Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
"Kokoomuksen kansanedustajat Mia Laiho ja Elina Lepomäki ovat jättäneet kirjalliset kysymykset koronavirusepidemian taloudellisista vaikutuksista sekä epidemiaan liittyvistä lääkkeiden, hoitotarvikkeiden ja sairaalapaikkojen riittävyydestä. Kysymykset keräsivät laajasti allekirjoituksia kaikista oppositiopuolueista."
https://www.verkkouutiset.fi/miten-koronaviruksen-leviamiseen-on-varaud…
Monikohan oikeasti edes ottaisi vapaaehtoisesti rokotteen coronaa vastaan, jos sellainen olisi nyt heti tarjolla? Kun muistetaan, miten aiemmin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää keskustelu joutais jo pois.
Voit siirtyä lukemaan palstan muita ketjua, jos harmittaa koronan olemassaolo ja vaara. Valitettavasti mikään ongelma, ei edes korona poistu, toivomalla ettei siitä puhuta avoimesti.
Puhutaan avoimesti! Niin varmaan. En kiellä ongelmia, mutta täällä on äänessä lähinnä avohoitopotilaita ja rasisteja. Poistoon.
Me kutsumasi avohoitopotilaat olemme tekemisissä matkustelevien ihmisten kanssa. Me kutsumasi avohoitopotilaat ja rasistit olemme palveluammateissa, juuri nyt arvomme lähtisimmekö Aasiaan muutaman viikon lomalle tehden Bangkok-Singapore-Japani-Kiina-Bangkok kiertueen ja sen jälkeen tulemme ehkä lähes oireettomina, mutta viiruksen levittäjinä myymään sinulle heti-minulle-nyt vaatimiasi palveluita.
Odotellaan nyt sitä toista tartuntaa Suomeen ensin. Siitä repeää varmaan sellainen p*skamysrky tässä keskustelussa, että palvelimet menee tukkoon, kun porukka on niin ekstaasisssa.
Katsellaan tilannetta kun lomailijat palaavat matkoiltaan. Jos leimahtaa niin veikkaan että maalis-huhtikuun puolella ilmenisi julkisuuteen tulleet tapaukset p**kamyrskynä. Fakta on se, että emme tosiaan tiedä vielä, miten tarkoin tämän uuden muuntautuneen viiruksen suhteen pitäisi suhtautua.
Japanin hallitusta arvostellaan kovin sanoin vitkastelusta ja huonosti onnistuneesta karanteenista risteilylaivalla. Myös WHO saa osansa kritiikistä. Katkerat kommentit kuulostavat siltä, että Japani pitää epidemiaa aika varmana omassa maassaan.
JAPAN FAST BECOMING A CORONAVIRUS HOTBED
The number of cases in Japan has more than doubled in the past week to 74, prompting criticism about the Janpense government's handling of the outbreak.
Prime minister Shinzo Abe’s government is being faulted for being too slow at banning visitors from China.
They have also been accused of being too lax in its quarantine of the Diamond Princess cruise ship.
“The Japanese government’s decision to wait for the China-friendly WHO to make its much-delayed declaration of a global health emergency led to the first cases of domestic person-to-person transmission and tarnished the country’s international reputation,” Richard Koo, chief economist at Nomura Research Institute, wrote in a report.
He went on to say “coronavirus will probably cause a substantial amount of economic damage in Japan”.
https://www.thesun.co.uk/news/10993076/coronavirus-uk-live-latest-updat…
Mahdollisuus koronavirusinfektioon varmasti yksi miljoonasta kirjoitti:
Voisiko joku ystävällisesti kertoa minulle, millä tavalla voidaan pysäyttää virus, joka tarttuu muutamassa sekunnissa pisaratartuntana, ilmavälitteisesti, sekä myös pintojen kautta, virus joka leviää myös oireettomista ihmisistä, virus jonka itämisaika on 5 päivästä kuukauteen, virus joka ei aina näy edes kaikissa testeissäkään, virus joka leviää maassa jossa on 1386 miljoonaa asukasta ? Tämä virus on levinnyt lähes joka puolelle Kiinaa ja useampaan muuhunkin maahan, niin kerro minulle miten tuon viruksen voi pysäyttää ?
Kukaan ei ole vielä pysäyttänyt sitä Kiinassa. Virus on aiheuttanut Kiinassa valtavia taloudellisia menetyksiä, 760 miljoonaa ihmistä on eristetty, lukuisia tehtaita on suljettu. Jotkut sanovat, että flunssavirus on koronavirusta pahempi, mutta flunssaviruksen vuoksi ei ole tehty vastaavia toimenpiteitä. Kiinalaiset kertovat viruksen tappavan n. 2 % sairastuneista. Voisiko joku ystävällisesti kertoa tuolle virukselle, ettei sillä ole mitään mahdollisuutta tulla Suomeen ja tarttua täällä ihmisiin ? Vielä jos voisitte kertoa tuolle virukselle, ettei se saa tappaa enempää kuin 2 %, koska Kiinalaiset ovat päättäneet niin. Suomessahan oli kuuluisa yksittäistapaus, yksi ja ainoa koronavirus tartunta, se ainoa mahdollinen, jonka ilmestymistä pidettiin epätodennäköisenä.
Voisko joku mennä käväisemään Kiinassa, olen niin väsynyt turhaan hysteriaan ja paniikin lietsomiseen, voisitko sinä ystävällisesti kertoa niille kaikille kiinalaisille, että aivan suotta he pelkäävät, aivan suotta he haalivat sairaalatarvikkeita, lääkkeitä ja ruumispusseja.
https://www.ess.fi/paikalliset/760213
"Mahdollisuus koronavirusinfektioon varmasti yksi miljoonasta"
Aamen! Täydellinen summaus. Kiitän palstaa hyvästä tiedon välityksestä. Trollit kun ohittaa reagoimatta niin täältä saa hyvin tietoa. Uskon että me "turhaan huolestuneet" ollaan ilomielin väärässä ja ekoina torilla jos tämä osoittautuu aiheettomaksi peloksi.
Voisiko joku ystävällisesti kertoa minulle, millä tavalla voidaan pysäyttää virus, joka tarttuu muutamassa sekunnissa pisaratartuntana, ilmavälitteisesti, sekä myös pintojen kautta, virus joka leviää myös oireettomista ihmisistä, virus jonka itämisaika on 5 päivästä kuukauteen, virus joka ei aina näy edes kaikissa testeissäkään, virus joka leviää maassa jossa on 1386 miljoonaa asukasta ? Tämä virus on levinnyt lähes joka puolelle Kiinaa ja useampaan muuhunkin maahan, niin kerro minulle miten tuon viruksen voi pysäyttää ?
Kukaan ei ole vielä pysäyttänyt sitä Kiinassa. Virus on aiheuttanut Kiinassa valtavia taloudellisia menetyksiä, 760 miljoonaa ihmistä on eristetty, lukuisia tehtaita on suljettu. Jotkut sanovat, että flunssavirus on koronavirusta pahempi, mutta flunssaviruksen vuoksi ei ole tehty vastaavia toimenpiteitä. Kiinalaiset kertovat viruksen tappavan n. 2 % sairastuneista. Voisiko joku ystävällisesti kertoa tuolle virukselle, ettei sillä ole mitään mahdollisuutta tulla Suomeen ja tarttua täällä ihmisiin ? Vielä jos voisitte kertoa tuolle virukselle, ettei se saa tappaa enempää kuin 2 %, koska Kiinalaiset ovat päättäneet niin. Suomessahan oli kuuluisa yksittäistapaus, yksi ja ainoa koronavirus tartunta, se ainoa mahdollinen, jonka ilmestymistä pidettiin epätodennäköisenä.
Voisko joku mennä käväisemään Kiinassa, olen niin väsynyt turhaan hysteriaan ja paniikin lietsomiseen, voisitko sinä ystävällisesti kertoa niille kaikille kiinalaisille, että aivan suotta he pelkäävät, aivan suotta he haalivat sairaalatarvikkeita, lääkkeitä ja ruumispusseja.
"Mahdollisuus koronavirusinfektioon varmasti yksi miljoonasta"
Rauhoitu. Seuraa tilannetta ny kuukauden verran ja panikoidu vasta sitten, jos tarvetta ilmenee. Hyvää lopputalvea!
Kai te tiedätte, että Kiinassa isot tehtaat ovat vielä kiinni koronaviiruksen takia?
Ettei pääse unohtumaan, niin näin vähän tuota virusta on oikeasti nähty Kiinan ulkopuolella:
Region Confirmed Deaths Recovered
China 74192 2006 14926
Japan 616 1 13
Singapore 84 0 34
Hong Kong 65 2 6
South Korea 51 0 12
Thailand 35 0 15
US 29 0 3
Taiwan 23 1 2
Malaysia 22 0 15
Vietnam 16 0 7
Germany 16 0 12
Australia 15 0 10
France 12 1 4
Macau 10 0 5
UK 9 0 8
United Arab Emirates 9 0 4
Canada 8 0 1
Italy 3 0 0
Philippines 3 1 1
India 3 0 3
Russia 2 0 2
Iran 2 2 0
Spain 2 0 2
Belgium 1 0 1
Nepal 1 0 1
Finland 1 0 1
Sri Lanka 1 0 1
Cambodia 1 0 1
Sweden 1 0 0
Egypt 1 0 0
Vierailija kirjoitti:
"Mahdollisuus koronavirusinfektioon varmasti yksi miljoonasta"Rauhoitu. Seuraa tilannetta ny kuukauden verran ja panikoidu vasta sitten, jos tarvetta ilmenee. Hyvää lopputalvea!
Noin sanottiin vuonna 2015 alkukeväänä, onpa jännää, tulee ihan puskista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, että tää saattaa olla joillekin elämän sisältö. Jos ei ole muuta elämää tai tekemistä, niin miettimällä erilaisia skenaarioita ja googlettamalla erilaisia dokumentteja ja videoita, sekä jakamalla niitä, saa aikansa kulumaan. Vaikkei niillä varsinaista totuuspohjaa olisikaan, niin jotkut haluavat ehkkä piehtaroida aiheen ympärillä ja jopa toivovat kriisin jatkuvan.
Tai sitten on ymmärretty kyseessä olevan "public enemy number one" (WHO:n käyttämä ilmaisu), ja tulossa todennäköisesti espanjantautiin verrattava epidemia. Olen itse karsinut töiden jälkeen vapaa-ajan menojani voidakseni selvittää itselleni maailman medioista, mitä oikein on tapahtumassa. Tavoitteeni on pystyä suojelemaan itseäni ja perhettäni mahd. hyvin. Olen jakanut myös linkkejä toisille täällä, koska Suomessa uutisoidaan asiasta niin huonosti.
Meitä on siis moneen lähtöön. Toki palstalla vaikuttaa olevan päiväsaikaan varsinkin ihan aikaa viettäviäkin. Mutta ei kannata yleistää.
Ihan hyvin löytyy perus googlettamalla tietoa, jos sitä haluaa. Kyllä täällä jotkut reppanat vaan etsivät jännitystä elämäänsä.
Minä en itse löytäisi noin hyviä artikkeleita, mitä tänne on linkattu.
Olen peloissani, koska viranomaiset eivät ilmeisesti ole ryhtyneet valmistelemaan tehotoimia. Esim yhtään ei olla hankittu lisää tehohoitovälineistöä, vaikka vaarallinen kulkutauti on tulossa. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
"Mahdollisuus koronavirusinfektioon varmasti yksi miljoonasta"Rauhoitu. Seuraa tilannetta ny kuukauden verran ja panikoidu vasta sitten, jos tarvetta ilmenee. Hyvää lopputalvea!
Minun mielestä hän oli ihan rauhallinen, nimenomaan sanoi olevansa väsynyt (muiden) hysteriaan.
Mutta hyvää lopputalvea sinulle, kiva kun hajaannut palstalta pois ainakin kuukaudeksi!
Vierailija kirjoitti:
Ettei pääse unohtumaan, niin näin vähän tuota virusta on oikeasti nähty Kiinan ulkopuolella:
China 74192 2006 14926
Japan 616 1 13
Singapore 84 0 34
Hong Kong 65 2 6
South Korea 51 0 12
Thailand 35 0 15
US 29 0 3
Taiwan 23 1 2
Malaysia 22 0 15
Vietnam 16 0 7
Germany 16 0 12
Australia 15 0 10
France 12 1 4
Macau 10 0 5
UK 9 0 8
Canada 8 0 1
Italy 3 0 0
Philippines 3 1 1
India 3 0 3
Russia 2 0 2
Iran 2 2 0
Spain 2 0 2
Belgium 1 0 1
Nepal 1 0 1
Finland 1 0 1
Sri Lanka 1 0 1
Cambodia 1 0 1
Sweden 1 0 0
Egypt 1 0 0
Epidemia on alussa vasta.
Ja moni maa ei edes testaile. (esim suomi)
Mitenköhän nuo Diamond Princess-risteilyaluksella olleet tartunnan saaneet jatkossa tilastoidaan, kun heidät nyt evakuoidaan? Esim. Yhdysvallat evakuoi alukselta lähes 400 kansalaistaan. Jos joku heistä kuolee, niin lasketaanko heidät joka tapauksessa aina Diamond Princessillä kuolleiksi, vai kenties Japanissa kuolleiksi, vai kotimaissaan kuolleiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, että tää saattaa olla joillekin elämän sisältö. Jos ei ole muuta elämää tai tekemistä, niin miettimällä erilaisia skenaarioita ja googlettamalla erilaisia dokumentteja ja videoita, sekä jakamalla niitä, saa aikansa kulumaan. Vaikkei niillä varsinaista totuuspohjaa olisikaan, niin jotkut haluavat ehkkä piehtaroida aiheen ympärillä ja jopa toivovat kriisin jatkuvan.
Tai sitten on ymmärretty kyseessä olevan "public enemy number one" (WHO:n käyttämä ilmaisu), ja tulossa todennäköisesti espanjantautiin verrattava epidemia. Olen itse karsinut töiden jälkeen vapaa-ajan menojani voidakseni selvittää itselleni maailman medioista, mitä oikein on tapahtumassa. Tavoitteeni on pystyä suojelemaan itseäni ja perhettäni mahd. hyvin. Olen jakanut myös linkkejä toisille täällä, koska Suomessa uutisoidaan asiasta niin huonosti.
Meitä on siis moneen lähtöön. Toki palstalla vaikuttaa olevan päiväsaikaan varsinkin ihan aikaa viettäviäkin. Mutta ei kannata yleistää.
Ihan hyvin löytyy perus googlettamalla tietoa, jos sitä haluaa. Kyllä täällä jotkut reppanat vaan etsivät jännitystä elämäänsä.
Minä en itse löytäisi noin hyviä artikkeleita, mitä tänne on linkattu.
Olen peloissani, koska viranomaiset eivät ilmeisesti ole ryhtyneet valmistelemaan tehotoimia. Esim yhtään ei olla hankittu lisää tehohoitovälineistöä, vaikka vaarallinen kulkutauti on tulossa. En ymmärrä.
Mistähän sinä tiedät kaikki yksityiskohdat, mitä viranomaiset ovat tehneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
China 74192 2006 14926
Japan 616 1 13
Singapore 84 0 34
Hong Kong 65 2 6
South Korea 51 0 12
Thailand 35 0 15
US 29 0 3
Taiwan 23 1 2
Malaysia 22 0 15
Vietnam 16 0 7
Germany 16 0 12
Australia 15 0 10
France 12 1 4
Macau 10 0 5
UK 9 0 8
Canada 8 0 1
Italy 3 0 0
Philippines 3 1 1
India 3 0 3
Russia 2 0 2
Iran 2 2 0
Spain 2 0 2
Belgium 1 0 1
Nepal 1 0 1
Finland 1 0 1
Sri Lanka 1 0 1
Cambodia 1 0 1
Sweden 1 0 0
Egypt 1 0 0Epidemia on alussa vasta.
Ja moni maa ei edes testaile. (esim suomi)
Tuota samaa fraasia, joka kerta.
Ei niitä välineitä tarvita yhtään enempää, kuin niitä osaavia käyttäjiäkään on. Jokainen respiraattoripotlas tarvitsee ainakin 3 hoitajaa vuorokaudessa. Ja ne paikathan ovat nyt jo varattuja muille tehohoitopotilaille.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän nuo Diamond Princess-risteilyaluksella olleet tartunnan saaneet jatkossa tilastoidaan, kun heidät nyt evakuoidaan? Esim. Yhdysvallat evakuoi alukselta lähes 400 kansalaistaan. Jos joku heistä kuolee, niin lasketaanko heidät joka tapauksessa aina Diamond Princessillä kuolleiksi, vai kenties Japanissa kuolleiksi, vai kotimaissaan kuolleiksi?
Esim. USA:han evakuoidut on jo USA:n tilastoissa, siksi siellä luvut juuri tuplaantuivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Pääasia, ettei enää tule vastaavia risteilyjä, eikä anneta turhia uhreja tuolla virukselle.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joutaisit jo pois. Tästä keskustelusta meinaan, et selvästikään kuulu kohderyhmään.
Hei tämä on keskustelupalsta, me keskustellaan täällä tosi ajankohtaisesta, koko maailmaa koskettavasta aiheesta.
Te jotka ette halua keskustella, olkaa hyvät ja poistukaa, koska te ette kuulu joukkoon, kiitos!