Vierailija kirjoitti:
Asia on nyt vain niin että miesten rooli on pyörittää yhteiskuntaa ja naiset pyörittää kotia ja lapsia. Jos näin ei olisi niin silloin miesten ja naisten eroavaisuus olisi vain ulkonäkö eikä silloin tämä yhteiskunta toimisi.
Se, että miehet pyörittävät yhteiskuntaa ja naiset kotia, ei ole luonnonlaki. Se ei ole painovoima, kuun liikerata tai vuorovesi, joten sen voi muuttaa.
Valtiollinen sosiaalipolitiikka on syntynyt 1800-luvulla brittiläisestä teollisuuslainsäädännöstä ja kohdistunut alusta alkaen perheeseen, naisiin ja lapsiin. Sosiaalipolitiikan avulla on pyritty vahvistamaan miesten asemaa palkkatyöläisinä ja naisten asemaa kotiäiteinä. Sillä on myös ollut pyrkimys siirtää työtä tekevät naiset tehtaista kotiin tuottamaan ja kasvattamaan uutta työvoimaa. Valtiollinen sosiaalipolitiikka ei ollut edes syntyessään sukupuolineutraalia. Valtiollisen sosiaalipolitiikan tavoitteena oli vahvistaa heterokeskeistä perhemuotoa, jossa mies on elättäjä ja nainen tekee palkatonta palvelu- eli kotityötä. Mieselättäjyydelle perustuvan perhemuodon voi katsoa olleen yhteydessä kapitalismin leviämiseen. Se palveli työvoiman uusintamista, ylläpiti naisista koostuvaa työvoimareserviä ja tätä kautta myös työmarkkinoilla olevien naisten matalapalkkaisuutta. Sukupuolten välinen epäsymmetrinen työnjako on vaatinut toteutuakseen ideologioita, jotka tuottavat haluttuja käsityksiä perheestä sekä miehen ja naisen yhteiskunnallisesta asemasta. Tämä ideologinen vaikutus on säilynyt vuosisatojen ja -kymmenten kuluessa suomalaisessa sosiaalipolitiikassa, ja sille on Suomessa edelleen myös vahvaa poliittista kannatusta.
Mutta asia ei vain ole näin. Se on tietoisesti rakennettu maailmankuva, joka on juurtunut vuosikymmenten ja vuosisatojen kuluessa suomalaismiesten mielenmaisemaan. Se voitaisiin muuttaa ja siitä on jo merkkejä poliittisessakin keskustelussa. Kipeää se varmasti tekee alkuvaiheessa, varsinkin miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda sitä, että kaikki maailman huippukokit on miehiä. Kumma, kun se ei näy perheiden arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda sitä, että kaikki maailman huippukokit on miehiä. Kumma, kun se ei näy perheiden arjessa.
Älähän nyt vähättele, maailman huippu(ihanmikätahansa) ovat miehiä! :D Mutta silti heiltä ei onnistu perussiivous tai ruuanlaitto. Se on samalla simppeliä (paina vain nappia!) mutta samalla niin hankalaa...
Vierailija kirjoitti:
Koska hän on mies joka suojelee meitä ja tuo leivän pöytään. Hyvät miehet palkitaan hemmottelulla. Isi on meille Kuningas.
Äityli32
Mitä vi*tua mä just luin?? :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Isi tekee miesten askareet kuten vaihtaa auton renkaat, leikkaa nurmikon ja maalaa aidan."
Mies
"Isi tekee miesten askareet kuten makaa sovalla, avaa oluen, pelaa pleikkaa ja raapii pyllyään"
Tosimies
Yök. Kukaan itseään arvostava nainen ei ota tuollaista miestä. Itse en ottaisi kyllä sellaistakaan, joka vain vaihtaa auton renkaita, leikkaa nurmikkoa ja maalaa aitaa.
Vierailija kirjoitti:
"Isi tekee miesten askareet kuten vaihtaa auton renkaat, leikkaa nurmikon ja maalaa aidan."
Mies
Just joo. :) Auton renkaat vaihdetaan rengasliikeessä ja remontit tekee myös ammattilaiset. Mitäs sille miehelle sitten jää? Varsinkin kerrostalossa?
NO koskailman isiä meillä ei ois kotia ekä edes ruokaa ja sinäkin olisit myytynä venäjälle.Äiti tässä yrittää vähän paikata loisimista .
Ei voi vaatia lapseltakaan, jos aikuiset ei tee omaa osuutta kaikesta. Toivottavasti miehesi maksaa sulle hyvää palkkaa, kun ei tee kotitöitä. Sit se on reilua kaikkia kohtaan. Mä itse maksan mielelläni puolet asumisesta, sähköstä jne... Annan miehen hoitaa oman osuutensa, siivouksesta, ruuanlaitosta, pyykinpesusta ja kaupassa käynnistä. Meillä kummatkin hoitaa omat ruokalulut ja sen tekemisen.
Jossa syödään mikrovalmiita eineksiä kertakäyttöastioista ja pyykit pestään kaikki sekaisin kerran viikossa.