Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt välillä pelkkiä linkkejä. Voisitteko vaikka muutamalla lauseella kuvata, mitä ne sisältävät niin tulee helpommin avattua?
Minäkin olen joskus aiemmin ystävällisesti tätä pyytänyt. Vastaus oli, että "Lue itse. Olet laiska."
Mielestäni on aina järkevää kertoa muutamalla lauseella, mitä linkkaamastaan artikkelista pääasiassa sai itse irti. Synnyttää paljon paremmin keskustelua.
Ei niitä ole pakko availla 😁
Miksei Virosta tulijat joudu karanteeniin, vaikka korona ilmaantuvuusluku on siellä jo 19.4 ja liikennavalomallin idea oli, että yli 8-10 tartuntalukemalla (per 100 000 asukasta viimeisen 14 päivän aikana) joutuu kahden viikon omaehtoiseen karanteeniin? Mikä idea tuolla koronatoimella on, jos sitä ei oikeasti käytetä? Pelkkää silmänlumetta tuokin toimi?
Joku parka on niin utelias, että joutuu availemaan kaikki linkit, kun ei kerrota, mitä ne sisältävät 😃
Vierailija kirjoitti:
Joku parka on niin utelias, että joutuu availemaan kaikki linkit, kun ei kerrota, mitä ne sisältävät 😃
Toisaalta joku parka luulee, että muut availevat kaikki linkit, kun niitä tänne spämmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta joku parka luulee, että muut availevat kaikki linkit, kun niitä tänne spämmää.
21.00 A-studio
Miksei vakavien koronatapausten määrä ole lähtenyt nousuun, vaikka rajoituksia on purettu? Studiossa THL:n terveysturvallisuusosaston johtaja Mika Salminen, HUSin infektiosairauksien ylilääkäri Asko Järvinen ja Helsingin yliopiston uhkaavien infektiotautien apulaisprofessori Tarja Sironen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo linkki olisi
https://www.duodecim.fi/2016/12/21/tieto-ja-luulo-peelo/,
voisin jaksaa avata sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt välillä pelkkiä linkkejä. Voisitteko vaikka muutamalla lauseella kuvata, mitä ne sisältävät niin tulee helpommin avattua?
Minäkin olen joskus aiemmin ystävällisesti tätä pyytänyt. Vastaus oli, että "Lue itse. Olet laiska."
Mielestäni on aina järkevää kertoa muutamalla lauseella, mitä linkkaamastaan artikkelista pääasiassa sai itse irti. Synnyttää paljon paremmin keskustelua.
Ne voi skipata ihan surutta, jos joku ei keksi paria avainsanaa linkkaamastaan tekstistä niin eipä se kummonen linkki voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Virosta tulijat joudu karanteeniin, vaikka korona ilmaantuvuusluku on siellä jo 19.4 ja liikennavalomallin idea oli, että yli 8-10 tartuntalukemalla (per 100 000 asukasta viimeisen 14 päivän aikana) joutuu kahden viikon omaehtoiseen karanteeniin? Mikä idea tuolla koronatoimella on, jos sitä ei oikeasti käytetä? Pelkkää silmänlumetta tuokin toimi?
Silloin kun tätä systeemiä lanseerattiin niin sanottiin että muutoksia maalistoihin tehdään tarvittaessa nopeasti ja että lukuja seurataan koko ajan. Olihan se arvattavissa että ei se toimi. Heti kun maalistat julkaistiin Belgia oli sallittujen listalla koska thl oli katsonut melkein viikon vanhoja lukuja. Ja hallitus ei mitenkään ehdi tekemään päätöksiä sallituista ja rajoitetuista maista sitä mukaa kun luvut muuttuu.
BERGENISSÄ JYRKKÄ TARTUNTAPIIKKI
Kainuussa ja Keski-Suomessa koronaonnistuminen – Lääkärit: tartuntaketjut katkaistu https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006629324.html
Ei yllätä ollenkaan koronaonnistumiset. Olen onnellinen ja kateellinen. Pienemmällä paikkakunnalla on vaan helpompi katkaista nuo ketjut. Kyllä pk-seutulaisena huolestuttaa tämä tilanne täällä. Uudellamaalla asuu melkein 1 700 000 ihmistä eli täällä on ihan mahdotonta saada tuollaisia alueellisia onnistumisia ja tauti leviää kontrolloimattomasti. Vaikka fokus on nyt näissä pienissä ryppäissä erinäisillä paikkakunnilla niin uskon katastrofin muhivan ihan täällä pk-seudulla. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voi skipata ihan surutta, jos joku ei keksi paria avainsanaa linkkaamastaan tekstistä niin eipä se kummonen linkki voi olla.
No kovasti keskustelua nuo linkit täällä aiheuttaa! Muuten ilta ollut hiljainen
Vaasan sairaanhoitopiirin asukkaalla on todettu toisessa sairaanhoitopiirissä koronavirustartunta, joka on saatu ulkomailta.
Koronavirustesti tehtiin lentokentällä sunnuntaina 6.9. Altistuneita on todettu olevan neljä, ja heidät kaikki on asetettu välittömästi karanteeniin. Koronavirustartunnan saanut on itse oireeton eikä hän ole käyttänyt kotimaassa julkisia kulkuvälineitä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006629295.html
isommat pisarat jäävät maskiin.
näin koronan toinen aalto vyöryy
Ruotsissa tartuntojen määrä laskee
Vierailija kirjoitti:
BERGENISSÄ JYRKKÄ TARTUNTAPIIKKI
Norja itse punaiseksi maaksi oman luokittelunsa mukaisesti.
Det har varit mycket prat om att Norge har klassat olika länder och svenska regionen i olika nivåer. Röd och gul.
Många svenska regioner har en röd klassning och det innebär i praktiken att människorna från de regionerna inte får besöka Norge utan att sitta i karantän.
Nu har myndigheterna klassificerat smittspridningen i Norge till "röd nivå". Detta efter att 21 nya smittade per 100 000 invånare uppmätts de senaste 14 dagarna, rapporterar NRK.
Att Norge nu själva är ett "rött land" ska inte få några större konsekvenser för norrmännen men myndigheterna vill att detta ska ses som en påminnelse till att fortsätta följa deras råd, rapporterar kanalen.
Erottaako testit vanhat koronavirukset. Siis tarkoitan, että voiko vanha koronan aiheuttama flunssa näyttää testatessa covid 19? Eli nyt riehuva tuttu flunssa ja uusi korona on lomilla? Nää vaan tuuraa.