Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Äiti, miksi isin ei tarvii siivota tai tehdä askareita" 9v tyttären suusta kun pyysin tyhjentämään pesukoneen

Vierailija
28.01.2020 |

En keksinyt juuri siinä hetkessä vastausta. Mitä olisin sanonut?:/

Kommentit (191)

Vierailija
141/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on nyt vain niin että miesten rooli on pyörittää yhteiskuntaa ja naiset pyörittää kotia ja lapsia. Jos näin ei olisi niin silloin miesten ja naisten eroavaisuus olisi vain ulkonäkö eikä silloin tämä yhteiskunta toimisi.

kuule totuus on että jos naiset menee lakkoon siellä kotona niin muutama viikko niin koko yhteiskunta kaatuu yhteiskunta on joukko koteja.

Vierailija
142/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin vuoden alussa yhden tuollaisen miehen, jolta kaikki arjenhallinnan rutiinit puuttuivat. Mies oli yli 40 vuotias, enkä uskonut, että oppisi enää uusia tapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isät eivät tunnu tajuavan, että kaikkein eniten lapset oppivat MALLISTA. Niiden rakkaimpien ihmisten mallista, joita usein vanhemmiksi kutsutaan.

Niinpä lapsi ei ole pelkästään äidin kasvattama, vaan myös isänsä kasvattamatta jättämä, jos asennevammoja ja käytöshäiriöitä ilmenee.

Liian usein kasvatus näissä someketjuissa oletetaan äidin hommaksi tai opettajien tai koululaitoksen oletetaan tuottavan mänttejä.

Kyllä isien osuus on vähintään yhtä painava, ja erityisen pahasti isä häiriinnyttää lapsensa hylkäämällä. Joko henkisesti tai ihan fyysisesti. Se mitääntekemätön mölli sohvalla ei ole isä vaan esimerkki siitä, millaiseksi poika haluaa. Millaisen miehen tytär itselleen huolii.

Väittäisin että aika harvoin nykyisillä tytöillä tämä toimii näin - itse ainakin nimenomaan opin lapsuudestani sen että IKINÄ en ala sellaiseksi palvelijaksi miehelle kuin äitini :) Enkä missään parisuhteessani ole sellaista käytöstä kärsinyt

Vierailija
144/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on nyt vain niin että miesten rooli on pyörittää yhteiskuntaa ja naiset pyörittää kotia ja lapsia. Jos näin ei olisi niin silloin miesten ja naisten eroavaisuus olisi vain ulkonäkö eikä silloin tämä yhteiskunta toimisi.

kuule totuus on että jos naiset menee lakkoon siellä kotona niin muutama viikko niin koko yhteiskunta kaatuu yhteiskunta on joukko koteja.

Veronmaksu loppuu, pelastustoiminta loppuu, infra räjähtää kappaleiksi ja kaupoista loppuu ruoka, 

kun av-mamma jättää maton hapsut kampaamatta?

Kovat on voimafantasiat taas. 

Vierailija
145/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isi tekee ruokaa, siivoaa, pesee pyykkiä ja hoitaa lapsia siinä kuin äitikin. Nykymies. Arvostan.

Vierailija
146/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaukot elää oikeasti jossain keskiajalla. :D "MINÄ käyn töissä ja MINÄ elätän teidät! Ilman MINUA olisitte

kadulla!" Miten niin monilta on mennyt ohi että naisetkin käyvät töissä?

Vierailija
147/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isi tekee ruokaa, siivoaa, pesee pyykkiä ja hoitaa lapsia siinä kuin äitikin. Nykymies. Arvostan.

Teidän isi on yhtäkuin äiti, miksi kutsut sitä isiksi tai mieheksi vaikka se on samanlainen kuin äiti tai nainen?

Vierailija
148/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän isi on yhtäkuin äiti, miksi kutsut sitä isiksi tai mieheksi vaikka se on samanlainen kuin äiti tai nainen?

Taidat olla aseksuaali...

Vierailija
149/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, pyydä sitä 9v tyrärtänne esittämään tuo kysymys isälleen, mikäli isä ei ole se , joka elättää yksin perheenne ja sinä äiti olet kodinhoitaja . Simppeliä.

Vierailija
150/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaimo voi miestään kasvattaa. Ei se ole vaimon tehtäväkään. Jos mies ei ole koskaan suhteen aikana tehnyt kotitöitä, asia ei todennäköisesti ollut vaimolle suhteenjatkamisen kynnyskysymys, kun kerran yhteinen 9-vuotias lapsikin on olemassa. Toki kotitöiden jakaminen on aihe, josta parisuhteessa voidaan keskustella, mutta jos miehen näkemys on se, että sukuelimet estävät häntä tyhjentämästä tiskikonetta, pesemästä pyykkiä tai tarttumasta imurin tai kauhan varteen, vaimo ei voi tilannetta muuttaa. Ei hyvällä eikä varsinkaan vuosikausia nalkuttamalla. Se olisi ollut isän oman äidin tehtävä. 

Lasta voisi tietysti kehottaa kysymään asiaa isältään. Olisihan se mielenkiintoisempaa, mitä isä vastaisi. Tai mitä vastaisi anoppi tai appiukko, jos lapsi kysyisi isovanhemmiltaan, miksette opettaneet isääni tekemään tätä ja tätä. 

Vierailija
151/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska isi on maasta, jossa miehet tekevät tärkeämpiä asioita.

Vierailija
152/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Poika 16 v myös sanoo, että hänen ei tarvitse tehdä kotitöitä, kun isäkään ei tee. Vaimonsa saa tehdä, ei tarvitse opetella.

Minun veljeni on tätä mieltä, kauheaa kuunnella mutta mitä minä voin siskona oikeasti tehdä jos vanhemmat ei ole tehneet osuuttaan?

Vierailija
153/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska isi on maasta, jossa miehet tekevät tärkeämpiä asioita.

Eipä niissäkään maissa ole tärkeämpiä asioita kuin hoiva, kasvatus ja opetus. Ilman hoivaa ei ole koko ihmistä.

Vierailija
154/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaus olisi, että isillä on omat hommat ja tämä on nyt sinun hommasi, joten sinä teet sen eikä isi.

Jos kovin kiukuttelisi niin tylymminkin voisi vastata, että lopettaa vinkumisen ja hoitaa pyydetyn asian.

Ei meillä tosin lapset ole saaneet päähänsä, että se ettei isi pyykkää olisi jotenkin epätasa-arvoista. Missä tuollaista opetetaan? Koulussako?

Vierailija
155/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin miehenä vähän tuntuu hölmöltä tehdä kotitöitä kun ne on naistentöitä.

Haluan olla mies enkä nainen joten en kotitöitä tee.

Enhän minä huoli naisia miestentöitäkään tekemään koska en halua että ne on kuin miehiä.

Vierailija
156/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö kanssa välillä kyselee vastaavia. Loppuu äkkiä kun kysyn että vaihdetaanko että iskä tyhjentää tiskikoneen joka päivä (5 min/päivässä) ja sinä menet lauantaina metsään tekemään polttopuita 5 tunniksi tai menet talliin sunnuntaina ja vaihdat siihen omaan pyörääsi uuden kumin (isä kyllä neuvoo).

Meillä kohtuullisen perinteinen työnjako ja se on tällä hetkellä reilu ("miesten töitä" melkein yhtä paljon kuin "naisten töitä" ja minulla enemmän aikaa tehdä töitä mitä miehellä). Mutta tarpeen mukaan teen kyllä polttopuut ja mies kokkaa ja siivoaa. Eli tyttö on nähnyt molemmat vanhempansa laittamassa ruokaa, siivoamassa ja sahaamassa moottorisahalla polttopuita jne.

Vierailija
157/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstaukot elää oikeasti jossain keskiajalla. :D "MINÄ käyn töissä ja MINÄ elätän teidät! Ilman MINUA olisitte

Ja silti te makaatte täällä aamusta iltaan haukkumassa miehiä. Vaikka väitätte olevanne töissä ja raatavanne 23 tuntia päivässä siihen päälle kotitöitä.

Vierailija
158/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin lapselle rehellisesti, että mielestäni se johtuu siitä, että isä on laiska. Kertoisin myös, että isä toimii todella väärin ja epäreilusti. Kehottaisin lasta toki esittämään saman kysymyksen isälleen.

Vierailija
159/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Poika 16 v myös sanoo, että hänen ei tarvitse tehdä kotitöitä, kun isäkään ei tee. Vaimonsa saa tehdä, ei tarvitse opetella.

Minun veljeni on tätä mieltä, kauheaa kuunnella mutta mitä minä voin siskona oikeasti tehdä jos vanhemmat ei ole tehneet osuuttaan?

Sinä joka alapeukutit, annatko jonkun rakentavan neuvon mitä voin tehdä :D

Ja joo, älä nyt tee olettamuksia että käytän paljonkin elämästäni energiaa tähän asiaan, mutta täällä kun aiheesta keskustellaan niin sen sanon.

Vierailija
160/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti te makaatte täällä aamusta iltaan haukkumassa miehiä. Vaikka väitätte olevanne töissä ja raatavanne 23 tuntia päivässä siihen päälle kotitöitä.

Itse ainakin vietän tällä hetkellä lakisääteistä ruokataukoani täällä työpaikallani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi