Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
"Ministeriö ei kommentoinut myöskään sitä, joutuvatko koronaviruksen riivaamalta alueelta palanneet Suomessa karanteeniin."
Voi jumalauta mitä touhua. Nyt menee kyllä yli ymmärryksen. Sen vielä tajuaa ettei haluta "lietsoa paniikkia" mutta kai nyt jumalauta jotain pitäis kertoa. Taitaa olla totuus se että kun ei ole mitään hyvää sanottavaa niin ollaan hiljaa eli ei mitään karanteeneja ole määrätty.
Pitää yrittää luottaa siihen, että tuppisuukansa ei turhia puhu ja se näkyy nyt tässä tiedotuksen määrässä ja oikeasti jotain tehdään.
Nyt ei kannata ajatella finanssiasioita vaan sitä että edes säilyisi hengissä. Luoja meitä armahtakoon. Eiköhän se rokote saada kehitettyä, testaillaan nyt. Ei pidä toivoa heittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos korona leviäisi globaaliksi pandemiaksi, USA ja euroalue painuvat taantumaan, ennakoi talousennuste – Maailmantaloudesta leikkautuisi 1100 miljardia
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/7788d1df-43d5-4a0a-a6f6-783ccff9a…
Kertokaa talous- ja raha-asioista ymmärtämättömälle, että mitä tämä käytännössä tarkoittaa minun tilanteessani, joka on seuraava: Olen juuri myynyt asunnon, enkä ole ostanut uutta tilalle. Minulla on siis nyt muutama kymppitonni rahaa ihan tilillä, kun en ole vielä keksinyt mitä sille rahalle tehdä. Onko odotettavissa siis esim. kiinteistöjen hintojen romahdus vai mahdollisesti jokin hyperinflaatio?
Todella vaikea sanoa mitään. Voi nousta tai laskea. Ei ole tällaista ruttoa ollut minun elämän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos korona leviäisi globaaliksi pandemiaksi, USA ja euroalue painuvat taantumaan, ennakoi talousennuste – Maailmantaloudesta leikkautuisi 1100 miljardia
Kertokaa talous- ja raha-asioista ymmärtämättömälle, että mitä tämä käytännössä tarkoittaa minun tilanteessani, joka on seuraava: Olen juuri myynyt asunnon, enkä ole ostanut uutta tilalle. Minulla on siis nyt muutama kymppitonni rahaa ihan tilillä, kun en ole vielä keksinyt mitä sille rahalle tehdä. Onko odotettavissa siis esim. kiinteistöjen hintojen romahdus vai mahdollisesti jokin hyperinflaatio?
Kun osakekurssit romahtavat ja veri virtaa kaduilla, on aika panna ostohousut jalkaan ja OSTAA.
Onko tässä riskiä johonkin hyperinflaatioon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lamasta tässä varmaan puhutaan jollain aikavälillä. Inflaatio ollut aika maltillista, se ei taida olla ongelma.
Kuitenkin vielä on liian aikaista arvioida, tulisiko pieni taantuma vai isompi lama. Aika näyttää. Jos tulee isompi ja pitkäkestoisempi lama, sillä voi olla vaikutusta asuntojen hintoihinkin (ts. laskisivat).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä China Global Television Network -tv-kanavan "propagandavideo" Wuhanin väliaikaisesta kenttäsairaalasta.
Mielenkiintoista oli, että päälääkäri kertoi, että toipumisprosentti 80-90. Tarkoittaa, että kuolleisuus olisi 10-20 %. Samalla taulukossa luki, että "alhainen kuolleisuus..."
Tööööööt.
Tutkitusti tartunnan saaneista 80%-90% on toipunut, osa sairastaa vielä ja pari prosenttia on kuollut.
Tööt itsellesi. Katso video.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kannattaa aina muistaa tilanteessa kuin tilanteessa, että kukaan ei pysty ennustamaan talouden käytöstä. Vähän sama kuin tämän viruksen kanssa. Kukaan ei pysty ennustamaan tuleeko tästä pandemia vai suutari. Todennäköisyyksiä voi kyllä laskea ja nekin muuttuvat viikko viikolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kannattaa aina muistaa tilanteessa kuin tilanteessa, että kukaan ei pysty ennustamaan talouden käytöstä. Vähän sama kuin tämän viruksen kanssa. Kukaan ei pysty ennustamaan tuleeko tästä pandemia vai suutari. Todennäköisyyksiä voi kyllä laskea ja nekin muuttuvat viikko viikolta.
Nyt on kuitenkin niin, että kullan hinta on yhtäkkiä alkanut nousta, ja pörssit ovat laskussa.
Vierailija kirjoitti:
JOS haluaa vähän huumoria päivään, kannattaa katsoa nuo WHO:n tiedotukset youtuben tekstittäjä päällä.
Ghebreyesuksen viimeinen lause kruunaa kaiken: "Dogs, see you on monday" ja mairea hymy päälle. :D
WHO let the dogs out!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aika, jolloin tauti vasta lähestyy suomea pitäisi käyttää täysillä varautumiseen. Eduskunnan kyselytunnilla ei ollut ainoatakaan kysymystä koronasta.
Siellä puhuttiin pitkään maataloustuista ja naisurheilijoiden vähemmästä näkyvyydestä telkkarissa.
Mikä vähä näkyvyys, näkyyhän siellä pikkupikkareissa treenattua naispakaraa esim. yu-lähetyksissä jatkuvasti. Nollakeskustelua. Mut mites toi korona, eduskunta ja Spice Girls hei?
Taasko se paitaressu itkee mausteista? Syytön minä siihen olen jos oot vetäny kuminat nokkaasi.
Vierailija kirjoitti:
Mä tässä mietin että mitä se hoito on jota annetaan sairastuneille, ettei tauti mene pahemmaksi ja jopa kuolemaksi? Kun oon saanut sen käsityksen ettei tähän oikein ole hoitoa..
Tiettyjä viruslääkeyhdistelmiä. Tamiflu, Hiv-lääke, malarialääke. Näitä testaillaan ja jotain apua on.
Mulla on huoli siitä että nämäkin loppuvat Suomesta. Kun lääkepulaa muutenkin ja jos joka puolella maailmaa alkaa suuri tarve. Ja Suomi pienenä ostajana ei ole lääketehtaiden unelma-asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taitaa tulla lunssa, kurkku punainen ja yskittää. Otin tuossa hunajapaukun ja josko keittäisi vettä. Ei oo konjakkia kaatais kurkkuun pari ruokalusikallista. Eiköhän tämä tästä.
Kandee kurlaa bensalla ja pistää sit tupakix.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain yksi asia on varmaa: jos tulee paha pandemia, maailmantalous ei siitä ainakaan kohene. Kannattaa siis seurata epidemiatilannetta, jos miettii asiaa esim. oman talouden näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Wuhanista tuotujen määrä täytyy salata. Miksi myös toimet heille salataan.
Salailu luo vaan epäluuloa.
Tulee mieleen, että heitä on paljon ja saavat heti liikkua vapaasti Suomessa.
Ajatelkaa, että ranska kertoo ranskalaisten määrän tarkalleen ja sen, että ranskalaiset menee 2 viikon karanteeniin.
En usko että 36 joukossa on kovin montaa suomalaista, todennäköisesti vain muutama.
Peffa edellä puuhun kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOS haluaa vähän huumoria päivään, kannattaa katsoa nuo WHO:n tiedotukset youtuben tekstittäjä päällä.
Ghebreyesuksen viimeinen lause kruunaa kaiken: "Dogs, see you on monday" ja mairea hymy päälle. :D
WHO let the dogs out!
WHO: Won't get fooled again
CNN: Japani vahvisti 9 uutta tartuntaa tovi sitten.
Selvä Näkijä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLE uutisten etusivun uutinen tällä hetkellä on huoli taudin leviämisestä Pohjois-Koreaan...
"Koronavirusta torjutaan Kiinan naapurissa karanteenien ja rahan voimalla, mutta kuinka käy jos tauti leviää Pohjois-Koreaan?"
No mutta onhan toki oikein, että kansakuntamme valiot, eduskunnan alfa-urokset ja amatsoninaiset jatkavat kalevalaisen kansan ylvästä sukua, kun muu kansakunta on tuhkattu koronauhreina.
Kanki Kaikkonenkin on kovilla, kun täytyy lisääntyä ja täyttää maa udelleen, kun koronapöly laskeutuu.
Joku tainnu kattella pikkasen liikaa Rauta-aikaa kiljupäissään??
😱
Lemminki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Wuhanista tuotujen määrä täytyy salata. Miksi myös toimet heille salataan.
Salailu luo vaan epäluuloa.
Tulee mieleen, että heitä on paljon ja saavat heti liikkua vapaasti Suomessa.
Ajatelkaa, että ranska kertoo ranskalaisten määrän tarkalleen ja sen, että ranskalaiset menee 2 viikon karanteeniin.
En usko että 36 joukossa on kovin montaa suomalaista, todennäköisesti vain muutama.
Salailu toimii huonosti. Sitä alkaa heti ihmetellä, miksi salaillaan.
Joko siksi, että heitä on vain 1 tai siksi, että heitä on paljon tai siksi, että he ovat oikeasti kotoisin Kiinasta, mutta saaneet suomen kansalaisuuden tms, jolloin olisivat halunneet olla sukulaistensa luona heitä tukemassa wuhanissa.
Kun luulisi, että jokainen vain Suomeen kytköksissä oleva olisi tullut jo sillä ekalla evakuointilennolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä tässä mietin että mitä se hoito on jota annetaan sairastuneille, ettei tauti mene pahemmaksi ja jopa kuolemaksi? Kun oon saanut sen käsityksen ettei tähän oikein ole hoitoa..
Piirretään risti otsaan vihkivedellä.
Kun osakekurssit romahtavat ja veri virtaa kaduilla, on aika panna ostohousut jalkaan ja OSTAA.