Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
16601/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on Auringon ulompi kaasukehä ja kaasukehän hajaantumisvyöhyke.  Koronavirus saanut nimensä juurikin tuosta johdantona, muotonsa mukaan. Voiko olla typerämpää kuin Coronan jankkaaminen täällä. Kyse ei ole mistään "suomentamisesta" tällä erää.

Ottakaa yhteys kansanedustajaan jota äänestitte, tilanne ei voi jatkua näin. Muista maista tulee tunneittain päivitystä, meillä ei kerrota yhtään mitään. Minä olen kirjoittanut eloni aikana ehkä kaksi kertaa tänne,e nkä seuraa täällä muuta kuin tätä välillä. On selvää että Suomen hallituksen hiljaisuus ei ole normaalia. Vastuu on otettava, alkaa mennä kaikki kunnioitus tätä hallitusta kohtaan, vaikka edellinen oli surkea, olisi tiedotusta tapahtunut.

Vierailija
16602/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16603/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmiuslaki

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20111552

Ai kamala tuo kohta 8! Nyt menee tuet!

Vierailija
16604/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ostat iteroituja reseptilääkkeitä ?? kirjoitti:

Me, jotka saamme reseptilääkkeemme vain esim. 30 päivän välein, ei ole mitään mahdollisuuksia hakea lääkkeitä ” kuukausiksi” eteenpäin esimerkiksi. Koitin ostaa esim. 3kk thyroxinit kerralla, koska minulla ei enää ole kilpirauhasta, apteekissa valitettiin ettei kela korvaa ym. Minä en siis ilman thyroxinia pysy hengissä kuin max. 2 viikkoa... eli mitäs tässä sitten teet... reseptivapaat lääkkeet olen hakenut tietysti, ja muutenkin kotivaraa. Olen varautunut siihen, että monisairaana korona olisi minulle vaarallinen, mutta samoin on myös tilanne jos en saa elintärkeitä lääkkeitäni.

Thyroxinia saa ostaa kyllä vaikka vuoden varaston mutta ilman kelan korvausta. Itse ostin reseptin tyhjäksi (noin vuoden lääkkeet) kun muutimme väliaikaisesti ulkomaille. Hintaa ilman kelan korvausta tuli näistä muistaakseni niinkin ”paljon” kuin 18€...

Tässä voi nyt olla joku syy siihen, että hänen resepti on iteroitu... Thyroxinia ei yleensä iteroida.

Vierailija
16605/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteeseen menee aikaa, mutta jo halpa, nopea ja tarkka pikatesti auttaisi leviämisen hallinnassa suuresti. Toivottavasti sellainen onnistutaan kehittämään nopeasti ja toivottavadti kehittävä yritys tajuaa että tämä ei ole rahastuksen ttai muun opportunismin paikka.

Vierailija
16606/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaako teitä vai miksi te täällä vaahtoatte päivästä toiseen? Siis keskustelu on ok, mutta paniikki melko turhaa. Tulee, jos tulee. Kyllä se loppu tulee jokaiselle joskus. Äskettäin menetin kaksi läheistä sairauksille ja onhan se ikävää, mutta kuuluu elämään. Pelkäättekö kuolemaa vai kärsimystä? Pystyttekö yleensäkään ajattelemaan kuolemaa? Jokaisen kannattaisi, ei sitten pelota niin.

Mutta viruksesta sen verran, että kuolleet eivät ole kovin nuoria, lapsia ei ollenkaan. Tämä hyvä asia. https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-age-sex-demograph…

Ja mikä on elämän tarkoitus? Pelätä vai nauttia? Minä

ainakin lähden kohta lappiin ja keväämmällä Italiaan. Tietysti jos lennot perutaan ja saan rahat takaisin, keksin jotain muuta kivaa.

Ihanaa kevään odotusta kaikille. Nauttikaa, sitähän ei tiedä ikinä, mikä päivä on viimeinen.

Jos muuten nautit niin paljon, miksi tuhlaat vapaa-aikaasi täällä corona-ketjussa lauantai-iltana?

Vierailija
16607/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me, jotka saamme reseptilääkkeemme vain esim. 30 päivän välein, ei ole mitään mahdollisuuksia hakea lääkkeitä ” kuukausiksi” eteenpäin esimerkiksi. Koitin ostaa esim. 3kk thyroxinit kerralla, koska minulla ei enää ole kilpirauhasta, apteekissa valitettiin ettei kela korvaa ym. Minä en siis ilman thyroxinia pysy hengissä kuin max. 2 viikkoa... eli mitäs tässä sitten teet... reseptivapaat lääkkeet olen hakenut tietysti, ja muutenkin kotivaraa. Olen varautunut siihen, että monisairaana korona olisi minulle vaarallinen, mutta samoin on myös tilanne jos en saa elintärkeitä lääkkeitäni.

Thyroxinia saa ostaa kyllä vaikka vuoden varaston mutta ilman kelan korvausta. Itse ostin reseptin tyhjäksi (noin vuoden lääkkeet) kun muutimme väliaikaisesti ulkomaille. Hintaa ilman kelan korvausta tuli näistä muistaakseni niinkin ”paljon” kuin 18€...

Tässä voi nyt olla joku syy siihen, että hänen resepti on iteroitu... Thyroxinia ei yleensä iteroida.

Joku sählää nyt oikein urakalla: Jos lääke on kela-korvattava niin siitä saa korvauksen joko suorakorvauksena apteekista lääkettä ostettaessa tai pitää itse hakea Kelalta hakemuksella jälkikäteen. 

Vierailija
16608/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakunnanlusmu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmiuslaki

😂

Vierailija
16609/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/kirjallinen-kysymys-koronavir…

Viime viikolla lisää kansanedustajia on kysymänyt hallitukselta, miten se on varautunut koronaan.

Hyvin mielenkiintoista siksi, että tuo Mia Laiho (kok) on paitsi sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsen, niin hän on myös siviiliammatiltaan lääkäri ja oli ennen kansanedustajaksi valitsemistaan töissä Helsingin ksupungilla sosiaali- ja terveysvirastossa - arvatkaa missä tehtävässä? - hän oli kaupungin sairaaloiden päivystystoiminnan johtaja! Toisin sanoen hänellä on ehkä suunnilleen keskeisin osaaminen, mitä voi tähän liittyen jollain olla. Ja hän on huolissaan siitä, miten Suomi on varautunut koronaan.

Eli ei taida olla tämä huolestuneisuus ihan foliohattujen juttu sittenkään.

Vierailija
16610/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sählää nyt oikein urakalla: Jos lääke on kela-korvattava niin siitä saa korvauksen joko suorakorvauksena apteekista lääkettä ostettaessa tai pitää itse hakea Kelalta hakemuksella jälkikäteen. 

Et taida tietää, mitä iterointi on. Se on tapa estää lääkkeiden hakeminen muulle kuin lääkärin määrittelemälle toimitusajalle (tässä tapauksessa 30 vrk).

Kela-korvauksen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

Ap nimenomaan valitti sitä, että ei saa lääkkeitä enempää ulos iteroinnin takia.

No, ei kyllä saakaan. Siksi kun se resepti tosiaan on iteroitu.

Vierailija
16611/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakunnanlusmu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmiuslaki

8 luku Sosiaaliturvaan liittyvät muutokset

Tuliko yllätyksenä, että KELA-automaatti ei ehkä toimi kriisiaikana?

Vierailija
16612/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Abelin pari positiivisia mutta mies epäilee että yritetään vaan siirtää ilman somea pois laivalta ja hiljentää heidät , hurjaa on :

vilkaskaa lääkärit tuon Lornan kaulaa samalla -thryroid ongelma?

Vierailija
16613/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaako teitä vai miksi te täällä vaahtoatte päivästä toiseen? Siis keskustelu on ok, mutta paniikki melko turhaa. Tulee, jos tulee. Kyllä se loppu tulee jokaiselle joskus. Äskettäin menetin kaksi läheistä sairauksille ja onhan se ikävää, mutta kuuluu elämään. Pelkäättekö kuolemaa vai kärsimystä? Pystyttekö yleensäkään ajattelemaan kuolemaa? Jokaisen kannattaisi, ei sitten pelota niin.

Mutta viruksesta sen verran, että kuolleet eivät ole kovin nuoria, lapsia ei ollenkaan. Tämä hyvä asia. https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-age-sex-demograph…

ainakin lähden kohta lappiin ja keväämmällä Italiaan. Tietysti jos lennot perutaan ja saan rahat takaisin, keksin jotain muuta kivaa.

Ihanaa kevään odotusta kaikille. Nauttikaa, sitähän ei tiedä ikinä, mikä päivä on viimeinen.

Jos muuten nautit niin paljon, miksi tuhlaat vapaa-aikaasi täällä corona-ketjussa lauantai-iltana?

Ehkä nautin tästä palstasta ja halusin ymmärtää teitä. 😊 Mutta siis pelottaako vai mikä motiivit teillä on? Uteliaisuus? Tiedonjano? Kaikki siis ok. Iloista lauantai-iltaa!

Vierailija
16614/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iranissa jo 9 kuollutta!!!

Vierailija
16615/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nautin tästä palstasta ja halusin ymmärtää teitä. 😊 Mutta siis pelottaako vai mikä motiivit teillä on? Uteliaisuus? Tiedonjano? Kaikki siis ok. Iloista lauantai-iltaa!

Olipa uskottava vastaus :)

Mutta iloista lauantaita toki sinulle!

Vierailija
16616/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että Itera -iterointi on Postin uusi nimi ja palvelu vaihteeksi. :)

Lääkärikeskus Coronariahan on jo. Muttei Coronan kanssa  mitään tekoa.

Vierailija
16617/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11223070

Mistä nuo Italian kylien asukkaat saavat ruokaa jne, kun kylät on laitettu karanteeniin ja kaupat yms on suljettu?

Vierailija
16618/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee lääkärin vastaanotolle ja kysyy lääkäriltä:

- Mitä laboratoriokokeissa selvisi?

Lääkäri vastaa:

- Minulla on sekä positiivisia että negatiivisia uutisia

Mies:

- Aloitetaan negatiivisista.

Lääkäri:

- Teillä on kaksi viikkoa elinaikaa

Mies:

- Kamalaa! Mitä positiivista tässä enää voi olla?

Lääkäri:

- Teidän koronatestinne...

Vierailija
16619/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11223070

Mistä nuo Italian kylien asukkaat saavat ruokaa jne, kun kylät on laitettu karanteeniin ja kaupat yms on suljettu?

Joitakin kauppoja on auki ilmeisesti, jos niihin haluaa lähteä.

Mutta fiksuilla ihmisillä on kotivara mm. juuri tällaisia tilanteita varten...

Vierailija
16620/176779 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä jätkä kirjoitti:

Nyt kun useammassakin uutisessa on todettu viruksen laukaisevan joissain potilaissa sytokiinimyrskyn on täysin selvää, että tauti kykenee tappamaan myös hyväkuntoisia nuoria aikuisia ja erityisesti sellaisia, joiden vastustuskyky ja yleiskunto ovat hyviä.

Jos sytokiinimyrsky on yleinen koronan seuraus, niin jotain voinee päätellä siitä, sairastuuko nuoria, elimistönsä ja suorituskykynsä tappiinsa virittäneitä urheilijoita erityisen paljon ja erityisen vakavasti suhteessa muihin samassa ikäluokassa, n. 18-35 v. He ovat myös julkkiksia usein, joten tapaukset tulevat väkisinkin ilmi.

Vai olenko ihan hakoteillä? Onko atleetilla yleensä vahvempi, taistelevampi immuunipuolustus ja näin korkeampi mahdollisuus sytokiinimyrskyreaktioon?

Ketju on lukittu.