Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
11201/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää kansalaisaloite. Vaatikaa siinä Suomen eristämistä kaikista maista, joissa on paljon tartuntoja, karanteenein. Joku raja. Vaikka yli 50 tartuntaa.

Tällä tavalla saataisiin kansalaisten mielipide selkeästi näkyville.

Nimiä tulisi nopeasti. Poliitikkojen olisi pakko puhua asiasta.

Tämän allekirjoittaisin heti! Olen myös ostanut jo kotivaran täyteen.

Vierailija
11202/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierakertoa. [quote=pianeläkkeelle57 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

einäin kirjoitti:

Hoitajille on annettu sellaiset ohjeet suomessa että huh huh!!!

EI SAA pyytää testikittiä eikä ilmoittaa epäilystä vaikka oireista kärsijiä olisi. Myös jonkinlainen piikki keuhkokuumeista mm.Kiinaan ja Thaimaahan matkustaneilta ja läheisiltään löytynyt jo ennen Joulua Suomesta. Tämä on ainoa sivusto missä ihmiset voivat käydä keskustelua aiheesta. Eli epäilyjä on että virus meneillään Suomessa, muttei suostuta testaamaan *kun sairastuja itse ei ole käynyt Kiinassa*. 

Kansanaloiteko tästä täytyy tehdä. Kuka uskaltaa tehdä aloitteen, näin on ihmiset peloteltu ettei uskala kuin arasti työpaikalla aiheesta puhua, ettei vaan epäillä hörhöksi.

t.lääketiede

Onko tämä oikea hoitaja joka kirjoitti tän? Voiko joku muu sh vahvistaa?

Aihe ole räjähdysaltis, lääkärillä ei saa olla "omaa mielipidettä" terveyskeskuksissa. THL :n ohjeistusta täytyy orjallisesti noudattaa. Jos omin päin menee puuhastelemaan vastaan, niin kyllä toimiaan joutuu selittelemään. Lääkäri ei voi testailla/määräillä välillä ihan perusteltujakaan kokeita - tässä on kyse säästötoimenpiteistä, rumasti sanottuna. Keskussairaala heittelee hylkyjä aivan tarpeellisistakin  lähetteistä ja joutuu laittamaan oman arvovaltansa likoon, että saa asiakkaalleen hoitoa.  Näin Hkin keskustan alueella, tiheästiasutuissä lähiöissä tilanne vielä kurjempi.

Pahoin pelkään että pandemia edessä, ellei tähän havahduta nyt. Lentoja pitäisi karsia. Ruokavarasto on hyvä. Käsienpesu äärettömän tärkeää. Joukkotilaisuuksien välttäminen.

En millään ymmärrä näitä epidemia-alueelle lentäviä. Thaimaa ei ole paras paikka jos tältä haluaa välttyä.  Itämisaika voi olla pidempi kuin 14vrk. Aasian lomakohteissan paljon alueita, joista ei saada luotettavaa tilastoa ja joissa ei testata kalliilla, vaan heitetään maksimissaan hyödyttömiä antibiootteja kuumeileville, jos sitäkään.

Kyllä tässä tietynlainen vastuunpakoilu haiskahtaa. Lentoja voisi aivan hyvin rajoittaa. Ei tämä perusflunssa ole eikä tällaista vaikenemisen ilmapiiriä ollut SARSinkaan aikana, toivotaan parasta. Vahvistan ainakin sen ettei akateemiset aiheesta keskustele vaikka "jotain" mieltä olisi, varsinkin nuorempi sukupolvi on politisoinut ilmapiiriä. 

Kiitos kun kirjoitit. Olen myös itse ottanut lääkärinä kantaa tällä palstalla ja kertonut huolestani. Samanlaisia kokemuksia ja ajatuksia minulla myös kuin sinulla.

Muita meitä on moneen junaan. Palstalla kirjoittaa välillä myös terävää kritiikkiä esittävä nuori kollega (hän otti kanssani yhteen hanakasti viikonloppuna ja syytti valelääkäriksi, kyseenalaistaen huoleni - lisäksi eilen täällä myös kirjoitti samalta vaikuttava ihminen varoittaen ihmisiä meistä täällä palstalla olevista "kansanlääkäreistä", jotka ovat hänen mielestään vaarallisia kertoessaan huolistaan).

No, kukaanhan ei voi todistaa mitään näiden nimimerkkien takana, mutta uskon ihmisten tietävän viimeistään nyt, että täällä useampikin terveydenhuoltoalan ammatilainen on ja huolestaan kirjoittaa. Itse olen jakanut lääketieteellisiä artikkeleita ja tietoa aika paljon täällä, ja olen huomannut ainakin yhden toisenkin lääketieteestä tietävän tekevän niin. En siis todellakaan pidä vaarallisena tätä pandemiauhan edessä tiedottamista, keskustelua ja ennakointia - se on vain hyvä asia. Olen itsekin oppinut täältä joitakin asioita lukiessani ihmisten vinkkaamia artikkeleita (siinä mielessä tämä on kaikkine puutteineen informatiivisempikin paikka kuin esim. Fimnetin palsta).

P.S. Todella siis allekirjoitan kaikki mainitsemasi asiat. Erityisesti kun ihmiset muistaisivat hyvän käsihygienian ja välttäisivät niitä matkoja Aasiaan juuri nyt.

Kiitos Lääkärille, joka kommentoit. Näitä suoraselkäisiä lääkäreitä alkaa tulla esiin, kun tilanne alkaa levitä käsiin eikä voi toimia, kun THL sitonut kädet.

Olisko teillä lääkäreillä vaikutusvaltaa THL:n suuntaan kertoa huolistanne ja että nyt pitäs toimia ennenkun tämä leviää ja rajottaa ja lopettaa lennot kiinaan ja sieltä tänne. Eikö ne kuuntele teitäkään?

THL pitää meitä tavallisia ihmisiä maanmatosilla, jotka ei ymmärrä mitään.

Noudattaako tuo THL sitten WHO:n ohjeita? Kuinka korkealle tässä pitäisi mennä, että löytyisi joku joka saisi päätettyä muutoksen siihen suuntaan, ettei virus pääse leviämään Suomeen eikä muuallekkaan?

THL käsittääkseni seuraa tarkkaan, millä kannalla EU:n tartuntatautivirasto on:

https://www.ecdc.europa.eu/en/current-risk-assessment-novel-coronavirus…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11203/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että korona on jo Suomessa ja kiertelee ihan influenssan ja kumppaneiden kanssa aiheuttaen hengitystieinfektioita. Jossain vaiheessa joku saa siitä vakavamman version ja ehkä silloin tajutaan, kuinka se oikeasti on jo ihan reilulla osalla väestöstä.

Vierailija
11204/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten laillista laittaa ystäväni ja thl asiantuntijanvälinen keskusteluketju (mailiketju) copypastena tänne?

Olen nähnyt sen keskustelun ja saannsen copypastena kyllä.

On täysin laillista. Keskustelun toinen osapuoli, eli ystäväsi saa jakaa kirjeenvaihtoaan vapaasti eteenpäin omalla päätöksellään.

Kirjesalaisuus tarkoittaa ainoastaan sitä, että ulkopuoliset eivät saa ilman toisen (tai molempien) henkilöiden lupaa urkkia kahden henkilön välistä keskustelua.

Jakoon ihmeessä!

Vierailija
11205/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää trollausta täällä

Vierailija
11206/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten laillista laittaa ystäväni ja thl asiantuntijanvälinen keskusteluketju (mailiketju) copypastena tänne?

Olen nähnyt sen keskustelun ja saannsen copypastena kyllä.

On laillista, jollei siitä voi tunnistaa osallisia.

Vierailija
11207/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaakaa ihmiset talteen tämä keskustelu tulevaisuutta varten. Kun tilanne on ohi ja kansa rauhoittunut, niin on hyvä katsoa, miten agressiivisesti porukka alkaa lietsomaa ja panikoimaan, kun vähänkin aihetta tulee. Se lienee aika normaalia kansan keskuudessa, mutta jotenkin sitä toivoisi maltillisempaa asennetta.

Ei pidä lähteä paniikkiin mukaan, ei tarttua kuulopuheisiin, epämääräisiin artikkeleihin, uskomuksiin, epätoivoon, epäluottamukseen jne. Pitäisi aina miettiä uudelleen. Pitäisi katsoa asiaa laajemmin joka päivä ja esittää itselleen kriittisiä kysymyksiä, eikä mennä tunneryöppyjen vallassa. Olen aivan varma, että tästä ei koidu Suomeen mitään tällaisen haloon ja vatvomisen arvoista tällä kertaa.

Vierailija
11208/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella tällä hetkellä kuumetauti vaikka on influenssarokote?? Meillä on influenssarokote ja meidän perheessä 40 asteen kuumetautia, eikä tietenkään sitä testata kun ei olla oltu Kiinassa. Mutta mistä me tiedetään jos meillä on korona!

Meillä oli Rs. Eli kaikkea kiertää nyt.

Tekeekö aikuisillekin kovan kuumeen? Käsittääkseni vauvoille ja Pikkulapsille vain vaarallinen.

Meillä aikuisilla oli pari päivää kuumetta, jotain 39 pintaan. Nuorimmalla pukkasi sitten keuhkokuumeen nii piti sairaalassa olla.

Vierailija
11209/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

einäin kirjoitti:

EI SAA pyytää testikittiä eikä ilmoittaa epäilystä vaikka oireista kärsijiä olisi. Myös jonkinlainen piikki keuhkokuumeista mm.Kiinaan ja Thaimaahan matkustaneilta ja läheisiltään löytynyt jo ennen Joulua Suomesta. Tämä on ainoa sivusto missä ihmiset voivat käydä keskustelua aiheesta. Eli epäilyjä on että virus meneillään Suomessa, muttei suostuta testaamaan *kun sairastuja itse ei ole käynyt Kiinassa*. 

Kansanaloiteko tästä täytyy tehdä. Kuka uskaltaa tehdä aloitteen, näin on ihmiset peloteltu ettei uskala kuin arasti työpaikalla aiheesta puhua, ettei vaan epäillä hörhöksi.

t.lääketiede

Aihe ole räjähdysaltis, lääkärillä ei saa olla "omaa mielipidettä" terveyskeskuksissa. THL :n ohjeistusta täytyy orjallisesti noudattaa. Jos omin päin menee puuhastelemaan vastaan, niin kyllä toimiaan joutuu selittelemään. Lääkäri ei voi testailla/määräillä välillä ihan perusteltujakaan kokeita - tässä on kyse säästötoimenpiteistä, rumasti sanottuna. Keskussairaala heittelee hylkyjä aivan tarpeellisistakin  lähetteistä ja joutuu laittamaan oman arvovaltansa likoon, että saa asiakkaalleen hoitoa.  Näin Hkin keskustan alueella, tiheästiasutuissä lähiöissä tilanne vielä kurjempi.

Pahoin pelkään että pandemia edessä, ellei tähän havahduta nyt. Lentoja pitäisi karsia. Ruokavarasto on hyvä. Käsienpesu äärettömän tärkeää. Joukkotilaisuuksien välttäminen.

En millään ymmärrä näitä epidemia-alueelle lentäviä. Thaimaa ei ole paras paikka jos tältä haluaa välttyä.  Itämisaika voi olla pidempi kuin 14vrk. Aasian lomakohteissan paljon alueita, joista ei saada luotettavaa tilastoa ja joissa ei testata kalliilla, vaan heitetään maksimissaan hyödyttömiä antibiootteja kuumeileville, jos sitäkään.

Kyllä tässä tietynlainen vastuunpakoilu haiskahtaa. Lentoja voisi aivan hyvin rajoittaa. Ei tämä perusflunssa ole eikä tällaista vaikenemisen ilmapiiriä ollut SARSinkaan aikana, toivotaan parasta. Vahvistan ainakin sen ettei akateemiset aiheesta keskustele vaikka "jotain" mieltä olisi, varsinkin nuorempi sukupolvi on politisoinut ilmapiiriä. 

Kiitos kun kirjoitit. Olen myös itse ottanut lääkärinä kantaa tällä palstalla ja kertonut huolestani. Samanlaisia kokemuksia ja ajatuksia minulla myös kuin sinulla.

Muita meitä on moneen junaan. Palstalla kirjoittaa välillä myös terävää kritiikkiä esittävä nuori kollega (hän otti kanssani yhteen hanakasti viikonloppuna ja syytti valelääkäriksi, kyseenalaistaen huoleni - lisäksi eilen täällä myös kirjoitti samalta vaikuttava ihminen varoittaen ihmisiä meistä täällä palstalla olevista "kansanlääkäreistä", jotka ovat hänen mielestään vaarallisia kertoessaan huolistaan).

No, kukaanhan ei voi todistaa mitään näiden nimimerkkien takana, mutta uskon ihmisten tietävän viimeistään nyt, että täällä useampikin terveydenhuoltoalan ammatilainen on ja huolestaan kirjoittaa. Itse olen jakanut lääketieteellisiä artikkeleita ja tietoa aika paljon täällä, ja olen huomannut ainakin yhden toisenkin lääketieteestä tietävän tekevän niin. En siis todellakaan pidä vaarallisena tätä pandemiauhan edessä tiedottamista, keskustelua ja ennakointia - se on vain hyvä asia. Olen itsekin oppinut täältä joitakin asioita lukiessani ihmisten vinkkaamia artikkeleita (siinä mielessä tämä on kaikkine puutteineen informatiivisempikin paikka kuin esim. Fimnetin palsta).

P.S. Todella siis allekirjoitan kaikki mainitsemasi asiat. Erityisesti kun ihmiset muistaisivat hyvän käsihygienian ja välttäisivät niitä matkoja Aasiaan juuri nyt.

Kiitos Lääkärille, joka kommentoit. Näitä suoraselkäisiä lääkäreitä alkaa tulla esiin, kun tilanne alkaa levitä käsiin eikä voi toimia, kun THL sitonut kädet.

Olisko teillä lääkäreillä vaikutusvaltaa THL:n suuntaan kertoa huolistanne ja että nyt pitäs toimia ennenkun tämä leviää ja rajottaa ja lopettaa lennot kiinaan ja sieltä tänne. Eikö ne kuuntele teitäkään?

Noudattaako tuo THL sitten WHO:n ohjeita? Kuinka korkealle tässä pitäisi mennä, että löytyisi joku joka saisi päätettyä muutoksen siihen suuntaan, ettei virus pääse leviämään Suomeen eikä muuallekkaan?

THL ja who haluaa kumartaa kiinaa ja taloutta.

Siksi en luota

Vierailija
11210/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipämulmuuta kirjoitti:

Hierarkisempaa työpaikkaa kuin terveydenhuolto, ei ole olemassa. Tai no, armeija.

Mä en halua paniikkiin kannustaa, mutta ei meilläkään saa tästä puhua avoimesti. Eikä varsinkaan olla muuta mieltä kuin mitä ulospäin virallisesti annetaan tietoa. Käytös ja vastaukset tai enemmänki vastaamattomuus kysymyksiin työpaikalla on ollut siellä ylimmän tahon esimiehillä niin eriskummallisia, että sen takia huolestuttaa. En mä kyllä tällaiseen ole aiemmin työuralla 9v törmännyt.

Nuo testaushommat pitää paikkansa. Ei testata vaikka olisi kammo-oireet ja keuhkokuume. Ehkä tohon tulee päivitystä. Ja kyllä mekin on kuultu että on ollut keuhkokuumeessa nuorempia perusterveitä. Omalle kohdalle tuli ennen joulua yksi aikuinen mies n50v joka lomaillut thaimaassa ja sen työpaikalla työharjoittelussa ollut 19v sukulaispoika. Silloin mietitytti että on harvinaista samasta perhepiirissä 2kpl keuhkokuumeessa.

No eikö tuo sodi paitsi tervettä järkeä myös ammattietiikkaasi vastaan?

Sopiiko kysyä, eikö itseä huolestuta olla tekemisissä mahdollisen koronatapauksen kanssa? Vai käytättekö suojavarusteita itse?

Mitä keuhkokuumeiselle potilaalle tehdään?

Tuttavallani oli pari vuotta sitten kuumeeton keuhkokuume. Hän sinnitteli töissä (kampaaja). Kauhistuin nähdessäni hänet. Käheä ääni, uupunut olemus, valkoinen iho.

Siellä hän laahusti kampaamossaan, kun yrittäjällä ei kuulemma ole varaa pitää sairaslomaa. Pakotin hänet menemään lääkäriin, ja olen siitä ylpeä. Hänellä todettiin siis kuumeeton keuhkokuume ja hän oli sairaalassa viikon. Tiputuksessa, antibioottia suoneen, jne.

Voin vain yrittää kuvitella miten sairas on kuumeinen keuhkokuumepotilas.

Tajuatko, että työpaikallasi syyllistytään heitteillejättöön?

Vierailija
11211/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka korona kiertäisi maailman jokaisen asukkaan läpi, niin siitä huolimatta sellainen 95% ihmisistä ei virusta edes huomaisi. Heille ei tulisi mitään huomattavia oireita. 5 % huomaisi, että nyt on joku pöpö kropassa, joka vaivaisi aikansa. 1-2% voisi vaatia lääkärin hoitoa. Muutaman promillen kohdalla kyseessä olisi kuoleman vakava juttu, johon voisi todellakin kuolla. Ja jotkut kuolisivatkin.

Aito uhkahan tämä korona on, mutta ei suinkaan kaiken loppu. Aika moni asiantuntija on näitä tietoja viimeisen parin viikon aikana postaillut.

Vierailija
11212/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä surkuhupiasaa nähdä kuinka palstan lähihoitajat ja muut puoskarit kuvittelee olevansa kansainvälisiä tutkijoita ja lääkäreitä viisaampia ja tietäväisempiä googlattuaan pari päivää artikkeleja. osoittaa todella vaarallista itsekritiikin puutetta ja ylikasvanutta egoa, koulutuksen olemattomuutta, koska etenkin lääketieteessä sille hierarkialle on erittäin hyvät syynsä.

Joskus tutkija ja lääkäri voi olla oman uran ja ajatustensa kanssa jäykistynyt, ettei usko muuta vaikka näkee. Joskus asiasta enempää tietämätön voi havaita jotain mitä pitkään samaa asiaa jankkaava. Monikin asia voi estää ihmistä uskomasta selvää tietoa ja muiden kollegoiden tutkimuksia. Sitä saattaa kieltää vakavan asian olevan tosi ihan sen vakavuuden vuoksi. Sitä se defenssi on.

Nuo kaikki mistä täällä on informoitu on myös sinun luettavissa. Todella paljon on ollut hyvää ja asiallista, ihan oikeaa tietoa täällä. Olen mielenkiinnolla lukenut. Paljon on myös höpönpöpöä, joka on onneksi todella helppo sivuuttaa. Mikään hierarkia ei siitä vaarannu, että me täällä toisiamme valistetaan tästä vaarallisesta sairaudesta.

Vierailija
11213/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saakohan sitä pöpöä testattua jätevesistä vedenpuhdistuslaitoksilla? Jos niitä lievästi sairaita on keskuudessa? Tietäisi milloin virusta alkaa esiintymään ja voisi alkaa herkemmällä seulalla testaamaan ihmisiä? En ymmärrä alasta mitään mutta tällainen juolahti mieleeni. Jos kerran esim.huumeiden osalta tiedetään mitä ainetta ja kuinka paljon missäkin kaupungissa käytetään. Onko ihan älytön ajatus?

Ainakin tuberkuloosivirus on pystytty tutkimaan jätevesistä. Täällä Tampereella se johti takavuosina joukkoseulontoihin (riskiryhmien keuhkokuvat).

Polio löytyy myös jätevesistä.

Vierailija
11214/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon että korona on jo Suomessa ja kiertelee ihan influenssan ja kumppaneiden kanssa aiheuttaen hengitystieinfektioita. Jossain vaiheessa joku saa siitä vakavamman version ja ehkä silloin tajutaan, kuinka se oikeasti on jo ihan reilulla osalla väestöstä.

Olen miettinyt ihan samaa. Ja tavallaan se on ihan lohdullinenkin ajatus. Niin kauan kuin ei tule kriittisiä tapauksia, kierrelkööt vaan.

Vierailija
11215/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yskinyt jo toista viikkoa hihaan ihan varmuuden vuoksi, vaikkei edes yskittäisi.

Eikö tuon PITÄISI olla jo ihan itsestäänselvyys kaikille (pieni lapsikin oppii) ja osa tapakasvatusta vaikkei mitään epidemiaa tai sen uhkaa olisikaan.

Vierailija
11216/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te palstallakin olevat lääkärit ette julkaise huoltanne julkisesti ja omalla nimellänne?

Vierailija
11217/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

einäin kirjoitti:

t.lääketiede

Luin juuri toisen kollegan kirjoituksen. Tämä on itselleni ensimmäinen kerta tällä palstalla, törmäsin kun googlasin Suomen keskustelua. En ole someaktiivi. Valitettavasti en ole ehtinyt lukemaan kaikkia viestejä.

Se, että en vanhempana rivilääkärinä onnistu saamaan edes *selkävammaisen* potilaani perusteltua lähetettä eteenpäin, vaan saan siihen konsultaatiovastausta keskussairaalalta, kertonee jotain vaikutusmahdollisuuksistani.

Mainitsin tuossa toisessa kommentissani, että työilmapiiri ja koko maan yleinen keskustelu on politisoitunut melkoisesti, *rajojen kiinni laittaminen* herättää vääriä mielikuvia plus suurta närkästystä ja huolta sellaisista asioista, mihin sen ei lääketieteessä pitäisi liittyä kun kyse kansainvälisestä terveysuhasta, joka ei vielä pandemia.

Moni kollega samaa mieltä, mutta ei näistä taukohuoneessa kovin paljon keskustella. Se on nähty mitä käy kun vanhemmat herrashenkilöt ottavat kansanterveyden huoliin kantaa. Tapaukset Kopakkala, Heikkilä. Kyllä tämä vaatii aktiivisuusasteen muutosta ns.korkeammilla tahoilla.

Vierailija
11218/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

einäin kirjoitti:

t.lääketiede

THL ja who haluaa kumartaa kiinaa ja taloutta.

Siksi en luota

Ihan loogista seurata EU:n tartuntatautivirastoa. Lähes kaikilla Euroopan mailla on sama tilanne, joten hyvä olla melko yhtenäiset ja keskitetyt informaatiolähteet. Eiköhän siellä osata ammattilaisten toimesta vähän paremmin ohjata tätä showta kuin jostain peräkammarin sohvalta Googlen äärestä.

Vierailija
11219/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljemme murha.infossa ovat keventäneet raskaita aikoja Youtube-videolla,

Natalia Imbruglia - Torn (Corona)

Vierailija
11220/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.voanews.com/science-health/coronavirus-outbreak/us-health-o…

Amerikkalaiset expertit lähtevät auttamaan kiinalaisia. Ehkä saadaan rokotekin aikaan jossain vaiheessa.

Mielenkiintoista. Eilen vielä Kiina ehdottomasti kielsi päästämästä yhtäkään amerikkalaista tutkimaan virusta Kiinaan.

Kielitaito! Edelleen on epävarmaa, onko tiimissä amerikkalaisia. Tuon uutisen mukaan siis.

Ketju on lukittu.