Mistä se johtuu, että juuri synnytyksessä muka lääkkeettömät kivunlievityskeinot ovat niin hyviä ja niitä tyrkytetään? Hengittele, hengittele, rentoudu....
Minä jos joskus synnytän niin vaadin kaikki mahdolliset LÄÄKKEELLISET kivunlievitykset.
Kai nuo hengitysharjoitukset ja muu soopa auttaa myös esim. Hampaan poistossa ja muissa kirurgisissa operaatioissa? 😊😊
Leikkauksen jälkeen kipulääkettä tyrkytetään kokoajan ja hoitajat kävi tunnin välein kysymässä kivun tunnetta ja kipuun sai tosi vahvoja erittäin tehokkaita lääkkeitä ongelmitta. Miksi tuo synnytys on poikkeus jossa kipulääkettä pantataan ja hengitys ja rentoutuminen auttaa? Yritä nyt siinä rentoutua kun luulet kuolevasi kipuun.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa muissa toimenpiteissä huolehditaan kovasti kivunhoidosta paitsi naisen alapäähän liittyvissä toimenpiteissä: synnytykset, kolposkopiat, loop-hoidot, kierukan asentamiset jne. Onko joku saanut näihin toimenpiteisiin hyvää ja laadukasta kivunhoitoa?
Minulle on laitettu yksityisellä kierukka nukutuksessa ja samalla tehty muutama gynekologinen tutkimuskin. Meni oikein hyvin ja sain myös kotiin tarvittaessa otettavia kipulääkkeitä. Julkisella en ole aoua saanut, päinvastoin.
Joo tottakai yksityisellä saa jos suostuu maksamaan, mutta nimenomaan julkista tarkoitin..
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeitä menee vauvaan? Ja siitä on mitä haittaa..? Ihan terveitä tuntuvat olevan äidin kipulääkityksistä huolimatta. Ainakaan ei mitään uutisia haitoista ole tämän tästä.
Kaikki valittaa, että nykyään joka toisella lapsella on joku neurologinen diagnoosi. ADHD yms. Ehkä ne johtuukin nykyisin synnytyksissä käytettävistä kipulääkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun supistus tulee, ihminen automaattisesti saatta pidättää hengitystä ja jäykistyttää koko kehon sillä tavalla. Siksi se hengittämisen muistuttaminen on tärkeeä supistuksen ollessa päällä, jotta keho ei mene lukkoon ja silloin tekee entistä kipeämpää.
Otin ekasta lapsesta epiduraalin ja koko synnytys pysähtyi siihen ja meni ihan mönkkään. Kakkosen synnytin luomusti ja synnytys oli nopea ja minä vauva virkeitä heti syntymisen jälkeen. Ne kipulääkkeet menee myös siinä synnytyksessä vauvaan, joten kaikki ei niitä halua. Ei kannata heti olla sillä asenteella, että kaikki kipulääkkeet mulle heti. Synnytystä ei kuitenkaan saa kivuttomaksi, koska lääkkeitä ei voida antaa heti. Kannattaa kokeilla ensin lievempiä, jos pärjää niillä loppuun asti. On se parempi, että itse tuntee myös sen ponnistamisen tarpeen siinä.
Itsekin synnytin luomusti. Mutta tää on taas tämä väsynyt kesksutelu tästä synnytystavasta ja sitten repeää ja seksi on pilalla loppuelämän. Joillakin on pakkomielle tästä. Ettekö jo ole ehtineet synnyttää, vai aiotteko jauhaa tästä eläkkeelle pääsyyn asti?
Minulle on laitettu yksityisellä kierukka nukutuksessa ja samalla tehty muutama gynekologinen tutkimuskin. Meni oikein hyvin ja sain myös kotiin tarvittaessa otettavia kipulääkkeitä. Julkisella en ole aoua saanut, päinvastoin.