Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa ei olisi saatavilla muita kasviksia kuin porkkanaa ja sitäkin vain 50 g per kansalainen, ei voitaisi antaa suositusta syödä puolta kiloa kasviksia päivässä.
Vertailu ontuu, koska maskin pystyy hätätilassa improvisoimaan kun taas porkkanaa ei. Lisäksi tuossa pitäisi vielä olla sellainen sivujuonne, että alettaisiin vähätellä porkkanan hyötyjä ja annettaisiin lausuntoja, joissa porkkana tuomittaisiin jopa haitalliseksi.
Maski on täysin hyödytön asia, ja se on ainoastaan joukkojen hallintaväline. Siksi edes vitsailut mummosta suodatimpusseineen ovat mauttomia. Maskin tehottomuudesta todistaa todella parhaiten esimerkiksi se, että Helsingin hoitolaitoksissa oli miltei KYMMEN kertaisesti koronaa verrattuna ihmisiin hoitokotien ulkopuolella!
Tässä ihan rehellinen ilmoitus tilantesta suoraan Helsingistä!
"Koronavirustapauksia todettiin vuonna 2020 kaikkiaan 79 helsinkiläisessä hoivakodissa. Helsingin kaupungin mukaan Helsingin kaupungin omien seniorikeskusten ja palvelutalojen asukkaista koronavirustartunnan sai 5,9 prosenttia asukkaista. Kaupungin ulkopuolisten palveluntuottajien hoivakotien vastaava luku on 6,3 prosenttia. Sairastuneiden asukkaiden keski-ikä oli 81 vuotta.
Vertailun vuoksi koko väestön osalta koronavirustartuntoja on testein todettu 41 915. Tämä on 0,76 prosenttia koko maan väestöstä."
Se mummo suodatinpussi kasvoilla ei ikävä kyllä ollut mikään vitsi vaan totista totta. Vallilan K-kauppa, Helsinki. Ajankohta maalis-huhtikuu 2020.
Oliko suodatinpussi vai ffp2-hengityssuojain?
Tällainen:
https://www.google.com/search?q=suodatinpussi&rlz=1CDGOYI_enFI927FI927&…Joillakin naruilla vedetty pään ympäri, että pysy naamassa.
Surullista. Vanhukset eivät ehkä osaa erottaa suodatinpussia hengityssuojaimesta. Näkevät jonkun kuvan uutisissa ja uskovat suodatinpussin ajavan saman asian. Omaisten - jos nitä on - kannattaisi varmaan huolehtia vanhusten suojautumisesta. Mä olen ostanut omille yli 90 v vanhemmilleni ffp3-tason hengityssuojaimia, ei tarvitse turvautua keittiöstä löytyviin Melitta-suodatinpusseihin.
Juu. Surullista. Samoin, olen ostanut omalle vanhukselle ffp3. Mutta hän ei ymmärrä maskien eroa . Hänelle sanottiin, että pitää olla kirurgin maski päällä terveyskeskus käynnillä 🙂, niin varmaan menee sitten terveyskeskukseen kirurginmaski löysästi päässä, reunat roikkuen auki.... eikä käytä ffp3.
🤣🤣🤣
Kannataisko mennä vanhuksen mukaan terveyskeskuseen, jos haluat huolehtia hänen turvallisuudestaan? Tai sitten antaa mennä suodatinpussinsa kanssa, jos sua et voi? Ymmärrän, jos asut tosi kaukana vanhuksesta etkä pysty olemaan hänen apunaan, mutta niin se vaan nyt menee, että yhteiskunta hoittaa miten hoitaa ja omaiset sitten paremmin, jos voivat ja/tai katsovat tarpeelliseksi. Ja ymmärrän myös sen, jos vanhuksesi uskovat ennemmin viranomaisia kuin sinua. Mä olen ammatiltani sairaanhoitaja ja sen vuoksi mun vanhempani uskovat terveyteen ja sairauksiin liittyvissä asioissa ensin mua ja sitten vasta viranomaisia. Just eilen isäni soitti mulle, kun virallinen ohjeistus on näin, mutta mitä mä suosittelen. Ja se virallinen ohjeistushan oli ihan päin peetä, jos olisi ollut tarkoitus suojata vanhusta saamasta koronavirusta. Ohjeistuksen tarkoitus oli estää kohta puoli vuotta kotonaan ollutta vanhusta tartuttamasta koronavirusta muihin. Miten se mitään tartuttaisi, kun ei ole puoleen vuoteen tavannut ketään muuta kuin minut? Viralliset ohjeistukset EI perustu siihen, että ei saisi tartuntaa vaan ne perustuu siihen, että ei tartuttaisi muita, Ei ketään kiinnosta, jos sun vanhuksesi saa koronaviruksen,s aa vakavan taudin tai kenties kuolee siihen. Se on sitten vain yksi numero tilastoissa. Viranomaisia kiinnostaa vain ja ainoastaan se, että sun vanhuksesi ei tartuta virusta kehenkään muuhun.
Viranomaisia kiinnostaa vain ja ainoastaan se, että saadaan se tulonsiirto loppuun asti hoidettua sekä lapset aivopestyä, omien vanhempiensa toimesta. Näin yksinkertaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuri Uudenmaan ympärille? Karkasikohan nyt lapasesta. Ei siellä viimeinkään muuria ollut+porukkaa lappasi "rajan" yli millä tahansa tekosyyllä.
Sikäli mikäli 1.4. johonkin lockdowniin edes mennään, eiköhän silloin ole kyse koko maata koskevista toimenpiteistä epidemiatilanne huomioiden.
Montako kertaa se pitää selittää, että mitään epidemiaa ei ole olemassa - ennen kuin sinäkin ymmärrät, että sitä ei ole olemassa?
Osaisitko ihan itse laskea ja todeta, että mitään perusteita rajoituksille ei ole? Taipuuko laskutaidot tällaiseen? Ymmärrätkö sen verran tilastoja?
Jankutat jatkuvasti, että Epidemiaa ei ole olemassa. Sun tarvii ensin määritellä, mikä on epidemia. WHO on sen tehnyt, ja tietysti ihan hyvällä syyllä sen määritelmän voisi kyseenalaistaa kokonaisuudessaan. Mikä on heidän määritelmä epidemiasta, ja miten sitten siihen määritelmään pitää reagoida, ja suunnata toimia tapahtuneen vuoksi.
Et voi jankuttaa että ei ole epidemiaa, kun et edes kerro kenen määrittelemästä epidemiasta kerrot.
WHO on ollut ja on edelleen suurimpia kusettajia, ja globaalin harmin aiheuttaja. Tämä on minun mielipiteeni, koska olen sitä mieltä, että WHO on ajanut vain oman verkkonsa etua. Siihen kuuluu ensikädessä yliopistojen lääketieteelliset, ja näistä erityisesti tässä casessa virologit, sekä liittyvä ihmisjoukko ammatteineen ja busineksineen. Nämä ovat rajoittamassa muita, ja imemässä voittoa itselleen minkä vain saavat. He ovat ensin, ja ylimpänä, ja seuraavina muilta ottamassa esimerkiksi joukko poliitikkoja, mutta hyvin alhaallakin joukko esimerkiksi mediasta pitämässä yllä mainittujen etua.
Epidemia tai kuten tässä tapauksessa pandemia tulee määritellä suhteellisella kuolleisuudella. Eli millä prosentilla kansaa kaatuu.
Tällä hetkellä kuolleisuus on esimerkiksi
- Suomessa 0,01%
- Brasiliassa 0,06%
- Globaalisti 0,02%Lisäksi olisi aivan mukava asia, että esim. influenssaa ei olisi tarkoituksella hävitetty tilastoista. Ja olisi äärimmäisen tärkeää, että jokaiselle koronakuolleeksi merkitylle tehdään ensin täydellinen kuoleman syyn selvitys, että saadaan luotettavaa dataa.
Se, että nuha vähän leviää maailmalla niin sellaisessa ei ole mitään uutta.
Influenssaa ei ole hävitetty tilastoista, se ei vain yksinkertaisesti näillä rajoituksilla leviä kovin tehokkaasti. Voidaankin sanoa että rajoituksilla on säästetty myös koko joukko influenssakuolemia, koronakuolemien lisäksi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/344fd3fc-aaf7-40de-a3e5-93fef8deae92
Rokotehuijari liikkuu Virolahdella: Ulkomaalainen nainen kiertää ovelta ovelle – poliisi kehottaa ilmoittamaan
Jyväskylässä lauantaina 53 uutta koronatartuntaa – "Virus levinnyt yläkoululaisten harrastuksissa ja oppilaitoksissa", sanoi palvelujohtaja
---
Kokonaistilanne koronan leviämisen suhteen oli vielä lauantai-iltana epäselvä. Vihavainen muistutti, että 53 tartuntaa oli laskettu neljältä iltapäivällä ja kokonaisluku saattaa kasvaa vielä suuremmaksi.
– Tilanne on huolestuttava. Tartunnan saaneiden kontaktointi on kesken, joten on vaikea arvioida tartuntaketjujen tilannetta. Huomenna olemme viisaampia, Vihavainen kertoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.4. aletaan tiukentaa, se sopii hyvin. Ei polje mun ihmisoikeuksia jos en pääse Hgistä pois, saa tulla ulkonaliikkumiskieltokin JOS se hillitsee koronan leviämistä. Ei muuta kun käsi pestä ja desit käyttöön, maski, ei liian läheisiä kontakteja ulkopuolisiin jne
Niin, että kun sinua ei häiritse niin ei muuta kuin rakennetaan taas muuri Uudenmaan rajalle.
Olette te kyllä hulluja. Oikeasti.
Kuinka moni keväisestä rajan sulkemisesta ihan oikeasti kärsi yhtään millään tavalla? Tavarantoimitus ja työmatkaliikenne rajan yli oli koko ajan sallittua. Kaverillani on hevosia rajan toisella puolella ja tietenkin sai käydä huolehtimassa hevosistaan. Ja yksi kaverini pääsi ihan hyvin rajan yli isänsä hautajaisiin. Ei siellä rajalla mitään muuria ollut, piti vaan olla perusteltu syy ylittää raja.
No tuo nyt oli muutenkin täydellisen turha spektaakkeli Marinilta. Näytti kyllä komealta ja maksoikin varmaan stanasti, mutta minkäänlaista hyötyä siitä ei ollut.
Olihan siitä valtava hyöty. Silloin kun valmiuslaki oli, meni tartunnat nolliin, ja se toi tavallaan vapauden takaisin, koska ilman terveyttä ei ole vapauttakaan.
Se että sen jälkeen kaikki avattiin vailla kontrollia, toi taudin takaisin. Uusi Seelanti pärjää vailla sen suurempaa teknologiaa, pelkillä pakkokaranteeneilla.
Detektioteknologian kehittyessä ei mene kauaakaan koiran tasoiseen supernopeaan virusdetektioon.
Milloinkohan rajoille tulee ne kaiken terveydestä jo hengitysilmasta näkevät luovat supertekoälyt mitkä rinttaa lääkkeet elämäntapasuosituksineen suoraan käteen.
Jämsän lukio siirtyy henkilökunnan koronatartunnan takia etäopetukseen – "Mahdollisuus joukkoaltistumiseen on olemassa", tiedottaa kaupunki
Näyttää Jyväskylässä leviävän niin tehokkaasti että seuraavaksi nyt jo tartunnan saaneiden perheenjäsenet alkavat saada vuorostaan tartuntoja.
Antaa nuorten sairastaa. Se on heille lievä tai oireeton.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää Jyväskylässä leviävän niin tehokkaasti että seuraavaksi nyt jo tartunnan saaneiden perheenjäsenet alkavat saada vuorostaan tartuntoja.
Jyväskylässä ryssitään puolitahallaan tämä homma. Toinen aste (lukiot) ovat muka-etänä, harrastuksissa heilutaan, maskeja käytetään heikosti. Aivan ansaittua.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki ja yhteiskunnan hyvyyden määrittää se, kuinka se kohtelee heikoimmassa asemassa olevia. Vanhuksella ja perussairailla on ihan yhtälainen oikeus elää kuin muillakin. Jokainen koronakuolema on turha kuolema. Ilman koronaa monet siihen menehtyneistä olisivat hengissä. Ja heidän kuolemansa eivät ole vain yksittäisiä tragedioita, sillä näillä kuolleilla on myös puolisoita, lapsia, sisaruksia, vanhempia, sukulaisia, ystäviä jne., jotka heitä surevat. Kyllä, jokainen meistä kuolee jossain vaiheessa, mutta tuskin kukaan haluaa kuolla ennenaikaisesti pandemian takia, paitsi ehkä suisidaaliset yksilöt. Empaattinen muut huomioon ottava ihminen osaa ajatella myös muita ja tekee kaikkensa suojellakseen heidän terveyttään. Ja ei, koronapandemia ei ole salaliitto eikä sellaiseksi muutu, vaikka kuinka sitä promoaisitte.
Täällä yksi nuorehko perussairas pyytää, ettet ajaisi omaa etuasi vetoamalla minun sairastumiseeni tai mahdolliseen ennenaikaiseen kuolemaan. En ole itsetuhoinen, mutta en myöskään vaadi, että muu yhteiskunta tanssii minun pillini mukaan. Itsekkyyttä on niin monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa ei olisi saatavilla muita kasviksia kuin porkkanaa ja sitäkin vain 50 g per kansalainen, ei voitaisi antaa suositusta syödä puolta kiloa kasviksia päivässä.
Vertailu ontuu, koska maskin pystyy hätätilassa improvisoimaan kun taas porkkanaa ei. Lisäksi tuossa pitäisi vielä olla sellainen sivujuonne, että alettaisiin vähätellä porkkanan hyötyjä ja annettaisiin lausuntoja, joissa porkkana tuomittaisiin jopa haitalliseksi.
Maski on täysin hyödytön asia, ja se on ainoastaan joukkojen hallintaväline. Siksi edes vitsailut mummosta suodatimpusseineen ovat mauttomia. Maskin tehottomuudesta todistaa todella parhaiten esimerkiksi se, että Helsingin hoitolaitoksissa oli miltei KYMMEN kertaisesti koronaa verrattuna ihmisiin hoitokotien ulkopuolella!
Tässä ihan rehellinen ilmoitus tilantesta suoraan Helsingistä!
"Koronavirustapauksia todettiin vuonna 2020 kaikkiaan 79 helsinkiläisessä hoivakodissa. Helsingin kaupungin mukaan Helsingin kaupungin omien seniorikeskusten ja palvelutalojen asukkaista koronavirustartunnan sai 5,9 prosenttia asukkaista. Kaupungin ulkopuolisten palveluntuottajien hoivakotien vastaava luku on 6,3 prosenttia. Sairastuneiden asukkaiden keski-ikä oli 81 vuotta.
Vertailun vuoksi koko väestön osalta koronavirustartuntoja on testein todettu 41 915. Tämä on 0,76 prosenttia koko maan väestöstä."
Se mummo suodatinpussi kasvoilla ei ikävä kyllä ollut mikään vitsi vaan totista totta. Vallilan K-kauppa, Helsinki. Ajankohta maalis-huhtikuu 2020.
Oliko suodatinpussi vai ffp2-hengityssuojain?
Tällainen:
https://www.google.com/search?q=suodatinpussi&rlz=1CDGOYI_enFI927FI927&…Joillakin naruilla vedetty pään ympäri, että pysy naamassa.
Surullista. Vanhukset eivät ehkä osaa erottaa suodatinpussia hengityssuojaimesta. Näkevät jonkun kuvan uutisissa ja uskovat suodatinpussin ajavan saman asian. Omaisten - jos nitä on - kannattaisi varmaan huolehtia vanhusten suojautumisesta. Mä olen ostanut omille yli 90 v vanhemmilleni ffp3-tason hengityssuojaimia, ei tarvitse turvautua keittiöstä löytyviin Melitta-suodatinpusseihin.
Juu. Surullista. Samoin, olen ostanut omalle vanhukselle ffp3. Mutta hän ei ymmärrä maskien eroa . Hänelle sanottiin, että pitää olla kirurgin maski päällä terveyskeskus käynnillä 🙂, niin varmaan menee sitten terveyskeskukseen kirurginmaski löysästi päässä, reunat roikkuen auki.... eikä käytä ffp3.
🤣🤣🤣
Kannataisko mennä vanhuksen mukaan terveyskeskuseen, jos haluat huolehtia hänen turvallisuudestaan? Tai sitten antaa mennä suodatinpussinsa kanssa, jos sua et voi? Ymmärrän, jos asut tosi kaukana vanhuksesta etkä pysty olemaan hänen apunaan, mutta niin se vaan nyt menee, että yhteiskunta hoittaa miten hoitaa ja omaiset sitten paremmin, jos voivat ja/tai katsovat tarpeelliseksi. Ja ymmärrän myös sen, jos vanhuksesi uskovat ennemmin viranomaisia kuin sinua. Mä olen ammatiltani sairaanhoitaja ja sen vuoksi mun vanhempani uskovat terveyteen ja sairauksiin liittyvissä asioissa ensin mua ja sitten vasta viranomaisia. Just eilen isäni soitti mulle, kun virallinen ohjeistus on näin, mutta mitä mä suosittelen. Ja se virallinen ohjeistushan oli ihan päin peetä, jos olisi ollut tarkoitus suojata vanhusta saamasta koronavirusta. Ohjeistuksen tarkoitus oli estää kohta puoli vuotta kotonaan ollutta vanhusta tartuttamasta koronavirusta muihin. Miten se mitään tartuttaisi, kun ei ole puoleen vuoteen tavannut ketään muuta kuin minut? Viralliset ohjeistukset EI perustu siihen, että ei saisi tartuntaa vaan ne perustuu siihen, että ei tartuttaisi muita, Ei ketään kiinnosta, jos sun vanhuksesi saa koronaviruksen,s aa vakavan taudin tai kenties kuolee siihen. Se on sitten vain yksi numero tilastoissa. Viranomaisia kiinnostaa vain ja ainoastaan se, että sun vanhuksesi ei tartuta virusta kehenkään muuhun.
Ohjeistan häntä laittamaan fpp3 ja sen päälle hyvin hyvin löysästi sinisen kirurginmaskin.... Terkkukeskukseen siis.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä lauantaina 53 uutta koronatartuntaa – "Virus levinnyt yläkoululaisten harrastuksissa ja oppilaitoksissa", sanoi palvelujohtaja
---
Kokonaistilanne koronan leviämisen suhteen oli vielä lauantai-iltana epäselvä. Vihavainen muistutti, että 53 tartuntaa oli laskettu neljältä iltapäivällä ja kokonaisluku saattaa kasvaa vielä suuremmaksi.
– Tilanne on huolestuttava. Tartunnan saaneiden kontaktointi on kesken, joten on vaikea arvioida tartuntaketjujen tilannetta. Huomenna olemme viisaampia, Vihavainen kertoi.
Kun tämän päivän thl: n tilasto näytti 28 tartuntaa, niin näkyykö tuo 53 tartuntaa huomisessa tilastossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuri Uudenmaan ympärille? Karkasikohan nyt lapasesta. Ei siellä viimeinkään muuria ollut+porukkaa lappasi "rajan" yli millä tahansa tekosyyllä.
Sikäli mikäli 1.4. johonkin lockdowniin edes mennään, eiköhän silloin ole kyse koko maata koskevista toimenpiteistä epidemiatilanne huomioiden.
Montako kertaa se pitää selittää, että mitään epidemiaa ei ole olemassa - ennen kuin sinäkin ymmärrät, että sitä ei ole olemassa?
Osaisitko ihan itse laskea ja todeta, että mitään perusteita rajoituksille ei ole? Taipuuko laskutaidot tällaiseen? Ymmärrätkö sen verran tilastoja?
Jankutat jatkuvasti, että Epidemiaa ei ole olemassa. Sun tarvii ensin määritellä, mikä on epidemia. WHO on sen tehnyt, ja tietysti ihan hyvällä syyllä sen määritelmän voisi kyseenalaistaa kokonaisuudessaan. Mikä on heidän määritelmä epidemiasta, ja miten sitten siihen määritelmään pitää reagoida, ja suunnata toimia tapahtuneen vuoksi.
Et voi jankuttaa että ei ole epidemiaa, kun et edes kerro kenen määrittelemästä epidemiasta kerrot.
WHO on ollut ja on edelleen suurimpia kusettajia, ja globaalin harmin aiheuttaja. Tämä on minun mielipiteeni, koska olen sitä mieltä, että WHO on ajanut vain oman verkkonsa etua. Siihen kuuluu ensikädessä yliopistojen lääketieteelliset, ja näistä erityisesti tässä casessa virologit, sekä liittyvä ihmisjoukko ammatteineen ja busineksineen. Nämä ovat rajoittamassa muita, ja imemässä voittoa itselleen minkä vain saavat. He ovat ensin, ja ylimpänä, ja seuraavina muilta ottamassa esimerkiksi joukko poliitikkoja, mutta hyvin alhaallakin joukko esimerkiksi mediasta pitämässä yllä mainittujen etua.
Epidemia tai kuten tässä tapauksessa pandemia tulee määritellä suhteellisella kuolleisuudella. Eli millä prosentilla kansaa kaatuu.
- Suomessa 0,01%
- Brasiliassa 0,06%
- Globaalisti 0,02%Lisäksi olisi aivan mukava asia, että esim. influenssaa ei olisi tarkoituksella hävitetty tilastoista. Ja olisi äärimmäisen tärkeää, että jokaiselle koronakuolleeksi merkitylle tehdään ensin täydellinen kuoleman syyn selvitys, että saadaan luotettavaa dataa.
Influenssaa ei ole hävitetty tilastoista, se ei vain yksinkertaisesti näillä rajoituksilla leviä kovin tehokkaasti. Voidaankin sanoa että rajoituksilla on säästetty myös koko joukko influenssakuolemia, koronakuolemien lisäksi.
Sama koskee myös RSV:tä. Australiassa lapsilla menossa erittäin epätyypillinen RSV-epidemia keskellä kesää, kun koronatilanteen parantuessa rajoituksia höllättiin ja ihmiset ovat unohtaneet pitää turvaetäisyyksiä ja rajoittaa kontakteja.
Sielläkin influenssavuosi erittäin poikkeuksellinen, influenssakuolemia tuli kesällä vain kourallinen normaalin muutaman tuhannen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä lasten täytyy saada harrastaa! Tässä Jyväskylä näyttää taas esimerkkiä! Saatanan tunarit!
https://www.ksml.fi/paikalliset/3498540?fbclid=IwAR2X97DjmsPdM_1Q_73Je1…
Lopeta kiroilu.
Mieluummin harrastava nuori joka saa tartunnan kuin kiroileva katkera myrkyllinen palstamuumio.
En enää kohta jaksa tätä sekoilua. Eikö valtion tehtävä ole puolustaa kansalaisiaan.
"On myös mahdollista, ettei riittäviä perusteluja pakolliselle testille lopulta löydy. Suomen perustuslaki suojelee vahvasti kansalaisten vapauksia."
Entä kansalaisten oikeus elämään ja terveyteen?
Fauci sees vaccination for kids by late spring or the summer
“Hopefully by the time we get to the late spring and early summer we will have children being able to be vaccinated,” Fauci said at a White House coronavirus briefing.
Fauci was looking ahead to a time vaccines will be plentiful. Even older adults are having difficulty getting shots at the moment. As of Thursday, only about 1.3% of Americans had been fully vaccinated with the required two doses of the currently available vaccines.
Children represent about one-fourth of the population, and for the U.S. to reach “herd immunity,” or widespread resistance, about 70% to 85% of the population must be vaccinated.
“Children tend to not become as severely ill as adults but they can still become ill and some have tragically died,” said Dr. Leana Wen, a public health expert and emergency room physician, who supports Fauci’s goal. “Children can also be vectors of transmission, and getting children vaccinated is important as we strive for herd immunity.”
https://apnews.com/article/lifestyle-anthony-fauci-coronavirus-pandemic…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Kun tämän päivän thl: n tilasto näytti 28 tartuntaa, niin näkyykö tuo 53 tartuntaa huomisessa tilastossa?
Riippuu siitä viitsiikö kukaan ilmottaa niitä tartuntatautirekisteriin. Kun on viikonlopusta kyse niin on ihan mahdollista että näkyvät aikaisintaan tiistaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Suomessa 0,01%
- Brasiliassa 0,06%
Sama koskee myös RSV:tä. Australiassa lapsilla menossa erittäin epätyypillinen RSV-epidemia keskellä kesää, kun koronatilanteen parantuessa rajoituksia höllättiin ja ihmiset ovat unohtaneet pitää turvaetäisyyksiä ja rajoittaa kontakteja.
Sielläkin influenssavuosi erittäin poikkeuksellinen, influenssakuolemia tuli kesällä vain kourallinen normaalin muutaman tuhannen sijaan.
Tarkennus vielä influenssakuolemista että sikäläisittäin talvella, meikäläisittäin kesällä.
Pietarissa tilanne tuskin sen ruusuisempi. Pakkotestit rajalle nopsaan ja ljubljuuturismi seis.