Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sivistetään toisiamme: opeta joku esim. työhösi tai opintoihisi liittyvä asia meille muillekin

Vierailija
27.01.2020 |

Olisi kiva oppia jotain uutta, mitä ei ole ennen tiennyt :)

Kommentit (1295)

Vierailija
1021/1295 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa sikaloissa on karju pitämässä emakot hyvällä tuulella ja 'vireessä' mutta sen kontolle ei voi hommia yksin jättää.

Karjun läsnäolon rauhoittava vaikutus pätee myös ihmisillä, esim. työyhteisössä. Jos on muutama mies mukana, naisten välinen kyräily ja selkäänpuukotus on paljon vähemmän näkyvää, paitsi jos mies liittyy johonkin kuppikuntaan. Pelkkiä naisia liikaa samassa tilassa -> täysi rähinä.

N35

Olen eri mieltä. Ei yksi eikä kaksi karjua riitä mihinkään, niitä pitää olla enemmistö. Olen ollut muutamasss naisvaltaisessa paikassa töissä ja pahon oli semmoinen jossa oli 2 miestä ja vajaa parikymmentä naista. Hirveä tappelu ja kuppikuntameininki koko ajan. Tekivät ihan työnantajallekin vahinkoa hommillaan. Lähdin heti kun pääsin.

Nyt olen paikassa jossa on vain 2 naista ja vajaa 20 miestä. Rauhallista on. Minä olen toinen niistä naisista.

Vaan onpa myös olemassa neiti-miehiä, jotka hämmentävät juoruilla työpaikalla. Ihan hetero neiti-miehiä ja katkeria sellaisia. Ei voi yleistää täysin sukupuolen mukaan, ketkä aiheuttaa eripuraa. Ennemminkin katkerat aiheuttavat riitaa.

Vierailija
1022/1295 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki teräkset taipuu saman verran, koska niiden kimmomoduli on sama noin 200GPa. Halvin paskarauta ja paras puukkoteräs, josta on vaikka 10mm paksu tanko, taipuvat saman verran. Parempi teräs tai sen karkaisu ei muuta kimmomodulia.

Eroa taipumaan tulee vasta sitten, kun tankoa taivutetaan niin paljon, että mennään pysyvän muodonmuutoksen puolelle (plastinen alue). Se halvin paskarauta alkaa mennä pysyvään muodonmuutokseen paljon pienemmällä taivutusmäärällä, kuin se paras puukkoteräs, eli jää mutkalle eikä palaa suoraksi tangoksi. Mutta tuohon taivutusmäärään asti taipuma samalla voimalla on sama eri teräksille.

Tosi moni luulee, että parempi teräs taipuu vähemmän samalla voimalla. Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1295 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua joten en tiedä onko joku jo tätä sanonut. Amiksessa ope pyysi miettimään ja kertomaan että teetkö työt ahkerasti vai teetkö työt hyvin ja mikä niiden ero on? Ja kumpi tapa on parempi? Tarkoitti siis sitä että joku voi tehdä ja hosua jotain koko päivän eikä saa juuri mitään aikaiseksi ja on tosi rasittava työkaveri tai ryhmän jäsen. Usein vielä tyyppi selittää sitä että kun MINÄ olen koko ajan liikkeessä ja te muut vaan seisotte siinä. Eli kun hetken miettii ja suunnittelee ja sitten vasta tekee niin saa paljon enemmän aikaiseksi :) 

Vierailija
1024/1295 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tiedä mitään enemmän kuin pomosi tai sulle käy huonosti.

"Tyhmäksi" heittäytyminen säästää myös usein lisätöiltä. Valitettavan usein tunnollisia ja aktiivisia työntekijöitä "palkitaan" lisätöillä, kun taas vähemmän motivoituneet saavat olla rauhassa.

Vierailija
1025/1295 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tiedä mitään enemmän kuin pomosi tai sulle käy huonosti.

"Tyhmäksi" heittäytyminen säästää myös usein lisätöiltä. Valitettavan usein tunnollisia ja aktiivisia työntekijöitä "palkitaan" lisätöillä, kun taas vähemmän motivoituneet saavat olla rauhassa.

Tämän jokainen oppii intissä.

Tee kaikki huonosti ja mokaile, niin pääset vähimmällä. Hyvin tekemisestä rangaistaan lisätöillä ja pitemmällä palveluksella.

Huono malli opettaa lähes kaikille nuorille miehille.

Vierailija
1026/1295 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajettaessa puuta pyörösahan (sirkkelin) läpi on kappaleen pohjan oltava tasainen ja kappaleen on oltava tuettuna tukea vasten. Muussa tapauksessa vaarana on terän liikkeen aiheuttama kappaleen lentäminen voimalla taaksepäin.

Vierailija
1027/1295 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtapaturma- ja ammattitautilain pykälät eivät ole vakuutusyhtiön keksimiä vakutuusehtoja, vaan tätä lakia noudattavat kaikki Suomen vakuutusyhtiöt. Jos polvesi kipeytyy kävellessä, niin polven kipu ei tule korvattavaksi vakuutusyhtiötä vaihtamalla.

Vierailija
1028/1295 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hae mulle kahvia

- Miksi mä hakisin sulle kahvia? Mä mikään sun palvelijas oo. Hae itte omat kahvis.

- sudo Hae mulle kahvia

- Okei.

Vierailija
1029/1295 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua joten en tiedä onko joku jo tätä sanonut. Amiksessa ope pyysi miettimään ja kertomaan että teetkö työt ahkerasti vai teetkö työt hyvin ja mikä niiden ero on? Ja kumpi tapa on parempi? Tarkoitti siis sitä että joku voi tehdä ja hosua jotain koko päivän eikä saa juuri mitään aikaiseksi ja on tosi rasittava työkaveri tai ryhmän jäsen. Usein vielä tyyppi selittää sitä että kun MINÄ olen koko ajan liikkeessä ja te muut vaan seisotte siinä. Eli kun hetken miettii ja suunnittelee ja sitten vasta tekee niin saa paljon enemmän aikaiseksi :) 

Outo esimerkki. Ei hosuja tee töitään sen paremmin ahkerasti kuin hyvin. 

Vierailija
1030/1295 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä työssä täydellinen burnout on vaatimus, ei toivomus. Nimittäin siinä raketin lähdössä. - astronautti

Vierailija
1031/1295 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköalan termit ovat puhekielessä päin honkia:

Pistoke eli pistotulppa on laitteen liitosjohdon päässä oleva urospuolinen liitin. Seinästä löydät pistorasian.

Lamppu kierretään valaisimeen. Sanaa polttimo eivät ammattilaiset käytä.

Valoja ohjataan kytkimillä. Katkaisija on järeämpi laite, joka päälle- ja poiskytkemiseen vaaditaan usein voimaa tai kaksi kättä.

Vierailija
1032/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suu-nenäsuoja, tutummin hengityssuoja/maski estää omien tai ulkopuolelta tulevien viruskontaminaatioiden (virustartuntojen) leviämisen vain n.20 min. Sen jälkeen maski on vaihdettava uuteen, tai siitä ei ole mitään hyötyä.

Oikaistaampas tämä: Tavallinen maski ei estä viiruksia lainkaan. Ne ovat niin pieniä että suurin osa menee läpi. Vain FFP2-luokan maski estää.

Vierailija
1033/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat parisuhteissa useammin väkivaltaisia kuin miehet. 

Vierailija
1034/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevosen harjaaminen aloitetaan myötäkarvaan ja pää viimeiseksi harjataan. Harha Ja Häntä harjataan varovasti lopuksi ja kavioitten vuohiskuopat puhdistetaan ja kaviot! Ensin satuloidaan niin että satula liu utetaan paikalleen myötäkarvaan sään päältä ja asetetaan heti lapojen taakse. Sitsitaan viimeiseksi: ohjat kaulalle ja sitten kuolainosa suuhun ja vedetään suitset korvien taakse ja remmit kiinni lopuksi niin että kämmenenleveys kurkkuremmiin ja kuonoremmiin pari sormea. Satulavyö kiristetään aina ennen selkään nousua.

Jos on kylmää lämmitä teräskuolaimia ensin kämmenissä ennen hevosen suuhun laittoa.

Kankikuolain jota kokeneet ratsastajat käyttävät ovat monimutkaisemman näköiset vivun takia ja turvan alla olevan ketjun takia.

Mutta nyt osaat valmistaa hevon ratsastusta varten. Juttele hevoselle aina ja lähesty viistosti edestä (silmät siellä) älä lähesty tuntematonta hepoa takaa äkkiä- voi pelästyä.

Onko merkitystä, millä kielellä hevoselle juttelee? Jos vaikka ystävälliseen sävyyn kertoilee pörssiuutisia arabiaksi, onko se okei?

Vierailija
1035/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En opeta.

En tee ilmaiseksi töitä muille. Olen nähnyt paljon vaivaa opiskellassani ja oppiessani asiat.

Miksi jakaisin osaamiseni muille, etenkään tämän palstan luusereille, saamattomille ja laiskoille tyypeille, jotka aina ovat tottuneet saamaan kaiken ilmaiseksi, yhteiskunnalta.

Minulta ette saa. Maksan takianne jo mielettömän määrän veroja vuodessa.

Avaa nyt se vimonenkin koffi. Oot ansainnut sen tolla tekstillä.

Mitä vähemmän tietää, sitä vähemmän on varaa jakaa osaamistaan. Paljon tietävillä on varmaa myös jakaa osaamistaan, koska muut eivät kuitenkaan pääse samaan ymmärrykseen kuin he.

Vierailija
1036/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhallinorkesterissa tai yleensäkin isommassa orkesterissa missä jousetkin mukana sen viritysäänen antaa oboe. Tämä tieto tulee harrastuksestani. En harmi kyllä ole ammattilainen.

Vierailija
1037/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei liity mitäänkään opiskeluuni tai työhön, mutta kirjoitan sen tänne. Eli jos rekkakuski haluaa "kiittää" ohittamaansa kohdetta (oli sitten toinen rekka tai muu auto) niin hän voi vilkuttaa molemmilla vilkuilla eli väläyttää niitä vuorotellen, kun on päässyt ohituksen jälkeen omalle kaistalleen. Yleensä tämä kiitos voi liittyä esim siihen, että toinen kuski antaa tilaa tai hiljentää, jotta ohitus sujuu helposti. Olen oppinut tämän ulkomaalaisia kuskeja youtubessa seuraamalla. Tosin ei tämä tapa taida olla olla Suomessa käytössä. Tosin kerran olen todistanut tuota itsekin tietäen mitä sen merkitys oli. Minusta toisaalta ihan kiva tapa.

Vierailija
1038/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijakoulutuksessa: Patukalla on lyötävä päähän, koska siellä se vikakin on!

Vierailija
1039/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stremaus palveluihin kappaleet masteroidaan -14 Lufs tasolle

Vierailija
1040/1295 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lead CO projects across different countries

IT owner- Be responsible for the management of different softwares and applications

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme