Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Äiti, miksi isin ei tarvii siivota tai tehdä askareita" 9v tyttären suusta kun pyysin tyhjentämään pesukoneen

Vierailija
28.01.2020 |

En keksinyt juuri siinä hetkessä vastausta. Mitä olisin sanonut?:/

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Poika 16 v myös sanoo, että hänen ei tarvitse tehdä kotitöitä, kun isäkään ei tee. Vaimonsa saa tehdä, ei tarvitse opetella.

Kehoita hakeutumaan vakavaraiseen ammattiin tuonnin varalta. Harva Pohjoismaassa elävä nainen enää suostuu palvelemaan miestään ja hyvä niin.

Niin, minullakin käy filippiiniläinen siivooja, joka saa asiallista palkkaa ja jonka ei tarvitse tarjota minulle muita palveluksia ja saa viettää vapaa-aikansa haluamallaan tavalla. En ymmärrä, mikseivät miehet voi suoraan ostaa palveluksia, vaan yrittävät narauttaa vaimon orjaksi. 

Vierailija
42/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Poika 16 v myös sanoo, että hänen ei tarvitse tehdä kotitöitä, kun isäkään ei tee. Vaimonsa saa tehdä, ei tarvitse opetella.

Kehoita hakeutumaan vakavaraiseen ammattiin tuonnin varalta. Harva Pohjoismaassa elävä nainen enää suostuu palvelemaan miestään ja hyvä niin.

Niin, minullakin käy filippiiniläinen siivooja, joka saa asiallista palkkaa ja jonka ei tarvitse tarjota minulle muita palveluksia ja saa viettää vapaa-aikansa haluamallaan tavalla. En ymmärrä, mikseivät miehet voi suoraan ostaa palveluksia, vaan yrittävät narauttaa vaimon orjaksi. 

Piheys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"koska isi tekee töitä ja tuo rahaa kotiin jotta meillä on koti ja ruokaa "

Vierailija
44/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun arvaan. 9 v on tyttö. Pojalta ei tulisi mieleenkään vaatia koneen tyhjennystä.

Vierailija
45/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oletus täällä on, että isä maksaa vuokran ja ruuan? Meidän taloudessa kumpikin maksoi osansa noista em. asioista, palkkaan suhteutettuna (minä 1/3, mies 2/3, omat tilit). Siivoukset hoidettiin puoliksi, minä tosin laitoin enemmän ruokaa ja pesin pyykkiä (ei niin vastenmielisiä kotitöitä mielestäni). Asuttiin kerrostalossa, mies hoiti auton huollon ja renkaiden vaihdon.

Vierailija
46/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti olet poikasi kasvattanut.

Ai tää sanotaan tytölle? Eikö ennemmin anopille ja appiukolle?

Todennäköisesti se appiukko tekee kotonaan vielä vähemmän kun apn mies. Elikkä apeille turha mitään puhua, puolustautuisivat vaan kumminkin.

Meillä on mies toiminut hienona esimerkkinä pojillemme, siivoaa ja laittaa ruokaa, pesee pyykkiä jne. Ihan niikun minäkin. Meillä arkisin on se kokannut joka on kotiutunut ensin. Renkaat käydään vaihdatuttamassa ja huollot myös hoitaa alan firmat. Talon rempat menee yhdessä tehden. Tosin puutarha on mun hoidettavani.

AP, puhu miehellesi. Kysy höneltä haluaa o että tyttärestä kasvatetaan piika ja kynnysmatto jollekkin laiskalle miehelle, vai haluaa ko että tytär saisi elää tasavertaisessa suhteessa? Jos miehesi toivoo tota viimistä niin tarttee ruveta kotityöt, askareet, maittamaan.

Kysyin tuontyyppistä mieheltäni. Hän vastasi, että ainakaan ei halua, että tytöstä tulee kaikesta nalkuttava akka.

Vierailija
47/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä valittaja.

Vierailija
48/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti se appiukko tekee kotonaan vielä vähemmän kun apn mies. Elikkä apeille turha mitään puhua, puolustautuisivat vaan kumminkin.

Meillä on mies toiminut hienona esimerkkinä pojillemme, siivoaa ja laittaa ruokaa, pesee pyykkiä jne. Ihan niikun minäkin. Meillä arkisin on se kokannut joka on kotiutunut ensin. Renkaat käydään vaihdatuttamassa ja huollot myös hoitaa alan firmat. Talon rempat menee yhdessä tehden. Tosin puutarha on mun hoidettavani.

AP, puhu miehellesi. Kysy höneltä haluaa o että tyttärestä kasvatetaan piika ja kynnysmatto jollekkin laiskalle miehelle, vai haluaa ko että tytär saisi elää tasavertaisessa suhteessa? Jos miehesi toivoo tota viimistä niin tarttee ruveta kotityöt, askareet, maittamaan.

Kysyin tuontyyppistä mieheltäni. Hän vastasi, että ainakaan ei halua, että tytöstä tulee kaikesta nalkuttava akka.

Joko tää on provo tai isä on täysmulkku

Vierailija
49/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko tää on provo tai isä on täysmulkku

En siis ole ap, vaan toinen, jonka mies ei kotitöihin koske kuin pakolla.

T. Se, jonka mies ei halua tytöstä nalkuttavaa akkaa

Vierailija
50/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ihmettele lainkaan sitä, että moni mies toivoo, että kumppani (nainen) tekisi kaikki ai lähes kaikki kotityö. Sen sijaan ihmettelen, että miten nämä suhteet pysyvät koossa, eikä nainen sao hyvästejä miehelle. - En itse pystyisi elämään parisuhteessa, saman katon alla, jossa kumppani ei osallistuisi lainkaan yhteisen talouden pyörittämiseen, ellei tähän osallistumatomuuten olisi jokin erityinen syy, kuten se, että kumppani olisi 40 asteen kuumeesa ja vatsataudissa. Mutta onko tässä sitten syy sinkkuuteeni kun en äkkiseltään keksi sellaista kotiaskaretta, josta en selviäisi yksin.       

Vierailija
51/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teille tytöille on siunattu kodin hengettären ja tekijän lahjat, jos minä tulisin siihen säheltämään niin sotkisin vain enemmän!😂"

Näin vastaisin jos vaimo tulisi tyttären kanssa tuollaisia hassuja kyselemän.

-IsiMies

Vierailija
52/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ihmettele lainkaan sitä, että moni mies toivoo, että kumppani (nainen) tekisi kaikki ai lähes kaikki kotityö. Sen sijaan ihmettelen, että miten nämä suhteet pysyvät koossa, eikä nainen sao hyvästejä miehelle. - En itse pystyisi elämään parisuhteessa, saman katon alla, jossa kumppani ei osallistuisi lainkaan yhteisen talouden pyörittämiseen, ellei tähän osallistumatomuuten olisi jokin erityinen syy, kuten se, että kumppani olisi 40 asteen kuumeesa ja vatsataudissa. Mutta onko tässä sitten syy sinkkuuteeni kun en äkkiseltään keksi sellaista kotiaskaretta, josta en selviäisi yksin.       

Tiedän itsekin näitä pareja. Mies saa olla vapaamatkustajana ja harrastaa omia juttujaan naisen hoitaessa luotolla perheen menoja. Pysyn mielummin sinkkuna kuin alan tuollaiseen suhteeseen.

Vierailija
53/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Teille tytöille on siunattu kodin hengettären ja tekijän lahjat, jos minä tulisin siihen säheltämään niin sotkisin vain enemmän!😂"

Näin vastaisin jos vaimo tulisi tyttären kanssa tuollaisia hassuja kyselemän.

-Peräkammarin poika

Korjasin nimimerkkisi. Ole hyvä.

Vierailija
54/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vastannut : Koska isi on laiska ja vetelä pas*a. Suoraan kannattaa sanoa asiat!

Vierailija
55/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kulta, tulisitko tyhjentämään tiskikoneen...?"

Vierailija
56/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komenna se poikas vauva-palstalle koulutettavaksi, ekana joku voi opettaa, ettei sitä vaimoa niin vain saa nykypäivänä.

Vierailija
57/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pliis kerro meille miten toi keskustelu jatku, toivottavasti et pelkästään mykistynyt vaan annoit takaisin. Tohon olisit voi ut vastata että todennäköisesti tulee jos yhtä laiskan ukon ottaa kun isänsä. Tyttären miesvalinnat useastihan muistuttavat isäpapasta.

Vierailija
58/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan. 9 v on tyttö. Pojalta ei tulisi mieleenkään vaatia koneen tyhjennystä.

Hyvin arvattu kun oli otsikossa sukupuoli ;)

Vierailija
59/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän itsekin näitä pareja. Mies saa olla vapaamatkustajana ja harrastaa omia juttujaan naisen hoitaessa luotolla perheen menoja. Pysyn mielummin sinkkuna kuin alan tuollaiseen suhteeseen.

Itse taas en tiedä äkkiseltään ainoatakaan tällaista paria. Sen sijaan tällä palstalla kohtaan tälllaisia pareja hämmentävän paljon.  Sinänsä virkistävää, koska on niin helppoa elää omasa kuplassa ja kuvitella, ettei sellaisia pareja ole, joissa toinen (yleensä nainen) huolehtii ja vastaa vähinään 90% kaiksta kotiaskareista. Miten he kestävät ja jaksavat tuon kaiken? - No kiva kuietnkin, jos voivat saada tältä palstalta vertaistukea mutta, jos heillä on myös lapsia, niin hieman aatteluttaa sekin, millaisen mallin lapset saavat parisuhteesta tuollaisessa ympäristössä...   

60/191 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Isi tekee miesten askareet kuten vaihtaa auton renkaat, leikkaa nurmikon ja maalaa aidan."

Mies

Noilla kommenteilla exänikin ratsasti. Sattuvat vain olemaan kerta- tai muuten harvemmin luontoisia hommia versus päivittäiset kodintyöt. Nykyään asun kolmestaan lasteni (poika ja tyttö) kanssa, kaikki hommat tehdään vuorotellen. Ei mitään ylimääräistä sukupuolietua kellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi