Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun ei selviä työstään mutta ei saa sairauslomaa?

Vierailija
26.01.2020 |

Meillä töissä on todella kovat tehokkuusvaatimukset, ja jos ei niihin yllä niin pomot ripittää jatkuvasti ja juoksuttaa puhutteluissa ja uhkailee varoituksilla, jos ei tulosta ala näkyä. Olen pitänyt itseäni ammattitaitoisena työntekijänä, mutta vaikka teen parhaani, niin en yllä niihin vaatimuksiin, siis siihen työmäärään jota pomot vaatii (työni laatua ei ole haukuttu). Olen aivan uupunut näiden vaatimusten ja ripittämisten seurauksena. Olen hidastunut, menettänyt motivaationi, en saa nukuttua, itkettää väsymys ja työ tuntuu inhottavalta, vaikka ennen siitä pidin. Pomot haukkuu koko ajan ja varmaan toivoo että otan loparit. Olen puhunut pomoille uupumuksesta ja he sanoo, että he ymmärtää, mutta töitä on pakko tehdä se määrä mikä vaaditaan.

En kuitenkaan saa sairauslomaa. Olen käynyt parillakin lääkärillä puhumassa, että en enää selviä työstä ja pomot uhkailee varoituksilla ja että olen niiden takia uupunut. Lääkärit ymmärtää, mutta eivät kirjoita kuin pari päivää saikkua ja senkin vain harvoin, ja kaksi niistä tuli jo Kelasta takaisin, että ei oikeutta palkalliseen sairauslomaan vaan Kelan mukaan olen työkykyinen.

En saa uutta työpaikkaa, koska olen uupunut ja haastattelussa jotenkin ihan pysähtyneen ja pihalla olevan oloinen. Vaikka miten tsemppaisin ollakseni iloinen ja pirteä. Olen nyt hakenut noin 200 uutta paikkaa, yhtään en ole saanut.

Mitä ihmettä tehdä?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet lääkärille ja kerrot olevasi masentunut.

Vierailija
2/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota opintovapaata ja opiskele jotain kiinnostavaa vaikka pari kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene uudestaan lääkäriin ja mielummin hieman liioittele kuin vähättele oireitasi. Sano tuo mitä kirjoitit että olet niin uupunut että et saa nukuttua ja vain itket, koska ne ovat uupumuksen ja masennuksenkin oireita. Jos sinulle tulee synkkiä ajatuksia älä epäröi kertoa niistä!!!

Vierailija
4/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota opintovapaata ja opiskele jotain kiinnostavaa vaikka pari kuukautta.

Käytin kaiken opintovapaan jo viisi vuotta sitten, kun suoritin toista tutkintoa. Palkatonta omaa vapaata olen anonut monta kertaa, mutta sitä ei suostuta myöntämään (meillä on henkilöstöpulaa). Ap

Vierailija
5/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene uudestaan lääkäriin ja mielummin hieman liioittele kuin vähättele oireitasi. Sano tuo mitä kirjoitit että olet niin uupunut että et saa nukuttua ja vain itket, koska ne ovat uupumuksen ja masennuksenkin oireita. Jos sinulle tulee synkkiä ajatuksia älä epäröi kertoa niistä!!!

Olen sanonut. Olen itkenyt lääkärissä. Sain ajan puhumaan psykologille ja itkin siellä joka kerta. Lopputulos: ei saikkua paitsi se pari päivää, jonka Kela hylkäsi. Ap

Vierailija
6/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skarppaatko liikaa lääkärillä? Kerro hänelle asiat juuri, kuten tänne kirjoitit.

Vierailija
7/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skarppaatko liikaa lääkärillä? Kerro hänelle asiat juuri, kuten tänne kirjoitit.

En skarppaa. Olen kertonut totuuden, että valvon usein aamuviiteen saamatta unta, unohtelen koko ajan, itken iltaisin jne. Ap

Vierailija
8/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti väärässä työpaikassa ja se ei ole pomon taikka työtovereiden vika vaan ...

Vierailija
9/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kyllä tarjottu masennuslääkkeitä, mutta sairauslomaa en saa koska olen kuulemma riittävän työkykyinen. Ap

Vierailija
10/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset masennusdiagnoosin, ikävä kyllä. Työuupumus ei nimittäin ole suomalaisessa tautiluokituksessa, mutta masennus on.

Vierailija
11/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti väärässä työpaikassa ja se ei ole pomon taikka työtovereiden vika vaan ...

Niin. Mutta miten saada uupuneena uusi työpaikka?

Ap

Vierailija
12/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkärin pitäisi tuossa tilanteessa määrätä saikulle uupumuksen yms. vuoksi. Tuskin ottaavat riskiä että ihminen täysin sairastuu työnsä vuoksi.

Vierailija
13/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ota ne lääkkeet vastaan, ei niitä ole pakko syödä. Muuten ei lomia heru.

Vierailija
14/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ota ne lääkkeet vastaan, ei niitä ole pakko syödä. Muuten ei lomia heru.

Olen ottanut, en ole syönyt mutta sitä ei lääkäri tiedä. Minulle on omakantaan kirjattu unettomuusdiagnoosi, ahdistushäiriödiagnoosi ja masennusdiagnoosi. Eli diagnooseja löytyy kyllä, silti Kela hylkää saikut. Lääkäri sanoo suoraan, että ihmettelee Kelaa. Ap

Vierailija
15/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan samassa työpaikassa, ison yrityksen puhelinneuvonta? Samanlaista menoa meillä...mutta teen parhaani ja jos se ei riitä niin sitten ei riitä. 

Vierailija
16/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat ammattiliittoosi, jonka jäsenmaksua olet maksanut vähintään 6 kk.

Vierailija
17/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen lakko 👍🏻

Vierailija
18/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rupea lääkärisaikutuslimboon. Jos olet väärässä työpaikassa, satsaa uuden työpaikan hakuun vaikka ei millään jaksaisi. Olin viime vuonna pitkään työpaikassa, jossa epäpätevä pomo työpaikkakiusasi minua ja muita alaisia. Onnistuin saamaan uuden työn, jossa toki töitä täytyy tehdä mutta esimies ja kollegat eivät ole mulkvisteja. Älä jää uhriksi, etsi parempaa.

Muista aina, että mitä ikinä peetä omassa työpaikassa on, sille on vaihtoehtoja. Tämä pätee myös ihmissuhteisiin. Ei kannata pitää huonoista kumppaneista tai ystävistä kiinni, koska maailma on iso ja siihen mahtuu paljon hyvää tarjontaa. Kokeiltu ja on totta.

Vierailija
19/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se lopputili, seuraukset tiedät, koska niitä jo täältä kyselit.

Vierailija
20/81 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei päätä siitä, maksaako työnantaja sairauslomalta palkkaa vaiko ei....

Mitä alasi tes sanoo sairausajan palkanmaksusta?

Että nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat tuolla, että kela hylännyt sairausloman....

Ja kelan sairauspäivärahassa on omavastuuaika (sairastumispäivä + 9 päivää ), joten kahden päivän saikuista ei tosiaan rahaa sieltä tipu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi