Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveena kotivaimous

Vierailija
26.01.2020 |

Onko täällä muita naisia, jotka vielä kehtaavat myöntää haaveilevansa kotivaimona tai kotiäitinä olemisesta?

Suurin haaveeni on jäädä hoitamaan kotia, laittamaan ruokaa ja hemmottelemaan miestä miehen tienatessa elannon. Hoivavietti on niin vahva eikä mikään ”oikea työ” kiinnosta yhtä paljon. Toivottavasti vielä jokin päivä tämä toteutuu.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostatko myös miehen asepalvelusta kun otse olet sen aikaa vain lusmuillut? Onkä tämä feminististä myös?

-Arvostan totta kai? Mä olin töissä sen ajan, ku pojat oli armeijassa. Kyllähän nainen synnyttääkin? jne.

Vierailija
22/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostatko myös miehen asepalvelusta kun otse olet sen aikaa vain lusmuillut? Onkä tämä feminististä myös?

-Arvostan totta kai? Mä olin töissä sen ajan, ku pojat oli armeijassa. Kyllähän nainen synnyttääkin? jne.

En ole tiennytkään että laissa on synnytysvelvollisuus? Marinin hallitusko sen sääti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu, mitä mies saa siitä, että hän elättää sinut? Silloin jos mies elättää, niin miestä täytyy kohdella parempana kuin itseään ja olla valmis alistumaan miehen tahtoon.

-Öööh.. Siis jos nainen tekee ruuat, ja hoitaa kotia ja lapsia, niin siinäkö ei ole tarpeeksi? Luultavasti lapset saa tarpeeksi rakkautta, ja se vaikuttaa myös miehen onneen jos nainen on onnellinen. Ei tarvii mitään alistua , vaan nykyaikaista koti-elämää.

Vierailija
24/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tiennytkään että laissa on synnytysvelvollisuus? Marinin hallitusko sen sääti?

-täs puhuttiin kotivaimoudesta, ei miesten velvollisuuksista, nykypäivänähän suuri osa miehistä ei edes käy armeijaa :DDDD

Vierailija
25/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse alan kotivaimoks, niin tarvitsen siihen miehen joka nääkee ton yhteisen hyvän kautta hyvänä ratkasuna. En ainakaan itse voi alkaa kotirouvaks miehelle, joka ei sitä halua.

Vierailija
26/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli yhteiskunnan elätiksi ajattelit alkaa. Mikäs siinä, itse ihan tavan työtön, menee se näinkin, ei mullakaan ole hinkua työelämään :)

t. Sinkku

Yhteiskunta ei ole antanut minulle euroakaan eikä elättänyt minua! Veroja olen maksanut. T. Kotivaimo

Vierailija
27/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kotivaimon.

Vierailija
28/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta sitten jäin kotiäidiksi/vaimoksi. Paras päätös.

Vierailija
29/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-täs puhuttiin kotivaimoudesta, ei miesten velvollisuuksista, nykypäivänähän suuri osa miehistä ei edes käy armeijaa :DDDD

60% käy intin ja 20% sivarin samalla kun naiset saavat siitä työstä palkkaa. Missä on tasa-arvovaltuutettu kun sitä tarvittaisiin? Vaadin että naiset saavat myös pestä mummojen peppuja 5e pöiväpalkalla.

Vierailija
30/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on järkevämpää olla kotona lasten kanssa, kun laittaa oma lapsi HOITOON VIERAILLE, SILLÄ AIKAA KUN MENET ITSE TÖIHIN? :D Esim hoitotyössä sä meet itse hoitamaan tuntemattomia, ja laitat oman lapsen tuntemattomille?? Paljon loogisempaahan on se, että sä hoidat sun omaa lasta, kun että sä kierrätät asioita tolleen, ei mitään järkeä kyllä!!!!!

Ja miehenkin olis hyvä tajuta tää asia. Ei tollanen hoidon kierrättäminen, ei siinä ole mitään järkeä.

Uskallan olla eri mieltä. - Aika moni meistä on ensin vuosia opiskellut ja hankkinut töitä pärjätäkseen ns. omalla alallaan. Jos yks-kaks pitäisi ryhtyä pidemmäksi aikaa päätoimiseksi kotiäidiksi (tai isäksi), niin saattaisi olla "hieman" sopeuumisvaikeuksia ja kokea turhatumista, ellei olisi olemassa hyvää sosiaalista turvaverkkoa, joiden kanssa olisi suunnilleen samassa asemassa...  

Toinen juttu on se, että Suomessa saa olla myös varsin hyvät tulot (tai aiemmin saatu varallisuus), että kotiäitiys / isyys on pidemmän päälle kannattavaa, koska vain yhden "tavallisen tulonsaajan" tuloilla eläessä joutuu helposti karsimaan aika monesta muusta haaveesta.  

Ei kaikilla aloilla tulojen kasvataminen edes käy luontevasi vain siltä pohjalta, että voisi keskittyä (ns.) täysillä töihin kun toinen hoitaisi kodin ja lapset. - Verottajakin saattaa yllättäen vierailla ja haluta osakseen myös huomiota. 

Sinkkumies      

Vierailija
31/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta joo, viihtyisin kyllä hyvin/olisin viihtynyt. Nyt 50+ tuntuu kyllä hyvältä, että omaa eläkettä ja yhteistä omaisuutta on tullut kerättyä jo 30 vuotta verrattuna siihen, etten olisi tienannut mitään.

Vierailija
32/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60% käy intin ja 20% sivarin samalla kun naiset saavat siitä työstä palkkaa. Missä on tasa-arvovaltuutettu kun sitä tarvittaisiin? Vaadin että naiset saavat myös pestä mummojen peppuja 5e pöiväpalkalla.

-Tohon aikaan kyl ihmiset menee opiskelee, ne ottaa lainaa moni opintoihin..??? :D Armeijasta saa varmaan enemmän tukia ku opintolainasta yms. Toki miehetki voi haaveilla naisen elämästä, mut aika moni mies haluaa esim sodassa hoitaa ne fyysisemmät työt ja naiset taas haluaa mieluummin hoitaa kotia ja biologisesti se ehkä sopiikin niin, ei oo ihan tuulesta temmattu tota että miehet on ne joka käy armeijan. Armeijassa varmasti saa myös koulutusta elämään, sillälailla mikä helpottaa esim. tulevaisuudessa työelämässä vaikka saavuttamaan paremman tulotason, toisinku naisilla on mahdollisuuksia edes niin paljoa sellaseen.

Vierailija
33/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit pärjätä, jos ero tuleekin? Olla täysin miehen varassa siis.

Mä olin 11 vuotta kotivaimo, sain sinä aikana 2 lasta kahden vuoden ikäerolla. Olemme naimisissa, ei avioehtoa, siinä minun "vakuutus" mahdollisen eron varalle. Ei tullut eroa kotivuosien aikana, päinvastoin, se oli parisuhteessa onnellisinta aikaa. Nyt olen työelämässä ja elämä on onnettomampaa. Vaativa työ ja paljon pakollisia työjuttuja iltaisinkin. 

Tulevaan eläkkeeseen tietysti vaikutti mutta sitä en viitsi murehtia.

Vierailija
34/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Tohon aikaan kyl ihmiset menee opiskelee, ne ottaa lainaa moni opintoihin..??? :D Armeijasta saa varmaan enemmän tukia ku opintolainasta yms. Toki miehetki voi haaveilla naisen elämästä, mut aika moni mies haluaa esim sodassa hoitaa ne fyysisemmät työt ja naiset taas haluaa mieluummin hoitaa kotia ja biologisesti se ehkä sopiikin niin, ei oo ihan tuulesta temmattu tota että miehet on ne joka käy armeijan. Armeijassa varmasti saa myös koulutusta elämään, sillälailla mikä helpottaa esim. tulevaisuudessa työelämässä vaikka saavuttamaan paremman tulotason, toisinku naisilla on mahdollisuuksia edes niin paljoa sellaseen.

Kerro tuo kaverilleni joka on intin jälkeen ollut 10 vuotta työtön. Saman ikäiset naiset saivat taad työpaikat sukupuolensa avulla julkiselta puolelta. Hyvin auttoi intti uraan.

Vierailija
35/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavaa luettavaa näin feministin näkökulmasta. Poljet meidän kaikkien muiden naisten oikeuksia ja feminismin saavutuksia. Haaveita saa olla (vaikkakin surullista jos joku haaveilee vain miehen palvelemisesta) mutta älä tuo niitä julki.

Näin toisen feministin näkökulmasta ei ole yhtään ahdistavaa, vaan annan aikuisen ihmisen haaveilla siitä mistä hän haluaa. Se ei ole minulta pois jos toinen tulee onnelliseksi siitä, että haluaa viettää muita hoivaten elämänsä kotona.

Kuitenkin, tietysti minua huolettaa hänen tulevaisuutensa, jollei kaikki menekkään niin kuin strömsössä, mutta jokainen valitsee oman polkunsa.

Vierailija
36/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ei ole antanut minulle euroakaan eikä elättänyt minua! Veroja olen maksanut. T. Kotivaimo[/quote]

Erehdyt Kotivaimo. Äitisi on saanut ilmaisen neuvolan ja puoli-ilmaisen synnytyksen. Sinä olet saanut ainakin ilmaisen peruskoulun ja ehkä muutakin koulutusta ilmaiseksi. Kunnallinen terveydenhoito oli sinullekin ilmaista kun olit lapsi. Ilmainen = veronmaksajat kustantavat.

Vierailija
37/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet sitten kun lapsesi ovat kasvaneet aikuisiksi? Hoidat miestäsi?

Vierailija
38/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa elämässäni parhaita vuosia ovat olleet ne, jotka olen ollut lasten kanssa kotona. 2 lasta ja molempien kanssa olin 3 v kotona.

Olisin ollut pidempäänkin, mutta halusin pitää vakityöpaikkani, enkä saanut enää sieltä vapaata. Jatkoin, kuitenkin useita vuosia 30 h työviikolla.

Toki eläkkeeseeni vaikuttaa, mutta muutoin omaisuutemme on miehen kanssa yhteistä eli molempien nimissä, joten jos ero sattuisi tulemaan, niin pärjäisin kyllä.

Vierailija
39/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei ole antanut minulle euroakaan eikä elättänyt minua! Veroja olen maksanut. T. Kotivaimo

Erehdyt Kotivaimo. Äitisi on saanut ilmaisen neuvolan ja puoli-ilmaisen synnytyksen. Sinä olet saanut ainakin ilmaisen peruskoulun ja ehkä muutakin koulutusta ilmaiseksi. Kunnallinen terveydenhoito oli sinullekin ilmaista kun olit lapsi. Ilmainen = veronmaksajat kustantavat.

Silloin kun minä olen syntynyt, on neuvolatoiminta ollut hieman erilaista. Suomessa on oppivelvollisuus, joten jokaisen on käytävä koulua vähintäänkin kuuteentoista ikävuoteen saakka, sitä ei voi välttää. Sen jälkeen koulutus jopa maksaa, ja itsekin olen joutunut ottamaan opintolainaa opiskeluja varten. Minäkin olen veronmaksaja, joten olen oikeutettu terveyskeskuspalveluihin, mutta käytän yksityisterveydenhoidon palveluja, koska puoliso maksaa.

Vierailija
40/98 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kotivaimolla on pääomatuloja kun palkkatuloja ei ole, eikä ehkä tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä