Nyt tajusin miksi olen sinkku
Olen aiemmin vaan miettinyt pääni puhki mikä minussa on vikana. Tajusin ettei yhtään mikään. Luin täältä eilen sinkkujen koti ilta keskustelun josta panin merkille että todella harva sinkku ajattelee samoin kuin itse ajattelen. Lähes kaikki kirjoittivat että haluavat olla yksin ja olisi melkeinpä painajaista viettää leffailtaa jonkun kanssa. Samaa havaintoa olen tehnyt monessa keskustelussa: sinkut eivät halua suhdetta ja moni näkee suhteen elämää rajoittavana ja huonona asiana. Fwb suhde on monelle ihanne.
Tämä oli minulle mindblow. Itse näen asian toisin eli olisi ihanaa jakaa koti ja viettää tavallista arkea oman rakkaan kanssa. Tämä avasi silmäni että ei minussa ole mitään vikaa kun en saa haluamaani parisuhdetta vaan todella moni haluaa viettää sinkkuelämää sitoutumatta. Sen takia voi olla vaikea löytää toista sinkkua joka haluaisi samoja asioita kuin itse haluan.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Perinteisissä parisuhteissa kaikki pska kaatuu naisen kannettavaksi. Tästä syystä monet naiset ei suhdetta halua. Ei enää olla valmiita joustamaan ja sietämään.
Niin miksi pitää sietää kaikkea? Olen 35 vuotias ja olen nuorena asunut ja seukannut miehen kanssa. Tulin eron jälkeen siihen tulokseen yksin eläminen on helpompaa ei "tartte kasvattaa" toista aikuista tavoille. Joka kerta, kun mietin edes treffejä tuun jo ennen mitään trefgi ilmostusta siihen tulokseen, että yksinon parempi.
Ei tarvitse miettiä. Kun on kaikkien tämän maan miesten mielestä oksettava, ällöttävä ja vastenmielinen niin turhaa olla tyytymätön sinkkuuteen.
Tapailu/kevytseurustelun koko idea onkin juuri nimenomaan arjen välttäminen! Jos tavataan harvoin, vaikka kerran viikossa tai kerran kuussa, niin silloin molemmat ovatkin asennoituneet tapaamiseen siten, että se aika on todella "meidän aikaa". Tavallisessa jokapäiväisessä arjessa tällaista tunnetta ei synny. Ikäänkuin uusi nuoruus ja seikkailu.
m60
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat huomanneet että perinteisestä parisuhteesta on enemmän vaivaa kuin mitä siitä itse saa. Siitä syystä juuri erillissuhteet ja muut fb järjestelytt ovat yleistyneet.
Niin, mutta tuo mielipide edellyttää juuri sen, että on saanut edes kokeilla parisuhdetta. Ihan erilainen tilanne on niillä, jotka eivät koskaan kumppania saa. Uskoisin, että vieläkin suurin osa ihmisistä haluaa parisuhteen, vaikka harvemmin se ensimmäinen kestää loppuelämän. Jos näille kaikille olisi jo lapsesta asti sanottu, ettet koskaan saa parisuhdetta, niin uskalla väittää, ettei sellainen sääntö/käsky tekisi heistä onnellisia, vaikka myöhemmin saattaisivatkin tajuta, että yksin on kivempaa. Yleensä ihminen haluaa vapauden valita itse.
Siksi on aika turhaa sanoa muille, että parisuhde on pepusta ja taatusti olet onnellisempi itseksesi.
Vierailija kirjoitti:
Tapailu/kevytseurustelun koko idea onkin juuri nimenomaan arjen välttäminen! Jos tavataan harvoin, vaikka kerran viikossa tai kerran kuussa, niin silloin molemmat ovatkin asennoituneet tapaamiseen siten, että se aika on todella "meidän aikaa". Tavallisessa jokapäiväisessä arjessa tällaista tunnetta ei synny. Ikäänkuin uusi nuoruus ja seikkailu.
m60[/quote
Jatkan vielä.
Normaalissa parisuhteessa on kuulemma keskustelua keskimäärin vain seitsemän minuuttia päivässä! Silloin voisi olettaa, että puhutaan ihan vaan arjen pyörittämisestä, aikatauluista ja ostoslistoista.
Kevyttapailussa jossa tavataan harvoin on keskustelua koko ajan. Molempien on miellytettävä toisiaan, tai suhde loppuu väkisinkin. Lisäksi tällaisissa tapaamisissa ei todellakaan tavoitella ostoslistoja vaan yritetään keksiä koko ajan jotain kivaa.
Tämä jo todistaa, että arki ei ole tavoittelemisen arvoista.
Nykyisessä parisuhteessa tapaamme suhteellisen harvoin pitkän välimatkan takia, mutta vastaavasti soittelemme useammin. Puhelut ovat aina noin kaksi tuntia pitkiä.
M60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat huomanneet että perinteisestä parisuhteesta on enemmän vaivaa kuin mitä siitä itse saa. Siitä syystä juuri erillissuhteet ja muut fb järjestelytt ovat yleistyneet.
Ei. Vaan parisuhteen vaatimustasot ovat nousseet. Haetaan sitä 9-10 naista tai miestä, josta saa sen kunnon sätkyn. Varmaan lähinnä kai enemmän naisten puolelta seksuaalisen vapautumisen muodossa ja miksi ei. kuka tyytyisi siihen hopeaan tai pronssiin, jos on saanut sitä kultaakin.
Olen ollut kuulemassa samalta sinkku naiselta kahdenlaista juttua ja toinen oli totaali romahdus kännissä miehen löytämättömyyden takia. Sama nainen oli sitten eri porukassa onnellinen miestä kaipaamaton sinkkunainen.
Miten sitä voikaan yrittää itseään pettää.
mies51v
Joskus se vaatii romahduksen että pystyy päästämään irti ja rupeamaan nauttimaan siitä mitä on sitkun sijaan.
Niin kai sitten. Kaipuu kyllä parisuhteeseen jää jokaisella normaalilla ihmisellä.
mies51v
Kirjoittamasi pätee, kun vaihdetaan sanat
parisuhteeseen > seksisuhteeseen
ihmisellä > miehellä.
Jos puhutaan hyvästä, enemmän antavasta kuin ottavasta parisuhteesta, se voisi kelvata. Moni ei vanhemmiten vain enää jaksa uskoa taruihin, kun todellisuus on toista.
Koska suomalainen mies ei rakasta, välitä eikä huolehdi naisestaan. Edes arvostus tai kunnioitus eivät ole päällimmäisiä prioriteetteja, kun puhutaan parisuhteesta.
Velvollisuuteni naisena on pitää huolta miehestäni ja varmistaa, että hän pysyy tyytyväisenä ja onnellisena, mutta kiitosta en ikinä ole saanut aiemmissa suhteissa. Suomalaiset äidit eivät tiedä kuinka kasvattaa poikiaan. 6 vuoden sinkkuna olon aikana olen oppinut arvostamaan ja kunnioittamaan itseäni. Päätin, että naisena en enään ryhdy 50/50-suhteeseen, jossa maksaisin kaiken puoliksi. Se ei ole velvollisuuteni parisuhteessa. Haluan olla nainen en mies.
Itse haluaisin kovasti kumppanin, mutta en silti halua olla onneton suhteessa, mikä tapahtuisi jos ottaisin vaan kenet tahansa. Nimenomaan, pitää tuoda lisäarvoa elämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse miettiä. Kun on kaikkien tämän maan miesten mielestä oksettava, ällöttävä ja vastenmielinen niin turhaa olla tyytymätön sinkkuuteen.
Aika hyvin olet ehtinyt kyselemään...enpä kyllä muista että minulta oisit.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin kovasti kumppanin, mutta en silti halua olla onneton suhteessa, mikä tapahtuisi jos ottaisin vaan kenet tahansa. Nimenomaan, pitää tuoda lisäarvoa elämään.
Siinä riittääkin haastetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin olet ehtinyt kyselemään...enpä kyllä muista että minulta oisit.
Sinne vaan: https://www.mamba.ru/en/landing/estonia-10968
Ikisinkut erottaa nopeasti päällepäin. Enkä tarkoita rumuutta tai kauneutta. Se olemus huokuu muuten vaan esiin.
Jatkan tuosta pari viestiä sitten kirjoittamastani. Viesti käsitteli naisen alkoholipelkoa ja supersiivoamista.
Itse huomaan kyllä samaa ehdottomuutta joskus itsessänikin. Pari vuotta sitten tapasin naisen - siis olimme lähes 60 -vuotiaita - ja meillä oli kiva mutta lyhyt suhde.
Nyt vietimme iltoja ja öitä minun kodissani. Naisella oli parfyymia. Yleensä ne ovat kivoja ja naisellisia. Tämä kuitenkin tuotti päänsärkyä ja pahaa oloa - siis pelkkä tuoksu. Pyysin lopulta, että hän ei käyttäisi tuoksua silloin kun tapaamme. Taisin pyytää tätä muutaman kerran. Hän ei tajunnut, että olin ihan tosissani tai sitten hän ei välittänyt toiveistani ollenkaan. Mutta tämä on kanssa yksi esimerkki siitä, miten vaikeaa on muuttaa omaa käyttäytymistä.
Tästä suhteesta ei tullut pitkä, niinkuin varmaan arvaattekin. Tuoksua voi pitää pienenä asiana, mutta jos se aiheuttaa särkyä ja pahaa oloa, niin jostain pitää luopua. Meidän tapauksessa suhde loppui. Olinko minä nyt itsepäinen? En tiedä. Toisaalta, ei tämä nainenkaan halunnut luopua mistään.