Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Äiti, miksi isin ei tarvii siivota tai tehdä askareita" 9v tyttären suusta kun pyysin tyhjentämään pesukoneen

Vierailija
28.01.2020 |

En keksinyt juuri siinä hetkessä vastausta. Mitä olisin sanonut?:/

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi tekee enemmän töitä kun äiti niin ei ehdi. Ja ennenkuin joku huutaa loisimisesta niin palkka meillä on melkein sama, miehellä vaan pidemmät työpäivät ja työt venyvät myös kotiin ja matkoille.

Vierailija
162/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Teille tytöille on siunattu kodin hengettären ja tekijän lahjat, jos minä tulisin siihen säheltämään niin sotkisin vain enemmän!😂"

Näin vastaisin jos vaimo tulisi tyttären kanssa tuollaisia hassuja kyselemän.

-IsiMies

Minkä takia tällaiset sikaniskasovinistit hengaavat vauva-palstalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin lapselle rehellisesti, että mielestäni se johtuu siitä, että isä on laiska. Kertoisin myös, että isä toimii todella väärin ja epäreilusti. Kehottaisin lasta toki esittämään saman kysymyksen isälleen.

Käytät siis lapsiasi passiivisaggressiivisen käytöksesi välikappaleena? Vuoden äityli-palkinto sinne. 

Vierailija
164/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa tästäkin ketjusta, että onnellisimmat liitot on näitä perinteisiä.

Vain harvalla on ”tasa-arvoinen” ”nykymies”, kaikkea hyvää heille, joilla toimii, en kadehdi.

Juuri kuulin, kun kahden uraihmisisen ”hom0”-liitto päättyi, kun huomasivat, että lasta ei kuvioon mahdu, kun kumpikaan ei suostu jäämään kotiin.

Hom0lla viittaan sanan laajempaan merkitykseen, ei tuollaisessa 2 samanlaista -asetelmassa ole mitään heteroa.

Vierailija
165/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstaukot elää oikeasti jossain keskiajalla. :D "MINÄ käyn töissä ja MINÄ elätän teidät! Ilman MINUA olisitte

kadulla!" Miten niin monilta on mennyt ohi että naisetkin käyvät töissä?

Ja silti te makaatte täällä aamusta iltaan haukkumassa miehiä. Vaikka väitätte olevanne töissä ja raatavanne 23 tuntia päivässä siihen päälle kotitöitä.

Älähän nyt ylireagoi mussukka :) Tiesitkö etteivät kaikki ole töissä kello 8-16?

Vierailija
166/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin niin kuin asia on. Itse ihmettelin joskus lapsena, miksi isi ei siivoa, vaan aina äiti. No, äiti sanoi että isi tekee meille ruokaa ja muita asioita kiinteistössä. Heillä oli semmoinen työnjako. Jos mies taas makaa vaan sohvalla, sanoisin itse varmaan senkin.

Vierailija
167/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä isi tekee ruokaa, siivoaa, pesee pyykkiä ja hoitaa lapsia siinä kuin äitikin. Nykymies. Arvostan.

Teidän isi on yhtäkuin äiti, miksi kutsut sitä isiksi tai mieheksi vaikka se on samanlainen kuin äiti tai nainen?

Molemmat ollaan tasavertaisia vanhempia ja aikuisia. Ihmisiksikin voit kutsua, jos haluat. Kyllä isistä näkee, että mies se on. Itse en häntä yleensä isiksi kutsu, etunimeltä puhuttelen.

Vierailija
168/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Teille tytöille on siunattu kodin hengettären ja tekijän lahjat, jos minä tulisin siihen säheltämään niin sotkisin vain enemmän!😂"

-IsiMies

Ei kannata uskoa kaikkea mitä nettiin kirjoitetaan. Eiköhän moni tämän ketjun kommenteissa ole ihan trollausta tai läppää.

Vierailija
169/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin lapselle rehellisesti, että mielestäni se johtuu siitä, että isä on laiska. Kertoisin myös, että isä toimii todella väärin ja epäreilusti. Kehottaisin lasta toki esittämään saman kysymyksen isälleen.

Käytät siis lapsiasi passiivisaggressiivisen käytöksesi välikappaleena? Vuoden äityli-palkinto sinne. 

Kiitos palkinnosta, tosin ei ehkä mennyt ihan oikeaan osoitteeseen, lapseton nainen kun olen. Ja sellaisena tulen myös pysymään, ei näet kiinnosta joutua kotiorjan asemaan. Aviomieheni hoitaa oman osansa kotitöistä, mutta en halua ottaa riskiä. Liian monta kauhutarinaa olen saanut täältä lukea miehistä, jotka lapsien myötä menettävät kykynsä tasapuoliseen kotitöiden tekemiseen.

Vierailija
170/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska isi on maasta, jossa miehet tekevät tärkeämpiä asioita.

Mitä ne tärkeämmät asiat teille suomalaisille miehille ovat?

Vierailija
171/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa tästäkin ketjusta, että onnellisimmat liitot on näitä perinteisiä.

Vain harvalla on ”tasa-arvoinen” ”nykymies”, kaikkea hyvää heille, joilla toimii, en kadehdi.

Juuri kuulin, kun kahden uraihmisisen ”hom0”-liitto päättyi, kun huomasivat, että lasta ei kuvioon mahdu, kun kumpikaan ei suostu jäämään kotiin.

Hom0lla viittaan sanan laajempaan merkitykseen, ei tuollaisessa 2 samanlaista -asetelmassa ole mitään heteroa.

Tuollainen liitto/suhde toimii tasan niin kauan kun toinen käy tienaamassa rahaa. Harva alkaa ilman eestä olemaan kotona jonkun toisen piikkiin.

Vierailija
172/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-IsiMies

Ei kannata uskoa kaikkea mitä nettiin kirjoitetaan. Eiköhän moni tämän ketjun kommenteissa ole ihan trollausta tai läppää.

Lähtökohtaisesti kaikki av:lla voidaan katsoa potentiaaliseksi provoiluksi. Saa olla kyllä aika syvällisesti perusteltu kommentti ennen kuin alkaa vakuuttaa. Sellaiset kommentit ovat yleensä pidempiäkin, mutta sitten perustelun vuoksi pitkässä kommentissa on se riski, ettei keskiverto av:n lukija jaksa lukea. Saattaa perustelutkin mennä hukkaan. 

Vierailija
173/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9-vuotiaan tytön normisanavarastoon kyllä varmasti kuuluu askare;)

No miksei voisi kuulua, jos kotona puhutaan kotiaskareista? Meillä on kotona puhuttu kotitöistä.

Vierailija
174/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on nyt vain niin että miesten rooli on pyörittää yhteiskuntaa ja naiset pyörittää kotia ja lapsia. Jos näin ei olisi niin silloin miesten ja naisten eroavaisuus olisi vain ulkonäkö eikä silloin tämä yhteiskunta toimisi.

kuule totuus on että jos naiset menee lakkoon siellä kotona niin muutama viikko niin koko yhteiskunta kaatuu yhteiskunta on joukko koteja.

Veronmaksu loppuu, pelastustoiminta loppuu, infra räjähtää kappaleiksi ja kaupoista loppuu ruoka, 

kun av-mamma jättää maton hapsut kampaamatta?

Kovat on voimafantasiat taas. 

Mahtaa olla mielenkiintoisen näköinen tuollainen koti, jossa ei muutamaan viikkoon tehdä muuta kuin kammataan maton hapsuja. Olisko kuvaa laittaa?

Vierailija
175/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on nyt vain niin että miesten rooli on pyörittää yhteiskuntaa ja naiset pyörittää kotia ja lapsia. Jos näin ei olisi niin silloin miesten ja naisten eroavaisuus olisi vain ulkonäkö eikä silloin tämä yhteiskunta toimisi.

Nainen voi valita, haluaako tuollaisen parisuhteen vai elääkö työssäkäyvänä sinkkuna, niin valinta ei ole vaikea. Lapsenkin saa hankittua ilman mukana tulevaa kiviriippaa, joka väittää olevansa perheenpää ja oikeutettu laiskottelemaan.

Vierailija
176/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Toinen juttu lasten suusta: "Miks isä saa aina istua jatkuvasti tietokoneella/kännykkä kädessä?"

Vierailija
177/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuule totuus on että jos naiset menee lakkoon siellä kotona niin muutama viikko niin koko yhteiskunta kaatuu yhteiskunta on joukko koteja.

Veronmaksu loppuu, pelastustoiminta loppuu, infra räjähtää kappaleiksi ja kaupoista loppuu ruoka, 

kun av-mamma jättää maton hapsut kampaamatta?

Kovat on voimafantasiat taas. 

Mahtaa olla mielenkiintoisen näköinen tuollainen koti, jossa ei muutamaan viikkoon tehdä muuta kuin kammataan maton hapsuja. Olisko kuvaa laittaa?

Tällä tyypillä on aina samat jutut. Tänään hän valittaa hapsuista, huomenna tuikkukipoista ja ylihuomenna muumilauluista.

Vierailija
178/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstaukot elää oikeasti jossain keskiajalla. :D "MINÄ käyn töissä ja MINÄ elätän teidät! Ilman MINUA olisitte

Ja silti te makaatte täällä aamusta iltaan haukkumassa miehiä. Vaikka väitätte olevanne töissä ja raatavanne 23 tuntia päivässä siihen päälle kotitöitä.

Työvuoron alkuun on vielä 10 tuntia. Mitäs yhteiskunnan kannalta elintärkeää työtä sinä teet kun ehdit istua täällä jankuttamassa tuntikausia päivittäin?

Vierailija
179/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvuoron alkuun on vielä 10 tuntia. Mitäs yhteiskunnan kannalta elintärkeää työtä sinä teet kun ehdit istua täällä jankuttamassa tuntikausia päivittäin?

Kai sinä nyt Tuikkukuppimiehen tiedät. Hän tekee urotöitä. Perustaa kasvuyrityksiä ja kehittää infrastruktuuria ja sen sellaista pientä :D

Vierailija
180/191 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Isi tekee miesten askareet kuten vaihtaa auton renkaat, leikkaa nurmikon ja maalaa aidan."

Mies

Minä teen nuo meillä. Toisinaan rasittaa autottomana ja kerrostalossa asuvana, miten paljon noihin kaikkiin menee joka päivä aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme