Miksi juoda kahvia tai varsinkaan teetä jos se pitää laimentaa maidolla, kermalla ja sokerilla
Jos ei pidä kahvista, niin eikö ole helpompi olla juomatta sitä ollenkaan?
Kommentit (132)
Mä myös laitan juuri sen verran kermaa että kahvi hieman viilenee, jolloin varsinkin tummempipaahtoisen (joita pelkästään juon) maku tulee paremmin esiin enkä hätäisenä ihmisenä polta kieltäni joka kerta. Kuuma kahvi ei maistu mun suussa miltään, paitsi jos se on huonoa ja kitkerää. Menee kyllä mustanakin alas, ja varsinkin retki- ja nuotiokahvi kuuluu juoda mustana oli se mitä tahansa. Sokeria en käytä.
Miksi juoda kahvia, kun voi juoda espressoa. Varmaan ei oikeasti edes pidä sitten kahvista 🤔🤔
Ensin lusikka, sitten mustaa ja vahvaa kahvia, kunnes lusikkaa ei enää näe, sitten viinaa niin kauan kun lusikka alkaa taas näkyä. Näin. Kaikki muu on väärin.
Laimentaminen ja maustaminen ovat kaksi eri asiaa. Ihmisillä on erilaisia makumieltymyksiä. Joku haluaa maustaa lihankin voimakkaasti, kun taas toisen mielestä lihan kuuluu maistua lihalle, eikä mausta sitä ollenkaan. Joku laittaa kaurapuuroon voisilmän, toinen mieluummin vaikka hilloa tai tuoreita marjoja. Kolmas ehkä maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö ap mausteita kun syöt ruokaa.
Ei tietenkään! Miksi pilata maku lisäämällä siihen nyt vaikka suolaa ja pippuria jostain eksoottisemmasta nyt puhumattakaan. Korvapuustitkin tekee ilman sokeria ja kanelia vain rukkaamalla maustamattoman taikinan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juoda kahvia, kun voi juoda espressoa. Varmaan ei oikeasti edes pidä sitten kahvista 🤔🤔
Kahvi tilanteen mukaan, aamulla latte tai cappuccino, ruuan jälkeen espresso.
Miksi käyttää mausteita? Miksi syödä marjajugurtteja tai maustettuja jäätelöitä. Miksi yleensä käyttäisi edes värjättyjä vaatteita ja televisio ohjelmiakin voi katsoa ilman värejä.
Oikein tummapaahtoinen kahvi lorauksella kermaa 😍👌 Siitä olen samaa mieltä että sokeri ei kuulu kahviin
Ankeuttaja. Onneksi elämääni kuuluu maut, värit ja kokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Musta kahvi alkaa pidemmän päälle ärsyttämään mahaa.
Päinvastoin tummapaahtoinen on vatsaystävällisintä tunnetusti
Onhan kahvi makuja ja merkkejä monen moista. Itse juon aamulla 2 kupillista kahvia ja sekaan laitan kahvini elovena kaurajuoma kahviin. Muu ei kelpaa. On siis minun maku kysymys ei sinun.
Irlantilainen viskillä ja kermavaahdolla laimennettu kahvi on ihan parasta, nam.