Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyydin pummaajat

Vierailija
10.02.2011 |

Ärsyttää ihmiset jotka on aina pyytämässä kyytiä, vaikka itellä ei mitään estettä lähteä omallakin autolla.

Ymmärtäisin jos joskus tarjoaisivat vuorostaan kyytiä, mutta ei.

Eihän se hirveesti ole iteltä pois, mutta miten ne kehtaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilua tietysti olisi vuorotella. Ehkä ajattelee, että koska sinä et kysy kyytiä, haluat nimenomaan lähteä omalla autollasi?

Vierailija
2/22 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin sen kerran kyytiin ja nyt se on aina kyydissä. Aina sanoo että voishan hän kävelläkkin. Se lähtee ikäänkuin kävelemään mutta oon aina sanonut että tule kyytiin. Viimeks se taas lähti ikäänkuin kävelemään, huikkasin sille että ai sä kävelet. Eikös kääntynyt takasin ja vääntäytyi kyytiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähdään punaista. Mulla on sellainen olo että joillekin toiset ihmiset ovat vain järjestäen rasite.

Ei mua ainakaan kyytiläinen haittaa. Ekologisempaakin on.

Vierailija
4/22 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellanen työkaveri joka asuu mun matkan varrelle.

Pyysin sen kerran kyytiin ja nyt se on aina kyydissä. Aina sanoo että voishan hän kävelläkkin. Se lähtee ikäänkuin kävelemään mutta oon aina sanonut että tule kyytiin. Viimeks se taas lähti ikäänkuin kävelemään, huikkasin sille että ai sä kävelet. Eikös kääntynyt takasin ja vääntäytyi kyytiin.

tässä on jos kuljet työmatkat autolla ja tyyppi on sun reitin varrella?

En mäkään uskaltais sulta suoraan kyytiä pyytää kun olisit av:llä länkyttämässä siitä miten joku saa ilmaiseksi.

Vierailija
5/22 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon ihan piruuttani että en voi ottaa kyytiin kun ei ole kuin yksi kypärä.

Vierailija
6/22 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämä! Miten hitolla joillain on pokkaa palveluttaa itseään vaikka niillä on oma auto pihassa. Hitto mitä tyyppejä. Mun tuttu tekee tätä, heillä autotallit täynnä vaikka minkälaista rakkinetta, mutta hän kustakuttaa itseään minulla kun ei oo rahaa korjauttaa niitä ja miehen auto seisoo pihassa mutta ei voi pyytää miestä viemään paikkaan xx. Minua hän pyytää. Mutta mä en suostu enää. Valehtelen hänelle että auto on rikki tai lainassa miesystävälläni. taidan kysäistä seuraavan kerran että eikö hän voisi hakea minua ja heittää sitten vielä takaisin kotiin.

Vierailija
7/22 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna köyhän kävellä. Aina voi myös v*ttuilla köyhälle että eikö tuossa kengät kulu...

Vierailija
8/22 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutut on tällanen pummija vaikka heillä on omakin auto joka parhaillaan seisoo pihassa mutta kyyditää itseään muilla. mä luulen että hän vähän piilovittumaisena narsistina tekee että jopa tahallaan. Antaa mun ymmärtää että mies on kotona mutta kuskauttaa itseään koska ei vaan viitsi / halua pyytää miestään viemään häntä. Minua ilkee pyytää palvelemaan häntä. NOUP. Mä en palvele sua enää, osta oma auto. Hän myös peruu jo sovittuja tapaamisia koska hänellä ei ole autoa, eli jos en hae häntä hän ei tule. Ahah. Ole tulematta, en palvele sinua, hanki oma auto. Tai aja fillarilla kun tiet on sulat, ton vertanen matka menis myös kävellen. lisäisipä vähän sun kuntoa, kun liikkuisit.

Vierailija
9/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, ja jopa niin että oletetaan automaattisesti että haen kotoa ja heitän kotiin tapaamisen jälkeen vaikkei hän sitä pyydäkään. Kerran eräs tuttu käveli vaan monen korttelin välin mun autolle kysymättä edes että viitsisitkö heittää hänet. Hassuinta oli että hänen koti oli eri suunnassa, eli jos olisi tapaamispaikalta lähtenyt suoraan kotiinsa päin olisi hän ollut jo puolimatkassa kotiinsa samassa ajassa kun käveli vaan vierelläni mun autolle. Koska tilanne oli hiukan outo kysyin 'mihin hän on menossa'. Hän häkeltyy ja vasta sitten sopeutua jotain että viitsitkö tiputtaa hänet jonnekin kotinsa lähettyville. Miten niin tiputtaa, enhän mä lähden sinne suuntaan ollenkaan vaan ihan toiseen suuntaan. 

Jos meinaa että toinen auttaa (tai siis kuskaa vaikka pääsisi kävellenkin) niin kyllä pitää olla pokkaa edes pyytää eikä olettaa saavansa palveluksia tosta noin vaan.

Vierailija
10/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, ymmärrän että joskus kyyditään mutta tuo on just keljuinta että kyydittävä olettaa sen olevan jatkuva toimintamalli. Se on toisen ihmisen hyväksikäyttöä. 

Itsellä oli aikoinaan ystävä joka lähti seuraksi vain jos hain hänet tai ainakin vein kotiin. Jokus jopa yritti että 'mulla ei oo autoo, bussilla menee niin ja näin pitkään, kerkeenköhän ollenkaan'.   En reagoinut, tuli sitten bussilla kuitenkin koska pääsee ihan hyvin. Mutta taas yritti et hakisin. En hae. Hanki oma auto äläkä loisi muiden omaisuudella. 

Vierailija
11/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuljeta ketään edes kilometriä ilmaiseksi. Ellei ole sitten vaikka joku jolle sattunut tapaturma tai loukannut itsensä ja oikeasti tarvitsee apua.

Vaikkei sillä sinällään ole taloudellista eikä ajankäytöllistä merkitystä mulle, mut kyse on periaatteesta.

En voi sietää sitä että joku käyttäisi mua ja omaisuuttani ns hyväkseen. 

Vierailija
12/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, ymmärrän että joskus kyyditään mutta tuo on just keljuinta että kyydittävä olettaa sen olevan jatkuva toimintamalli. Se on toisen ihmisen hyväksikäyttöä. 

Itsellä oli aikoinaan ystävä joka lähti seuraksi vain jos hain hänet tai ainakin vein kotiin. Jokus jopa yritti että 'mulla ei oo autoo, bussilla menee niin ja näin pitkään, kerkeenköhän ollenkaan'.   En reagoinut, tuli sitten bussilla kuitenkin koska pääsee ihan hyvin. Mutta taas yritti et hakisin. En hae. Hanki oma auto äläkä loisi muiden omaisuudella. 

Peri pummilta maksu.

Vierailija
13/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat kertovat kuinka pärjäävät hyvin ilman autoa pummattuaan kyydin. 

Vierailija
14/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on humalassa tai huumeessa eikä tohdi sen takia ajaa? Toki silloinkin kyytimaksu on perittävä ja vielä vähän enemmän kuin mitä vielä oikeesti maksaa koska onhan autosta huomattavat kulut.

Vierailija
15/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hankala juttu ku naapurissa asu yksinäinen mummo joka liikku vähän huonosti jo ja teki pahaa katsoa kun raahaa kauppaostoksia kassissa tai kärryssä perässä vetäen umpihangessa. Kauppaan oli siis ehkä noin 0.5 km /sivu. Satuttiin kerran samaan aikaan kauppaan ja tarjosin kyytiä, hän oli kauhean ilahtunut ja tunsin tehneen vuoden hyvän teon kun autan vanhusta. Noin kk kuluttua hän valittelee rappukäytävässä miten on kipeä ja pitäisi päästä kauppaan eikä oo ketään joka auttaa, no minä käytin häntä kaupassa. Osti mulle pienen halpis suklaalevyn kiitokseksi. Mitä tästä seurasi -  se että soitteli kuukausittain ovikelloa tai kyttäsi rapussa muka vahingossa samaan aikaan sinne sattuen ja kysyen kyytiä myös muualle kun kauppaan. Hän antoi jokus 5 tai 10 euroa, joo, kyse ei ollut rahasta, mutta siitä että hyväntahtoisuuttani alettiin käyttämään toistuvana oletusarvon joka laajentui muuhunkin kuin kaupassakäyntikyydin pyytämiseen. Hän käytti toistuvasti, ovelasti sellaisia lauseita että sai minussa tai miehessäni aikaan säälin tunteita ja fiiliksen että "en voi olla auttamatta vanhusta".   

Tätä kesti noin vuoden kunnes osin tästä syystä ja muutamasta muustakin syystä muutettiin pois. Jotenkin jäi paska fiilis, että hyväntahtoisuuttani käytettiin hyväkseen. 

Ei liity enää aiheeseen, mut samoin on käynyt erään ystävän kanssa jonka koiria lupasin kerran käyttää ulkona kun hänellä pitkä työvuoro. Sitten taas kun hänellä oli joku iltameno, sitten oli taas joku juttu ja taas käytän ne ulkona ja nyt oletusarvo on että aina kun hän vaan tarvitsee ja rahanahneuksissaan ottaa tuplavuoroja niin hän vaan laittaa viestiä et koirat tarviis ulkoilutusta, viitsitkö käyttää? 

Eli yksittäisistä kerroista tulee oletusarvo miltei missä tahansa ja jotkut vaan on niin röyhkeitä että hyödyntää muita ihan siekailematta.

Vierailija
16/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää myös työkaveri joka tarjoaa kyytiä kotiin ja pummaa rahaa jälkeenpäin. Nykyään aina sanon meneväni jonnekin muualle töiden jälkeen, enkä tarvitse kyytiä.

Vierailija
17/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se auto eri hem-metin pyhä lehmä joillekin.

Vierailija
18/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin maalla niin kyytiä kyllä tarvitsi jos jonnekin halusi lähteä. Asun nykyään kaupungissa ja julkisilla pääsee aina, niin ei ole enää tuota ongelmaa. Minun vanhempani aikanaan myös tosi nihkeästi lainasivat autojaan minulle, ja toisessa oli aina jotain ongelmiakin, olisi voinut jättää tien päälle ja olisin ollut pulassa. Siispä piti pyydellä kavereita kyyditsemään jos minua halusivat nähdä. Yleensä jotain kyllä tarjosin bensarahaksi vaikken ollut varakas.

Vierailija
19/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluuko sitä bensaa paljonkin enempi, kun on lisämatkustaja kyydissä? Ei varmastikaan, vaan olet vain itsekäs ja haluton auttamaan häntä. Pitäisikö sinun saada itselle myös jotain hyötyä siitä, että tarjoat kyytiä?

Toisekseen, sinä olet kyllä kommettisi mukaan ihan itse syypää siihen, että se toinen tulee kyytiisi! Jos huikkaat, että "tule kyytiin - ai sä kävelet?", niin nämä ovat suoria ehdotuksia ja viittauksia sinulta siihen suuntaan, että kyytikin olisi tarjolla.

Mutta jos et kerran halua häntä kyytiisi enää, niin lopeta sitten se kyydin tarjoaminen. Ja kanna noloutesi. Koska se varmaan herättää jotain tunteita siinä toisessakin, ettet enää kysy mitään.

Vierailija
20/22 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kuljeta ketään edes kilometriä ilmaiseksi. Ellei ole sitten vaikka joku jolle sattunut tapaturma tai loukannut itsensä ja oikeasti tarvitsee apua.

Vaikkei sillä sinällään ole taloudellista eikä ajankäytöllistä merkitystä mulle, mut kyse on periaatteesta.

En voi sietää sitä että joku käyttäisi mua ja omaisuuttani ns hyväkseen. 

Autoilu maksaa kilometreiltä noin 0,430,50 euroa Autoliiton ja Verohallinnan laskelmien mukaan, kun kaikki kulut on laskettu mukaan. Pyydätkö siis oikeasti joltain 50 senttiä, jos et kerran kilometriäkään aja ilman maksamista?

Minua taas pännii, että vaikka autoilu maksaa vain tuon kilometriltä, niin kaikki kyydin antajat olettavat näkevänsä vähintään 20 euron setelirahan muutaman kilometrin kyydittyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi