Nyt tajusin miksi olen sinkku
Olen aiemmin vaan miettinyt pääni puhki mikä minussa on vikana. Tajusin ettei yhtään mikään. Luin täältä eilen sinkkujen koti ilta keskustelun josta panin merkille että todella harva sinkku ajattelee samoin kuin itse ajattelen. Lähes kaikki kirjoittivat että haluavat olla yksin ja olisi melkeinpä painajaista viettää leffailtaa jonkun kanssa. Samaa havaintoa olen tehnyt monessa keskustelussa: sinkut eivät halua suhdetta ja moni näkee suhteen elämää rajoittavana ja huonona asiana. Fwb suhde on monelle ihanne.
Tämä oli minulle mindblow. Itse näen asian toisin eli olisi ihanaa jakaa koti ja viettää tavallista arkea oman rakkaan kanssa. Tämä avasi silmäni että ei minussa ole mitään vikaa kun en saa haluamaani parisuhdetta vaan todella moni haluaa viettää sinkkuelämää sitoutumatta. Sen takia voi olla vaikea löytää toista sinkkua joka haluaisi samoja asioita kuin itse haluan.
Kommentit (114)
Lienee eniten kiinni sinkun iästä ja aiemmista (parisuhde)kokemuksista. Itse olin pari-kolmekymppisenä sinkkuna hyvinkin erilainen kuin nyt +40-vuotiaana ikisinkkuna. Totta kai sitä edelleen aina välillä kaipaa kovastikin toista ihmistä, parisuhdetta ja läheisyyttä, mutta enää sille haaveelle ei halua eikä jaksa antaa tilaa. Nuorempana oli tietenkin "tyrkyllä" siinä missä muutkin ihmiset ja parisuhde perheenperustamisineen oli tulevaisuuden suunnitelmissa.
Kuitenkin sain oppia, että kelpaan ainoastaan lyhytaikaiseen ja pintapuoliseen tapailuun sekä seksiin eli juuri sellaiseen "välimuotoon" joka ei itselleni sovi ollenkaan niin olen sitten mieluummin kokonaan yksin.
N43
Vierailija kirjoitti:
Erittäin mielenkiintoisia ajatuksia ja vahvistaa juuri tuota havaintoa kuinka todella monet oikeasti haluavat olla itsekseen mieluummin kuin parisuhteessa.
Tuskin anonyyminä kukaan sellaista väittäisi. Sanotteko tyytyväiset sinkut sitten oikeassa elämässä että olette mieluummin yksin? Vai onko se tabu?
Sanoin kyllä usein olevani tyytyväinen sinkkuna, kukaan vain ei ottanut kuuleviin korviinsa. Ehkä siksi ihmisistä tuntuu että kaikki kaipaavat parisuhdetta. Vaikka joku sanoo että on onnellinen yksin, hänen oletetaan valehtelevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat huomanneet että perinteisestä parisuhteesta on enemmän vaivaa kuin mitä siitä itse saa. Siitä syystä juuri erillissuhteet ja muut fb järjestelytt ovat yleistyneet.
Ei. Vaan parisuhteen vaatimustasot ovat nousseet. Haetaan sitä 9-10 naista tai miestä, josta saa sen kunnon sätkyn. Varmaan lähinnä kai enemmän naisten puolelta seksuaalisen vapautumisen muodossa ja miksi ei. kuka tyytyisi siihen hopeaan tai pronssiin, jos on saanut sitä kultaakin.
Olen ollut kuulemassa samalta sinkku naiselta kahdenlaista juttua ja toinen oli totaali romahdus kännissä miehen löytämättömyyden takia. Sama nainen oli sitten eri porukassa onnellinen miestä kaipaamaton sinkkunainen.
Miten sitä voikaan yrittää itseään pettää.
mies51v
Varmaan osittain varsinkin naisilla vaatimustaso on noussut. Kun ei tarvitse elättäjää eikä ole sosiaalista painetta pariutua niin ei tarvitse mitä tahansa miehenvötjäkettä haalia siihen telkkarin ääreen olutta lipittämään ja haisemaan. Moni ajattelee, että parempi yksin kuin huonon kumppanin kanssa ja jotta suhteeseen kannattaa lähteä sen parisuhteessa elämisrn pitäisi olla selkeästi parempaa kuin yksin.
Tätä minä olen aina sanonut.
Miesten tulisi lopettaa naisten elättäminen veroja maksamalla. Parempi olisi miesten pitää itse omat rahansa ja ostaa tarvitsemansa palvelut käteisellä. Nyt kun miehet maksavat tämän maan verot niin lopputuloksena on vittuilevat ja eroherkät naiset. Kenen miehen etu tämä on?
Sinulle on yllätys, että noin puolet verotuloista maksavat naiset?
Se olisikin yllätys.
Naiset maksavat 20% oikeista veroista. Tähän eivät siis sisälly ne verot joissa julkisen sektorin rahaa siirretään taskusta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kai se riippuu siitäkin minkä ikäinen on, kauanko on parisuhteillut aikaisemmin, kuinka paljon hormonit hyrräävät ja ajatukset pyörivät seksin ympärillä.
Jos on ollut melkein suhteeton koko ikänsä, lukuunottamatta jotain nuoruuden kokeiluja niin tuskin seksi kovin isoa osaa elämässä näyttelee, tai romanttiset ajatukset ylipäätään?
On ehtinyt muovata elämänsä jo omannäköiseksi viettääkseen sen yksin. Sitten jos tulee joku hormonimyrsky, siihen kaipaa toista ihmistä mutta ei arkea sekoittamaan.
Musta olisi todella kaukainen ajatus haluta viettää leffailtaa jonkun miehen kanssa kun olen viimeiset 20 vuotta viettänyt ja järjestänyt leffailtani ihan yksin, sitä edeltävä kokemus oli sellaisesta exästä joka kaivoi aina kaljatölkit mukaan tuollaiseen rentoon leffatilanteeseen.
TÄMÄ! Itsellä on myös kokemusta sellaisesta exästä joka oletti että yhteinen leffailta sohvalla tarkoittaa sitä, että voi vaivihkaa työntää mua siitä kainalostaan alaspäin ja päätäni syliinsä koska kyllähän mä voin ihan hyvin siinä samalla ottaa poskeen.
Ihanan romanttista indeed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat huomanneet että perinteisestä parisuhteesta on enemmän vaivaa kuin mitä siitä itse saa. Siitä syystä juuri erillissuhteet ja muut fb järjestelytt ovat yleistyneet.
Ei. Vaan parisuhteen vaatimustasot ovat nousseet. Haetaan sitä 9-10 naista tai miestä, josta saa sen kunnon sätkyn. Varmaan lähinnä kai enemmän naisten puolelta seksuaalisen vapautumisen muodossa ja miksi ei. kuka tyytyisi siihen hopeaan tai pronssiin, jos on saanut sitä kultaakin.
Olen ollut kuulemassa samalta sinkku naiselta kahdenlaista juttua ja toinen oli totaali romahdus kännissä miehen löytämättömyyden takia. Sama nainen oli sitten eri porukassa onnellinen miestä kaipaamaton sinkkunainen.
mies51v
Varmaan osittain varsinkin naisilla vaatimustaso on noussut. Kun ei tarvitse elättäjää eikä ole sosiaalista painetta pariutua niin ei tarvitse mitä tahansa miehenvötjäkettä haalia siihen telkkarin ääreen olutta lipittämään ja haisemaan. Moni ajattelee, että parempi yksin kuin huonon kumppanin kanssa ja jotta suhteeseen kannattaa lähteä sen parisuhteessa elämisrn pitäisi olla selkeästi parempaa kuin yksin.
Miesten tulisi lopettaa naisten elättäminen veroja maksamalla. Parempi olisi miesten pitää itse omat rahansa ja ostaa tarvitsemansa palvelut käteisellä. Nyt kun miehet maksavat tämän maan verot niin lopputuloksena on vittuilevat ja eroherkät naiset. Kenen miehen etu tämä on?
Se olisikin yllätys.
Naiset maksavat 20% oikeista veroista. Tähän eivät siis sisälly ne verot joissa julkisen sektorin rahaa siirretään taskusta toiseen.
Unohdat kokonaan, että julkinen sektori työllistää myös miehiä ja sen tuottamat palvelut ovat myös miesten käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä konkreettisia toimia olet tehnyt parisuhteen löytämiseksi?
Tätä miettiessä paljastuu usein itselle totuus. Useat sinkut on aivan liian passiivisia. Vietetään aikaa kotona ja omien harrastusten parissa ilman pienintäkään mahdollisuutta tavata ketään uutta. Vähän kuin haluaisi työpaikan, muttei ikinä lähettäisi hakemuksia tai kertoisi kenellekkään etsivänsä työtä. Ihan samalla tavalla sitä saisi odottaa vaikka maailman tappiin saakka kun mitään ei tapahdu.
Harva jaksaa myöskään yrittää ja hakea maailman tappiin saakka vaan aika aikaansa kutakin. Nuorena tottakai sitä jaksaa liikkua ihmisten ilmoilla, mutta kyllä jossain vaiheessa itsensä motivoiminen muuttuu melko mahdottomaksi kun jo tietää, että tyhjän saa pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
Se olisikin yllätys.
Tämän väitteisii voit jotenkin näyttää toteen niin ettei se jää misogyyniseksi mutuiluksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
Nimenomaan. En tarkoittanutkaan, että sinne kuka vaan pitää epätoivoisesti haalia, vaan se kiinnostava tapaus..ja se kaipuu säilyy
mies51v
Luulisin, että vain hyvin nuoret, joilla ei ole elämänkokemusta kaipaavat. Kun tulee muutama paska kokemus tajuaa kirkkaasti sen, miten paljon helpompaa ja vapaampaa on ilman. Kuten joku sanoikin, sitten parisuhteesta haikailun sijaan täytetään elämä muilla merkityksillisillä suhteilla ja asioilla.
Alta 5 kypäset kaipaa. Tämä on oma kokemus näistä. Nuo väärät valinnat on vähän omiakin vikoja. Täällä jatkuvasti vedetään mukaan väkivalta ja alkoholinkäyttö ongelmat ja valtaosassa eroista ei ole ollut ainakaan tuttavapiirissä kysessä väkivaltaa. Ei edes naiset ole sitä väittäneet.
mies51v
Miehen liiallinen alkoholinkäyttö (ei siis edes päivittäinen vaan "vain" joka viikkoinen humalahakuinen juominen) on ainakin itselleni täydellinen turn off. Olen kyllä nuorena katsonut tätä sormien läpi eli olen ollut useammassakin parisuhteessa jossa mies haluaa käydä viihteellä joka viikonloppu eli suomeksi sanottuna vetää räkäkännit. Ei tuollaisen kanssa voi edes ajatella lomamatkaa (tai edes risteilyä) kun mies on humalassa jo lentoasemalla/terminaalissa ja sama känni jatkuu koko reissun ajan. Sama juttu kun menee mökille niin ekat kaljat pitää juoda jo menomatkalla ja sitten tissutellaan aamusta iltaan.
Jee, mutta kun ne yritelmät osoittautuu huonoiksi. Läpimätä umpikiero esittää ystävää, vain jotta saa maksatettua kaiken. Ennen vuokrattiin vhs-kasetti ja tilattiin pizza. Arvaa kuka maksoi? Ei se yks kerta vaan kaikki illat 15 vuoden ajalta? Edes tuollaista perusilta-asiaa ei voi tehdä ilman että toinen kuppaa, nyhtää ja nakertaa, vuosikaudet maksattaa toisella kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
Se olisikin yllätys.
Unohdat kokonaan, että julkinen sektori työllistää myös miehiä ja sen tuottamat palvelut ovat myös miesten käytettävissä.
+ Poistamalla julkisen sektorin, aika moni noista työpaikoista siirtyisi yksityiselle puolelle.
Tuolle 20%:lle löytyy varmaan joku lähde. eri
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tämä on yhteydessä nykyisin muutenkin vallitsevaan ajatukseen, että kaiken pitää olla helppoa, ihanaa ja mukavaa, ja jos ei ole, niin ei aleta.
Lutherin mukaan avioliitto on paitsi siunaukseksi, myös ristiksi. Siinä, toista peilaamalla ja lähekkäin elämällä ihminen näkee paljaimmillaan oman pahuutensa, mutta siinä myös voi parhaiten kilvoitella paremmaksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kai se riippuu siitäkin minkä ikäinen on, kauanko on parisuhteillut aikaisemmin, kuinka paljon hormonit hyrräävät ja ajatukset pyörivät seksin ympärillä.
Jos on ollut melkein suhteeton koko ikänsä, lukuunottamatta jotain nuoruuden kokeiluja niin tuskin seksi kovin isoa osaa elämässä näyttelee, tai romanttiset ajatukset ylipäätään?
On ehtinyt muovata elämänsä jo omannäköiseksi viettääkseen sen yksin. Sitten jos tulee joku hormonimyrsky, siihen kaipaa toista ihmistä mutta ei arkea sekoittamaan.
Musta olisi todella kaukainen ajatus haluta viettää leffailtaa jonkun miehen kanssa kun olen viimeiset 20 vuotta viettänyt ja järjestänyt leffailtani ihan yksin, sitä edeltävä kokemus oli sellaisesta exästä joka kaivoi aina kaljatölkit mukaan tuollaiseen rentoon leffatilanteeseen.
tämä kommentti kertoo hyvin sen miten itsekkäitä pitkäaikaissinkut + yleisesti lapsia vihaavat -minä en elämääni halua sekoittaa lapsilla - tyypit on ...elämä on pyörinyt niinkauan oman navan ympärillä ettei muuta enää kaipaakkaan. mun halut, mun ajatukset, mun menot...minä minä minä minä...mahdoton ajatus edes että joku toinen haluaa joskus ehkä juoda oluen leffaa katsoessa. leffailtakin pitäisi mennä niinkuin kirjoittaja haluaa, ei kompromisseja
t.nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tämä on yhteydessä nykyisin muutenkin vallitsevaan ajatukseen, että kaiken pitää olla helppoa, ihanaa ja mukavaa, ja jos ei ole, niin ei aleta.
Lutherin mukaan avioliitto on paitsi siunaukseksi, myös ristiksi. Siinä, toista peilaamalla ja lähekkäin elämällä ihminen näkee paljaimmillaan oman pahuutensa, mutta siinä myös voi parhaiten kilvoitella paremmaksi ihmiseksi.
miksi selität jostain lutherista tässä yhteydessä? yhdessä voi olla ilman avioliittoakin.. sillä ei ole mitään tekemistä tuon itsekeskeisen kommentin kirjoittajan maailman näkemyksen kanssa :D
Mielenkiintoinen ketju. Pari ekaa sivua oli jankutusta, mutta sitten alkoikin tulla asiaa. Itse kerron yhden lyhyehkön suhteeni kaavaa.
Naisella oli ollut aikaisemmin alkoholistimies. Tästä syystä hän pelkäsi alkoholia etukäteen kamalasti. Tavattiin usein hänen siistissä kodissaan joka oli ihan tiptop. Toin jonkun tuliaispullon, vaikka pullon kuohuviiniä. Huomasin selkeästi epäilyksen. "Ei kai tuokin mies"... Sitten se kodin tiptop siisteys. Nainen sanoi, että hän ei ole koskaan mitään erityistä siivousta. Sen sijaan - hänen omien sanojensa mukaan - hän SIIVOAA JATKUVASTI. Omassa kodissani en ole niin tarkka.
Jos meille olisi tullut pidempi suhde, jommankumman pitäisi muuttua. Tiedän kyllä kumman. Minun pitäisi opetella siivoamaan jatkuvasti ja alkoholi olisi kielletty. Hän ei olisi minun standareihini voinut suostua.
Oltiin molemmat noin 55 -vuotiaita, ja siilloin molemmat ovat kyllä mukavuuden haluisia. Siksi erillään asuminen ja "tapailuseurustelu" onkin järkevää. Molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut avoliitossa, josta minulla on kaksi lasta ja he ovat vuoroviikoin isällään. Kaipaan kyllä toista elämääni, mutta on ihan mahdotonta löytää miestä joka jakaisi omat arvoni. Pidän tärkeänä kauniisti rakennettua elämää, kauniita asioita ympärilläni, ystäviäni, omistamistani tavaroista pidän hyvän huolen.
Haluan elää oman aikatauluni mukaan, käydä vaateostoksilla tai vain katselemassa kauniita vaatteita ja huonekaluja. En halua rock-konsertteihin tai elokuviin, kutsuisin mieluimmin ystäväni juomaan hyvää samppanjaa ja syömään pieniä herkkuja. En tykkää laittaa suurta padallista ruokaa, vaan syön pieniä annoksia ja vähän, koska haluan pysyä hoikkana. Kodinhoito on tärkeää, haluan kotini olevan aina siisti ja raikas ja siivoan joka päivä vähän. Eikä kukaan mies halua siivota jälkiään yhtä tarkasti kuin minä.
En pidä hirveästi seksistä, se on minulle aika samantekevää, vaikka pyrinkin aina näyttämään tosi naiselliselta ja ehkä joidenkin mielestä seksikkäältäkin. Mutta se on tapa, jolla toivon löytäväni miehen. Joitakin miehiä olen tapaillutkin, sellaisia sopivassa asemassa olevia ikäisiäni miehiä. Mutta sitten se aina latistuu ja miehet ehdottavat pientä taukoa. En taida olla luotu suhteeseen toisen kanssa, en edes nauti siitä hirveästi. Haluan olla mieluummin monen miehen unelmien kohteena kuin itse parisuhteessa.
Ap on aika oikeilla jäljillä. Sinkkuus ja kevytsuhteet ovat tavallista yleisimpiä sen vuoksi, että nykyaikana yhä useampi (etenkin nainen, mutta myös mies) haluaa olla sinkku tai sitten kevytsuhteessa ilman sitoutumista tai yhteen muuttamista. Itsellänikin tästä kokemus. Olen nainen ja olin pitkään sinkku, koska nimenomaan halusin, mutta sitten koin vihdoin aikuistuneeni sen verran, että halusin aidosti vakavaa parisuhdetta. Nyt neljääkymppiä lähestyessä olen suhteessa ikäiseni miehen kanssa, mutta mies on eronnut eikä enää halua virallista tai liian läheistä suhdetta. Uskon, että hän vilpittömästi rakastaa minua ja haluaa olla kanssani, mutta hän ei halua vakiintua esim. menemällä naimisiin tai muuttamalla yhteen. Hän kokee, että suhde pysyy hyvänä juuri näin, kun tapaamme lähinnä viikonloppuisin. Hän sanoo, että on iltaisin liian väsynyt töistä ja harrastuksista, olisi silloin kuulemma vain huonolla tuulella ja on mieluummin yksin. Olen itsekin aiemmin ollut samanlainen, joten tavallaan ymmärrän, mutta silti sydämeeni oikeasti sattuu, ettemme voi jakaa arkea yhdessä. Myönnän, että haluaisin myös virallistaa suhteemme esim. nopealla vihkimisellä maistraatissa, mutta mies ei näe tähänkään tarvetta.
Miehenä sanoisin että parisuhde kiinnostaisi enemmän kuin FWB-suhde.
Ja sitten tulee se mutta.
Ap:n kuvaama parisuhde on se jota naiset yleensä haluavat. Keskiössä on arki ja pesänrakentaminen, tärkeimpiä asioita ovat viihtyvä koti mieluisalla sijainnilla ja kenties se että pääsee matkustelemaan välillä. Toista tuetaan tietysti arjessa kun pyritään luomaan itseään uudestaan ruuhkavuosien jälkeen. Kissanristiäisiin osallistutaan ja niitä suunnitellaan.
Nuo asiat eivät ole miehenkään mielestä huonoja, mutta kyse on siitä että naiset painottavat niitä enemmän kuin miehet. Miehet painottavat enemmän seksiä ja hauskanpitoa joka ei edellytä suunnittelua ja täydellisiä puitteita. Kotona ratkaisee elämisen rentous enemmän kuin täydellinen siisteys. Naisiin verrattuna arki koetaan tylsempänä, kodin ulkopuoliset harrastukset mielenkiintoisempina. Kissanristiäiset ja etenkin niiden suunnittelu ovat pakkopullaa.
mm. näistä syistä kun kuulen naisen sanovan sanan "arki" samassa yhteydessä kuin "parisuhde", tutkani hälyttää.
VELA-naisissa on enemmän samanhenkisiä, mutta ei mitenkään yllättäen kun ei tarvita miestä arjen kumppaniksi ja turvaajaksi, pariutumishalukkuus onkin useimmilla alhainen ellei olematon.
M/40+
Tämän kirjoittajan käsitykseen yhdessäolon puitteista yhdyn vaikka olen nainen. Etenkin kissanristiäiset ja niiden suunnittelu on pakkopullaa, kodin ei tarvitse olla hypersiisti ja mieluiten tapaan ihmisiä kodin ulkopuolella ja harrastuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
Kyllä, juuri näin. Parempi yksin kuin huonossa parisuhteessa.
Sama havainto, muita häiritsee enemmän. Olen ihan tarkoituksella jättäytynyt markkinoiden ulkopuolelle sillä en usko enää mistään löytyvän sitä mitä etsin. Tutut ovat yrittäneet patistaa takaisin deittisovellukseen, mutta itselläni on jo sellainen trauma siitä ettei huvita. Seuraa saisin kyllä halutessani heti, mutten sellaista mitä olen etsimässä. Mistään ei taida sellaista löytyä, joten sinkkuna on ihan ok olla.