Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sivistetään toisiamme: opeta joku esim. työhösi tai opintoihisi liittyvä asia meille muillekin

Vierailija
27.01.2020 |

Olisi kiva oppia jotain uutta, mitä ei ole ennen tiennyt :)

Kommentit (1295)

Vierailija
1041/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on itse realisaatio nonduolistisen tietoisuuden realisoituminen sekä miele-kehotietoisuuden täydellinen tyhjentyminen ja hiljentyminen, yksilöllisen minuuden sulaminen takaisin olemassa olon täysin itsenäiseen nonduolistiseen lähteeseen jolloin ihminen katoaa ja jo olemassa oleva omnipreesenssi tietoisuus on se mitä on.

Vierailija
1042/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä tuohon rekka-aiheeseen, että joskus kuskit myös moikkaavat toisiaan vilkuttamalla etuvalojaan vastaantullessa. Näitäkin näkee esim jos kuski ajaa paljon tiettyjä reittejä ja on tunnettu paikkakunnalla. Toki myös kuskit voivat väläyttää valoja myös rekkabongareillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En opeta.

En tee ilmaiseksi töitä muille. Olen nähnyt paljon vaivaa opiskellassani ja oppiessani asiat.

Miksi jakaisin osaamiseni muille, etenkään tämän palstan luusereille, saamattomille ja laiskoille tyypeille, jotka aina ovat tottuneet saamaan kaiken ilmaiseksi, yhteiskunnalta.

Minulta ette saa. Maksan takianne jo mielettömän määrän veroja vuodessa.

Avaa nyt se vimonenkin koffi. Oot ansainnut sen tolla tekstillä.

Mitä vähemmän tietää, sitä vähemmän on varaa jakaa osaamistaan. Paljon tietävillä on varmaa myös jakaa osaamistaan, koska muut eivät kuitenkaan pääse samaan ymmärrykseen kuin he.

höpöhöpö. Olen oman alani ja sen ammattiosaamisen viimeisiä olemassa olevia. Oppia vastaan ottavia ja sitä pyytäneitä firmoja yms kyllä olisi, mutta rahaa siitä opista ei olla valmiita maksamaan. Niin kauan kuin teen itse ko. Asiaa ja sillä tienaan niin en tietenkään opeta kilpailijoita ilmaiseksi. Tuskin on itselläni tarvetta opettaa edes lopetettuani ilmaiseksi ketään.

Vierailija
1044/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En opeta.

En tee ilmaiseksi töitä muille. Olen nähnyt paljon vaivaa opiskellassani ja oppiessani asiat.

Miksi jakaisin osaamiseni muille, etenkään tämän palstan luusereille, saamattomille ja laiskoille tyypeille, jotka aina ovat tottuneet saamaan kaiken ilmaiseksi, yhteiskunnalta.

Mitä vähemmän tietää, sitä vähemmän on varaa jakaa osaamistaan. Paljon tietävillä on varmaa myös jakaa osaamistaan, koska muut eivät kuitenkaan pääse samaan ymmärrykseen kuin he.

höpöhöpö. Olen oman alani ja sen ammattiosaamisen viimeisiä olemassa olevia. Oppia vastaan ottavia ja sitä pyytäneitä firmoja yms kyllä olisi, mutta rahaa siitä opista ei olla valmiita maksamaan. Niin kauan kuin teen itse ko. Asiaa ja sillä tienaan niin en tietenkään opeta kilpailijoita ilmaiseksi. Tuskin on itselläni tarvetta opettaa edes lopetettuani ilmaiseksi ketään.

Vanhoilla tiedoilla ja taidoilla ei tulevaisuudessa tee yhtään mitään!

Kehitys menee vauhdilla eteenpäin- hommassa kuin hommassa.

Vierailija
1045/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä tuohon rekka-aiheeseen, että joskus kuskit myös moikkaavat toisiaan vilkuttamalla etuvalojaan vastaantullessa. Näitäkin näkee esim jos kuski ajaa paljon tiettyjä reittejä ja on tunnettu paikkakunnalla. Toki myös kuskit voivat väläyttää valoja myös rekkabongareillekin.

Juu ei tarvi väläytellä niitä valoja jotka kuorii verkkokalvot vastaan tulevalta ja näkyy hämähäkitkin suurjännitelangoilla 18 km päässä.

Vierailija
1046/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikitavallinen kirjoitti:

Elämän tarkoitus on itse realisaatio nonduolistisen tietoisuuden realisoituminen sekä miele-kehotietoisuuden täydellinen tyhjentyminen ja hiljentyminen, yksilöllisen minuuden sulaminen takaisin olemassa olon täysin itsenäiseen nonduolistiseen lähteeseen jolloin ihminen katoaa ja jo olemassa oleva omnipreesenssi tietoisuus on se mitä on.

Lääkkeet!

Vierailija
1047/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevonen on kuin luotu kantamaan ratsastajaa selässään sillä optimaalisin kohta painonkantamiselle on juuri sään takana oleva kohta jonne ratsastaja sijoituukin.

Mitä tässäkin yritetään sanoa? "kohta painonkantamiselle on juuri sään takana oleva kohta jonne ratsastaja sijoituukin." Minkä sään takana?

Oisko säkä, säkäkorkeus? Taipuu sään?

Vierailija
1048/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energian yksikkö on joule.

Vierailija
1049/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneessa ei tulisi nousta kävelemään ennekuin kone ylhäällä aivan- on pienin riski turbulenssiin jota on lähempänä maata lämpöpiikkien takia jotka nousevat maasta. Ei siis nousussa eikä laskussa juoksennella.

Tästä intoutuneena kirjoitan: joka kerta turvallisuusosuudessa kerrotaan,e ttä ilmanpaineen laskiessa tulee teen maski ja LAITA SE ENSIN ITSELLESI ja auta sitten vasta lasta ja muita.

Tuossa kohtaa suurin osa todennäköisesti ei edes kuuntele ja jos tilanne on päällä, luultavasti ainakin osa alkaa ensin sovittamaan paniikissa sitä happimaskia ensi lapselle. Nyt kerron tarkasti MIKSI ei noin toimita, vaan AINA ensin itselle:

Pääsin kokeilemaan painekammiossa simuloitua paineenalentamista, joten siksi puhun kokemuksesta. Happivaje on jännä ilmiö. Nyt kun olen sen kerran oiekasti kokenut, saattaisin ehkä sen tunnistaa. Siis ehkä. Mutta ensikertalainen ja etenkin pienessä paniikissa oleva ei varmasti sitä tunnista. Se nimittäin on salakavala. Hengitystä pidätellessähän se ikävä tunne tulee kasvavasta hiilidioksidin määrästä. Lentokoneessa taas hegitys jatkuu ja hiilidioksidi poistuu, mutta happea ei tule tarpeeksi.

Ja tuo on erittäin euforinen ja narkoottinen tunne. Siis ei ollenkaan ikävä, vaan juuri päinvastainen. Ensin tulee hyvä olo ja sitten vaan jossain vaiheessa ei enää ajattele järkevästi. Lopulta menee taju ja sitten pidemmän ajan kuluttua vasta vaurioita. Itse muistan, kun ihmettelin valvojan kytkevän minulle hapen takaisin, kun olin ihan varma, että minulla meni kaikki hyvin ja minulla oli tosi kivaa jne jne. Jälkikäteen videolta katsottua vasta tajusin, että en muista mitään viimeisestä minuutista.

ELI: vaikka se lapsi siinä vieressä menettäisi tajuntansa, siltikään ei ole vielä kauhea hätä ja kiire ja tuohon menee jo aikaa jonkin verran. Sinulla on siis TODELLA hyvin aikaa laittaa se maski itsellesi ja sitten kaikessa rauhassa auttaa useampaakin lasta. Mutta jos alat ensin auttamaan niitä lapsia ja ne vähän kitisevät ja vastustavat jne, pian käykin niin,e ttä huomaamattasi tulet ensin humalaan ja sitten vaivut vaan euforiaan tajuamatta, mitä on tapahtumassa ja sitten et koskaan tajua edes laittaa itsellesi sitä maskia....ja ne laspetkin varmaan ottavat ne maskit taas pois. Ja sitten olettekin ongelmissa.

Vierailija
1050/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En opeta.

On myös aloja, jotka ovat äärimmäisen konservatiivisia. Itse työskentelen sellaisella. Juuri nytkin koodailen juttuja koodin kanssa, jonka relevantit osat on koodattu pääosin 80-luvulla. Ja tiedän, että näin tulee olemaan vielä minun työurani jälkeenkin. Kehitystä toki myös tapahtuu hiljalleen, mutta tämä koodi lienee käytössä vielä ainakins euraavat 30 vuotta ainakin jollain tasolla.

Vierailija
1051/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat parisuhteissa useammin väkivaltaisia kuin miehet. 

Tämä on totta. Kun tarkastellaan terveydenhuollon tilastoja sairaanhoitoa saaneista, niin miehiä paikkaillaan sairaaloissa noin kaksi kertaa useammin perheväkivallan takia kuin naisia. Miehet vain tekevät rikosilmoituksia asiasta hyvin harvoin ja siksi rikostilastot ovat toisin päin. Ja nämä rikostilastot sopivat yhteiskunnan agendaan nykyisin paljon paremmin, joten totuudesta ei juuri koskaan hiiskuta julkisessa keskusteluissa

Vierailija
1052/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos crp on suurempi kuin 50, on kysymyksessä bakteerin aiheuttama infektio. Jos alle 50, niin kyseessä virusinfektio. Virusinfektioon ei auta antibiootti.

T: Sairaanhoitaja

Ja joskushan crp voi olla reilusti kohoilla esim.ison leikkauksen vuoksi ilman infektiotakin! Ja silloinkaan ei antibioottia tarvita, jos potilaalla ei ole infektio-oireita

T.kätilö

Vierailija
1053/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja työnantajani kannalta olisi ollut hyvä, jos joku muukin olisi ymmärtänyt työtäni.

Vierailija
1054/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressiivitä ja potentiaalisesti väkivaltaista asiakasta hoitaessa, kannattaa ottaa välimatkaa mikäli tilanne eskaloituu. Jos pako ei ole mahdollinen asiakkaan,( potilaan) huomion voi kääntää esimerkiksi heittämällä jotain lattialle akkinäisesti ja sitten jalat alle ja turva hälytys. Toimii ja on hyväksi havaittu. Tätä voi kokeilla muissakin henkeä ja terveyttä uhkaavassa tilanteessa

Vierailija
1055/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos crp on suurempi kuin 50, on kysymyksessä bakteerin aiheuttama infektio. Jos alle 50, niin kyseessä virusinfektio. Virusinfektioon ei auta antibiootti.

T: Sairaanhoitaja

Ja joskushan crp voi olla reilusti kohoilla esim.ison leikkauksen vuoksi ilman infektiotakin! Ja silloinkaan ei antibioottia tarvita, jos potilaalla ei ole infektio-oireita

T.kätilö

Jatkan: infektio ja inflammaatio ovat kaksi eri asiaa. Infektio tarkoittaa ulkopuolisen taudinaiheuttajan, kuten bakteerin, viruksen tai sienen aiheuttamaa tartuntaa. Inflammaatio puolestaan tarkoittaa tulehdusta. CRP on tulehduksen yhteydessä esiintyvä proteiini, jota käytetään tulehdusmarkkerina. Tulehdustila voi johtua infektiosta, mutta myös mekaanisesta ärsytyksestä tai vaikkapa säteilystä. Infektio on ulkopuolisen tekijän aiheuttama asia, ja inflammaatio kehon oma puolustusmekanismi. Joskus keho reagoi liian rajusti, jolloin tulehdusreaktiota voidaan hillitä lääkkeillä.

T: mikrobiologi

Vierailija
1056/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokallinen alakoululaisia mahtuu kuorma-auton keulan eteen tiiviisti puoliympyrän muotoon seisomaan ja he jäävät silti kuljettajan näkökentän ulkopuolelle.

Olettaen että kuljettaja on normaalissa ajoasennossa eikä katso yläpeiliin.

Vierailija
1057/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasioita koskevien väitelauseiden totuusehtojen tarkastelu auttaa selvittämään missä realismin (objektivismin) ja relativismin rajat kussakin yksittäistapauksessa kulkevat.

Vierailija
1058/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En opeta.

Tämä on harhaa. Vanhat konkarit, jotka ovat hommat oppineet juurta jaksain 40 vuotta sitten, kykenevät hetkessä saavuttamaan syvemmän ymmärryksen kuin asioita tuoreeltaan oppivat. Tänä päivänä syvää oppimista tapahtuu erittäin harvoin, joka näkyy sitten ongelmien ilmaantuessa.

Vierailija
1059/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koiralla on suussa jotain, mitä ei suostu antamaan pois, suun saa helposti auki näin:

Ota toisella kädellä napakasti kiinni koiran kuonosta sen yläpuolelta ja paina ylähuulia kohti hampaita. Koira aukaisee nyt suunsa niin, että saat esineen pois vapaalla kädelläsi.

Brachykefalisilla roduilla tämä on haasteellisempaa, kun ei ole oikein kuonoa mihin tarttua.

Vierailija
1060/1295 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele ihmisiä, älä neuvo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä