"Äiti, miksi isin ei tarvii siivota tai tehdä askareita" 9v tyttären suusta kun pyysin tyhjentämään pesukoneen
En keksinyt juuri siinä hetkessä vastausta. Mitä olisin sanonut?:/
Kommentit (191)
"Koska isi ei osaa laittaa muumimukeja oikeaan värijärjestykseen, eikä laittaa juomalaseja kaappiin iittalan tarrat koilliskaakkoon osoittamassa. Lisäksi isi ei ymmärrä, että munanleikkuri kuuluu leivinpaperilaatikkoon, ei kauhalaatikkoon. Minun keittiössäni kun on minun pääni sisäinen järjestys, ja maailmani romahtaa kun en saa mirkomanageroida ja päteä näillä mitättömyyksilläni".
Näinhän se oikeasti menee.
isi tuo rahaa niin äiti saa makoilla sohvalla ja välillä imuroida
Mikset sanonut, että isi on ostanut sen pesukoneen, jotta voimme sitä käyttää.
Näin on toimittu jo tuhansien vuosien ajan. Mies tuo saalista kotiin ja kotiväki sitten valmistaa sen.
Zinccis
Olisit opettanut lapselle tärkeitä elämän oppeja jo alkutaipaleelta.
"Koska isi on jo niin vanha, sairas ja raihnainen, ettei isi enää pysty. Älä sinä tyttöseni ikinä ota itseäsi vanhempaa miestä, muuten sinulle käy niinkuin äidillesikin."
Vähän asian sivusta, mutta käyttäiskö 9 vuotias sanontaa "tehdä askareita"?
Vierailija kirjoitti:
Vähän asian sivusta, mutta käyttäiskö 9 vuotias sanontaa "tehdä askareita"?
Lue ketju.
Meillä ainakin sanotaan, että tässä on sun päivän askareet, jotka pitää tehdä. Saatan laittaa lapun otsakkeeksikin "Matin askareet ".
Käyttäjä29965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Isi tekee miesten askareet kuten vaihtaa auton renkaat, leikkaa nurmikon ja maalaa aidan."
Mies
Noilla kommenteilla exänikin ratsasti. Sattuvat vain olemaan kerta- tai muuten harvemmin luontoisia hommia versus päivittäiset kodintyöt. Nykyään asun kolmestaan lasteni (poika ja tyttö) kanssa, kaikki hommat tehdään vuorotellen. Ei mitään ylimääräistä sukupuolietua kellään.
Ajatella jos pitäisi tehdä kotityötkin korkeintaan 5 kertaa vuodessa. Lopun aikaa uhriutuisi niistä. Olisi varmasti rankkaa. Mies kun käy töissäkin niin se raataa siellä konttorissa kun rouva tekee sen ihan raatamatta ja hoitaa kaikki perheen asiat sen päälle. Jännä miten kaikki liike miehillä muuttuu raatamiseksi kun naiselle se on itsestään selvyys kuten hengittäminenkin. Miksi miehet on niin heikkoja? Siksikö miesten rooli lisääntymisessäkin on niin onnettoman mikroskooppinen koska ne ei pysty panostamaan enempää voimiaan mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Poika 16 v myös sanoo, että hänen ei tarvitse tehdä kotitöitä, kun isäkään ei tee. Vaimonsa saa tehdä, ei tarvitse opetella.
Minä sanoin jo hyvissä ajoin pojille, että näitä nyt pakko opetella, koska nykytytöt eivät rupea kenenkään piiaksi. Varsinkin toisen kohdalla oli hirveä vääntö, mutta niin vain omillaan asuessaan kumpikin osaa tehdä ruokaa, leipoa, siivota ja pyykätä. Aion kyllä sen verran seurata tapahtuuko laiskistumista, kun muuttavat jonkun kanssa yhteen.
Minä sanoin pojille että opiskelkaa hyvät ammatit niin vaimo voi olla kotona tekemässä kotihommia.Sellaista naista ei olekkaan joka menis töihin jos vaihtoehtona on kotona loisiminen.
DI
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Poika 16 v myös sanoo, että hänen ei tarvitse tehdä kotitöitä, kun isäkään ei tee. Vaimonsa saa tehdä, ei tarvitse opetella.
Mahtaa olla suosittu tyttöjen keskuudessa, jos kulkee viimeksi monta vuotta sitten pestyissä vaatteissa. Mun poikaani otti päähän se yksi ainoa kerta, kun 14-vuotiaana joutui lähtemään ilman sukkia ja tahraisessa hupparissa kouluun. Sen jälkeen huolehtikin liinavaatteita myöten pyykinpesunsa itse.
Vierailija kirjoitti:
"Teille tytöille on siunattu kodin hengettären ja tekijän lahjat, jos minä tulisin siihen säheltämään niin sotkisin vain enemmän!😂"
Näin vastaisin jos vaimo tulisi tyttären kanssa tuollaisia hassuja kyselemän.
-IsiMies
Äitinä voisinkin sitten jatkaa tyttären kanssa keskustelua, millaisiin asioihin hänen pitää kiinnittää huomiota, kun pariutuminen alkaa olla ajankohtaista. Kysyisin varsinkin sitä, miten tyttö tykkäisi passata miestään 50 vuotta. Kannustaisin tyttöä myös kouluttautumaan hyvin, niin ei jää miehestä riippuvaiseksi ja kertoisin, että sinkkuna on parempi mitä huonossa parisuhteessa :)
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin pojille että opiskelkaa hyvät ammatit niin vaimo voi olla kotona tekemässä kotihommia.Sellaista naista ei olekkaan joka menis töihin jos vaihtoehtona on kotona loisiminen.
DI
Ai, no en sitten varmaan ole nainen. Meillä on mieskin ollut kotona kahden pikkulapsen kanssa kun minä menin töihin. Ihan vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin jo hyvissä ajoin pojille, että näitä nyt pakko opetella, koska nykytytöt eivät rupea kenenkään piiaksi. Varsinkin toisen kohdalla oli hirveä vääntö, mutta niin vain omillaan asuessaan kumpikin osaa tehdä ruokaa, leipoa, siivota ja pyykätä. Aion kyllä sen verran seurata tapahtuuko laiskistumista, kun muuttavat jonkun kanssa yhteen.
Voi luoja.
Vierailija kirjoitti:
DI
Kai kerroit myös, miten poikien pitää yksin vastata perheen elatuksesta ja pitää huoli myös siitä, että vaimolla on käytössään riittävästi omaa rahaa ja eläkekertymää? Moni nainen nauttii työstään ja tekee sitä mielellään, ennemmin sitä luopuu kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.
Ei mitään voi luoja. En ole kasvattanut pojista laiskoja ja kyllä kerron sen heille, jos huomaan, että he eivät tee omaa osuuttaan. Yksi syy avioeroihin on se, että nainen väsyy tekemään yksin kotityöt. Ne on turhia eroja, koska ne on niin helposti vältettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.
Ei mitään voi luoja. En ole kasvattanut pojista laiskoja ja kyllä kerron sen heille, jos huomaan, että he eivät tee omaa osuuttaan. Yksi syy avioeroihin on se, että nainen väsyy tekemään yksin kotityöt. Ne on turhia eroja, koska ne on niin helposti vältettävissä.
Samaa mieltä. Oma parikymppinen poikani asuu myös omillaan. Siivoaa, käy kaupassa, tekee ruokansa ja kaikki muutkin kotihommat. Jos joskus muuttaa jonkun tytön kanssa yhteen, aion minäkin kyllä haastatella miniäehdokasta ja oikein kuulostella, ettei vaan poika taannu passattavaksi. Vapaamatkustajat ovat sietämättömiä.
Olisin sanonut, että kysyppä isiltä.
Ja jättää miehen miettimään omaa vastaustaan, miksi ei tee kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.
Eli päsmäröinti ei riitä, vaikka miehesi lähti jo kävelemään, ja nyt vielä jatkat miesten vihaamistasi vainoamalla poikaasi?
ap voi vastata yttärelleen, että siksi isi ei tee kotitöitä kun äiti on tällainen isin orja!
Sitähän ap tyttärelleen opettaa, että "isit" eivät tee kotitöitä, ne on naisten hommia!
"Koska isi on Tosimies, joka painaa pitkää päivää ja työllään elättää koko perheen ja maksaa laskut, niin ettei meidän muiden tarvitse muuta kuin vähän kotihommia tehdä silloin tällöin telkkarin katsomisen ja somettamisen ohella. Ja äiskä kiittää siitä isiä joka ilta."
-Tosimies