Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaako Hesari teitä muita?

Vierailija
25.01.2020 |

Olen päättänyt, etten enää aamulla avaa hs.fi:tä. Ne otsikot on niin idioottimaisia, niin pitkiä, niin klikkiotsikkomaisia. Ja nyt hän kertoo miksi -tyyppisiä. En löydä oikeasti kiinnostavia juttuja noiden otsikkojen takia. Ja jos joskus löydän, ja kommentoin, niin mun kommentteja ei koskaan julkaista! Täysin asiallisia, jopa asiantuntijakommentteja, kun kommentoin vain asioita joista tiedän enemmän kuin muut.

Ei Hesarista tule kuin paha mieli. Pelkkien pääsivun otsikoiden lukemisesta tulee aivan outo olo, kuin olisi siirtynyt johonkin rinnakkaistodellisuuteen ja kaikki järkevä ja turvallinen olisi kadonnut. Toinen toistaan oudompaa ja tyhmempää juttua vaan, kuin juttelisi mielisairaan kanssa. Semmoinen olo.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään Hesarista. Koko elämäni ajan se on tullut joka kotiin, missä olen asunut.

N58

Vierailija
22/103 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihmetyttää, kehen kansanosaan nämä "totuudet" uppoavat. Aina johonkin suuntaan vinksallaan eli neutraalisuus puuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masenna.Luen vain kuolinilmoitukset.

Vierailija
24/103 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilattiin jo vuosituhannen vaihteessa. Kuukausiliitteessä on toisinaan hyvää luettavaa.

Vierailija
25/103 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nettiversiossa on aina vähintään tämän tyyppiset otsikot:

* Ihmiset eivät osaa pissata/nukkua/syödä/kävellä oikein ja siinä piilee valtavia vaaroja - lue täältä mitä kaikki tekevät väärin

* Sinunkin elämäsi/työsi/parisuhteesi on surkeaa ja tuomittu, vaikka kaikki olisikin hyvin – lue täältä vaaran merkit

* Tänä päivänä Suomi/Eurooppa/maailma muuttui lopullisesti .... ihan mihin tahansa liittyen

* Suomalaiset ovat p*askoja ... ihan mihin tahansa littyen

On tuosta älyllisyys kaukana.

Vierailija
26/103 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni HS on hieman yliarvostettu ollakseen lehti, jota jokaisen sivistyneen ihmisen tulisi lukea. Kyllä, tällaisen kuvan olen ikävä kyllä vuosien varrella saanut. Enkä sen vuoksi melkeinpä kehtaa sanoa tuttavilleni että pärjäisin mahdollisesti ihan hyvin lukematta Hesaria. En olekaan lukenut kovin aktiivisesti, joten en osaa sanoa muuta kuin että osa jutuista on hyviä ja osa on huonoja. 

Se on ollut todella hyvä. Digitaalisena aikana on vain ollut pakko mennä pahimpaan roskajournalismiin, mitä saa halvalla tuotettua ja mahdollisimman paljon klikkejä. 

Vierailija
27/103 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin saman muutama vuosi sitten 30 vuoden tilaamisen jälkeen. Oletin aina, että olen vain niin nuori ja lehteä tehdään keski-ikäisille. Vaan kun sitä tehdään nuorille, helsinkiläisille punavihreille, kulttureille, akateemisille sinkkunaisille, enkä kuulu mihinkään edellämainittuun kohderyhmään.

Niinpä lopetin tilaamisen. Ostan tosin usein viikonloppuisin koostelehden ja sen luettuani olen entistäkin varmempi, että päätökseni oli oikea.

Vierailija
28/103 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympii suunnattomasti ne nykyään niin muodikkaat ylipitkät otsikot, joita Hesarinkin nettisivuilla näkyy vähän väliä.

Tyyliin ”Anna-Mariaa tympii asua Suomessa, koska täällä on niin huono ilmapiiri - ja se on suomalaisten vika”

Aaarghh...

Täsmälleen noin!

Vierailija
29/103 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen tilaaja kirjoitti:

Totesin saman muutama vuosi sitten 30 vuoden tilaamisen jälkeen. Oletin aina, että olen vain niin nuori ja lehteä tehdään keski-ikäisille. Vaan kun sitä tehdään nuorille, helsinkiläisille punavihreille, kulttureille, akateemisille sinkkunaisille, enkä kuulu mihinkään edellämainittuun kohderyhmään.

Niinpä lopetin tilaamisen. Ostan tosin usein viikonloppuisin koostelehden ja sen luettuani olen entistäkin varmempi, että päätökseni oli oikea.

Tää on kyllä jännä. Eikö sitä lehteä kannattaisi tehdä enemmän niille joilla on varaa sitä lehteä myös tilata? Tuskin opiskelijoilla on hirveästi ylimääräistä laittaa lehtiin. 

Vierailija
30/103 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/103 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun aloin huomata joka toisessa lukemassani hesarin artikkelissa jonkin merkittävän asiavirheen, toivo meni. Tilaan toisaalta myös Aamulehteä ja se on surkea ihan toisella tavalla.

Vierailija
32/103 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minua ärsyttää samalla myös Iltalehti ja Iltasanomat. Niin ärsyttäviä klikkiotsikoita ettei mitään rajaa. Sitten kun avaa jutun niin ei oikein otsikko pidä paikkaansa. Kuitenkin kommenttikentät täyttyy kaiken maailman negatiivisista kommenteista. Pitäisi joku vastuu joillakin olla että edes totuudessa pysyisivät.

Vierailija
33/103 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmensikö Hesarin lukeminen sinut niin pitkälle, että päädyit tuollaiseen johtopäätökseen?

Vierailija
34/103 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun aloin huomata joka toisessa lukemassani hesarin artikkelissa jonkin merkittävän asiavirheen, toivo meni. Tilaan toisaalta myös Aamulehteä ja se on surkea ihan toisella tavalla.

Laita top 20 asiavirheet niin tarkastellaan tilannetta yhdessä.

Vierailija
35/103 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä jännä. Eikö sitä lehteä kannattaisi tehdä enemmän niille joilla on varaa sitä lehteä myös tilata? Tuskin opiskelijoilla on hirveästi ylimääräistä laittaa lehtiin. 

Samaa olen ihmetellyt useammalle innokkaalle lehtimyyjälle. Erityisen hyvin on jäänyt mieleen pääkirjoitus, jossa toimittaja tietoisesti tai tyhmyyttään sekoitti keski- ja mediaanipalkan ja valitti, miten 60% suomalaisista on pienituloisia.

Toinen lehden linjaa kuvaava esimerkki oli U2:n kolme stadionkonserttia Helsingissä. Niistä oli pieni riviuutinen kun samaan aikaan jostain tuntemattomasta suuduudesta musiikkitalossa oli sivunkokoinen juttu.

Nämä ovat äkkiseltään pieniä juttuja, mutta kertovat pajon Hesarin linjasta ja arvoista.

Vierailija
36/103 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt useammalle innokkaalle lehtimyyjälle. Erityisen hyvin on jäänyt mieleen pääkirjoitus, jossa toimittaja tietoisesti tai tyhmyyttään sekoitti keski- ja mediaanipalkan ja valitti, miten 60% suomalaisista on pienituloisia.

Toinen lehden linjaa kuvaava esimerkki oli U2:n kolme stadionkonserttia Helsingissä. Niistä oli pieni riviuutinen kun samaan aikaan jostain tuntemattomasta suuduudesta musiikkitalossa oli sivunkokoinen juttu.

Nämä ovat äkkiseltään pieniä juttuja, mutta kertovat pajon Hesarin linjasta ja arvoista.

:D :D :D

Kerrotko seuraavaksi Bonon asiavirheet.

Vierailija
37/103 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmensikö Hesarin lukeminen sinut niin pitkälle, että päädyit tuollaiseen johtopäätökseen?

Oliko tuo kommenttisi osoitus veitsentervävästä älystäsi?

Vierailija
38/103 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D :D :D

Kerrotko seuraavaksi Bonon asiavirheet.

Miten kysymyksesi liittyi aiheeseen? Tuo oli vain esimerkki, ettei Hesaria haluta tehdä massoille vaan kulttuurielitille, joka ei kuitenkaan tilaa lehteä.

Vierailija
39/103 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykyään myös aivan täynnä kaikenlaisia kolumneja, joissa joku random-tyyppi vain kirjoittelee omasta elämästään ja mietteistään. Eivätkä nämä siis ole ketään sellaisia, jotka olisivat koskaan tehneet mitään merkittävää, niin että he olisivat mitenkään mielenkiintoisia. 

Vierailija
40/103 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita top 20 asiavirheet niin tarkastellaan tilannetta yhdessä.

Googleen HS Trump niin pääsee huutistelemaan. -eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan