Miten olette liikkuneet tällä viikolla?
Miten olette liikkuneet/urheilleet tällä viikolla?
Sen lisäksi olisi hyvä kuulla oliko viikko muuten millainen: töitä paljonko, lomaa, sairastupaa tms.
Olisi myös kiva kuulla pituus ja paino.
Aloitan itse.
Elämäntapamuutos alkoi vuoden vaihteessa. Painoa 105kg (1.1 se oli 112kg!) ja pituutta 160. Ylipainoa on siis erittäin paljon. Ikää 35v.
Ma: Kävely töihin 40min (3,5km). Päivän aikana noin 15 000 askelta.
Ti: Kävely kotiin töistä kaupan kautta 4km, päivän aikana reilu 10 000 askelta.
Ke: Uimahallissa uintia ja vesijuoksua yhteensä 45min, päivän aikana askeleita noin 7000.
To: Töistä kotiin kaupan kautta 4km, päivään askeleita 12 000. Illalla pientä kahvakuulajumppaa 15min (6kg ja 10kg kuulat käytössä).
Pe: Päivän aikana askeleita noin 7000.
La: Uimahallissa uintia ja vesi juoksua yhteensä tunti. Askeleita noin 5000.
Su: Tarkoitus käydä kävellen kaupassa, siitä tulee 3km.
Ensimmäinen viikko kun liikkuminen on alkanut tuntua hyvältä. Tuloksia tulee vielä aika nopeasti koska painoa on niin paljon. Fiilis on hyvä, tuntuu että tällä kertaa tämä oikeasti toimii!
Töitä teen 3-4 päivänä viikossa joten itsensä huolehtimiselle jää onneksi paljon aikaa.
Kommentit (30)
Keskimäärin 8500 askelta per päivä tällä viikolla puhelimen askelmittarin mukaan. Lisäksi kävin yhtenä päivänä juoksemassa juoksumatolla ja tänään jos vain ehdin niin kuntosalitreeni.
Arkeni on aika löysää. Lähinnä lasten kuljettelua, kotitöitä ja koiran lenkitystä.
Mulla on kaksi koiraa, ja niiden kanssa tulee käveltyä 2 krt päivässä kunnolla, kaksi kertaa olen käynyt pelaamassa sulkapalloa. Samoin kaksi kertaa olen voimistellut kotona.
75kg / 170cm, 50v. Kunhan totun sulkapallon läiskimiseen, aloitan jonkin muun liikuntamuodon vielä, mutta en tiedä, mitä se olis :D
Hyvä sinä! Hyvin on lähtenyt elämänmuutos sulla käyntiin! :) mulla itsellä sama homma. 1.1. mitat oli 163cm/65kg, nyt painoa 61kg. Liikkumiset mulla on pysyny samana, koska liikun muutenkin, muutoksia tehnyt lähinnä syömispuolella.
Mutta ne liikkumiset. Joka päivä askelia 14000-17000 (10km-13km) johtuen fyysisestä työstä ja lenkitettävistä koirista. Vapaapäivinä tietenkin työpaikalla liikkumiset jää pois, mutta kompensoin sitä sitten liikkumalla enemmän koirien kanssa jotta askelmäärä pysyy tuolla tasolla:)
Aktiiviranneke kertoo viikon keskiarvoksi 18 000 askelta. Olen tyytyväinen. Kävelen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin 8500 askelta per päivä tällä viikolla puhelimen askelmittarin mukaan. Lisäksi kävin yhtenä päivänä juoksemassa juoksumatolla ja tänään jos vain ehdin niin kuntosalitreeni.
Arkeni on aika löysää. Lähinnä lasten kuljettelua, kotitöitä ja koiran lenkitystä.
Pituus ja paino unohtui, 162/64.
Yhteensä 6 tuntia liikuntaa, kaksi kertaa puoli tuntia kevyttä kehonpainotreeniä, puolitoista hiihtoa ja yhteensä 3,5 tuntia hölkkää useimpina iltoina aika kurjissa sääolosuhteissa. 175/70. 95 % liikkumisesta aerobisella alueella.
Ap, jos olet nyt aloittanut nuo kaikki liikunnat, niin ole varovainen ettet vedä vähän överiksi. Jos tulee rasitusvammoja tai loukkaannut, koko elämäntaparemontti usein kaatuu siihen.
Tällä viikolla juoksulenkkejä takana 32km, ja punttitreeniä 1 ,5h. Lisäksi käveltyä tulee päivittäin n 4 km.
Pituus 176cm, paino 84kg
M50
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos olet nyt aloittanut nuo kaikki liikunnat, niin ole varovainen ettet vedä vähän överiksi. Jos tulee rasitusvammoja tai loukkaannut, koko elämäntaparemontti usein kaatuu siihen.
Ainoastaan tuo uimahalli on ns uusi tuttavuus. Aikaisemmin ostin aina salikortin ja ahdisti sinne meno niin että homma kariutui yleensä muutamaan kertaan. Nyt kaveri sai suostuteltua uimaan ja yllättäen olen viihtynyt vedessä, liikkuminen on ihan erilaista mutta kokonaisvaltaista. Ja se sauna siihen päälle! Taivas.
Miten ap olet voinut painaa noin paljon, jos olet aina liikkunut paljon? Tiedän toki, että syömällä paino tulee, mutta yleensä aktiivista elämäntapaa viettävä myös vähän tarkkailee syömisiäkin.
171/69, nuorempi lapsi 4,5kk, raskauskiloja jäljellä vielä viisi.
Kolmesti viikossa 8km vaunulenkki (ajoitan vanhemman lapsen tarhaanvientiin), eilen olin ensimmäistä kertaa salilla sitten maaliskuun ja tuntui hyvältä! Tavoitteena saada salitreenit 2-3krt viikossa taas arkeen ja hyvä olo. Kilot lähtevät tai jäävät, en ole niistä varsinaisesti huolissani, enemmän löystyneestä olotilasta.
Olen kotiäitinä tällä hetkellä alle vuoden ikäiselle pojalle, teen tosin vapaaehtoistyötä ja se vie muutaman kokonaisen "työpäivän" viikosta mutta tunnit hajautuu kaikille arkipäiville.
170cm ja 52kg.
Maanantaina tehtiin 10km vaunulenkki, aikaa menee yleensä reilu puolitoista tuntia. Lenkillä teen aina useamman sarjan askelkyykkyjä.
Tiistaina käytiin kävellen kaupassa ja kirpparilla, "lenkille" tuli pituutta vajaa 5km.
Keskiviikkona kävin salilla, teen koko vartalon aina kerralla eli yksijakoisella mennään. Circuit-tyylillä, kolme kierrosta. Aikaa meni reilu tunti.
Torstaina ei tehty mitään kun mulla oli migreeni.
Perjantaina taas pitkä vaunulenkki, 12km ja 2h.
Eilen kävin salilla, ensin body pumpissa ja siihen perään 30min kehonhuolto.
Tänään käydään varmaan vaunulenkillä, tehdään kauppareissu samalla.
Salille kaipaan kunnon treenien pariin. Ennen muksua kävin salilla 6x viikossa ja treenasin tosi tavoitteellisti.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap olet voinut painaa noin paljon, jos olet aina liikkunut paljon? Tiedän toki, että syömällä paino tulee, mutta yleensä aktiivista elämäntapaa viettävä myös vähän tarkkailee syömisiäkin.
Kiitos kysymästä, minulla on diagnosoitu ahmimishäiriö. Käyn ravitsemusterapeutilla ja terapiassa.
Aikaisemmin liikunta oli minulle puhtaasti rangaistus, nyt opettelen löytämään liikunnasta iloa ja energiaa.
En tajua, vain 2 kertaa viikossa uimahallia, ja laihdut?
Eli laihtuminen on syömisten ansiota enemmänkin, kerrohan niistä, jos vain haluat.
Joka päivä työmatka pyöräillen eli 2 x 3,5 km (7 km yhteensä).
Työni on fyysisesti keskiraskasta ja kävelen koko työpäivän ajan ja siihen kuuluu paljon nostelua ja muuta liikettä.
Lisäksi olen käynyt melkein joka päivä illalla tunnin kävelylenkillä.
Olen alipainoinen. Liikun kai aika yksipuolisesti. Haluaisin löytää kävelyn ja pyöräilyn lisäksi jonkun muunkin lajin, mutta en ole löytänyt mitään kivaa lajia.
Pituus 163cm paino 77kg.
Ma: 6,5km hölkkälenkki, aikaa meni 56min. Lisäksi olen kävellyt muuten, puhelimen mukaan kulkenut 102min.
Ti: kävin uimassa 40min rauhallisesti rintauintia. Askelia tähän päivään vain reilu 4000. Uimahalliin menin pyörällä, matkaa yhteensä 7km.
Ke: juoksin reilu 6,5km, päivän aikana kuljin yhteensä 95min. Kävimme luonnonsuojelualueella retkellä.
To: pyöritin hulavannetta 20min ja tein toiset 20min oman kehon painotreeniä. Liikkumista muuten 80min.
Pe: juoksin 7km, aikaa meni tunti. Liikkumista yhteensä 90min.
La: vietin taas lepopäivän, tosin kävin pyörällä yhteensä 10km lenkin, kun menin kaverin luokse kahville ja illalla kävelin kauppaan hakemaan iltapalatarvikkeita. Puhelimen mukaan aktiivista liikkumista vain 42min, mutta minulla ei ollut pyöräilyohjelmaa päällä, kun liikuin kaverin luokse, joten aikaa meni enemmän.
Su: aamulla kävin taas juoksulenkillä, tällä kertaa 10km, aikaa meni 1,5th. Ja käyn taas pyörähtämässä kävelylenkin, kun on keskustaan asiaa.
Olen hoitovapaalla ja olen aloittanut aktiivisen liikunnan joulukuussa. Tammikuussa aloitin juoksemisen. Nyt on tähtäimessä juosta joka 3. päivä 10km ja pyrin pikkuhiljaa nostamaan tahtia niin, että joskus tulevaisuudessa saisin tuon 10km juostua tuntiin. Mutta en ota asiasta stressiä. Lisäksi jatkan uimista kerran viikossa, pidän lepopäiviä kun keho niin kaipaa ja loppuajan treenaan hulalla ja kehon omalla painolla. Lapsi menee kolmen kuukauden päästä päiväkotiin ja alan etsimään itselleni töitä. Toivon, että jatkossa jaksan edelleen pitää liikunnasta kiinni, enkä valu sohvaperunaksi.
Vierailija kirjoitti:
No johan oli taas lapsellinen ihmettely ja yleistys. Meitä liikunnallisia pulleroita on vaikka kuinka paljon. Ihan samoin kuin hoikkia rapakuntoisia. Kaikki eivät katsos liiku ulkonäkönsä takia.
Itse painan noin 100 kg, pituutta 168 cm. Liikun eri lajeja vaihdellen (sali, vesijuoksu, lenkkeily, HIIT) keskimäärin 7 tuntia viikossa. Autoa en omista, joten kävelen työ- ja kauppamatkat jne. Tällainen tilanne on ollut koko aikuisen ikäni.
Ylipainoa on siis noin 40 kg, mutta ei oikeastaan haittaa mua juurikaan. Kaikki arvoni ovat erinomaiset, kunto on hyvä jne. Toki painaisin mieluusti vähemmän, mutta en harrasta liikuntaa sen takia.
Lapsen kanssa kotona, 170cm 60kg.
5 krt viikossa lihaskuntoa 30min.
3 krt viikossa lenkki tai pyöräilyä 30min.
155/50, töissä ma-la, vapaaehtoisduunia lisäksi ti ja pe iltapäivät.
Ma: Selkätreeni salilla + intervallit juoksumatolla, yht 2h
Ti: Jalkatreeni salilla 1h 15min
Ke: Olkapäät ja kädet salilla + intervallit juoksumatolla yht 1,5h
To: Lepo
Pe: Selkätreeni ja vatsat salilla, intervallit juoksumatolla 2h
La: Jalkatreeni 1,5h
Su: Olkapäät ja kädet, intervallit (tulossa tuossa aamupäivällä).
Koiran kanssa tehdään joka päivä 45-60min lenkki ja pari lyhyempää, kävelen kaikki matkat joten askeleita tulee päivästä riippuen 10-20k.
Aktiivista arkea elän, rakastan liikuntaa.
Tsemppiä muutokseen!