Asia, johon olet haksahtanut ja joka on osoittautunut rahanhukaksi?
Itselläni viimeisin oli joku pitkän kaavan mukaan tehty kasvohoito, jolla olisi pitänyt olla ties mitä mullistavia vaikutuksia ulkonäköön. Oli tietysti kallis ja seuraavalla viikolla iho oli samanlainen kuin ennenkin.
Kommentit (903)
Ompelukone, kasa kankaita, ompelulankoja, nappeja ja ompelutarvikkeita, neulepuikot ja villalangat, maalauspohjat ja öljyvärit, kaiken maailman paperinarut, liimapyssyt, spraymaalit, saumauslaastit ja mosaiikkipalat.
En minä vain ole käsityöihminen, vaikka haluaisin olla. Muutaman säälittävän räpellysyrityksen jälkeen tarvikkeet hautautuvat kaappeihin odottelemaan uutta innostusta - hamaan tappiin asti.
Vierailija kirjoitti:
j mine kirjoitti:
Ennustus ja enkelirahastus. Vaikka miten avoin mielin menee niin lähtökohta on selvä: Nää ei sitten toteudu jos et usko näihin riittävästi. Vastuu maksun lisäksi siis täysin kuulijalla.
Kun tilaa aikaa ja antaa yhteystiedot, ennustajahoitajalla (mikäsenyt oli) onkin kaveri pankissa joka käy urkkimassa tietoja ja hokkus pokkus - nappiinhan ne menee tiettyyn pisteeseen saakka. Yllättävän tarkasti. Selittämättömän tarkasti. Tarkemmin kuin googlella menisi.
Jos tällaiselle menee, ne tietää jo heti että johonkin haavoittuvuuteen sieltä haetaan helpotusta. Ja onhan se kiva kuulla miten asiat korjaantuu. Ja jos ei korjaannu niin oma vika. Kukapa ei halua olla niin erityinen että mielikuvitusenkelikin kunnioittaa läsnäolollaan vaikka sitä ei näy missään.
Mieti nyt vähän. Ei todellakaan ole missään pankissa "kaveria" urkkimassa tietoja. Eka se olisi superlaitonta ja toka, kyllä pankeilla on teitojärjestelmät jotka varoittavat heti jos työntekijä alkaa tekemään tuollaista. Sama koskee terveydenhuoltoa.
Kyllä on noita ennustajia joilla on oikeat taidot. Pitää vaan osata etsiä.
Esim minä olen saanut monta toimivaa pörssi- ja bisnessvihjettä ennustajaltani. 2008 taantuman vältin täysin ja yrityksen voitto kasvaa 50% vuosittain. Todella moni muukin käyttää hyvällä menestyksellä astrologiaa kun tekevät sijoituksia.
No eikös ton sun ennustajasi pitäisi sitten olla jo miljonääri? Ja niitten astrologien myös?
Onneksi ei ole tapana ostaa tilaa vieviä turhakkeita kotiin, kun kuitenkin asuu melko ahtaasti pk-seudulla... Mutta kertyy välillä pieniä heräteostoksiakin turhaan pölyttymään, meikkejä ja kampaustarpeita sun muuta.
Lankoja kertyy välillä, koska innostun käsityöprojekteista. Tulee niitä sentään valmiiksikin joskus, mutta pari kertaa oon heittänyt pois jonkun viisi vuotta jossain kaapin perällä pölyyntyneen puolivalmiin villapaidan, joka on säilytyksessä osin purkautunut ja mennyt solmuun ja mitä ikinä. Ei onneksi kovin vaarallista, mutta vähän turhaa haaskuuta. Nyt oon langanostolakossa ja uusien projektien aloituskiellossa.
Kuntosalijäsenyyteen haksahdin kerran. Oli onneksi sentään edullinen kuukausimaksu, mutta varmaan puolisen vuotta makselin kun en saanut aikaiseksi perua. Kävinköhän jopa neljä kertaa, eli tuli siinä käynnille hintaa. Nyt en enää osta mihinkään liikuntajuttuihin kuin kertalippuja tai maltillisia sarjalippuja.
Storytel pitäisikin muistaa irtisanoa, jäänyt vähälle käytölle eli en säästä. Tietyt kirjat haluan kuitenkin oikeasti omiksi, toiset voi lainata kirjastosta, ja jos nyt pari kertaa vuodessa on tarve lukea joku sellainen hittikirja nopeasti, johon on pitkä varausjono mutta jota ei tarvi paperisena, tulee halvemmaksi ostaa sitten irto-e-kirja kuin pitää sen varalta jotain kk-maksullista tilausta.
Lasten kalliit merkkiulkovaatteet, Ticket to Heaven, Ej sikke lej, Reimatec yms. Jälleenmyyntiarvo on lähes 0 sen jälkeen kun touhukas lapsi on römynnyt polvet ja pepun pinttyneiksi ja karhentuneksi. Ja kyllä vaan nämä kalliit merkit kuluu siinä missä halvemmatkin. Olisi vaan suosiolla pitänyt ostaa markettikamppeet alesta, ihan yhtä hyvät.
Tätä ei saisi ääneen sanoa mutta kadun lapsiani.
He ovat pelkkää rahanhukkaa.
sijoitusneuvojat ja näiden rahastot, sinne on uponnu tähän mennessä joku 2000e opintotuista yms kesätyöpalkoista, ei jääny paskaakaan käteen. Tuottoakin oli joku vuosi 30%, mutta kulut vei kaiken. Nykyään haukun nuo rahastot lyttyyn ja postan pelkästään osakkeita työttömyystuilla ja muilla pikkutuloilla.
Tässä ny sitten vajaa 200,000e osakesalkku 40vpieruna kun ei ole välistävetäjiä joka nurkassa.
En haksahda koskaan mihinkään turhaan. Miehelle ostin lahjaksi sodastreamin kun se sitä toivoi. Turhaksi jäi. Omat ostokseni harkitsen tarkkaan. Muistakaa hiilijalanjälki!!!!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole tapana ostaa tilaa vieviä turhakkeita kotiin, kun kuitenkin asuu melko ahtaasti pk-seudulla... Mutta kertyy välillä pieniä heräteostoksiakin turhaan pölyttymään, meikkejä ja kampaustarpeita sun muuta.
Lankoja kertyy välillä, koska innostun käsityöprojekteista. Tulee niitä sentään valmiiksikin joskus, mutta pari kertaa oon heittänyt pois jonkun viisi vuotta jossain kaapin perällä pölyyntyneen puolivalmiin villapaidan, joka on säilytyksessä osin purkautunut ja mennyt solmuun ja mitä ikinä. Ei onneksi kovin vaarallista, mutta vähän turhaa haaskuuta. Nyt oon langanostolakossa ja uusien projektien aloituskiellossa.
Kuntosalijäsenyyteen haksahdin kerran. Oli onneksi sentään edullinen kuukausimaksu, mutta varmaan puolisen vuotta makselin kun en saanut aikaiseksi perua. Kävinköhän jopa neljä kertaa, eli tuli siinä käynnille hintaa. Nyt en enää osta mihinkään liikuntajuttuihin kuin kertalippuja tai maltillisia sarjalippuja.
Storytel pitäisikin muistaa irtisanoa, jäänyt vähälle käytölle eli en säästä. Tietyt kirjat haluan kuitenkin oikeasti omiksi, toiset voi lainata kirjastosta, ja jos nyt pari kertaa vuodessa on tarve lukea joku sellainen hittikirja nopeasti, johon on pitkä varausjono mutta jota ei tarvi paperisena, tulee halvemmaksi ostaa sitten irto-e-kirja kuin pitää sen varalta jotain kk-maksullista tilausta.
Kirjastoista voi lainata myös e-kirjoja Ellibs-appin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Ompelukone, kasa kankaita, ompelulankoja, nappeja ja ompelutarvikkeita, neulepuikot ja villalangat, maalauspohjat ja öljyvärit, kaiken maailman paperinarut, liimapyssyt, spraymaalit, saumauslaastit ja mosaiikkipalat.
En minä vain ole käsityöihminen, vaikka haluaisin olla. Muutaman säälittävän räpellysyrityksen jälkeen tarvikkeet hautautuvat kaappeihin odottelemaan uutta innostusta - hamaan tappiin asti.
Samaa vaivaa. Neulon kyllä ja neulominen ja virkkaus ovat ainoat käsityöt mitkä sujuu, mutta lankoja on valtavat määrät ja ostettu vain tarjouksesta ajattelematta yhtään mitä niistä voisi tehdä. Mutta ompelukone on mullakin pölyttymässä, samoin kasa kankaita. En opi ompelemaan, en. Kaavapaperirullan vasta lahjoitin roskalavalla pois ja varmaan nuo kankaat. Ompelukone saa jäädä, sitten kun lempifarkkujani ei enää ole lyhyellä lahkeenmitalla. Toistaiseksi on, joten saan persjaloilleni sopivat ilman ompelua.
Yleiskone mulla on kanssa. Leivon aika harvoin ja jos leivon, en jaksa sitä kaapista kaivaa, mutta en raski luopuamaan, sillä jos joskus...mies tekee sillä joskus kalamureketta, mutta muutossa katosi lihamyllyn osa, joten sekin on jäänyt. Poika teki ennen pirtelöitä tehosekoittimen osalla, mutta nyt ei poikakaan enää asu kotona. Itse en pirtelöistä tai smoothieista perusta.
Mulla on kasa erilaisia meikkejä. Käytän vain ripsiväriä ja peitepuikkoa, mutta silti mulla on huulipunia, kulmäkyniä, rajauskyniä...heittelen näitä sitten pois ja kohta ostan uusia. Puutereita on monta erilaista, sitä laitan kyllä juhliin, pari-kolme kertaa vuodessa.
Kaveri verkostomarkkinoi fitline-tuotteita ja menin markkinointijargonin harhaan. Kalliita kuin mikäkin, kaduttaa niin hitosti. Jos edes jotain tarttisin, niin apteekista sais paljon paljon halvemmalla. Ja nyt kamala painostus päällä, että pitäis ostaa lisää ja lisää. Mutta nyt olen luja, en ala vähistä rahoistani maksamaa satoja euroja jostain jauheista. Ostan kaupasta oikeaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kalliit merkkiulkovaatteet, Ticket to Heaven, Ej sikke lej, Reimatec yms. Jälleenmyyntiarvo on lähes 0 sen jälkeen kun touhukas lapsi on römynnyt polvet ja pepun pinttyneiksi ja karhentuneksi. Ja kyllä vaan nämä kalliit merkit kuluu siinä missä halvemmatkin. Olisi vaan suosiolla pitänyt ostaa markettikamppeet alesta, ihan yhtä hyvät.
Meillä noi Reimatecit on oikeasti kestäneet hyvinä lapselta toiselle. Anteeksi ot, jatkakaa :) Oli vain pakko tulla sanomaan.
tilasin forssan lehden kaikki 7,sivua täyttä paskaa
Pörssiosakkeet, hirveät läjät Sampoa, Nordeaa ja muita jotka nyt pienen koronaviruksen takia mätänevät ja turskan eltaantunut haju seuraa minua kaikkiale. Ensin kauhea huuma kun salkku on kymmeniä tuhansia plussalla ja sitten taas palataan miinukselle.
Sijoitusasunnot jotka eivät varsinaisesti tuota mitään koska isännöitsijä ja rempat vievät kaikki ennen verottajaa. Toistakymmentä kerrostalo yksiötä kaupungeista joista ei saa enään asuntoja myytyä.
Elämän ekat 50 vuotta jouduin säästämään että sain vanhuuden turvan kerättyä. Olisimpa käyttänyt rahaa ja elänyt silloin kuin olin nuori ja hyvännäköinen. Nyt painoa on 100kg ja ulkonälö kuin Lordilla.
Jos kaikki rahat sais takaisin, mitä on mennyt turhuuteen, minkähänlainen potti se lopulta olisikaan? Olen aina ollut sellainen turhan pikkuroinan ostelija, kun tuo on niin ihana ja tuon mä haluan ja tuon ja tuon...
Sitten olen saanut myydä niitä kirpputoreilla pois, jos on edes kaupaksi menneet.
Haksahdin ostamaan ne Sloggin Zero feel -alusasut, rintsikat ja pikkuhousut, ja peräti kahdet setit. Kun niitä ei mistään silloin heti saanut ja hyviksi kehuttiin. No mulla ne ainakin vaan tuntuu liiankin ohuilta ja rullautuu pahasti ja pikkupöksyt tunkeutuu pakaravakoon, ei ne maineensa veroiset ole. Turha ostos, kun ei ne ihan halvatkaan olleet. Sitä paitsi älyttömän ruman väriset.
Tupperilta on tullut ostetuksi yhtä ja toista, no joku on käytössä, mutta ihan vastaavaa kamaa löytyy halvemmallakin.
Terassille ostettiin aurinkosuoja. Kova ähellys sen asentamisessa eikä ikinä ole käytetty.
Koiralle ostettiin "viilentäjä," kun meillä on lattialämmitys. Se on sellainen jollakin viilentävällä geelillä täytetty muovimatto, tarkoitus pitää koiran peti viileänä. Se inhosi sitä heti alusta asti. Kiertää kaukaa ja kieltämättä siinä on omituinen muovinen haju, ehkä johtuu siitä.
Mullakin on lankoja ja kankaita ja askarteluvälineitä lopuksi ikääni. Voi olla, että jos joskus saan inspiraation, niin en enää edes löydä, mitä on missäkin. Tai en muista mitä on tullut hankituksi.
Yksi ulkomaanmatka meni pilalle, kun mukaan tuli tyhmyyksissämme pyydetyksi eräs ystäväpariskunta, joilla meni huonosti ja ajateltiin, että se auttaisi ja piristäisi niitä. Ne riiteli koko ajan ja matkan jälkeen erosi. Eipä ollut kivaa meilläkään. Se paikka oli kyllä upea, mutta eihän siitä oikein pystynyt nauttimaan.
Ompelu. Ostin ompelukoneen, kankaita, lankoja, väkertelin vähän, sain yhden hameen aikaiseksi (käyttänyt 2 kertaa). Oli vaikeaa ja into loppui, nyt mietin ostaako kukaan tota ompelukonetta...
Tuttipullonpidike
Salmiakkirusinat (lapsemmekin pitivät kuvottavan makuisia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaa myöten kaikki sillä hetkellä suositut villitykset kuten piikkimatto, selätin ja hulavanne, jäävät usein pölyttymään kaapin perälle.
Rahaa olen minäkin lisäksi pistänyt erilaisiin ihoseerumeihin yms., joiden tehosta ei ole takuita. Lisäksi jotkut (kalliitkin) vaatteet ovat paljastuneet turhiksi heräteostoksiksi, kun ei ole tullut käytettyä.Piikkimatolle suositus! Paras unilääke ikinä, lihakset rentoutuu ihanasti ja uni voittaa. Alussa totuttelu vaatii hieman kärsivällisyyttä, mutta lopussa palkitsee.
Peesi, rakastan piikkimattoa! Mutta unohtuu kyllä välillä kaappiin, kun on niin iso ettei voi jatkuvasti pitää esillä (tulee käytettyä kun on esillä) ja pitää laittaa kaappiin, jolloin unohtuu käyttää.
Halpoja sisustustauluja tai muuta roinaa. "Onhan tää ihan kiva ja maksaa vain vähän ". Muutaman kuukauden katselun jälkeen alkaa aika paljon ärsyttämään se taulun kulmassa oleva kurttu, perspektiivimoka, luonnoton mallin kehon asento, väärin kirjoitettu roomalainen numero tai seepran puuttuva raaja (joita en siis ostaessa ole vielä huomannut).