"Äiti, miksi isin ei tarvii siivota tai tehdä askareita" 9v tyttären suusta kun pyysin tyhjentämään pesukoneen
En keksinyt juuri siinä hetkessä vastausta. Mitä olisin sanonut?:/
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan. 9 v on tyttö. Pojalta ei tulisi mieleenkään vaatia koneen tyhjennystä.
Ohistelen tähän. Meillä taas pyykin laittaminen on pienestä pitäen ollut poikien juttu.
Siksi kun omasta ikäluokasta, niin harva osaa (haluaa) ripustella pyykkejä oikein. Liian usein kuulee tätä, että pyykit hoidan minä, kun mies jättää aina niin ryppysiksi ja ripustaa väärästä paikasta.
Tytär on hoitaa 10+ vuotiaana omat pyykkinsä, joten osaa sekin.
Mä olen pelännyt tuota kysymystä monta vuotta, muttei sitä ole onneksi kuullut.
Meillä mä hoidan 80% kotihommat ja jos lapset tekee sen 10 prossaa ja mies oman kymppinsä... Selkeesti jossain näkyy, että mies tekee, kun pahoissa kiukuissaan kukaan muksuista ei ole kyseenalaistanut tätä.
Miksi teen? Koska haluan tehdä omalla tavallani ja asiat loppuun saakka. Tulee valmista kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Poika 16 v myös sanoo, että hänen ei tarvitse tehdä kotitöitä, kun isäkään ei tee. Vaimonsa saa tehdä, ei tarvitse opetella.
Minä sanoin jo hyvissä ajoin pojille, että näitä nyt pakko opetella, koska nykytytöt eivät rupea kenenkään piiaksi. Varsinkin toisen kohdalla oli hirveä vääntö, mutta niin vain omillaan asuessaan kumpikin osaa tehdä ruokaa, leipoa, siivota ja pyykätä. Aion kyllä sen verran seurata tapahtuuko laiskistumista, kun muuttavat jonkun kanssa yhteen.
Voi luoja.
Ei mitään voi luoja. En ole kasvattanut pojista laiskoja ja kyllä kerron sen heille, jos huomaan, että he eivät tee omaa osuuttaan. Yksi syy avioeroihin on se, että nainen väsyy tekemään yksin kotityöt. Ne on turhia eroja, koska ne on niin helposti vältettävissä.
Eli päsmäröinti ei riitä, vaikka miehesi lähti jo kävelemään, ja nyt vielä jatkat miesten vihaamistasi vainoamalla poikaasi?
Oi, miesvihajankkaajakin tuli paikalle! Niin kuin joka ikiseen kotityöketjuun! Taitavat olla sydäntäsi lähellä nämä kotiaskareet. Mitäs olet tänään puuhastellut, joko on nappia paineltu niin tiski- kuin pyykinpesukoneestakin? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Poika 16 v myös sanoo, että hänen ei tarvitse tehdä kotitöitä, kun isäkään ei tee. Vaimonsa saa tehdä, ei tarvitse opetella.
Minä sanoin jo hyvissä ajoin pojille, että näitä nyt pakko opetella, koska nykytytöt eivät rupea kenenkään piiaksi. Varsinkin toisen kohdalla oli hirveä vääntö, mutta niin vain omillaan asuessaan kumpikin osaa tehdä ruokaa, leipoa, siivota ja pyykätä. Aion kyllä sen verran seurata tapahtuuko laiskistumista, kun muuttavat jonkun kanssa yhteen.
Voi luoja.
Ei mitään voi luoja. En ole kasvattanut pojista laiskoja ja kyllä kerron sen heille, jos huomaan, että he eivät tee omaa osuuttaan. Yksi syy avioeroihin on se, että nainen väsyy tekemään yksin kotityöt. Ne on turhia eroja, koska ne on niin helposti vältettävissä.
Samaa mieltä. Oma parikymppinen poikani asuu myös omillaan. Siivoaa, käy kaupassa, tekee ruokansa ja kaikki muutkin kotihommat. Jos joskus muuttaa jonkun tytön kanssa yhteen, aion minäkin kyllä haastatella miniäehdokasta ja oikein kuulostella, ettei vaan poika taannu passattavaksi. Vapaamatkustajat ovat sietämättömiä.
