Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkerran mummo tuli sisään yleisavaimella

Vierailija
27.01.2020 |

Istuin rauhssa katsomassa telkkaria, kun huomasin sivusilmällä liikettä. Käänsin pään niin yläkerran kyylä seisoi eteisessä!
Oli ottanut mukaansa toisen naapurin.
Meillä on kuulemma huolestuttavasti jouluvalot yötäpäivää päällä eikä kukaan ole kuulemma nähnyt minun vievän roskia tai muuten liikkuvan käytävässä.
Menin niin hölmöksi etten oikein osannut sanoa mitään, tuijotin vain. Mummo sanoi soittaneensa ovikelloa, mutta en minä ollut kuullut kuin alakerran summerin pari päivää sitten. En vastaa siihen ellen odota ketään, etteivät kaupustelijat pääse rappuun.
No, naapurit lähtivät huojentuneen oloisina että kaikki on hyvin ja olen elossa, mutta minulle jäi jotenkin epämiellyttävä olo.. mitä sanoo av väki, mitä pitäisi ajatella?
Ja en asu Porvoossa, jos joku sitä epäilee.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mummolla on avaimet?

Koska hän on kuin Ulla Taalasmaa salkkareista, vähän utelias.

Vierailija
42/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille, soitan isännöitsijälle heti huomenna. En halua mummolle mitään vaikeuksia, mutta avaimet todellakin pois!

Talo on sen verran vanha että ulko-oviremontti olisi enemmin kuin ajankohtainen.. eikös se kuulu taloyhtiölle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosss ole syytä alkaa tekemään kärpäsestä härkästä. Olivat huolissaan sinusta ja kävivät tarkastamassa. Ei kaikilla ole protokolla hallussa, käydään vaan suoraviivaisesti tarkistamassa tilanne.

Itse olen laittanut turvalukon jokaiseen asuntooni, joissa olen asunut. Enkä ole antanut avainta huoltofirmaan, enkä isännöitsijälle.

Vierailija
44/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riittävän omaperäinen ja yllätysmomentti puuttuu. Latteahko. 0/5

Näille "kaikki on provoilua ja koskaan ei kellekään tapahdu mitään" -ääliöille pitäisi saada jotenkin ikuiset bannit palstalle, tai vielä parempi jos joku vaan veisi nuo saunan taakse. Mitään annettavaa ihmiskunnalle noilla ei ole.

Vierailija
45/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ollut setä, olisi ketju jo ilmiliekeissä!

Vierailija
46/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin talo-osakeyhtiössämme on ollut pitkään se käytäntö, että yleisavain on jollakin hallituksen jäsenellä, oli hän sitten hallituksen puheenjohtajan osassa tai ei.   

Ja kyllä minuakin ihmetyttäisi, jos ap:n kaltainen tilanne on tapahtunut, sillä eihän noin vaan saa tulla toisen asuntoon, vaikka yleisavain olisikin jollakin taloyhtiön osakkeen omistajalla hallussaan ja sitä varten meidän talossa on se yhdellä hallituksen jäsenellä, että voi tarvittaessa saada hänet avaamaan oven jollekin asukkaalle, jos on sattunut avain jäämään sisään lähtiessään kodistaan asioilleen tai minne nyt milloinkin.

Silloin ei tarvitse maksaa asukkaan kiinteistöfirmalle oven aukaisusta. 

Mutta itse olen ainakin hiukkasen epäillyt, että kuinkahan varma voi olla, että hän, joka on uskottu yleisavainta pitämään, niin onko sittenkään ihan rehellinen tämä ns. luottohenkilö?

Nimittäin erään kerran tapahtui niin, että eräs iäkäs rouva naapureistamme oli valmistamassa suosikkiruokaa, jonka valmistuksesta kantautui melkomoinen rasvan käry käytävälle saakka, ja tämä rouva kertoi minulle, että yks kaks hänen ollessaan keittiössä, ovi avautui, ja sieltähän putkahti kaksi naapurin rouvaa sisään tunkeutuen luullen, että naapurini rouvalla on tulipalo, ja kun ei ollut,  vaan ruoan käry aiheutti savua ja katkua, joka helposti saattaa kantautua kerrostalossa käytävällekin. 

Todellakin outoa toimintaa.   Yksin ei saa edes huoltomies tulla asuntoon ilman, ettei hän ole etukäteen ilmoittanut asunnon haltijalle tulevansa asuntoon jonkin asian takia.

Vierailija
47/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se luvatonta ollut jos epäilivät, että asukkaalla on sairaskohtaus. Siitä voidaan sitten keskustella kenellä yleisavain on tarpeellista olla.

Epäilylle pitäisi olla jotain pohjaakin. Perusterveen tai-ei-ainakaan-sairaaksi-tiedetyn asukkaan kohdalla ei voi perustellusti epäillä sairaskohtausta vain sen takia, että henkilön ei ole useaan päivään nähty poistuvan kotoaan.

Vierailija
48/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonkaltaisten tilanteiden vuoksi kannattaa pitää ladattua asetta aina saatavilla.

Pari laukausta ilmaan lennättää rosvotkin hyvin äkkiä pihalle.

Eivätkä jää ihmettelemään, jos heillä on vähänkin itsesuojeluvaistoa jäljellä!

Vierailija
49/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se luvatonta ollut jos epäilivät, että asukkaalla on sairaskohtaus. Siitä voidaan sitten keskustella kenellä yleisavain on tarpeellista olla.

Huoltomiehellä on oikeus mennä asuntoon tuossa tapauksessa eikä millään random mummolla.

Ja jos ne mummot olivat ihmetelleet tilannetta jo useamman päivän, on melko varmaa, että se sairaskohtauksen saanut henkilö on sen parin päivän kuluttua jo paremmilla metsästysmailla, jolloin sellaista hätätilannetta ei pitäisi olla, että sillä random mummulla olis enää vaikutusta asiaan.

Vierailija
50/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt jouluvalot ole mikään pätevä epäilys sairauskohtauksesta, ei todellakaan oikeuta tunkeutumaan jonkun asuntoon. Mitä jos siellä olisi intiimit puuhat menossa, hengaisi itse alusvaatteisillaan kotipäivänä, ottaisi rauhassa päikkäreitä tai tekisi nyt kodissaan ihan mitä vaan mihin ei halua naapurin höpsähtänyttä mummoa osalliseksi.

Vierailija
51/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin asiatonta yleisavaimen käyttöä. Olen itse pienen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, ja minulla on se avain. Mieleenkään ei tulisi tuollainen! Näissä on säännöt.

Isännöitsijälle valitusta asap.

Ootko vuokralla vai osakas? Tunnetko hallitusta?

Meidän pienen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja päästää vieraita ihmisiä asuntoihin asukkaiden poissaollessa. Vaikka kyseessä olisi jokin vuosihuolto, se on silti kiellettyä, ilman minkäänlaista ilmoitusta.  Kenellekään ei ollut tullut ilmoitusta missään vaiheessa. Hyvin yleistä täällä maalla missä isännöitsijä kuvittelee olevansa jumalasta seuraava (ylöspäin). Puheenjohtaja on todella osaamaton, ei itse selvitä mitään asioita vaan tekee kuten isännöitsijä käskee. Räjähdin oikein kunnolla ja seuraavasta kerrasta lähtee rikosilmoitus ihan silmänräpäyksessä ja minkäänlaiset selitykset ei mene läpi. Isännöitsijä vielä paasaa joka puolella hyvästä yhteistyöstä eikä itse hallitse minkäänlaista yhteistyötaitoja saati noudata as oy lakia.

Vierailija
52/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilylle pitäisi olla jotain pohjaakin. Perusterveen tai-ei-ainakaan-sairaaksi-tiedetyn asukkaan kohdalla ei voi perustellusti epäillä sairaskohtausta vain sen takia, että henkilön ei ole useaan päivään nähty poistuvan kotoaan.

Mä en viikkoon pariin nähnyt yhtä mun naapuria ja sitten kävi ilmi, että se olikin ollut sisällä kuolleena.

Kyllä nuoremmillekin voi tulla sairauksia. Ei tämäkään naapuri ollut kuin ehkä noin 50-60v.

Vierailija
53/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin lisälukon oven sisäpuolelle. Loppuu rikolliset asuntoon tunkeutumiset.

Jenkeissähän tuommoiset saa ampua etuovelle. Hyvä systeemi niillä.

Zinccis

Vierailija
54/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en viikkoon pariin nähnyt yhtä mun naapuria ja sitten kävi ilmi, että se olikin ollut sisällä kuolleena.

Kyllä nuoremmillekin voi tulla sairauksia. Ei tämäkään naapuri ollut kuin ehkä noin 50-60v.

Tuskinpa se kuollut sieltä mihinkään karkaa vai ? 

Zinccis

Vierailija
55/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin asiatonta yleisavaimen käyttöä. Olen itse pienen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, ja minulla on se avain. Mieleenkään ei tulisi tuollainen! Näissä on säännöt.

Isännöitsijälle valitusta asap.

Ootko vuokralla vai osakas? Tunnetko hallitusta?

Meidän pienen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja päästää vieraita ihmisiä asuntoihin asukkaiden poissaollessa. Vaikka kyseessä olisi jokin vuosihuolto, se on silti kiellettyä, ilman minkäänlaista ilmoitusta.  Kenellekään ei ollut tullut ilmoitusta missään vaiheessa. Hyvin yleistä täällä maalla missä isännöitsijä kuvittelee olevansa jumalasta seuraava (ylöspäin). Puheenjohtaja on todella osaamaton, ei itse selvitä mitään asioita vaan tekee kuten isännöitsijä käskee. Räjähdin oikein kunnolla ja seuraavasta kerrasta lähtee rikosilmoitus ihan silmänräpäyksessä ja minkäänlaiset selitykset ei mene läpi. Isännöitsijä vielä paasaa joka puolella hyvästä yhteistyöstä eikä itse hallitse minkäänlaista yhteistyötaitoja saati noudata as oy lakia.

Lähetä sille lasku. Sano, että oli rahaa/tavaraa kadonnut viime kerralla.

Zinc

Vierailija
56/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli viime kesänä joku kiinteistöhuollon tai isännöintitoimiston kesäharjoittelija tms. ilman ennakkoilmoitusta ja ilman ovikellonsoittoa yleisavaimella. Lähti pois, kun huomasi, että meillä onkin koira kotona. Meni sitten viereiseen asuntoon. Meinasi vielä tulla takaisin meille, mutta ei sitten tullutkaan, vaan lähti pois.

Kun asiaa selvitettiin, ilmeni, että oli tullut "vahingossa" väärään asuntoon, selvityksen perusteella kahteen väärään asuntoon. Mutta ei jostain syystä sitten enää mennyt siihen asuntoon, missä hänen olisi pitänyt käydä.

Vierailija
57/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Taalasmaa, is that you??

Vierailija
58/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai rikosilmoitus. 

Vierailija
59/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin talo-osakeyhtiössämme on ollut pitkään se käytäntö, että yleisavain on jollakin hallituksen jäsenellä, oli hän sitten hallituksen puheenjohtajan osassa tai ei.   

Ja kyllä minuakin ihmetyttäisi, jos ap:n kaltainen tilanne on tapahtunut, sillä eihän noin vaan saa tulla toisen asuntoon, vaikka yleisavain olisikin jollakin taloyhtiön osakkeen omistajalla hallussaan ja sitä varten meidän talossa on se yhdellä hallituksen jäsenellä, että voi tarvittaessa saada hänet avaamaan oven jollekin asukkaalle, jos on sattunut avain jäämään sisään lähtiessään kodistaan asioilleen tai minne nyt milloinkin.

Silloin ei tarvitse maksaa asukkaan kiinteistöfirmalle oven aukaisusta. 

Mutta itse olen ainakin hiukkasen epäillyt, että kuinkahan varma voi olla, että hän, joka on uskottu yleisavainta pitämään, niin onko sittenkään ihan rehellinen tämä ns. luottohenkilö?

Nimittäin erään kerran tapahtui niin, että eräs iäkäs rouva naapureistamme oli valmistamassa suosikkiruokaa, jonka valmistuksesta kantautui melkomoinen rasvan käry käytävälle saakka, ja tämä rouva kertoi minulle, että yks kaks hänen ollessaan keittiössä, ovi avautui, ja sieltähän putkahti kaksi naapurin rouvaa sisään tunkeutuen luullen, että naapurini rouvalla on tulipalo, ja kun ei ollut,  vaan ruoan käry aiheutti savua ja katkua, joka helposti saattaa kantautua kerrostalossa käytävällekin. 

Todellakin outoa toimintaa.   Yksin ei saa edes huoltomies tulla asuntoon ilman, ettei hän ole etukäteen ilmoittanut asunnon haltijalle tulevansa asuntoon jonkin asian takia.

Avain vain huoltofirmaan aina.

Vierailija
60/84 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh! Asuntooni on vain minulla avaimet. Ei niitä tarvitse antaa kenellekään. Ei edes asunnon omistajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi