Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytöshäiriöiset lapset jotka satuttavat muita, eivät tottele ja kiroilevat jatkuvasti, ovat poikkeuksetta olleet

Vierailija
26.01.2020 |

Poikia. Joka ikinen.
Lastenhoitajana 25v

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitien kasvattamia?

Ja isän kasvattamatta jättämiä?

Vierailija
62/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen häiriköinti on kyllä poikien käsialaa, niin päiväkodissa kuin kouluissakin. Sama meno jatkuu. Vankiloissa vankeina on yli 90% miehiä, joten ei mairittele poikia myöhempikään kehitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tytötkin osaa.

Varmasti osaisivat. Jostain syystä eivät kuitenkaan niin tee.

Tytöt taas osaavat sen vittumaisuuden, äärettömän piinaavan kiusaamisen. Porukan ulkopuolelle sulkemisen, selän takana pahaa puhumisen, henkilökohtaisiin ominaisuuksiin tarttumisen.

Tytöilä kiusaaminen on henkistä kiduttamista, jossa uhri piinataan henkisesti itsemurhan partaalle,

En ole törmännyt tällaiseen kertaakaan. Minua kiusasivat koulussa nimenomaan pojat. Työnsiväg käsiä väkisin housuihin ja puristelivat, ahdistivat joukolla nurkkaan ensin. Perään huutelivat huòraa.

Lto

Minua taas kiusasivat nimenomaan tytöt eli jatkuvasti olin tarkkailevan katseen alla. Välillä kuiskittiin, kikateltiin ja katsottiin minua päin. Ikinä ei moikattu ja kohdeltiin kuin ilmaa. Pistettiin juoruja liikkeelle, jotka kantautui minun korviini.

Tuollainen joukosta eristäminen ja ihan jatkuva piinaaminen on aivan kammottavaa. Ikinä ei saa olla rauhassa niiltä katseilta ja koko ajan on ahdistunut ja epämukava olo. Yksikään opettaja ei huomaa edes sellaista, se on niin hienovaraista kiusaamista että sen huomaa vaan muut oppilaat mutta kukaan ei uskalla tehdä mitään ja se kiusattu jää aivan yksin, koska kukaan ei halua uhrata itseään olemalla sen kisatun kaveri..

Että julmia ihmisiä löytyy kyllä tasapuolisesti molemmista sukupuolista.

Vierailija
64/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä siinä on että tällaisista asioista osataan tehdä sota sukupuolten välille.. Eikö kaikkien lähtökohtana ole se että on ylipäänsä jotain tehtävä asioille, jotta sekä tytöt että pojat voisivat jatkossa paremmin?

Yksinkertaisesti asia on niin, että biologia selittää ison osan siitä, että pojat useimmiten ovat näitä ”käytöshäiriöisiä”, mitä tulee aggressiivisuuteen yms. Sitä ei voi kiistää.

Poikien/miesten XY- kromosomit altistavat miehiä enemmän väkivaltaisuuteen kuin naisten kansi XX-kromosomia, johtuen siitä että X kromosomissa sijaitseva MAOA geenin häiriö eli sen suuri määrä X kromosomissa altistaa ihmistä enemmän väkivaltaan ja aggressiivisuuteen. Naisilla toinen X kromosomi kompensoi geenivirhettä, miehillä sitä mahdollisuutta ei ole.

Lisäksi elinympäristö, yhteiskunta ajavat asiaansa käytöksen muovautumisessa.

Jaa. No tällä logiikalla sitten tyttöihin liitetyistä mistään negatiivisesta ominaisuuksista ei myöskään tarvitse tehdä ”sotaa sukupuolten välille”.

Hei, ootas, en keksinytkään mitään tyttöjen negatiivisia ominaisuuksia!

Vierailija
65/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat pojat sitten sotivat, ryöstelevät ja raískaavat.

Vierailija
66/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä siinä on että tällaisista asioista osataan tehdä sota sukupuolten välille.. Eikö kaikkien lähtökohtana ole se että on ylipäänsä jotain tehtävä asioille, jotta sekä tytöt että pojat voisivat jatkossa paremmin?

Yksinkertaisesti asia on niin, että biologia selittää ison osan siitä, että pojat useimmiten ovat näitä ”käytöshäiriöisiä”, mitä tulee aggressiivisuuteen yms. Sitä ei voi kiistää.

Poikien/miesten XY- kromosomit altistavat miehiä enemmän väkivaltaisuuteen kuin naisten kansi XX-kromosomia, johtuen siitä että X kromosomissa sijaitseva MAOA geenin häiriö eli sen suuri määrä X kromosomissa altistaa ihmistä enemmän väkivaltaan ja aggressiivisuuteen. Naisilla toinen X kromosomi kompensoi geenivirhettä, miehillä sitä mahdollisuutta ei ole.

Lisäksi elinympäristö, yhteiskunta ajavat asiaansa käytöksen muovautumisessa.

Jaa. No tällä logiikalla sitten tyttöihin liitetyistä mistään negatiivisesta ominaisuuksista ei myöskään tarvitse tehdä ”sotaa sukupuolten välille”.

Hei, ootas, en keksinytkään mitään tyttöjen negatiivisia ominaisuuksia!

Juu ja tuolla logiikalla alempien sosiaaliluokkien ei kannattaisi hankkia laisinkaan lapsia, kun niillä lapsilla on suurempia riski tehdä rikoksia, sairastua mielenterveysongelmiin jne.

Vanhempien ero myös lisää lasten riskiä sairastua mielenterveusongelmiin ja niihin käytöhäiriöihin eli erota ei ainakaan saa.

Ja listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Vierailija
67/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiahan on niin, että ennen 1900-lukua nimen omaan miesten väkivaltaisuus oli arvostettua ja haluttua. Yhteiskunnat ovat lähes aina ja kaikkialla perustuneet siihen, että väkivaltaiset miehet ottavat mitä haluavat, ruokkivat nöyrimpiä hännystelijöitään ja muita joko alistavat tai suoraan tuhoavat. Ette kai te kuvittele, että tuhansien vuosien evoluutio olisi yhtäkkiä nykypoikiin vaikuttamatta? Nykyään vaan länsimaissa naiset ovat kaapanneet vallan ja kuvittelevat olevansa parempia hallitsijoita kuin miehet, julistaen patriarkaalisen järjestyksen ja toimintatavan pahaksi. No ei siinä mitään, väkivallan väheneminen on tietysti tavallaan hyvä juttu. Mutta ojasta allikkoon mennään siinä, että tilalle tulee ahdistava kyttäys- ja nillitysyhteiskunta, jossa suoran väkivallan sijasta "vääränlaiset" tuhotaan mustaamalla heidän maineensa ja viemällä heiltä pois hyvän elämän edellytykset. Tämä näkyy mm. siinä, että pojat eivät selviydy naisten laatimassa yhteiskunnassa, vaan syrjäytyvät ja tuhoutuvat.

Tämän loistavan kommentin ainut heikkous on sen huonontuminen tarinan edetessä. Miksi noin? Aloitat hyvin. Tuo on todellakin historiallinen tahtotila odotuksista miehelle. Tänään niillä aggressiivisilla taidoilla ei kuitenkaan tee enää mitään. Eikä pidäkään tehdä. Muutos alkoi jo 1990-luvulla ja 2000-luvulla viimeistään. Havainnoin sen kuinka nuorukaistyypeistä jotka ennen olisivat olleet kuninkaita alkoikin tulla vääjäämättä häviäjiä. Aivot voittavat lihakset. Tieto voittaa (aggressiiviset, haitalliset) tunteet. Oikeastaan sen kummemmasta ei ole kyse. Poikien pitää niin halutessaan ottaa myös haltuunsa tämä muutos.

M

Vierailija
68/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhemmin myös tilastollisesti tekevät rikoksia tyttöjä useammin.

Osallistuvat väkivaltaan ja väkisinmakaamisiin yms.

Tilastollisesti miehet ovat vaarallisia yhteiskunnallisessa mielessä. Omasta näkökulmasta miehille ei pitäisi myöntää vakuutuksiakaan. Ovat tapaturma-alttiita.

Oma miehenikin on hyväkäytöksinen ja moitteeton. Ei mitään rikosrekisteriä takana. Joskus kun suuttuu niin silmistä oikein näkee että kaikki ei ole kunnossa.

