Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
146441/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko seuraavaksi joku sars-3 tai kenties MERS-2? Mers ei ole hävinnyt mihinkään ja kytee tuolla lähi-idän kameleissa edelleen. Mitä jos se vähän muuntuu..

Vierailija
146442/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän numerosta ne altistussoittajat soittavat? Olen saanut tänäön kaksi puhelua mistä ei löydy muuta tietoa kuin että niistä soitetaan huomattavan paljon.

Olen kaiken maailman kaupustelijoiden takia lakannut vastaamasta outoihin numeroihin, joten olisi hyvä tietää minkä tyyppisistä numeroista soitetaan. Miksi sekin tieto ei voisi tulla tekstiviestinä?

Ei hyvää päivää...

Mikä niissä kaupustelijoissaa on niin äärettömän ylivoimaista, ettei niiden takia voi vastata edes mahdolliseen altistuspuheluun? Kaikki tietää nykyään, että puhelu tuntemattomasta numerosta voi olla hyvinkin tärkeä. Mikä saa ihmisen toimimaan noin ääliömäisesti?

Ja jos se sattuisikin olemaan sitten se kaupustelija, niin ei sun ole mikään pakko siltä mitään ostaa. Sanot vaan, että ei kiitos ja luuri kiinni. Miten voi olla aikuiselle ihmiselle noin vaikeaa? En uskonut, että Suomessa oikeasti näin tyhmiä ihmisiä on, mutta näköjään. Sitten itketään täällä, kun ei ne muut tee mitään, eikä ne päättäjät tee mitään.... Ei ihmekään, että tartunnat leviää, kun ketjuja ei saada poikki. Suuri kiitos teille vastaamatta jättäville!

Itsellä jää joka päivä vastaamatta useampaakin puheluun ihan niinkin itsekkäästä syystä, että olen töissä mutta kiitos kiitoksista ja ole v!ttu hyvä.

Kaikki kun ei ole samanlaisia kotona makaavia ja muita syyllistäviä luusereita kuten sinä. Toivottavasti saat jonkun aivosyöpädiagnoosin johon ei ole parannuskeinoa. Oireet sulla on nimittäin jo valmiina.

Et sitten tajunnut sen vertaa lukemastasi, että tuossa tarkoitettiin noita, jotka jättävät ihan _tahallaan_ vastaamatta tuntemattomiin numeroihin? Niin kuin tuo ensimmäinen lainattu sanoo suoraa, että "Olen kaiken maailman kaupustelijoiden takia lakannut vastaamasta outoihin numeroihin".

Voiko itsekkäämpää tekoa enää olla tällaisena aikana? Ihminen on ennemmin oireeton/lievä oireinen supertartuttaja kuin vastaa tuntemattomaan numeroon. Ei mene mun jakeluun, ei.

Kyllä tuossa syyteltiin ja kiiteltiin kaikkia jotka ei jatkuvasti ole puhelimen tavoitettavissa. Se ei ole yhdenkään altistuneen vika että jäljittämisestä on tehty  noin saakelin monimutkaista ja hankalaa. Vielä vähemmän se on altistuneiden syy, että tässä maassa voi altistua koronalle yhä edelleen vaikka tukahduttamiseen on ollut aikaa jo kohta vuosi.

Miksi tässä piti valita kaikin puolin hankala ja vaikea toimintamalli? Ainakaan itse en oikeasti enää jaksa panostaa vaan jatkossa on aivan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
146443/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että huomenna tulee ilmoitus etäkoulusta Etelä-Suomen isoihin kaupunkeihin. Perustelut: Pitää miettiä tarkasti sanamuodot, ketkä voi jäädä lähiopetukseen, valmistella hyvä esitys tiedotustilaisuuteen ja valmistella tiedotteet nettiin ym. Että saadaan kunnon spektaakkeli.

Tai sitten eivät päässeet yksimielisyyteen ja nahistelu jatkuu huomenna.

Vierailija
146444/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seitsemän uutta koronatartuntaa Essoten alueella – Viime viikkoina kolme iäkästä ihmistä on kuollut tautiin

Essoten koronalääkärit arvioivat, että viime viikon aikana kertyneiden tartuntojen suuren lukumäärän takia sairaalahoidon tarve voi kasvaa useiden lähiviikkojen aikana. Tämä aiheuttaa poikkeusjärjestelyjä, ja muun muassa varattuja hoitoaikoja saatetaan perua.

– Essote varautuu ylimääräisen koronaosaston perustamiseen, jos nykyiset koronaosastot täyttyvät. Covid-19:n sairaalahoito on yleensä pitkäkestoista ja vie kapasiteettia paljon enemmän kuin keskimääräiset hoitojaksot, Seppälä kertoo.

Koronan vuoksi Essotessa on viime viikkojen aikana ollut erikoissairaanhoidossa ja perusterveydenhuollossa hoidossa yli kaksikymmentä henkilöä.

Heistä kolme on kuollut hoitojakson aikana erikoissairaanhoidon puolella. Kuolleet ovat olleet iäkkäitä henkilöitä, joilla on ollut koronan lisäksi perussairauksia.

https://lansi-savo.fi/uutiset/lahella/3038f855-f836-43d5-8d38-3ce087c64…

Käsittääkseni Essote ei ole ainut, jossa koronan takia sairaalahoidossa olevat ovat lisääntyneet. Jos jo nyt TAYS(?) siirtää potilaitaan KYS:n, niin mites sitten, kun minnekään ei enää mahdu sairaalahoitoa vaativia koronapotilaita hoitamaan? Keväällä muistelisin Essotella olleen muutama hoidossa, maks. 5 yhtäaikaa, nyt puhutaan jo yli kahdestakymmenestä henkilöstä, mikä on huolestuttava suunta. Onko tätä asiaa käsitelty nyt viime aikoina oikeasti missään, että mikä tuo tilanne on oikeasti, riittääkö petipaitat koronapotilaille? Onko hallitus ottanut asiaan kantaa?

Se on tuo Pieksämäki, jonka takia ollaan lirissä. Harmillista heille.

Joulukukat oli tärkeämpiä kuin paikalliset ihmiset.

Eihän he tehneet mitään väärää. Heillä oli täysi oikeus palkata ulkomaista työvoimaa. Turhaa tuollanen nillitys ja syyllisten etsintä nyt.

Seliseli. Se että jotain ei erikseen ole kielletty/estetty ei tarkoita että se olisi oikein ja syyllisyyden tiedät sinäkin.

Oletko kenties kyseinen yrittäjä ihan itse kun noin ulvahdit omatunnon pistäessä?

Hah! Olisinkin ovat nimittäin tehneet ihan hyvää tulosta.

Mutta niin kauan kuin on sallittua tuoda ulkomaista työvoimaa, niin ei sitä palkkaavat ole tehneet mitään rikollista tai väärää, vain laillista liiketoimintaa.

Ja kyllähän syyllisiä aina löydetään kaikkialta muualta paitsi sieltä omasta peilistä. Jotkut kun ei viitsi edes puhelimeen vastata...

Saahan sitä toki itselleen selittää asioita parhain päin, mutta ei se tehtyä tekemättömäksi tee. Sönkötyksestäsi päätellen pikkuisen taitaa muutenkin jo kuumotella., että ehken tästä ei näillä selityksillä selviäkään kun tie vie sinne kuumempaan loppusijoituspaikkaan.

Eiköhän meistä ylivoimaisesti suurin osa pääse sinne hikoilemaan. Sinä myös itse kuulostat sellaiselta, että siellä tavataan.

Minulle se on ok toisin kuin sinulle.

Vierailija
146445/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän numerosta ne altistussoittajat soittavat? Olen saanut tänäön kaksi puhelua mistä ei löydy muuta tietoa kuin että niistä soitetaan huomattavan paljon.

Olen kaiken maailman kaupustelijoiden takia lakannut vastaamasta outoihin numeroihin, joten olisi hyvä tietää minkä tyyppisistä numeroista soitetaan. Miksi sekin tieto ei voisi tulla tekstiviestinä?

Ei hyvää päivää...

Mikä niissä kaupustelijoissaa on niin äärettömän ylivoimaista, ettei niiden takia voi vastata edes mahdolliseen altistuspuheluun? Kaikki tietää nykyään, että puhelu tuntemattomasta numerosta voi olla hyvinkin tärkeä. Mikä saa ihmisen toimimaan noin ääliömäisesti?

Ja jos se sattuisikin olemaan sitten se kaupustelija, niin ei sun ole mikään pakko siltä mitään ostaa. Sanot vaan, että ei kiitos ja luuri kiinni. Miten voi olla aikuiselle ihmiselle noin vaikeaa? En uskonut, että Suomessa oikeasti näin tyhmiä ihmisiä on, mutta näköjään. Sitten itketään täällä, kun ei ne muut tee mitään, eikä ne päättäjät tee mitään.... Ei ihmekään, että tartunnat leviää, kun ketjuja ei saada poikki. Suuri kiitos teille vastaamatta jättäville!

Itsellä jää joka päivä vastaamatta useampaakin puheluun ihan niinkin itsekkäästä syystä, että olen töissä mutta kiitos kiitoksista ja ole v!ttu hyvä.

Kaikki kun ei ole samanlaisia kotona makaavia ja muita syyllistäviä luusereita kuten sinä. Toivottavasti saat jonkun aivosyöpädiagnoosin johon ei ole parannuskeinoa. Oireet sulla on nimittäin jo valmiina.

Että sellaista tekstiä! Oletko saanut diagnoosin oireilustasi? Kerro muillekin, minä ainakin olen utelias, virallinen termi kiinnostaa.

-eri

On tullut kiintiö lopullisesti täyteen noita ylimielisiä prseenreikiä jotka kokee oikeudekseen syytellä muita vaikka liehuavat itse takki auki pitkin pitäjiä.

Totta tuokin. Vaikka ajattelun tasolla olen hetkittäin samalla aaltopituudella kanssasi, en viitsi kirjoittaa sitä tänne, enkä muuallekaan. Provosoituessaan ihmisten vastareaktio voi johtaa päinvastaiseen reaktioon, mitä tuon kaltaisella tekstillä tavoittelee - on ymmärrettävä tunnereaktio, mutta ...

- se jälkimmäinen eli eri

Vierailija
146446/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
146447/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut tähän ketjuun monta asiapitoista juttua ja linkannut uutisia, mutta mielestäni hauskinta tässä ketjussa ovat nuo keventävät huumoripostaukset, kuten se juuri nyt - nyt juuri - juurikin -tyyppi, kauppakiertelijä ja se, joka keksi nimityksen Sika Lintilä. 🤣 Mielestäni osuva nimi, nauran joka kerta. 😀🐷

Vierailija
146448/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa 21 kuollutta, mutta huomattavasti vähemmän tartuntoja kuin täällä. Taitaa olla useamman päivän ajalta ne kuolleet. Tanskassa yli 3000 uutta tapausta. Järkyttää nämä Suomen luvut, mutta tulee niitä myös muista Pohjoismaista.

Vierailija
146449/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin sanoi tämänpäiväistä aiemnassa koronainfossa (26.11.), että katsotaan tilannetta kahden viikon päästä. Tässä tallenne:

Nyt on mennyt se kaksi viikkoa!

Odotellaan... Ekaksi kai pitää kuulla alueelliset päätökset.

Nyt ainakin sairaalahoito on jo tiukilla. Tilanne muuttunut.

Kylläpä täyttyi nopeasti tehohoitopaikat. Niitähän piti olla melkein 500 ja määrä piti pystyä helposti nostamaan tuhanteen.

'Suomessa on nyt noin 500 tehohoito­paikkaa – tarkkoja lukuja ei haluta julki" https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006478863.html

Nyt on ehkä parikymmentä koronapotilasta tehohoidossa, vai onko jo 30.. ja potilaita pitää siirtää Helsingistä muihin kaupunkeihin kun paikat uhkaavat loppua. Se on huolestuttavaa, sillä suurin osa tehohoitopaikoista on Helsingissä.

Onkohan sairaalassa olevien potilaidenkin määrästä jäänyt osa kertomatta.

Sairaalat täynnä jo ennestään, siksi ei saada mahtumaan lisää. Eilen oli jo kommenttia teho/sairaalapaikkojen lisäyksestä ensi viikolle ja tulevaisuuteen.

Mäkijärvi sanoi aiemmin, että HUS tehohoitopaikkoja on 64. Vain.

Tämä kannattaa muistaa, kun kuolleiden määrä nousee ilman että tehohoidettavien määrä nousee. He kuolevat pääsemättä missään vaiheessa tehohoitoon.

Yhdellä kalvolla oli kaikkia ikäluokkia vertailtu sairaalahoidon/tehohoidon ja kuolemien osalta ja +80-vuotiaita ei sen mukaan ole tehohoidossa ollut ollenkaan. Siinä ryhmässä oli vain palkit sairaalahoidossa olleista ja kuolleista ja nämä kumpikin oli hurjan korkuiset.

Tuosta kaiketi voi päätellä ettei +80-vuotias ole oikeutettu saamaan tehohoitoa koronaviruksen takia edes silloin kun sairaalat ei vielä ole olleet tukossa vaan jos ei normi osastohoito auta niin sitten se on voivoi.

Miksi joku 80-vuotias hoitokotiasukki pitäisi viimeisillään raahata tehohoitoon joka korkeintaan lähinnä huonontaa hänen ennustettaan ja elämänlaatuaan?

Tarpeetonta rääkkäystähän se olisi.

Näemmä häntä ei enää edes sairaalan osastolta siirretä teholle. Muutenkin melko mustavalkoinen ajatusmaailma, että kaikki +80-vuotiaat on jo letkuissa makaavia hoitokotiasukkaita jotka ei tajua maailmanmenosta mitään ja joutaakin kuolla pois. Iso osa asuu kuitenkin vielä kotonaan ja hoitaa itse arkiaskareensa. Nyt koronatartunta on tuon ikäiselle käytännössä kuolemantu¤mio jos tauti menee vakavaksi koska tehohoitoon ei oteta.

Se lauttasaarenkaan vanhustentalo, jossa korona nyt niittää satoa ei ole mikään hoivakoti vaan ne asukkaat liikkuu itsenäisesti asioillaan vaikka keski-ikä taisi olla jotain 85-vuotta. Jotenkin uskomatonta, että osa ketjuun kirjoittavistakin on sitä mieltä ettei tuon ikäisillä ole enää mitään arvoa ja mitä pikemmin ne saadaan kuoppaan niin sen parempi.

Kyllähän jo se muutaman viikon sänkypotilaana olo heikentää roimasti vanhuksen yleiskuntoa ja surkastuttaa lihaksia vaikka olisikin ollut ihan hyvä kuntoinen ikäisekseen. Esim monet hyväkuntoiset vanhukset ovat kerran kaaduttuaan ja pienenkin murtuman (esim lonkan murtuman) saatuaan romahtaneet ihan sänkypotilaaksi loppuiäkseen. Ja tämä ihan ilman mitään hengitysvaikeuksia tai keuhkojen toiminnan heikentymisiä ja kuumetta, mitä korona mm vielä lisäksi aiheuttaa.

No tässä taas yksi syy lisää siihen miksi tukahduttaminen on se ainoa oikea toimintamalli. Hyvinvointivaltiossa ei itseasiassa pitäisi edes olla olemassa mitään muita vaihtoehtoja, koska tukahduttaminen on sekä taloudellisesti että terveydellisesti helpoin ja halvin keino.

Tämä Marinin hybridi taitaa olla heittämällä se kaikista huonoin. Tässä ei ole lainkaan hyötyjä vaan ainoastaan erilaisia haittoja.

Tukahduttaminen on ainoa oikea tie.

Sille tielle on käännyttävä lopulta kuitenkin.

🇫🇮🇫🇮🇫🇮

Vierailija
146450/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ja nopea kysymys, mutta kuuluuko pahoinvointi koronan ensioireisiin? Ei siis ole maha sekaisin vaan ainoastaan oksettaa (muttei kuitenkaan tule oksua) ja on muuten outo olo..

Ei varmaan lohduta, mutta mulla ihan samanlainen outo kuvotus ja tuntuu kuin kurkussa olisi jotain ylimääräistä. Lisäksi väsyttää aivan järkyttävästi tai itseasiassa on väsyttänyt jo pari päivää ja mikään määrä nukkumista ei jeesaa..

Vierailija
146451/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että huomenna tulee ilmoitus etäkoulusta Etelä-Suomen isoihin kaupunkeihin. Perustelut: Pitää miettiä tarkasti sanamuodot, ketkä voi jäädä lähiopetukseen, valmistella hyvä esitys tiedotustilaisuuteen ja valmistella tiedotteet nettiin ym. Että saadaan kunnon spektaakkeli.

Tai sitten eivät päässeet yksimielisyyteen ja nahistelu jatkuu huomenna.

Ei tule. Sanna & kumppanit haluaa enemmän tartuntoja!!! 

Vierailija
146452/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää...

Et sitten tajunnut sen vertaa lukemastasi, että tuossa tarkoitettiin noita, jotka jättävät ihan _tahallaan_ vastaamatta tuntemattomiin numeroihin? Niin kuin tuo ensimmäinen lainattu sanoo suoraa, että "Olen kaiken maailman kaupustelijoiden takia lakannut vastaamasta outoihin numeroihin".

Voiko itsekkäämpää tekoa enää olla tällaisena aikana? Ihminen on ennemmin oireeton/lievä oireinen supertartuttaja kuin vastaa tuntemattomaan numeroon. Ei mene mun jakeluun, ei.

Kyllä tuossa syyteltiin ja kiiteltiin kaikkia jotka ei jatkuvasti ole puhelimen tavoitettavissa. Se ei ole yhdenkään altistuneen vika että jäljittämisestä on tehty  noin saakelin monimutkaista ja hankalaa. Vielä vähemmän se on altistuneiden syy, että tässä maassa voi altistua koronalle yhä edelleen vaikka tukahduttamiseen on ollut aikaa jo kohta vuosi.

Miksi tässä piti valita kaikin puolin hankala ja vaikea toimintamalli? Ainakaan itse en oikeasti enää jaksa panostaa vaan jatkossa on aivan sama.

Lue se teksti! Vai oliko ihan pakko vain saada jostain se päivän mielensäpahoitus -kiintiö täyteen?

Kyllä noissa molemmissa kappaleissa puhuttiin niistä kaupustelijoiden takia puhelimeen vastaamattomista, mikä tulee ilmi jo heti kappaleen alussa. Kyllä itse paremmin tiedän mitä ja keistä olen kirjoittanut, ja tuo teksti oli kohdistettu juuri näille tahallisesti vastaamattomille. Sulla on kyllä harvinaisen huono luetunymmärtämiskyky.

Vierailija
146453/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, nyt itä-helsingissä leijailee jokin viemäriverkosta peräisin oleva löyhkä. Toivottavasti löyhkä ei sisällä koronavirusta... tuolla tienoolla kun tartunnansaaneita riittää

Vierailija
146454/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää...

Lue se teksti! Vai oliko ihan pakko vain saada jostain se päivän mielensäpahoitus -kiintiö täyteen?

Kyllä noissa molemmissa kappaleissa puhuttiin niistä kaupustelijoiden takia puhelimeen vastaamattomista, mikä tulee ilmi jo heti kappaleen alussa. Kyllä itse paremmin tiedän mitä ja keistä olen kirjoittanut, ja tuo teksti oli kohdistettu juuri näille tahallisesti vastaamattomille. Sulla on kyllä harvinaisen huono luetunymmärtämiskyky.

Et sitten osaa  itsekään lopettaa tuota päänrääpimistäsi? Vai onko sama mielensäpahoituskiintiö jäänyt sullakin vajaaksi?

Tämä tilanne kiristää kaikkien pinnaa näemmä ihan kiitettävästi, mutta ole edes sinä sitten se viisaampi ja ole hiljaa.

eri

Vierailija
146455/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonni, nyt itä-helsingissä leijailee jokin viemäriverkosta peräisin oleva löyhkä. Toivottavasti löyhkä ei sisällä koronavirusta... tuolla tienoolla kun tartunnansaaneita riittää

Koronavirushan voi tarttua myös ulosteen välityksellä. Ikävämpi uutinen näin itä-helsinkiläisenä.

Vierailija
146456/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää...

Et sitten osaa  itsekään lopettaa tuota päänrääpimistäsi? Vai onko sama mielensäpahoituskiintiö jäänyt sullakin vajaaksi?

Tämä tilanne kiristää kaikkien pinnaa näemmä ihan kiitettävästi, mutta ole edes sinä sitten se viisaampi ja ole hiljaa.

eri

Kyllä kieltämättä ottaa päähän, että vääristellään omia sanomisia ja tarkoitusperiä. Ja sun sitten näköjään pakko kans työntää nenäsi asiaan... Joo, eiköhän tää tullut jo kaikille selväksi, ja paluu takaisin itse aiheeseen.

Vierailija
146457/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ja nopea kysymys, mutta kuuluuko pahoinvointi koronan ensioireisiin? Ei siis ole maha sekaisin vaan ainoastaan oksettaa (muttei kuitenkaan tule oksua) ja on muuten outo olo..

Ei varmaan lohduta, mutta mulla ihan samanlainen outo kuvotus ja tuntuu kuin kurkussa olisi jotain ylimääräistä. Lisäksi väsyttää aivan järkyttävästi tai itseasiassa on väsyttänyt jo pari päivää ja mikään määrä nukkumista ei jeesaa..

Huomenna teille siis tiedossa ensin koronatesti ja sitten raskaustesti 😆

Vierailija
146458/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt sitten THL on vihdoin ymmärtänyt/hyväksynyt tutkimustulokset koronan leviämiseen aerosolimuodossa. Tai nyt sitä testataan massatestinä? Tuloksista raportoidaan joulun jälkeen - tosin tuskin julkisesti.

Vierailija
146459/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö missään ole ennakkotietoja PKS:n koronakoordinaatioryhmän tämän päivän tapaamisesta? Mitään etäkoulusta?

Yleensä jossain on ennakkotietoja. Nyt ei löydy mistään mitään.

Vierailija
146460/176779 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä riitä rajoitusten lisäämiseksi?

tänään sekä 7, 14 ja 28 päivää sitten:

sairaalahoidossa   244 165 134 76

heistä tehohoidossa  25 21 21 16

menehtyneitä    442 408 388 365

Melkein 80 kuollut alle kuukaudessa.

Ketju on lukittu.