Mielisairasta toimintaa
Vierailija kirjoitti:
Vähän asian sivusta, mutta käyttäiskö 9 vuotias sanontaa "tehdä askareita"?
Tietenkin käyttää, jos se on normaalia oman kodin sanastoa.
Vierailija kirjoitti:
"Isi tekee miesten askareet kuten vaihtaa auton renkaat, leikkaa nurmikon ja maalaa aidan."
Mies
Suurin osa vie autonsa huoltoon, jossa ne renkaat vaihdetaan. Muuten joka päiväkö se aita maalataan. Huvittaa aina tuo auton renkaiden vaihto. Entäs jos ei ole autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.
Samaa mieltä. Oma parikymppinen poikani asuu myös omillaan. Siivoaa, käy kaupassa, tekee ruokansa ja kaikki muutkin kotihommat. Jos joskus muuttaa jonkun tytön kanssa yhteen, aion minäkin kyllä haastatella miniäehdokasta ja oikein kuulostella, ettei vaan poika taannu passattavaksi. Vapaamatkustajat ovat sietämättömiä.
Mielisairasta toimintaa
Kuinka niin? Äitisi pyyhkii pyllysi yhä edelleen?
Vierailija kirjoitti:
ap voi vastata yttärelleen, että siksi isi ei tee kotitöitä kun äiti on tällainen isin orja!
Sitähän ap tyttärelleen opettaa, että "isit" eivät tee kotitöitä, ne on naisten hommia!
Jotkut isit kyllä näyttävät vaihtavan joka vi...tun. päivä niitä autonrenkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Isi tekee miesten askareet kuten vaihtaa auton renkaat, leikkaa nurmikon ja maalaa aidan."
Mies
Tammikuussa?
Kyllä se riittää, kun kerran vuodessa noita tekee.
Riittäisikö se siivoaminenkin kerran vuodessa?
Niin ja ruuanlaitto, tiskaus, pyykkäys, kaupassa käyminen jne. Eihän niitä tarvise tehdä joka päivä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.
Eli päsmäröinti ei riitä, vaikka miehesi lähti jo kävelemään, ja nyt vielä jatkat miesten vihaamistasi vainoamalla poikaasi?
Mikämikä se pientä nyt kiukuttaa? En minä vainoa ketään, mutta kyllä minua kiinnostaa että miniä ei heti kättelyssä näänny työmäärän alle. Aikuinen mies kyllä jaksaa oman osansa tehdä ja jos johonkin tottuu, niin ei myöhemminkään ala vaatia erityskohtelua.
Puhut aikuisesta miehestä, jota kuitenkin sairaassa mielessäsi olet oikeutettu kyttäämään ja alistamaan?
Toivon, että poikasi käskee sinun painua helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pelännyt tuota kysymystä monta vuotta, muttei sitä ole onneksi kuullut.
Meillä mä hoidan 80% kotihommat ja jos lapset tekee sen 10 prossaa ja mies oman kymppinsä... Selkeesti jossain näkyy, että mies tekee, kun pahoissa kiukuissaan kukaan muksuista ei ole kyseenalaistanut tätä.
Miksi teen? Koska haluan tehdä omalla tavallani ja asiat loppuun saakka. Tulee valmista kerralla.
Meillä jaetaan hommat hyvin, lapsetkin tekevät osansa. Mutta pyykit hoidan minä juuri mainitsemasi asian takia.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
Tammikuussa?
Kyllä se riittää, kun kerran vuodessa noita tekee.
Riittäisikö se siivoaminenkin kerran vuodessa?
Niin ja ruuanlaitto, tiskaus, pyykkäys, kaupassa käyminen jne. Eihän niitä tarvise tehdä joka päivä!
Käytkö sinä todellakin joka päivä kaupassa? Kerro vielä mihin ruokakauppaan pääsee vain naiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.
Mielisairasta toimintaa
Sinähän tässä sekaannut sen poikasi elämään.
"isi käy töissä ja maksaa kaiken ja elättää meidät" siis jos näin on oikeasti.
Muuten voit sanoa, että toivot tyttäresi löytävän aktiivisen miehen joka hoitaa osuutensa kotitöistä valittamatta ja käskemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
”Niin täällä meidän kerrostalo asunnossa keskellä Helsinkiä, eikä sitä autoakaan ole.”
Sitten voi sanoa, että isi käy öisin vaihtamassa autoista rekisterikilpiä.
Tai voi sanoa että isi on semmoisessa jännässä paikassa tekemässä niitä rekisterikilpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.
Mikämikä se pientä nyt kiukuttaa? En minä vainoa ketään, mutta kyllä minua kiinnostaa että miniä ei heti kättelyssä näänny työmäärän alle. Aikuinen mies kyllä jaksaa oman osansa tehdä ja jos johonkin tottuu, niin ei myöhemminkään ala vaatia erityskohtelua.
Puhut aikuisesta miehestä, jota kuitenkin sairaassa mielessäsi olet oikeutettu kyttäämään ja alistamaan?
Toivon, että poikasi käskee sinun painua helvettiin.
Eihän minun tarvitse kytätä ketään. Kyllä sen huomaa, jos poika juoksuttaa vaimoa tuomaan tai viemään jotain. Niitä näitä jutellessa käy ilmi, kumpi niitä kotitöitä tekee. Pojat muuten teitävät tuon, että sanon heille, jos he alkavat passuuttaa vaimollaan itseään.
Mun mies on laiskuri tai ehkä enemmänkin, ettei mieti asioita loppuun saakka.
Oli hetki, kun meillä ei ollut tiskikonetta.
Mies kaverinsa kanssa puhu asiasta kahvipöydässä.. Ette ole vielä uutta konetta ostaneet. Juu, ei olla.. Sitten vilkas minuun. "Ihan turhaan mua vilkuilet, lupasit hoitaa sen. Mä katoin sopivan koneen ja sun pitää vaan hakea se." "jaa, lupasin vain. Hyvinhän tää on sujunut ilman konettakin" pyöräytin silmiäni.
Kaveri repsahti nauramaan... "niinkö? tiskaatko käsin useinkin?" se kysy mieheltä. "tiskasin mä kerran viime viikollakin!" hyvin ylpeenä sanoi, eikä siinä tilanteessakaan tajunnut, kun ääneen jo huokasin. Kaveri sitten vielä kysäs: "teet ruokaa monta kertaa viikossa ja syöt kuitenkin päivittäin? :D"
Mies hörppäs kahvin loppuun ja kysäs "niin mistä kaupasta se piti hakea?" Ettei siinä sitten mennyt kuin vajaa tunti, kun oli uusi tiskari keittiössä. Asentaminen hoitui seuraavana päivänä, senkin oli tajunnut tilata samalla.
Ei tuo kaverikaan aina noin välkky ole. Vaimonsa laittaa ihan vastaavaa juttua siitäkin välillä, kuinka mun mies on siitä kaivellut kotityönsankarin esiin. ;)
Miehet <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.
Mielisairasta toimintaa
Sinähän tässä sekaannut sen poikasi elämään.
En minä vielä sekaannu. Sekaannun sitten vasta, jos hän alkaa osoittaa merkkejä siitä, että mahdollinen tyttöystävä joutuu tekemään kaikki kotityöt. Eri asia tietysti on, jos poikani sattuu jostain löytämään naisen, joka ehdottomasti vaatii saada tehdä kaiken itse koska RAKASTAA kotitöitä. Jostain syystä epäilen, että sellaisia on tosi harvassa.
Meillä jaetaan sisä-ja ulkotyöt ja meitä on minä, mies ja 18 v poika. Olipa kyse siivouksesta, ruoanlaitosta, pyykinpesusta, nurmikon leikkuusta, lämmityksestä, puuhommista jne. niin kaikki tekee ja osallistuu. Kaverini ei ole koskaan poikaansa opettanut tekemään kotitöitä ja poika muutti avoliittoon ja puolen vuoden jälkeen takaisin kotiin koska tyttö kyllästyi siihen että tämä poika ei tehnyt yhtään mitään ja asenne oli että avovaimo tekee. Nyt äitinsä taas passaa poikaansa kotona.