Yläkerran mummo tuli sisään yleisavaimella
Istuin rauhssa katsomassa telkkaria, kun huomasin sivusilmällä liikettä. Käänsin pään niin yläkerran kyylä seisoi eteisessä!
Oli ottanut mukaansa toisen naapurin.
Meillä on kuulemma huolestuttavasti jouluvalot yötäpäivää päällä eikä kukaan ole kuulemma nähnyt minun vievän roskia tai muuten liikkuvan käytävässä.
Menin niin hölmöksi etten oikein osannut sanoa mitään, tuijotin vain. Mummo sanoi soittaneensa ovikelloa, mutta en minä ollut kuullut kuin alakerran summerin pari päivää sitten. En vastaa siihen ellen odota ketään, etteivät kaupustelijat pääse rappuun.
No, naapurit lähtivät huojentuneen oloisina että kaikki on hyvin ja olen elossa, mutta minulle jäi jotenkin epämiellyttävä olo.. mitä sanoo av väki, mitä pitäisi ajatella?
Ja en asu Porvoossa, jos joku sitä epäilee.
Kommentit (84)
Minkä ikäinen mummo oli? Jos hän on muistisairas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla naapurin mummo soitti poliisit kun olin unohtanut avaimet oveen. Oli soitellu ovikelloa mutta en herännyt.... Ei sitten uskaltanut tulla katsomaan itse. Heräsin kun makkarin ovelta huudettiin kovalla äänellä: Poliisista iltaa! Olin niin pöllämistynyt että nousin istumaan ja sanoin iltaa! Poliisit sit heti sanoi että ei mitään hätää, naapuri vaan oli huolissaan. Kysyi vielä onko kaikki hyvin, ja sit toivotteli hyvät yöt. Olin niin pyörryksissä että vastasin vaan: Hyvää yötä ja sulkekaa ovi mennesdänne:) En pannu pahakseni, ihanaa että joku vielä välittää naapurista. Ja olin vasta muuttanut, että en yhtään sitä mummelia tuntenut.
Anteeksi, mut nauratti ihan ääneen tuo tilanne, että sitä vaan kohteliaasti toivottaa hyvää iltaa, kun poliisit yllättäen ilmaantuu makkariin 😁.
Kyllä muakin nauratti seuraavana päivänä. Tilanne oli jotenkin vaan niin absurdi, mulla tietenkin kämppä pimeänä ja poliisit tuli fikkarit päällä makkarin. Valo osoitettiin suoraan silmiin:) Siinä sit se miespoliisi poistui makkarista ja naispuolinen vielä kattoi että kaikki on hyvin. Sanoi että nukutpa sä sikeesti! Ja olin ihan selvin päin, väsyny vaan. Poliisitkin oli tarmokkaasti rinkuttanut ovikelloa🙈 Mut en mäkään tod tykkäis et joku asukas tulis omilla avaimilla! Siinä ei hyviä iltoja toivoteltais!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin asiatonta yleisavaimen käyttöä. Olen itse pienen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, ja minulla on se avain. Mieleenkään ei tulisi tuollainen! Näissä on säännöt.
Isännöitsijälle valitusta asap.Ootko vuokralla vai osakas? Tunnetko hallitusta?
Meidän pienen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja päästää vieraita ihmisiä asuntoihin asukkaiden poissaollessa. Vaikka kyseessä olisi jokin vuosihuolto, se on silti kiellettyä, ilman minkäänlaista ilmoitusta. Kenellekään ei ollut tullut ilmoitusta missään vaiheessa. Hyvin yleistä täällä maalla missä isännöitsijä kuvittelee olevansa jumalasta seuraava (ylöspäin). Puheenjohtaja on todella osaamaton, ei itse selvitä mitään asioita vaan tekee kuten isännöitsijä käskee. Räjähdin oikein kunnolla ja seuraavasta kerrasta lähtee rikosilmoitus ihan silmänräpäyksessä ja minkäänlaiset selitykset ei mene läpi. Isännöitsijä vielä paasaa joka puolella hyvästä yhteistyöstä eikä itse hallitse minkäänlaista yhteistyötaitoja saati noudata as oy lakia.
Lähetä sille lasku. Sano, että oli rahaa/tavaraa kadonnut viime kerralla.
Zinc
Kieltämättä tuokin kävi mielessä, niin paljon suututti. Tiedän kuitenkin mistä firmasta ne kaksi huoltomiestä oli. Katsoin kuitenkin järkevämmäksi säikäyttää hallituksen puheenjohtajan että oppii ottamaan selvää omista oikeuksistaan. Isännöitsijä on tunnettu tällä kylällä siitä että tekee mitä haluaa ja jankkaa asioita niin kauan että saa tahtonsa perille. Eikä tuo ollut ensimmäinen kerta. Ei kestä päivänvaloa oikein mikään muukaan hänen toiminnassaan, esimerkiksi tarjousten pyytäminen remppoihin. Hallituksen jäsenet eivät uskalla kyseenalaistaa mitään ja kun ei osata niin luotetaan täysin.
Kuulostaa tutulta tämä nuorten vuokralaisten asunnoissa käynti, eihän tämä ollut Teiskontien tornitalojen "ilmaaja"? Jostain varmaan kasarin lopusta alkaen piti tapanaan käydä päiväsaikaan nuuskimassa asuntoja, jos meinasi jäädä kiinni, ilmasi siitä jonkin ulko-ovea lähimmän patterin. Ja vaimo puolusti miestään, että ei ole muka mikään pikkuhousujen haistelija vaan ihan oikea talonmies...