Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
113421/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
113422/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa sanoi, no meidän perheessä korona meni ohi pienenä nuhana. Tiesitkö muuten, että vihurirokon sairastaminen voi aiheuttaa lapsettomuutta? Myyräkuume vakavan keuhkokuumeen? Tavallinen flunssa kuolemaan johtavan sydänlihastulehduksen?

Lisäyksenä vielä, että toiseksi nuorimmaisella on vaikeahoitoinen astma. Hän sairasti koronan yhtä lievänä kuin me muutkin. Ettei se korona todellakaan aiheuta läheskään aina vakavia oireita edes riskiryhmäläisille! Suomessa on nyt kuollut koronaan reilu 300 ja suurin osa heistä on saman ikäisiä kuin ne samassa ajassa influenssaan kuolleet 2000 suomalaista. Mutta pikku ero määrissä!

Korona ei ole hengitystieinfektio vaan systeemisairaus. Korona ei ole influenssa, vaan monella tapaa paljon vakavampi ja vaarallisempi sairaus, vaikka suuri osa sen sairastavista ei vakavia oireita saakaan. Piilevät sisäelinvauriot voivatkin sitten olla toinen juttu, vasta tulevat vuodet ja vuosikymmenet näyttävat niiden yleisyyden ja vakavuuden. Tutkijat varoittavat tulevaisuuden mahdollisesta kroonisesti sairaiden epidemiasta, mutta hyvä jos sinua ei asia huoleta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113423/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä. Suomen murheenkryyni!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006623438.html

Vierailija
113424/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllisiä päätöksiä perheiden oman suojautumistason ja itsenäisen riskiarvion mukaan.

Nyt jokainen saa suojata itseään ja perhettään miten parhaaksi näkee.

Toiset elävät kuin koronaa ei olisi, eivät pidä maskeja syövät ravintoloissa, juoksevat kaupoissa, käyttävät hiusalan palveluita, käyvät apteekeissa, leffoissa, museoissa, linnanmäellä, risteilyillä, tansseissa, yökerhoissa, käyttävät busseja, metroa, Junia. Käyvät urheilukilpailuissa, konserteissa, festareilla...

Ok. Selvä.

Meillä ei näin tehdä.

Siksi lapset eivät ole myöskään koulussa.

Koska siellä on näiden "riskinottajien" lapsia.

Yksilöllinen vapaus suojella itseään ja perhettä pitää olla. Myös koulujutussa. Tautia on alkanut ilmenemään kouluissa. Siellä voi altistua taudille.

Jokainen perhe kantaa itse vastuun. Ja riskit.

Vierailija
113425/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä. Suomen murheenkryyni!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006623438.html

Ydinkeskustan katukuvassa korona ei juuri näy. Maskeja näkyy harvoilla, ja maskikasvoiset toimittaja ja kuvaaja tuntuvat herättävän monen vastaantulijan huomion.

Vierailija
113426/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun lapseni pitäisi istua luokassa toverin vieressä,

Jonka vanhemmat ottavat riskejä koronan suhteen, eivät välitä. Ovat piittaamattomia.

Miksi minun lapseni pitää istua koulussa 1m etäisyydestä luokkakaverin vieressä, jonka isä istuu illat ravintolassa? Jonka äiti tuli juuri Välimereltä? Jonka isosisko on opiskelija, bikettää, metrolla ajelee ilman maskia ? Leffateatterissa istuu?

Miksi minun lapseni? Joutuu istumaan samassa ilmatilassa.

.......

Otin lapseni pois koulusta, enkä kadu sitä.

Ai kun hienosti tiedät lapsen luokkakaverin sukulaistenkin menot, vaatii jo melkoista kyttäämistä. Vääsit vielä haikunkin. Minä en kyllä tiedä missä lapsen luokkakaverin isosisko on ollut. Eikä taida mulle kuuluakaan kun oikein asiaa mietin.

Ihan himpun verran ampuu yli.

Vierailija
113427/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuhmo Suomessa edeltäkävijä kaikinbpuolin?

https://www.kuhmolainen.fi/artikkeli/kuhmon-katukuvassa-on-nyt-runsaast…

Kuhmon katukuvassa on nyt runsaasti kasvomaskeja

Vierailija
113428/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän kaupunginjohtaja Timo Koivisto on yllättynyt tartuntojen ryppäästä, mutta muistuttaa, että epidemiaa ei ole.

Mitä vit. Kohta epidemia on ja pahana!

Vierailija
113429/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa sanoi, no meidän perheessä korona meni ohi pienenä nuhana. Tiesitkö muuten, että vihurirokon sairastaminen voi aiheuttaa lapsettomuutta? Myyräkuume vakavan keuhkokuumeen? Tavallinen flunssa kuolemaan johtavan sydänlihastulehduksen?

Toivottavasti ei jäänyt piileviä sydänvaurioita, jollaisista on saatu vahvoja viitteitä saksalaistutkimuksessa jopa n. 80% tutkituista potilaista riippumatta itse koronan vaikeusasteesta.

Vaikka täällä palstalla niin kovasti aina toivotaan mahdollisimman huonoja uutisia, niin valitettavasti joudun tuottamaan pettymyksen. Mitään jälkioireita ei jäänyt ja olemme terveitä ja jaksavia.

Vierailija
113430/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tieto lisää tuskaa, on ihmisiä tiedotettava avoimesti, jotta he voivat itse tehdä ratkaisunsa esim. Tapahtumiin ja muihin väentungoksiin menoista.

Yökerhon pitäjilläkin on kyllä vastuu asiakkaidensa turvallisiudesta. Tuntuu hullulta, että rahan vuoksi riskiryhmäläinen voisi yrittäjien mielestä kuolla.

Eihän tämä oikeastaan eroa palkkamurhaajasta, joka saa tienestin toisen kuolemasta. 🤔

Eiköhän ihmisillä ole jo todella hyvä käsitys riskeistä ym. ja tekevät päätöksensä sen perusteella. Te ette vaan suostu ymmärtämään, että kaikki eivät jaa teidän asennetta, mielipidettä ja pelkoja koronan suhteen. Mikään lisäuutisointi tartunnoista tai altistumisista ei tätä muuta, vaatisi enemmän kuolleita, jotta asenne muuttuisi toiseen suuntaan, ja näin ei näytä tapahtuvan.

Vierailija
113431/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tästä Timo Koivistosta on tullut virologi ja asiantuntija koronan aiheuttamasta epidemiasta?

Vierailija
113432/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei jäänyt piileviä sydänvaurioita, jollaisista on saatu vahvoja viitteitä saksalaistutkimuksessa jopa n. 80% tutkituista potilaista riippumatta itse koronan vaikeusasteesta.

Sä olet kyllä pessimistisin pahanilman lintu, jonka olen tunnistanut vähään aikaan. Työyhteisöissä teitä sanotaan ilmapiirin pilaajaksi ja lähtö tulisi 1. yt-neuvotteluissa.

Vierailija
113433/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka täällä palstalla niin kovasti aina toivotaan mahdollisimman huonoja uutisia, niin valitettavasti joudun tuottamaan pettymyksen. Mitään jälkioireita ei jäänyt ja olemme terveitä ja jaksavia.

Vaatii kuvantamistutkimuksia yms. jotta piilevät sydänvauriot voidaan havaita. Epäilen, ettei teille kuten valtaosalle muistakaan koronan sairastaneista ole sellaisia tehty. Ne ”jälkioireet” voivat tulla vasta vuosikausia myöhemmin esim. sydäninfarkin tai sydämen vajaatoiminnan muodossa.

Vierailija
113434/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet kyllä pessimistisin pahanilman lintu, jonka olen tunnistanut vähään aikaan. Työyhteisöissä teitä sanotaan ilmapiirin pilaajaksi ja lähtö tulisi 1. yt-neuvotteluissa.

Onhan se valitettavaa, että tutkijat ovat alustavasti havainneet ilmiön joka ei sovi sinun ”pää pensaaseen”-ajatusmaailmaasi.

Vierailija
113435/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta huolimatta, tänään on uusi päivä. Ja wuhanista ei enää ole maskeja, rajoituksia eikä koronaa.

Meillä on vielä toivoa.

Vierailija
113436/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja sille että perhe on parantunut? Aika paljon kertoo tämän ketjun öyhöttäjistä. Sairasta meininkiä.

Vierailija
113437/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit nauraa vahingoniloa taulapäille, jotka koronan tietäen syytivät rahansa Finnairille! Hähää ettevrahojanne tule saamaan takaisin, koska Finnaor tarvitsee ne itse! Finnairilla on nyt taloushuolia!

Ilmasto kiittää!

Vierailija
113438/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se valitettavaa, että tutkijat ovat alustavasti havainneet ilmiön joka ei sovi sinun ”pää pensaaseen”-ajatusmaailmaasi.

"pää pensaaseen" ei oikein sovi tähän yhteyteen, ei olla piilossa miltään, tai kielletä mitään. Ollaan avoimesti esillä ja tunnistetaan riskit. Maailmassa on havaittu aika paljon vaarallisia ilmiöitä... ja eletään kuitenkin normaalisti. Mikä tässä on niin vaikeaa.

Vierailija
113439/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan kesti, että wuhanista poistettiin rajoitukset ja elämä palasi ennalleen? Korona voitettiin? 7 kk?

Eli Suomessa alkoi 12. 3 korona.

Eli 12.10 tilanne on täällä ohi!

Olemme silloin voittaaneet koronan, pelkoa ei enää ole.

Tilanne on pian ohi.

Vierailija
113440/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tänään lisää koulu altistuksia lehtiin?

Yksikin on liikaa, enää.

Ketju on lukittu.