Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Äiti, miksi isin ei tarvii siivota tai tehdä askareita" 9v tyttären suusta kun pyysin tyhjentämään pesukoneen

Vierailija
28.01.2020 |

En keksinyt juuri siinä hetkessä vastausta. Mitä olisin sanonut?:/

Kommentit (191)

Vierailija
121/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut naisen valittavan siivoavaa miestä naismaiseksi, asiaa kysyttäessä vastaus on aivan muuta.

Siivoava/kokkaava mies on sivan älyttömän seksikäs😍

Vierailija
122/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Isi tekee miesten askareet kuten vaihtaa auton renkaat, leikkaa nurmikon ja maalaa aidan."

Mies

Vaihdatte päivityäin autonrenkaat, leikkaatte nurtsin ja maalatte aitaa? Aikamoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän ongelma aloittajalla on taustalla oikeasti. Vuosikausia on jankannut samaa asiaa varioiden, eikä ole saanut kotitalouttaan kuntoon palstan opein.

Luulisi perhekokouksen  olevan paikallaan. Oikea ja ainoa foorumi, jossa asiat ratkotaan.

Paha olo on ilmeisesti, kun täytyy tänne se kaataa. Tulokset ovat huonoja mitä ilmeisemmin.

Niin, ap on ainoa nainen, joka mies ei tee kotitöitä.

Usein kuultu huomautus. Mutta aina kaivautuu esiin jostain uusi AP.

Niinpä. Tämä kun koskettaa monia.

Vierailija
124/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko mies perheen ainoana leivän pöytään? Jos näin, niin ei pyykkikoneen tyhjennyksistä tai siivoiluista kannattane paljoa valittaa. Täällä on tilanne se, että minä miehenä tuon elannon pöytään käymällä töissä. Tietenkin hoidan kaikki "miesten hommat" (sanonta jota tietenkin vihataan ja alapeukutellaan heti), eli kaikki autoon, koneisiin, tekniikaan, ylläpitoon, yms liittyvät toimet. Ei pelkästään meidän, vaan myös sekä minun että vaimon siskojen, anopin, äitien jne. Totta kai kotona myös siivoan ja ja tiskaan ja hoidan kaikkea mitä nyt nyt ikinä tarvitseekin hoitaa. Mutta itku siitä, että en ala imuroida taloa ja jynssätä vessaa heti kun tulen 10 tunnin työpäivän jälkeen kotiin, edelleen muistutan että ainoana perheen työssäkäyvänä ja pääasiallisena elannon hankkijana, niin juu en todellakaan kuuntele sellaista. Itketää palstoilla mitä haluatte.

Vierailija
125/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Isi tekee miesten askareet kuten vaihtaa auton renkaat, leikkaa nurmikon ja maalaa aidan."

Mies

Ei menisi läpi meillä, koska tytär (19v) vaihtoi syksyllä ihan itse, omin pikku kätösin ne auton renkaat, äidin avustamana. Isi seurasi vierestä jonkin aikaa, ja lähti sisälle.

Asutaan kerrostalossa joten sen nurmikon leikkuun ja aidan maaluun hoitaa huoltomies.

Vierailija
126/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi käy töissä ja maksaa kaikki meidän laskut. Ilman isiä meillä ei olisi läppäreitä, puhelimia ja autoa käytössä emmekä asuisi omakotitalossa järven rannalla. Isi elättää meidät ja me sitten vastikkeeksi laitamme pyykit koneeseen ja nostamme ne sieltä kuivaajaan ja edelleen kaappiin ja väitämme, että pesimme pyykkiä.

Vierailija
127/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän ongelma aloittajalla on taustalla oikeasti. Vuosikausia on jankannut samaa asiaa varioiden, eikä ole saanut kotitalouttaan kuntoon palstan opein.

Luulisi perhekokouksen  olevan paikallaan. Oikea ja ainoa foorumi, jossa asiat ratkotaan.

Paha olo on ilmeisesti, kun täytyy tänne se kaataa. Tulokset ovat huonoja mitä ilmeisemmin.

Niin, ap on ainoa nainen, joka mies ei tee kotitöitä.

Usein kuultu huomautus. Mutta aina kaivautuu esiin jostain uusi AP.

Niinpä. Tämä kun koskettaa monia.

Autenttinen MUTU-tutkimus.