Yhden kerran parkkihallissa kun joku törmäsi meidän autoon ja alkoi syyttämään miestäni, niin mies tulistui ihan täysin. Kotona jupisi että olisi pitänyt hakata. Tirvaisi sitten raivoissaan nyrkillä seinään niin että taulu putosi lattialle.

Silloin pelkäsin ja juoksin huoneeseen pakoon itkemään. Laitoin oven huolella kiinni.

Mies lopulta rauhoitteli ja totesi ettei vvaan voinut itselleen mitään.

Pelottavaa.

Mitäs pelottavaa tuossa nyt on?

Kyllähän miehenkin pitää saada näyttää tunteita. Itse en koskaan itke mutta kun suututtaa niin voin työntää kokonaisen seinän nurin.

Kerran kovan riidan päätteeksi työnsin olohuonen ja makuuhuoneen lastulevyseinän nuorin. Tarkoitus oli muutenkin tehdä siihen kohtaan ovi. Ei minulla ole mitään adhd:ta tai käytöshäiriötä. Ihan akateeminen ja fiksu mies olen.

Joskus vinttaan ruohonleikkurin ojaan kun ei käynnisty.

Pyöritän sitä kuin kuulaa olymppialaisissa ja annan mennä. Hienolla kaarella lentää ja huutojen saattelemana.

Kyllä tunteita ja fiiliksia täytyy purkaa.

T: Reipas tunteitaan näyttävä mies

Vierailija
69/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kirjallisuudesta huomaa, että ei tämä mikään uusi juttu ole. Pojilla on aina ollut enemmän vaikeuksia mm. aggressiivisuuden kanssa.

Mistähän mahtaisi johtua? Suurempien testosteronitasojen kanssa elämään opetetaan vauvasta asti, tai siis on pakko opetella.

Jos nuoreen naiseen laitettaisiin sama määrä testosteronia kuin mitä tavallisessa nuoressa  miehessä on, menisi kyseinen tytsy haastamaan riitaa kaikkien kohtaamiensa naisten kanssa, ja yrittäisi panna kaikkia vastaan tulevia miehiä. Kyseinen tytsy ei myöskään pystyisi keskittymään yhtään mihinkään.

Vierailija
70/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja asettuvat ase kädessä henkensä kaupalla sinun ja sen ryöstämään ja raiskaamaan pyrkivän toisen miehen väliin. Tai oikeastaan tasa-arvoisessa yhteiskunnassa nainen pystyy tekemään tuon itsensä suojelemisen ilman miehiä, eikö?

Vierailija
71/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja asettuvat ase kädessä henkensä kaupalla sinun ja sen ryöstämään ja raiskaamaan pyrkivän toisen miehen väliin. Tai oikeastaan tasa-arvoisessa yhteiskunnassa nainen pystyy tekemään tuon itsensä suojelemisen ilman miehiä, eikö?

Naurettava argumentti. Voin pitää itselläni vaikka rotikkaa, en tarvitse miestä puolustamaan minua itseltään.

Vierailija
72/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat todellakin käyttäytyvät huonosti tyttöjä useammin.

Älykkäät pojat tosin onnistuvat kanavoimaan energiansa johonkin hyödylliseen, esimerkiksi rumpujen paukutteluun.

Vierailija
73/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi johtua hoitajasta ja hänen asenteestaan.

Vierailija
74/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah! Niin tyypillistä! Pojat sikailevat minkä kerkeävät, tappelevat ja terrorisoivat ja vika on tietenkin naisissa! Voi jeesus.

Vierailija
75/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte väittää, että yksi sukupuoli on niin huono tai sopeutumaton? Jotain sitten tässä maailmassa pitäisi muuttaa.

Vierailija
76/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah! Niin tyypillistä! Pojat sikailevat minkä kerkeävät, tappelevat ja terrorisoivat ja vika on tietenkin naisissa! Voi jeesus.

Onko hoitaja nainen? Mutta jos omalle kohdalle osuu aina sama epäkohta, niin silloin usein pitää katsoa peiliin.

Itse en ole koskaan huomannut poikien huonommuutta, mutta olen kasvanut tyttöperheessä, joten minulla ei ole mitään kotoa opittua asennetta poikiin. En ole joutunut veljen varjoon tai kokemaan mitään alemmuuden tunnetta siitä.

Vierailija
77/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitaja nainen? Mutta jos omalle kohdalle osuu aina sama epäkohta, niin silloin usein pitää katsoa peiliin.

Itse en ole koskaan huomannut poikien huonommuutta, mutta olen kasvanut tyttöperheessä, joten minulla ei ole mitään kotoa opittua asennetta poikiin. En ole joutunut veljen varjoon tai kokemaan mitään alemmuuden tunnetta siitä.

Ja tämä liittyi asiaan miten?

Mamupojat ovat sitten aivan oma lukunsa. Niillä on varmaan vielä kovempi testotaso.

Vierailija
78/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tapahtuisi jos antaisi näiden käytöshäiriöisten huseerata eikä antaisi minkäänlaista huomiota. Mitä luulette että vaikuttaisi? Miksi lähteä mukaan vinoutuneeseen käyttäytymismalliin. Näyttäisi vaan että kun käyttäydyt kauniisti, kuuntelen asiasi. Muuten keskittyisi esim koulussa tai päiväkodissa niihin lapsiin jotka käyttäytyvät toivotulla tavalla.

Nythän tämä menee päinvastoin, tavalliset lapset jäävät vaille huomiota kun opettajien ksikki aika menee pelleilyä suitsiessa.

Koska ne kiusaavat muita. Koska meteli estää muita keskittymästä.

Koska on opettajan vika ja vastuulla jos jotain käy, eli jos et kontrolloi tilannetta. En mene oikeuteen sen takia että jonkun lapsi ei pysty säätelemään itseään.

Vierailija
79/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole enää vähään aikaan jaksanutkeskittyä poikien älyttömyyksiin. Aika menee nykyäänniihinoppilaisiin, joilla on edellytyksiä oppia ja osallistua. Riittää että annan ohjeistuksen, toteutus ja avun saanti jää sitten omille harteilleen. Ja tässähän tämä uusi ops on ihan loistava. Jokaisella on velvollisuus itse osoittaa osaamisensa. Työ helpottui paljon kun ei enää tarvitse konttailla pöytien alla typerysten perässä.

Vierailija
80/83 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiahan on niin, että ennen 1900-lukua nimen omaan miesten väkivaltaisuus oli arvostettua ja haluttua. Yhteiskunnat ovat lähes aina ja kaikkialla perustuneet siihen, että väkivaltaiset miehet ottavat mitä haluavat, ruokkivat nöyrimpiä hännystelijöitään ja muita joko alistavat tai suoraan tuhoavat. Ette kai te kuvittele, että tuhansien vuosien evoluutio olisi yhtäkkiä nykypoikiin vaikuttamatta? Nykyään vaan länsimaissa naiset ovat kaapanneet vallan ja kuvittelevat olevansa parempia hallitsijoita kuin miehet, julistaen patriarkaalisen järjestyksen ja toimintatavan pahaksi. No ei siinä mitään, väkivallan väheneminen on tietysti tavallaan hyvä juttu. Mutta ojasta allikkoon mennään siinä, että tilalle tulee ahdistava kyttäys- ja nillitysyhteiskunta, jossa suoran väkivallan sijasta "vääränlaiset" tuhotaan mustaamalla heidän maineensa ja viemällä heiltä pois hyvän elämän edellytykset. Tämä näkyy mm. siinä, että pojat eivät selviydy naisten laatimassa yhteiskunnassa, vaan syrjäytyvät ja tuhoutuvat.

On aika viimeinkin vaihtaa osia ja miehet saavat sopeutua naisten luomaan yhteiskuntaan. Näin se menee.

En yhtään pidä naisten luomasta yhteiskunnasta, vaikka olen nainen. Mielestäni olen nyt alistetumpi kuin jonkun herrasmiehen ollessa kunnolla perheen pää. En siis kaipaa öykkärimäisten luolamiesten yhdyskuntaan, vaan sivistyneitten miesten johtamaan, jossa naiset johtavat kotinsa ja miehet yhteiskunnan. Niin menee parhaiten.