Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tajusin miksi olen sinkku

Vierailija
26.01.2020 |

Olen aiemmin vaan miettinyt pääni puhki mikä minussa on vikana. Tajusin ettei yhtään mikään. Luin täältä eilen sinkkujen koti ilta keskustelun josta panin merkille että todella harva sinkku ajattelee samoin kuin itse ajattelen. Lähes kaikki kirjoittivat että haluavat olla yksin ja olisi melkeinpä painajaista viettää leffailtaa jonkun kanssa. Samaa havaintoa olen tehnyt monessa keskustelussa: sinkut eivät halua suhdetta ja moni näkee suhteen elämää rajoittavana ja huonona asiana. Fwb suhde on monelle ihanne.
Tämä oli minulle mindblow. Itse näen asian toisin eli olisi ihanaa jakaa koti ja viettää tavallista arkea oman rakkaan kanssa. Tämä avasi silmäni että ei minussa ole mitään vikaa kun en saa haluamaani parisuhdetta vaan todella moni haluaa viettää sinkkuelämää sitoutumatta. Sen takia voi olla vaikea löytää toista sinkkua joka haluaisi samoja asioita kuin itse haluan.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"""Lähes kaikki kirjoittivat että haluavat olla yksin ja olisi melkeinpä painajaista viettää leffailtaa jonkun kanssa."""

Uskoo kuka uskoo, minä en usko. Ainakaan pitkäaikaissinkkujen kohdalla.

mies51v

Minä olen ollut epätyydyttävissä suhteissa nuorena, enkä sellaiseen enää kaipaa. Yksinäisyyttä tai kaipuuta läheisyyteen tai seksiin en tunne. Sinkkuna viidettä vuotta.

Kyllä. Kukaan ei puhukkaan huonosta suhteesta, vaan piikkarit kostuttavasta..siitä oikeasta. ei kukaan halua huonoon suhteeseen

mies51v

Vierailija
62/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46-vuotias ja viimeisin suhde päättyi vuonna 1999, josta myös yksi lapsi. Tämän jälkeen en enää ole löytänyt uutta miestä, ei yhdenillan suhteitakaan (mikä nyt oikeasti ei edes kiinnosta). Joka ikinen päivä kaipaan rakkautta ja toisen ihmisen kosketusta. Kaipaan yhteistä tekemistä, hassuttelua, romanttisia hetkiä. Kaipaan jakaa arkeni toisen kanssa. Välillä ahdistaa, kun tiedän etten koskaan saa kokea noita.

Jossain vaiheessa olin todella aktiivinen baareissa, treffipalstoilla, jne..., otin siis kontaktia miehiin ja juu, pari kertaa tuli käytyä kahveilla (siihen tapaamiset jäikin), mutta n. 8 vuoteen en enää ole jaksanut yrittää, koska ilmeisesti en ole kenenkään tyyppiä. Olen täysin näkymätön miehille.

Noh, näin kävi minulle ja olen toki yrittänyt tyytyä sinkkuelämääni, mutta välillä vaan on todella vaikeita mm. viikonloput, kun ei ole ketään jonka kanssa tekisi jotain mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

m/33 kirjoitti:

En kyllä miehenä ymmärrä viehätystä fwb ja avoimiin suhteisiin. Itse tykkäisin kaikista eniten sitoutua loppuelämän suhteeseen ja saada perheen.

Minäkään en miehenä (ei varmaan kaikki naisetkaan) ymmärrä noita naintikaveritouhuja. Viihdyn sinkkuna varsin hyvin ja olen varmaankin kummajainen nykyihmiseksi kun en harrasta tätä nykyään muodikasta ympäriinsä paneskelua. M38

Vierailija
64/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat huomanneet että perinteisestä parisuhteesta on enemmän vaivaa kuin mitä siitä itse saa. Siitä syystä juuri erillissuhteet ja muut fb järjestelytt ovat yleistyneet.

Ei. Vaan parisuhteen vaatimustasot ovat nousseet. Haetaan sitä 9-10 naista tai miestä, josta saa sen kunnon  sätkyn. Varmaan lähinnä kai enemmän naisten puolelta seksuaalisen vapautumisen muodossa ja miksi ei. kuka tyytyisi siihen hopeaan tai pronssiin, jos on saanut sitä kultaakin.

Olen ollut kuulemassa samalta sinkku naiselta kahdenlaista juttua ja toinen oli totaali romahdus kännissä miehen löytämättömyyden takia. Sama nainen oli sitten eri porukassa onnellinen miestä kaipaamaton sinkkunainen.

Miten sitä voikaan yrittää itseään pettää.

mies51v

Varmaan osittain varsinkin naisilla vaatimustaso on noussut. Kun ei tarvitse elättäjää eikä ole sosiaalista painetta pariutua niin ei tarvitse mitä tahansa miehenvötjäkettä haalia siihen telkkarin ääreen olutta lipittämään ja haisemaan. Moni ajattelee, että parempi yksin kuin huonon kumppanin kanssa ja jotta suhteeseen kannattaa lähteä sen parisuhteessa elämisrn pitäisi olla selkeästi parempaa kuin yksin.

Tätä minä olen aina sanonut.

Miesten tulisi lopettaa naisten elättäminen veroja maksamalla. Parempi olisi miesten pitää itse omat rahansa ja ostaa tarvitsemansa palvelut käteisellä. Nyt kun miehet maksavat tämän maan verot niin lopputuloksena on vittuilevat ja eroherkät naiset. Kenen miehen etu tämä on?

Vierailija
65/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin mielenkiintoisia ajatuksia ja vahvistaa juuri tuota havaintoa kuinka todella monet oikeasti haluavat olla itsekseen mieluummin kuin parisuhteessa.

Tuskin anonyyminä kukaan sellaista väittäisi. Sanotteko tyytyväiset sinkut sitten oikeassa elämässä että olette mieluummin yksin? Vai onko se tabu?

Ainakin aiemmin riippui täysin kuulijoista. Kaikkialla ei kannata kovin auliisti julistaa tyytyväisyyttä sinkkuuteen. "Ei ole sitä sopivaa tullut vastaan" on hyväksyttävä veruke.

Vierailija
66/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaus osui napakymppiin. Juuri näinhän se on. Ei minussa ole mitään vikaa.

Vierailija
67/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä sanoisin että parisuhde kiinnostaisi enemmän kuin FWB-suhde.

Ja sitten tulee se mutta.

Ap:n kuvaama parisuhde on se jota naiset yleensä haluavat. Keskiössä on arki ja pesänrakentaminen, tärkeimpiä asioita ovat viihtyvä koti mieluisalla sijainnilla ja kenties se että pääsee matkustelemaan välillä. Toista tuetaan tietysti arjessa kun pyritään luomaan itseään uudestaan ruuhkavuosien jälkeen. Kissanristiäisiin osallistutaan ja niitä suunnitellaan.

Nuo asiat eivät ole miehenkään mielestä huonoja, mutta kyse on siitä että naiset painottavat niitä enemmän kuin miehet. Miehet painottavat enemmän seksiä ja hauskanpitoa joka ei edellytä suunnittelua ja täydellisiä puitteita. Kotona ratkaisee elämisen rentous enemmän kuin täydellinen siisteys. Naisiin verrattuna arki koetaan tylsempänä, kodin ulkopuoliset harrastukset mielenkiintoisempina. Kissanristiäiset ja etenkin niiden suunnittelu ovat pakkopullaa.

mm. näistä syistä kun kuulen naisen sanovan sanan "arki" samassa yhteydessä kuin "parisuhde", tutkani hälyttää.

VELA-naisissa on enemmän samanhenkisiä, mutta ei mitenkään yllättäen kun ei tarvita miestä arjen kumppaniksi ja turvaajaksi, pariutumishalukkuus onkin useimmilla alhainen ellei olematon.

M/40+

Vierailija
68/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kuvaama parisuhde on se jota naiset yleensä haluavat. Keskiössä on arki ja pesänrakentaminen, tärkeimpiä asioita ovat viihtyvä koti mieluisalla sijainnilla ja kenties se että pääsee matkustelemaan välillä. Toista tuetaan tietysti arjessa kun pyritään luomaan itseään uudestaan ruuhkavuosien jälkeen. Kissanristiäisiin osallistutaan ja niitä suunnitellaan.