Vierailija
128/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoko mies perheen ainoana leivän pöytään? Jos näin, niin ei pyykkikoneen tyhjennyksistä tai siivoiluista kannattane paljoa valittaa. Täällä on tilanne se, että minä miehenä tuon elannon pöytään käymällä töissä. Tietenkin hoidan kaikki "miesten hommat" (sanonta jota tietenkin vihataan ja alapeukutellaan heti), eli kaikki autoon, koneisiin, tekniikaan, ylläpitoon, yms liittyvät toimet. Ei pelkästään meidän, vaan myös sekä minun että vaimon siskojen, anopin, äitien jne. Totta kai kotona myös siivoan ja ja tiskaan ja hoidan kaikkea mitä nyt nyt ikinä tarvitseekin hoitaa. Mutta itku siitä, että en ala imuroida taloa ja jynssätä vessaa heti kun tulen 10 tunnin työpäivän jälkeen kotiin, edelleen muistutan että ainoana perheen työssäkäyvänä ja pääasiallisena elannon hankkijana, niin juu en todellakaan kuuntele sellaista. Itketää palstoilla mitä haluatte.

Halusiko vaimo jäädä kotirouvaksi ihan itse? Ettekö te puhuneet raha-asioista etukäteen?

Vierailija
129/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/4293538/ketju/lopetin_taysin_mieheni_ai…

"Elämme jännittäviä aikoja!

Päätin tuossa parisen viikkoa sitten, etten ole enää mieheni äiti ja sitä myöden lopetin kaiken ns. passaamisen ja "nalkuttamisen".

Jos mies jättää tavaroitaan ns. vääriin paikkoihin (esim. jätti vasaran keskelle eteisen lattiaa kun käytti sitä johonkin tietokonehommaansa) niin en siivoa niitä oikeille paikoilleen vaan laitan ne miehen työpöydälle tms miehen "omalle alueelle".

En enää myöskään osta hänelle hänen käyttämiään hygieniatuotteita ja omanikin olen siirtänyt "piiloon" (eri paikkaan), jotta hän ei voi tapansa mukaan siirtyä käyttämään minun tuotteitani omiensa loputtua kun ei saa aikaiseksi ostaa uusia.

Maksan itse yhteiset laskut, hänen nimellään tulevista en kysele yhtään mitään. Saa nähdä koska alkaa perintäkirjeet putoilla koska yleensä hän maksaa omat laskunsa vasta kun kyselen moneen otteeseen. Silloinkin hän hermostuu kun muka "tekee kaiken väärin" kun minä nalkutan, vaikka totuus on, ettei hän tee yhtään mitään ja joutuu aikamoiseen kiipeliin jos ei ala hoitaa hommiaan ilman että minä pidän huolen ja muistutan. Mutta sori, se on loppu nyt :D

Hänellä on myös tapana kasata likaiset vaatteet työtuolilleen. Ennen aina tämän 4 vuotta kestäneen suhteen aikana tasaisin väliajoin joko itse otin siitä likaiset vaatteet pois ja vein pyykkiin tai sanoin hänelle asiasta (monta kertaa) kunnes hän lopulta itse vei ne pyynnöstä pesuun. Nyt en ole sanonut sanallakaan asiasta ja tilanne on se, että miehellä taitaa olla enää yksi ainoa puhdas paita kaapissa jäljellä, kaikki muut vaatteet ovat likasena tuolilla. Hän ei tajua tehdä asialle mitään, vaikka välillä nostan lattialle pudonneita vaatteita takaisin siihen tuolille ja mikä uskomattominta: hän ISTUU nykyään sen vaatekasan päällä käyttäen vain tuolin reunaa. Hän ei siis edes enää mahdu kunnolla sille tuolille, mutta SILTI hän ei tajua(???) viedä niitä p*skaisia vaatteita siitä pois. Seuraan suurella mielenkiinnolla, miten tämä tuoliepisodi päättyy...

Eli jos samat asiat suhteessa häiritsee mitkä minua häiritsi, niin suosittelen tälläistä testiä ja asennetta kaikille teille! Tässä oppii lisää todella paljon sekä kumppanistaan, että myös itsestään! :D"

Tutunpuoleinen aloitus... Käyttäisitte hakutoimintoa, ettei tarvitse joka päivä tehdä samaa uutta aloitusta!

Vierailija
130/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isi käy töissä ja maksaa kaikki meidän laskut. Ilman isiä meillä ei olisi läppäreitä, puhelimia ja autoa käytössä emmekä asuisi omakotitalossa järven rannalla. Isi elättää meidät ja me sitten vastikkeeksi laitamme pyykit koneeseen ja nostamme ne sieltä kuivaajaan ja edelleen kaappiin ja väitämme, että pesimme pyykkiä.

Lapsi on 9-vuotias ja nainen on edelleen kotona ilman tuloja, miksi? Yhden palkalla ei tuollaisia omakotitaloja hankita. Jotain rajaa nyt noihin provoiluihin.

Vierailija
131/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän on mies joka suojelee meitä ja tuo leivän pöytään. Hyvät miehet palkitaan hemmottelulla. Isi on meille Kuningas.

Äityli32

Vierailija
132/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on nyt vain niin että miesten rooli on pyörittää yhteiskuntaa ja naiset pyörittää kotia ja lapsia. Jos näin ei olisi niin silloin miesten ja naisten eroavaisuus olisi vain ulkonäkö eikä silloin tämä yhteiskunta toimisi.

Vierailija
133/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on nyt vain niin että miesten rooli on pyörittää yhteiskuntaa ja naiset pyörittää kotia ja lapsia. Jos näin ei olisi niin silloin miesten ja naisten eroavaisuus olisi vain ulkonäkö eikä silloin tämä yhteiskunta toimisi.

Jännä juttu, suomalaiset naiset kun käyvät töissä ihan siinä missä miehetkin. Kummille on unohdettu kertoa, että miesten tulee elättää koko perhe?

Vierailija
134/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, suomalaiset naiset kun käyvät töissä ihan siinä missä miehetkin. Kummille on unohdettu kertoa, että miesten tulee elättää koko perhe?

Se on ollut virhe laittaa naiset töihin koska siinä kärsii työmarkkinat,koti ja koko yhteiskunta.

Vierailija
135/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin tavallista, että naiset ei käy töissä, kun aina näissä keskusteluissa tuodaan se esiin kotitöiden jakautumisen syynä? Omassa työpaikassani valtaosa on naisia, ja tuttavapiirissäkin kaikki naiset käyvät töissä, jos nyt eivät ole joidenkin pätkien välissä työttöminä. Perhevapaat saattaa toki mennä perinteiseen malliin, mutta ei sen jälkeen kukaan ole kotirouvaksi jäänyt.

Ja vaikka joku olisikin kotirouva, ei sillä kyllä voi selittää sitä, miksi 9-vuotias tyttö joutuu tekemään kotiaskareita.

Vierailija
136/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan niin tavallista, että naiset ei käy töissä, kun aina näissä keskusteluissa tuodaan se esiin kotitöiden jakautumisen syynä? Omassa työpaikassani valtaosa on naisia, ja tuttavapiirissäkin kaikki naiset käyvät töissä, jos nyt eivät ole joidenkin pätkien välissä työttöminä. Perhevapaat saattaa toki mennä perinteiseen malliin, mutta ei sen jälkeen kukaan ole kotirouvaksi jäänyt.

Ja vaikka joku olisikin kotirouva, ei sillä kyllä voi selittää sitä, miksi 9-vuotias tyttö joutuu tekemään kotiaskareita.

Ei kyllä ole. Naisten ja miesten työllisyysaste on lähes sama, vuonna 2018 miehillä noin 72% ja naisilla 70%. Perhevapaiden vaikutus näkyy, mutta ei ole niin suoraviivainen, että voisi automaattisesti olettaa miehen hoitavan perheen tulot ja naisen hoitavan kodin:

”Ero naisten ja miesten työllisyysasteissa ovat suurimmillaan 25–34-vuotiaiden ikäryhmässä. Vuonna 2018:

25–34-vuotiaiden naisten työllisyysaste oli 71,1 %

25–34-vuotiaiden miesten työllisyysaste oli 82,2 %.”

https://thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/tyo-ja-toim…

Sen jälkeen tilanne on vielä hiukan muuttunut tasaisempaan suuntaan https://findikaattori.fi/fi/41

Vierailija
137/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuopus muuttaa omaan kotiin niin annan mukaan listan millaisia pesuaineita ostaa mihinkin tarkoitukseen.

Ohjeet miten käytetään pesukonetta.

Iso lappu mihin voi soittaa kun haluaa kokkaus kurssille.

Alla mun kännykän numero.

Muut neuvot

Alla mun kännykän numero.

Nyt täyttää poika 16vuotta ja ei halua opetella eikä tehdä mitään.

Nuorempana oli kyllä tehokas.

Vierailija
138/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, aina löytyy se, joka alapeukuttaa tilastotietojakin.

Vierailija
139/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen "yritys" teidän perhe on? Meillä ainakin mies osallistuu mielellään vaikka nyt sattuukin tienaamaan enmmän kuin me muut. Meillä ei kukaan vähättele pyykin pesua tai tiskikoneen käyttöä?!?

On totta, että meillä mies hoitaa molempien autojen renkaiden vaihdon, mutta minä ajan yleensä nurmikon. Kumpikin tekee niitä töitä joista pitää ja myös sillä perusteella, että tietää toisen inhoavan niitä. Näin se toimii toisistaan välittävissä perheissä.

Vierailija
140/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies

"Isi tekee miesten askareet kuten makaa sovalla, avaa oluen, pelaa pleikkaa ja raapii pyllyään"

Tosimies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän