Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua inhottaa nämä jotka toivoo yhteiskunnan sulkemista. Eikö nää taliaivot tajua että monen leipä ja asunto on jo nyt pian vasaran alla.
Tai sitten sinä taliaivo et tajua että nyt yleisvaarallinen tartuntatauti leviää pandemiana, eli on täysin poikkeuksellinen ja määritelmänkin mukaan ihmisille vaarallinen aika meneillään.
Loputkin on kohta vasaran alla, jos tätä ei nyt lopeteta. Ja se vaatii lisää uhrauksia.
Ei Suomi voi pyöriä tällä puoliteholla enää koko ensi kesääkin, eikä Suomi myöskään voi päästää tilannetta kaaokseen, jossa ihmsiet sairastuvat joukoittain.
Mitäpä jää jäljelle?
Niin tämä pandemia kestää siis vuosia, tottakai se siis kestää ensi kesänkin. Jos konkursseja pelkäät, niin syylliset eli minä-minä-tyypit löytyy mm. juhlimasta ilman maskeja AfterSkistä tällä hetkellä sekä tietysti myös valtionhallinnosta jotka tämän sallii. Kun olisi ajoissa tukahdutettu (VIIME vuoden hiihtoloman tienoilla) niin ei olisi enää ongelmana tuo ensi kesä tai muukaan tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaako palstan Mummot mulle palkan jos toivomanne lockdown toteutuisi.
Sekä myös tuhansille muille minun kaltaisilleni.
Vai veroinako maksatte että Kelalla riittää varat.Tajuatko, että kenties tuhannet suomalaiset pienet ja keskisuuret yritykset kyykkäävät, jos tätä koronaa ei saada hoidetuksi alta pois nopeasti. Ei Suomessa nyt mene taloudellisesti hyvin, vaikka juuri sulle se palkka tuleekin.
Lockdown on vastaus. Tuohonkin.
Ei lockdown, vaan että kaikki ihmiset suosiolla tekisivät sen, mitä on vahvasti suositeltu. Maskien käyttö, turvavälit, käsihygienia.
Kun eivät tee. Aikaa olisi ollut tehdä jo. Ei talvilomille nyt, ei lähiopetusta 2. Asteilla leviämisvaiheen sh piireissä, ei lasten harrastuksia. Sekä yksityiset ihmiset että kaupungit eivät kanna vastuutaan. Siksi ajaudutaan lockdowniin.
Kun tartunnat nousee kohtisuoraan ylöspäin pk seudulla. Mitä jää jäljelle? Lock down.
Toive älykkyydestä. En ymmärrä mistä johtuu, ettei maskipakko ole tullut, jolloin osa lockdownin alla uhatuista yrityksistä voisivat pitää toimintansa, eli veroeuroja valtiolle ja vähemmän tukirahoilla. Onkohan tässä keississä jotain sellaista, mitä tällainen maanmuurahainen ei tajua? Aasiassa kuitenkin maskipakoilla hillittiin viruksen yltiöpäinen leviäminen. Maskipakko siellä miljoonakaupungeissa jo vuosi sitten ja ne kaupungit on elossa.
Pk seudulle voisi laittaa fpp2 pakon, se auttaa mutaatioissa. Näin teki mm. Saksa ja Itävalta. Missä muussa maassa ei esim. Varoitetaan kansalaisia joukkoliikenteessä koronan leviämis paikkana, kuin Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Nytkin Ylläksellä altistumisia, vaikka thl on kehoittanut, ettei Uudeltamaalta matkusteta hiihtolomilla mihinkään pois. Stay at home, save lifes.
Voi voi voi sentään.
Ja sinä tekopyhimys siinä istut kotonasi sormea heristelemässä 😻
Suomessa ei keskustella hsl liikenteestä ja maski pakosta, eikä media uutisoi Helsingin kaupungin koukutartuntalistauksia. Jostain asioista vaietaan.
Vierailija kirjoitti:
Nytkin Ylläksellä altistumisia, vaikka thl on kehoittanut, ettei Uudeltamaalta matkusteta hiihtolomilla mihinkään pois. Stay at home, save lifes.
Joo, mut hallitus riensi thl lausunnon jälkeen kertomaan että tottakai voitte matkustaa ja onturvallista matkustaa. Ja vielä pitivät nuhtelupuheen thl:lle.
Mä en kyllä yhtään ymmärrä tuota hallitusta. Mitään muuta ei tehdä kuin pahennetaan tilannetta ja haukutaan muita (varsinkin Marin tekee tätä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaako palstan Mummot mulle palkan jos toivomanne lockdown toteutuisi.
Sekä myös tuhansille muille minun kaltaisilleni.
Vai veroinako maksatte että Kelalla riittää varat.Tajuatko, että kenties tuhannet suomalaiset pienet ja keskisuuret yritykset kyykkäävät, jos tätä koronaa ei saada hoidetuksi alta pois nopeasti. Ei Suomessa nyt mene taloudellisesti hyvin, vaikka juuri sulle se palkka tuleekin.
Lockdown on vastaus. Tuohonkin.
Tästä on tullut pakkomielle ja unelmien täyttymys joillekkin.
Marinhan sanoi.
NYT ON AIKA MATKUSTAA LAPPIIN.
Joten pulinat pois.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei keskustella hsl liikenteestä ja maski pakosta, eikä media uutisoi Helsingin kaupungin koukutartuntalistauksia. Jostain asioista vaietaan.
Ootko juonu?
Sairastettu koronavirus, vaikka olisi lievä, lisää miehillä merkittävästi erektiohäiriöitä italialaisen tutkimuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua inhottaa nämä jotka toivoo yhteiskunnan sulkemista. Eikö nää taliaivot tajua että monen leipä ja asunto on jo nyt pian vasaran alla.
Tai sitten sinä taliaivo et tajua että nyt yleisvaarallinen tartuntatauti leviää pandemiana, eli on täysin poikkeuksellinen ja määritelmänkin mukaan ihmisille vaarallinen aika meneillään.
Loputkin on kohta vasaran alla, jos tätä ei nyt lopeteta. Ja se vaatii lisää uhrauksia.
Ei Suomi voi pyöriä tällä puoliteholla enää koko ensi kesääkin, eikä Suomi myöskään voi päästää tilannetta kaaokseen, jossa ihmsiet sairastuvat joukoittain.
Mitäpä jää jäljelle?
Niin tämä pandemia kestää siis vuosia, tottakai se siis kestää ensi kesänkin. Jos konkursseja pelkäät, niin syylliset eli minä-minä-tyypit löytyy mm. juhlimasta ilman maskeja AfterSkistä tällä hetkellä sekä tietysti myös valtionhallinnosta jotka tämän sallii. Kun olisi ajoissa tukahdutettu (VIIME vuoden hiihtoloman tienoilla) niin ei olisi enää ongelmana tuo ensi kesä tai muukaan tulevaisuus.
Pelkään sitä, että tämä jatkuu ja jatkuu. Totta kai se jatkuu rajoilla vielä kauan, mutta tämän pitäisi loppua edes Suomen sisäisesti. Rajaliikenne sössittiin jo kerran, ja siksi ymmärrän ihan vähän niitäkin, jotka eivät enää rajoituksia jaksa. En kuitenkaan vastuuttomuuttakaan hyväksy.
Siksi pikainen tukahdutus, ja sitten raha liikenteeseen. Jos pääsen kolosestani, alan rakentaa. Se nielee rahaa, eli tuo työtä. Ja hei, mun pikku-raksallani eivät viiden euron tuontityömiehet heilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio äänestää, jos kotonatilanne on tämä kuin nyt.
En ennakkoon enkä vaalipäivänä.
Pks
en äänestä jos maski pitää ottaa pois ffp2.
Täytyyhän sinut voida tunnistaa.
Luulisi, että IT-supermahti Suomi kykenisi jo tarjoamaan mahdollisuuden äänestää netin kautta niin kuin pieni Viro. Tai että äänestyspaikoilla olisi käytössä bioskannerit, jotka tunnistavat ihmiset silmistä.
Äänestyskopissa paperilapulle äänestäminen takaa kohtalaisen vaalisalaisuuden mikäli vaalivirkailijat toimivat oikein ja sen että äänten ostaminen vaikeutuu hieman.
Toki äänestyskopissakin pystyy videoimaan äänestystapahtuman ja sitten sen näyttämällä voi todistaa äänestä maksaneelle jotakuinkin lähes uskottavalla tavalla.
STM:n kansliapäällikkö Kirsi Varhila: "Tanssi ja laulu saattavat pian loppua"
Vierailija kirjoitti:
Sairastettu koronavirus, vaikka olisi lievä, lisää miehillä merkittävästi erektiohäiriöitä italialaisen tutkimuksen mukaan.
No voihan ----u.
Jos tilanne olisi toisinpäin, koronanhankkimisbileistä tulisikin melkoinen hitti mutta eri syystä kuin aiemmin. 🤔
Jännittävä viikko tulossa, kummallako on enemmän valtaa pääministerillä vai...
Siis aukeaako lukiot 1.3 vai ei?
Ja mitä tekee fixut rehtorit pk seudulla?
Vierailija kirjoitti:
Haha, tähän on hyvä ilta lopettaa. Pientä vahingoniloa siis niitä nuoria bilettäjiä kohtaan, jotka saavat joko hedelmättömyyden tai erektiohäiriön vaivoikseen... Huutista tälle, mitäs pitivät "pikkunuhana".
Vierailija kirjoitti:
Jännittävä viikko tulossa, kummallako on enemmän valtaa pääministerillä vai...
Siis aukeaako lukiot 1.3 vai ei?
Ja mitä tekee fixut rehtorit pk seudulla?
Pitää varmaan nyt hiihtolomalla seurata lukiolaisen wilmaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, tähän on hyvä ilta lopettaa. Pientä vahingoniloa siis niitä nuoria bilettäjiä kohtaan, jotka saavat joko hedelmättömyyden tai erektiohäiriön vaivoikseen... Huutista tälle, mitäs pitivät "pikkunuhana".
Kertokaa tuo nyt äidit niille armeijan käynneille pojillenne... 👍
Vierailija kirjoitti:
STM:n kansliapäällikkö Kirsi Varhila: "Tanssi ja laulu saattavat pian loppua"
Siihen vänkääjädenialisti:
KATUPOIKIEN LAULU 2
Laulan, tanssin, missä ja milloinka vain.
Tanssin mahdin tunnen mä ain sielussain/ruumiissain.
Vain tanssi mulle on elämää
ja siksi sulle laulu heläjää.
😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että tässä ketjussa on osa sellaisia jotka oikein toivomalla toivoo tartuntojen lisääntymistä.
Mikä lienee motiivi.En toivo tartuntojen lisääntymistä, mutta en pidä järkevänä toimintatapaa, jossa palavaa taloa aletaan sammuttaa siitä päädystä, mikä ei ole edes tulessa. Esimerkiksi museoiden sulkemisella tuskin on ollut paskankaan merkitystä pääkaupunkiseudun tartuntatilanteeseen. Joku toivoi tänne lockdownia, mutta hänen mielestään rakennustyömiesten pitäisi kuitenkin voida käydä töissä. Kuitenkin tiedetään, että nimenomaan rakennustyömailla on ollut tartuntaryppäitä ja rakennusmiehet ovat just niitä, jotka eivät käytä maskia sen paremmin joukkoliikennevälineissä kuin kaupoissakaan. Asuvat vielä aika usein kimppakämpissäkin.
Kyllä maskittomia, koronasta välittämättömiä löytyy kaikista ammattiryhmistä. Yleensäkin niitä koronaa vähätteleviä liikkuu jokapuolella maskittomina. Niin lapsissa, nuorissa, aikuisissa kuin vanhuksissakin. Kukaan heistä ei ole taatusti viisaampi koronan tuntemuksessa, mutta kai luulevat olevansa tietävämpiä kuin maailman virusasiantuntijat. Narsistisuuteen viittaava piirre joillakin, olevansa kaiken yläpuolella, myös tappavan viruksen?
Maskista ei edelleenkään ole juuri hyötyä. Pikemmin päinvastoin. Meneppä kauppakeskukseen katsomaan kun maskilliset ei paljon turvaväleistä piittaa. Turvavälit on tärkein asia ja osa kun lukee iltapäivälehtiä niin luulee monesti että maski suojaa taudilta.
Kuitenkin ne kauppakeskuksien maskittomat on pk-seudulla kovin yliedustettuina tartuntatilastoissa..
Miksi nämä rajoituksista vinkujat eivät koskaan kerro mitkä rajoitukset ovat tehneet tuhoa ja miten se tuho ilmenee?
Onko Suomen talous riippuvainen museoiden aukiolosta?
Vai mikä se iso paha rajoitus näitä tyyppejä itkettää?