Mitä tehdä kun ei selviä työstään mutta ei saa sairauslomaa?
Meillä töissä on todella kovat tehokkuusvaatimukset, ja jos ei niihin yllä niin pomot ripittää jatkuvasti ja juoksuttaa puhutteluissa ja uhkailee varoituksilla, jos ei tulosta ala näkyä. Olen pitänyt itseäni ammattitaitoisena työntekijänä, mutta vaikka teen parhaani, niin en yllä niihin vaatimuksiin, siis siihen työmäärään jota pomot vaatii (työni laatua ei ole haukuttu). Olen aivan uupunut näiden vaatimusten ja ripittämisten seurauksena. Olen hidastunut, menettänyt motivaationi, en saa nukuttua, itkettää väsymys ja työ tuntuu inhottavalta, vaikka ennen siitä pidin. Pomot haukkuu koko ajan ja varmaan toivoo että otan loparit. Olen puhunut pomoille uupumuksesta ja he sanoo, että he ymmärtää, mutta töitä on pakko tehdä se määrä mikä vaaditaan.
En kuitenkaan saa sairauslomaa. Olen käynyt parillakin lääkärillä puhumassa, että en enää selviä työstä ja pomot uhkailee varoituksilla ja että olen niiden takia uupunut. Lääkärit ymmärtää, mutta eivät kirjoita kuin pari päivää saikkua ja senkin vain harvoin, ja kaksi niistä tuli jo Kelasta takaisin, että ei oikeutta palkalliseen sairauslomaan vaan Kelan mukaan olen työkykyinen.
En saa uutta työpaikkaa, koska olen uupunut ja haastattelussa jotenkin ihan pysähtyneen ja pihalla olevan oloinen. Vaikka miten tsemppaisin ollakseni iloinen ja pirteä. Olen nyt hakenut noin 200 uutta paikkaa, yhtään en ole saanut.
Mitä ihmettä tehdä?
Sano että harkitset päivittäin itsemurhaa.