Nuo asiat eivät ole miehenkään mielestä huonoja, mutta kyse on siitä että naiset painottavat niitä enemmän kuin miehet. Miehet painottavat enemmän seksiä ja hauskanpitoa joka ei edellytä suunnittelua ja täydellisiä puitteita. Kotona ratkaisee elämisen rentous enemmän kuin täydellinen siisteys. Naisiin verrattuna arki koetaan tylsempänä, kodin ulkopuoliset harrastukset mielenkiintoisempina. Kissanristiäiset ja etenkin niiden suunnittelu ovat pakkopullaa.

mm. näistä syistä kun kuulen naisen sanovan sanan "arki" samassa yhteydessä kuin "parisuhde", tutkani hälyttää.

VELA-naisissa on enemmän samanhenkisiä, mutta ei mitenkään yllättäen kun ei tarvita miestä arjen kumppaniksi ja turvaajaksi, pariutumishalukkuus onkin useimmilla alhainen ellei olematon.

M/40+

Kaipaisin tarkennusta. Oman kokemuksen mukaan kodin sijainnilla ja matkustelulla on merkitystä myös miehille. Vaativatko kokemustesi mukaan naiset niihin enemmän rahallista panostusta? Onko tuossa toisen tukemisessa jotain korjattavaa? Ne eivät suoraan liity siihen naisia vaivaavaan siivousvimmaan. Tarkoittaako hauskanpito hauskanpitoa pääosin kavereiden kanssa, vai tarkoitatko että naisen pitäisi viihtyä vähemmän kotona ja enemmän kodin ulkopuolella kumppaninsa kanssa?  

Vierailija
69/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"""Lähes kaikki kirjoittivat että haluavat olla yksin ja olisi melkeinpä painajaista viettää leffailtaa jonkun kanssa."""

mies51v

Minä olen ollut epätyydyttävissä suhteissa nuorena, enkä sellaiseen enää kaipaa. Yksinäisyyttä tai kaipuuta läheisyyteen tai seksiin en tunne. Sinkkuna viidettä vuotta.

Kyllä. Kukaan ei puhukkaan huonosta suhteesta, vaan piikkarit kostuttavasta..siitä oikeasta. ei kukaan halua huonoon suhteeseen

mies51v

Näitä suhteita on lähinnä saduissa. En usko sellaiseen kohdallani, joten miksi kuluttaa aikaansa turhaan etsimiseen ja pettymiseen? Kun asian on kertaalleen käsitellyt ja hyväksynyt, voi elää oikein laadukasta elämää yksin, harrastaen ja viettämällä aikaa lemmikkien ja ystävien kanssa.

Vierailija
70/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M/40+

Kaipaisin tarkennusta. Oman kokemuksen mukaan kodin sijainnilla ja matkustelulla on merkitystä myös miehille. Vaativatko kokemustesi mukaan naiset niihin enemmän rahallista panostusta? Onko tuossa toisen tukemisessa jotain korjattavaa? Ne eivät suoraan liity siihen naisia vaivaavaan siivousvimmaan. Tarkoittaako hauskanpito hauskanpitoa pääosin kavereiden kanssa, vai tarkoitatko että naisen pitäisi viihtyä vähemmän kotona ja enemmän kodin ulkopuolella kumppaninsa kanssa?  

Kiitän kysymyksistä.

"Oman kokemuksen mukaan kodin sijainnilla ja matkustelulla on merkitystä myös miehille. Vaativatko kokemustesi mukaan naiset niihin enemmän rahallista panostusta?"

Sanoisin että kyllä. Pääsääntöisesti tuntemani sinkkunaiset panostavat isomman osan tuloistaan asumiseen kuin miehet. Muita eroja sanoisin olevan naisten suurempi halukkuus muutoksiin ja kovempi halu panostaa sisustamiseen. Näiden lisäksi tulee suunnitteleminen, muisteleminen ja haaveileminen. Naiset pitävät näistä enemmän. Koskee niin asuntoja kuin matkojakin.

"Onko tuossa toisen tukemisessa jotain korjattavaa?"

Naiset minun kokemuksieni perusteella yleensä painottavat enemmän tukemista arjessa kuin miehet.

"Tarkoittaako hauskanpito hauskanpitoa pääosin kavereiden kanssa, vai tarkoitatko että naisen pitäisi viihtyä vähemmän kotona ja enemmän kodin ulkopuolella kumppaninsa kanssa?"

Ensisijaisesti jälkimmäistä.

M/40+

Vierailija
71/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M/40+

Kiitän kysymyksistä.

"Oman kokemuksen mukaan kodin sijainnilla ja matkustelulla on merkitystä myös miehille. Vaativatko kokemustesi mukaan naiset niihin enemmän rahallista panostusta?"

Sanoisin että kyllä. Pääsääntöisesti tuntemani sinkkunaiset panostavat isomman osan tuloistaan asumiseen kuin miehet. Muita eroja sanoisin olevan naisten suurempi halukkuus muutoksiin ja kovempi halu panostaa sisustamiseen. Näiden lisäksi tulee suunnitteleminen, muisteleminen ja haaveileminen. Naiset pitävät näistä enemmän. Koskee niin asuntoja kuin matkojakin.

Naiset minun kokemuksieni perusteella yleensä painottavat enemmän tukemista arjessa kuin miehet.

"Tarkoittaako hauskanpito hauskanpitoa pääosin kavereiden kanssa, vai tarkoitatko että naisen pitäisi viihtyä vähemmän kotona ja enemmän kodin ulkopuolella kumppaninsa kanssa?"

M/40+

Lisäyksenä jälkimmäiseen.

"Kodin ulkopuolella viihtymisellä" en tarkoita niitä järjestettäviä asioita kuten ulkomaanmatkat, kylpyläviikonloput, ravintolaillalliset, ym hemmottelut joista naiset usein pitävät.

Enemmänkin harrastuksia. Siis tekemistä.

M/40+

Vierailija
72/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tosi mekaaninen suhtautuminen parisuhteeseen... "rajoittaa elämääni", bala bala. Miksi ihmiset ovat suhteessa sellaisen ihmisen kanssa joka herättää nämä tunteet? Ennen vanhaan suhteeseen alettiin kun jalat meni alta ja pää oli ihan pyörällä. Eletään ilmeisesti jotain robottien struktuuribileitä, jossa itse tunne on olematon ja vaan "minulla on parisuhde" tai "minulla ei ole parisuhdetta" on se juttu.

Ihan oikeasti... Ennen vanhaan todella hullaannuttiin sitä toisesta ihmisestä. Se toinen ihminen ei ollut kuin hankinta Ikeasta. Se oli se elämän wake up -call, joka toi rakenteen koko oman elämän rakenteeseen.

Vierailija
73/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M/40+

Kiitän kysymyksistä.

M/40+

Lisäyksenä jälkimmäiseen.

"Kodin ulkopuolella viihtymisellä" en tarkoita niitä järjestettäviä asioita kuten ulkomaanmatkat, kylpyläviikonloput, ravintolaillalliset, ym hemmottelut joista naiset usein pitävät.

Enemmänkin harrastuksia. Siis tekemistä.

M/40+

Naisilla kieltämättä on taipumusta suunnitteluun ja haaveiluun (mm. matkailun ja sisustamisen suhteen). Sitten osa miehistä valittelee etteivät saa osallistua päätöksentekoon, vaan päätös enemmän tai vähemmän ilmoitetaan heille. Osa naisista haaveilee siis liiaksikin itseksensä, osa "pakottaa" miehenkin tuohon pyörittelyyn?

Onko tuo tukeminen miehen vai naisen tukemista? Odotetaan mieheltä enemmän tukemista, vai ollaanko tukemassa miestä ilman tarvetta sille?

Kotona viihtymisessä on vaihtelua ilman sukupuolierotteluakin. Harmi jos pariskunnan aktiivisuudessa on tuossa suuria eroja. Vaikuttaa varmaan eniten siihen arkeen näistä mainituista.

Vierailija
74/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat huomanneet että perinteisestä parisuhteesta on enemmän vaivaa kuin mitä siitä itse saa. Siitä syystä juuri erillissuhteet ja muut fb järjestelytt ovat yleistyneet.

Ei. Vaan parisuhteen vaatimustasot ovat nousseet. Haetaan sitä 9-10 naista tai miestä, josta saa sen kunnon  sätkyn. Varmaan lähinnä kai enemmän naisten puolelta seksuaalisen vapautumisen muodossa ja miksi ei. kuka tyytyisi siihen hopeaan tai pronssiin, jos on saanut sitä kultaakin.

Olen ollut kuulemassa samalta sinkku naiselta kahdenlaista juttua ja toinen oli totaali romahdus kännissä miehen löytämättömyyden takia. Sama nainen oli sitten eri porukassa onnellinen miestä kaipaamaton sinkkunainen.

Miten sitä voikaan yrittää itseään pettää.

mies51v

Varmaan osittain varsinkin naisilla vaatimustaso on noussut. Kun ei tarvitse elättäjää eikä ole sosiaalista painetta pariutua niin ei tarvitse mitä tahansa miehenvötjäkettä haalia siihen telkkarin ääreen olutta lipittämään ja haisemaan. Moni ajattelee, että parempi yksin kuin huonon kumppanin kanssa ja jotta suhteeseen kannattaa lähteä sen parisuhteessa elämisrn pitäisi olla selkeästi parempaa kuin yksin.

Tätä minä olen aina sanonut.

Miesten tulisi lopettaa naisten elättäminen veroja maksamalla. Parempi olisi miesten pitää itse omat rahansa ja ostaa tarvitsemansa palvelut käteisellä. Nyt kun miehet maksavat tämän maan verot niin lopputuloksena on vittuilevat ja eroherkät naiset. Kenen miehen etu tämä on?

Sinulle on yllätys, että noin puolet verotuloista maksavat naiset?

Vierailija
75/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Pitkäaikaissinkku just on tottunut olemaan yksin, eikä välttämättä halua ketään siihen säätämään.

Pitkään sinkkuna ollessa ne omat tavat alkavat olla tosi piintyneitä. Siihen on varmasti aika vaikea tulla ja sopeutua. Ystäväni on ollut sinkkuna pitkään ja kaipaa suhdetta. Mutta hänen tapansa elää on tosi joustamaton ja lähes kaikki huomio kiinnittynyt ulkoiseen. Omia vaatteita pohditaan kauan, sisustus on jokapäiväistä, kodin hoito on mennyt ihan yli, suihkun laatat kuivataan aina suihkun jälkeen ja rätti heiluu jatkuvasti. Mihinkään ex tempore tyttoporukan juttuihin hän ei pysty osallistumaan. Kaikki pyörii siinä tosi ahtaassa ja näköalattomassa piirissä. Villi ja vapaa hän ei ole koskaan ollutkaan, mutta elämä supistuu koko ajan omasta halustaan. Miten tähän mahtuisi joku toinen ihminen?

Minkälainen ihminen ei vetele suihkusta tullutta ylimääräistä kosteutta laattalattialta viemäriin? Tämähän on täysin normaalia asunnosta huolehtimista ja kun sen hyvän lastan on hankkinut vie aikaa alle minuutin?

Vierailija
76/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sinkkuuteni tuntuu häiritsevän muita mutta ei juuri itseäni. Sinkkunaista pidetään outona ja mielenvikaisena varsinkin jos ei ole lihava tms. Ihmetyttää miksi muut olettavat minun olevan varattu kun totuus on että vientiä ei vaan ole..

Vierailija
77/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Voi olla, että sinä katsoisit mieluummin leffoja kaksin, mutta minä mieluummin naisin. Mulla kyllä onkin rakastaja. En katso hänen kanssaan elokuvia, sitä voi tehdä yksinkin.

Nainen 55

Vierailija
78/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen edut harvoin ylittävät sen haitat naiselle. Miehille asia on toisinpäin.

Asia näkyy kuolinikätilastoista, joissa on siviilisäätyjako.

Vierailija
79/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M/40+

Kuuluuko sinun mielestäsi pesänrakennukseen taulu-TV, äänentoistojärjestelmät, pelikonsolit, tietokoneet, automaattiohjattu valaistus, lämmitys, ilmastointi jne. Jos ei, miksi? Nuo tuntuvat olevan miehille tärkeitä, naisille yleensä turhia.

Vierailija
80/114 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m/33 kirjoitti:

En kyllä miehenä ymmärrä viehätystä fwb ja avoimiin suhteisiin. Itse tykkäisin kaikista eniten sitoutua loppuelämän suhteeseen ja saada perheen.

Minäkään en miehenä (ei varmaan kaikki naisetkaan) ymmärrä noita naintikaveritouhuja. Viihdyn sinkkuna varsin hyvin ja olen varmaankin kummajainen nykyihmiseksi kun en harrasta tätä nykyään muodikasta ympäriinsä paneskelua. M38

Et ole kummajainen. Sanoisin että suurin osa katsoo naama rutussa ja paheksuen muiden seksielämää, ihan kuten 1800-luvullakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi