Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Otsikko on dorka.
"Huhu" indikoi nimenomaan olettamusta laajasta LEVINNEISYYDESTÄ. Järkeen käypä otsikko kuuluisi "onko coronan (tai covidin) levinneisyys väitettyä laajempi?"
Ja se kasvomaski on jo sairastuneille ja hoitohenkilökunnalle 🤦♂️
Vierailija kirjoitti:
Minä voin kertoa teille millaista on elää oikeasti koronan pelko niskassa.
Ei työtä kuukauteen. Huolehdin laskuista, veloista, maksuista niin että nukahtaminen illalla on vaikeaa. Linnottaudun kotiin ja olen totaalisen kyllästynyt istumaan neljän seinän sisällä. Päivitän eri nettiselaimia ja kauhun sekaisin tuntein odotan uutisia uusista tartunnoista.
Kaduilla on hiljaista ja ne harvat jotka tulevat vastaan ovat apeita. Kaupoissa hyllyt loistavat tyhjyttään. Ne muutamat keskustelut joita paikallisten kanssa käyn koskevat hengityssuojaimia ja niiden saatavuutta, tilanteen vertailua sars:iin ja yleistä voivottelua siitä, kuinka kauan tämä tulee kestämään. Lapset haluaisivat kouluun, mutta ainakin kuukausi menee vielä kotona.
Joka aamu herään toiveikkaana. Joka ilta kun koitan saada unen päästä kiinni niin unelmoin normaalista, tavallisesta elämästäni.
Terveisiä Hong Kongista.
Pidättehän kotikoulua? Kotona voi opiskella jopa paremmin kuin koulussa.
https://www.theguardian.com/world/live/2020/feb/21/coronavirus-live-upd…
Nyt alkaa näyttämään todella pahalta.
Minua huolettaa korona siksi, että nytkään ei ole tarpeeksi hoitohenkilökuntaa, joten mistä sitä sitten taiotaan jos/kun tilanne tulee suomessa päälle? Eipä mistään.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006414310.html
”Nyt olemme kriisitilanteessa”, lääkärit sanovat. Lääkäreistä on vajetta ympäri Suomen."
Kuwait Airways keskeyttää lennot Iraniin koronaviruksen vuoksi vaikka Iranissa on vasta 5 tapausta (2 kuolemaa) ja sieltä matkustavat laitetaan 14 päivän karanteeniin. Muissa maissa yritetään nyt täysillä estää koronan leviäminen, mutta ei meillä Suomessa.
Minua huolestuttaa tuo, että Suomestakin loppuisivat epidemian tullessa suusuojat, käsidesi ja etenkin ruokatarvikkeet. Suojia on lähetetty Kiinaan valtavia määriä täältä Suomesta, siksi huolehdin riittääkö niitä enää tänne meille, jos kakka osuukin tuulettimeen. (vaikka tietysti on hyvä, että kiinalaisia autetaan ja lähetetään apua)
Hullu tai en, mutta olen nyt varannut muutamia ylimääräisiä pusseja riisiä, pastaa, hiutaleita sekä näkkäriä/hapankorppua ja säilykkeitä. Kellarissa onkin pusseittain viime syksyltä omppumehua ja hilloja. Nämä tulee tietysti käytettyä joka tapauksessa, eli tavallaan eivät olekaan ylimääräisiä.
Lisäksi olen ostanut muutamia kappaleita käsidesipulloja ja jopa suusuojaimia (nekin toki käytetään tulevissa remonteissa eli eivät mene hukkaan). Apteekista olen varannut finrexiniä, flunssalääkkeitä, ibuprofeiinia ja parasetamolia.
Kuitenkin, olen realisti, janyt tartunnat ovat jo laskusuunnassa. Lisäksi tauti vie eniten vanhoja tai muutenkin jo sairaita ihmisiä.
Me hävitään tää peli kirjoitti:
Mikä nyt niin pahalta näyttää? Etelä-korean tapaukset ovat pääosin tuosta yhdestä kirkosta, ei mitään holtitonta leviämistä. Jos toimivat tehokkaasti, saadaan melko hyvin altistuneet kartoitettua.
Vai mikä juuri tässä jutussa sinua kauhistuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuwait Airways keskeyttää lennot Iraniin koronaviruksen vuoksi vaikka Iranissa on vasta 5 tapausta (2 kuolemaa) ja sieltä matkustavat laitetaan 14 päivän karanteeniin. Muissa maissa yritetään nyt täysillä estää koronan leviäminen, mutta ei meillä Suomessa.
Iran on pelottava tapaus siksi, että siellä ei ole samalla tavalla väestönlaskentaa ja seurantaa kuin kehittyneemmissä maissa. Siellä altistuneiden jäljittäminen on paljon vaikeampaa. Siksi juuri Iran hirvittää enemmän kuin vaikkapa etelä-korea.
YLE:n toiminta on törkeää. Hölmöläiset pidetään täydellisessä uutispimennossa, ja nämä raukat luulevat, että kyseessä on lievä ja pian ohimenevä tauti. Yksi muiden joukossa joka vaikuttaa lähinnä talouteen. En tiedä kumpi on pahempi, se että YLE:llä tietoisesti valehtelevat, vai se, että toimittajat ovat ihan oikeasti noin typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt niin pahalta näyttää? Etelä-korean tapaukset ovat pääosin tuosta yhdestä kirkosta, ei mitään holtitonta leviämistä. Jos toimivat tehokkaasti, saadaan melko hyvin altistuneet kartoitettua.
Kiinalaisessa vankilassa on 200 tartuntaa. Noissa paikoissa tauti leviää todella helposti, varsinkin kun Kiinassa vankilat eivät ole suomalaisella hotellitasolla.
Eri
Suomelle olisi ihan onni, jos tauti veisi ison osan vaikkapa sairaammista yli 70v ihmisistä. Täällä on iso eläkeongelma käsillä ja vanhat ihmiset kuormittavat terveydenhuoltoa myös eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisessa vankilassa on 200 tartuntaa. Noissa paikoissa tauti leviää todella helposti, varsinkin kun Kiinassa vankilat eivät ole suomalaisella hotellitasolla.
Eri
No lohdutukseksi se on siellä vankilassa leviämässä, eikä se sieltä ihan hallitsemattomasti karkaa. Vangit voi teljetä koppeihin ja toivoa parasta.
Vierailija kirjoitti:
YLE:n toiminta on törkeää. Hölmöläiset pidetään täydellisessä uutispimennossa, ja nämä raukat luulevat, että kyseessä on lievä ja pian ohimenevä tauti. Yksi muiden joukossa joka vaikuttaa lähinnä talouteen. En tiedä kumpi on pahempi, se että YLE:llä tietoisesti valehtelevat, vai se, että toimittajat ovat ihan oikeasti noin typeriä.
Ei Yle mitään valehtele. Jos ylen uutisointi ei miellytä, seuraa jotain muuta. Ei meillä Suomessa ole blokattu Internetiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomelle olisi ihan onni, jos tauti veisi ison osan vaikkapa sairaammista yli 70v ihmisistä. Täällä on iso eläkeongelma käsillä ja vanhat ihmiset kuormittavat terveydenhuoltoa myös eniten.
Minkälainen ihminen kirjoittaa näin???
Minäkin olen inhorealisti enkä osaa suuremmin surra suvun vainajia kun lähdetään "järjestyksessä" . Vanha ihminen on jo saanut elää ja esim joku korsteenin lailla röökaava kaappijuoppo ei välitä terveydestään mitään.... mutta mutta - kommenttisi on kuvottava !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iran on pelottava tapaus siksi, että siellä ei ole samalla tavalla väestönlaskentaa ja seurantaa kuin kehittyneemmissä maissa. Siellä altistuneiden jäljittäminen on paljon vaikeampaa. Siksi juuri Iran hirvittää enemmän kuin vaikkapa etelä-korea.
Se on kyllä totta. Kun nyt Iranissa alkaa leviämään, niin aika vaikeaa tulee olemaan taudin hallinta.
Kanadassa testattu ja todettu korona 30v Iranista palanneella naisella. (Lähde CNN)
Mikähän on todellinen tilanne maassa? Suomessa ei olisi edes suostuttu häntä testaamaan, mikä on kamalaa.
Tämä keskustelu tuo jotenkin mieleen rokotevastaiset ihmiset ja Flat Eartherit. Netistä kaivetaan kaikki mahdolliset ”uutiset” ja ihan kritiikittömästi jaetaan maailmanlopun propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen kirjoittaa näin???
Minäkin olen inhorealisti enkä osaa suuremmin surra suvun vainajia kun lähdetään "järjestyksessä" . Vanha ihminen on jo saanut elää ja esim joku korsteenin lailla röökaava kaappijuoppo ei välitä terveydestään mitään.... mutta mutta - kommenttisi on kuvottava !
Tekeekö asioiden "ääneen" sanominen niistä kuvottavia? Moni ajattelee samoin kuin minä, enkä minä sinänsä mitään massatuhoja toivo, mutta totuushan tuo vain on. Meillä on Suomessa edessä todennäköisesti aika paljon isompia ongelmia kuin korona ja väestön huoltosuhde on katastrofaalinen. Turha sitä asiaa on yrittää selitellä muuksi, vaikka ajatus epäeettiseksi voidaankin luokitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Yle mitään valehtele. Jos ylen uutisointi ei miellytä, seuraa jotain muuta. Ei meillä Suomessa ole blokattu Internetiä.
Ei valehtele, jättää vain kertomatta, mutta samaa tekee muutkin lehdet täällä. Kaippa heille on ohjeistettu, että koronasta ei saa kirjoittaa, jotta ei synny paniikkia ja anarkiaa.
https://www.scmp.com/news/hong-kong/health-environment/article/3050689/…