Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti koulujen suhteen odotellaan vaan kuinka kauan pitää vanhempien hermo.
Kun tartuntoja on koko maassa, sitten lähikunnassa, sitten omassa koulussa, sitten omassa luokassa ja sitten omassa lapsessa.Jälkeenpäin ihmetellään historian kirjoissa, miksi annettiin yleisvaarallisen tartuntataudin levitä kouluissa.
Niin, eikö sinulla ole aavistustakaan miksi? Koulu ei ole mikään vähäpätöinen asia, eikä etäopetukseen voida koko ajan siirtyä viruksen vuoksi. Koululla on useita erittäin tärkeitä funktioita lapsen elämässä, ja se tulee sulkea vain todella äärimmäisessä tilanteessa. Nyt ollaan eri mieltä, onko sellainen vai ei. Harmi ettet ymmärrä, että ihmiset ajattelevat eri tavoilla tästäkin asiasta.
Älä ihan oikeasti jaksa. Terveys on tärkein. Jokaisella vanhemmalla pitää olla oikeus jättää lapsi kotiin ja muiden lasten ei tarvitse kärsiä lasten takia, joilla ei ole kotona kaikki hyvin. Halloo, nyt on internet. Mun teini kommunikoi kavereiden kanssa joka päivä. Kyllä valtaosa lapsista voi kotona oikein hyvin. Nyt leviää vaarallinen tauti ja jokaisella on oikeus suojella omia lapsia. Piste.
Terveys on tärkeä, mutta helposti unohtuu, että siihen liittyy myös tärkeänä osana myös mielenterveys. Ja nähtiinhän se, että keväälläkin sen puolen ongelmat lisääntyi erityisesti nuorilla, koskien myös hyvien perheiden nuoria.
Minä ajattelen suojelevani lastani myös sillä, että hän saa käydä koulua, vaikka pärjää erinomaisesti myös etänä. Nuorisolle etenkin koulu on tärkeä paikka. Suuri osa nuorisosta haluaa käydä lähiopetuksessa.
Miksi sä luulet, että mulla on unohtunut lapsen mielenterveys? Ei suinkaan. Mutta ongelmat lisääntyvät perheissä, joissa sitä mielenterveyttä ei oteta huomioon ja anteeksi vaan - toistan taas kerran samaa mantraa - perheet, joissa lapset voivat hyvin, eivät ole vastuussa ja syyllisiä siitä, että joissain perheissä lapset eivät voi hyvin. Mä en tiedä, millaiset suhteet teillä on kotona, mutta meidän nuori istuu ja juttelee joka päivä meidän vanhempien kanssa mielellään, syö hyvin, nukkuu hyvin, on iloinen ja motivoitunut. Ja hän on sitä kaikkea juuri siitä syystä, että me emme vaarantaa hänen terveyttä. Hän on siitä kiitollinen. Kyse on juuri siitä yksilön valinnanvapaudesta johon jokaisella pitäisi olla oikeus. Ei näin, että yksi osa nuorista voi huonosti ja haluaa lähiopetukseen ja muut joutuvat kärsimään siitä, koska tasavertaisuus ja solidaarisuus. Ei kiitos.
Tai sitten mieluimmin tuet lastasi käyttämää järkeään ja huolehtimaan huolellisesta käsienpesusta. Pelottelulla kasvaa kaikkea, jopa elämää pelkääviä nuoria.
Mun lapsi on kyllä pelokkaasta aivan kaukana - on erittäin fiksu ja vastuullinen nuori mies. Mutta hei - tyhmyydellä ja rohkeudella onkin usein oikein pieni ero. Jos sun mielestä käsienpesu riittää estämäksi koronaan sairastuminen, olen oikein huolissani sinun lapsen hyvinvoinnoista. Varmistat omilla viesteillä ainoastaan sitä, että koen olevani oikeassa.
Tyhmyys ja rohkeus ovat eri asioita kuin totuus.
Ja koronaan liittyy lukematon maara tarkoituksellisiakin valeita annettuina ihan ns. asiantuntijajoukon suista. Niitä on tullut alusta asti.
Tällaista ei ole tapahtunut pitkään aikaan. Ehkä natsismin nousu oli viimeksi valeessaan yhtä pitkällä.. Mutta nyt on kyse aivan eri asiasta. Kyseessä ei ole valtio, vaan miltei maailmanlaajuinen verkko ns asiantuntijoita. Se menee läpi maitten rajoista miltei joka puolelle.
Ne värväävät osan poliitikoista puolelleen. Ja sitten alkaa tapahtua niitä pimeitä asioita, joita juuri nyt tapahtuu ympäri maailmaa. Australia, ja niin edelleen Saksakin. Mutta hiukan eri muodossa. Ja täydellinen piittaamattomuus ja kunnioituksen puute siitä mitä keväällä tapahtui. Ei omien virheiden tarkastelua ensinkään, mutta sen sijaan rajoitukset päälle verkon ulkopuolella oleville. Että verkko pitää rajoituksessaan.
Se on jotain tavallaan käsittämätontä. Verkkoa seuraavien fanaattisuus on tosiaan noussut aatteen tasolle, ja vastaavaa saa hakea uskonnoista tai sitten vaikkapa natsismista, tai vaikkapa inkvisiition seuraajista sehan oli toki kansanliike sekin, jota silloinen hallintoverkosto ohjaili ja jonka kanssa ihmiset vuorovaikuttivat. Vaikkapa sitten noitavainossaan.
Yritäppä nyt asettua yksilona COVID uskontoa vastaan Sinut saatetaan vangita!
Täällä palstalla hurmos nousee päivittäisten koronan leviämistä seuraavien listojen avulla. Ja koronasta kerrotaan tarunomaisia saagoja, joissa ei ole totta kuin siteeksi. Ja säännöt, ne ovat tärkeitä ja kaikkien tulee noudattaa niitä, kaikkien tulee käyttää maskeja.
Maskipakko, neljän seinän sisällä olo pakko, koronatartuntojen listaamispakko vauvapalstalle, vessapaperin ostopakkoa...
Koronapalstan kyttäämispakko, paniikin rauhoittelu pakko, hysteerikkojen osoittelu pakko.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti koulujen suhteen odotellaan vaan kuinka kauan pitää vanhempien hermo.
Kun tartuntoja on koko maassa, sitten lähikunnassa, sitten omassa koulussa, sitten omassa luokassa ja sitten omassa lapsessa.Jälkeenpäin ihmetellään historian kirjoissa, miksi annettiin yleisvaarallisen tartuntataudin levitä kouluissa.
Niin, eikö sinulla ole aavistustakaan miksi? Koulu ei ole mikään vähäpätöinen asia, eikä etäopetukseen voida koko ajan siirtyä viruksen vuoksi. Koululla on useita erittäin tärkeitä funktioita lapsen elämässä, ja se tulee sulkea vain todella äärimmäisessä tilanteessa. Nyt ollaan eri mieltä, onko sellainen vai ei. Harmi ettet ymmärrä, että ihmiset ajattelevat eri tavoilla tästäkin asiasta.
Älä ihan oikeasti jaksa. Terveys on tärkein. Jokaisella vanhemmalla pitää olla oikeus jättää lapsi kotiin ja muiden lasten ei tarvitse kärsiä lasten takia, joilla ei ole kotona kaikki hyvin. Halloo, nyt on internet. Mun teini kommunikoi kavereiden kanssa joka päivä. Kyllä valtaosa lapsista voi kotona oikein hyvin. Nyt leviää vaarallinen tauti ja jokaisella on oikeus suojella omia lapsia. Piste.
Terveys on tärkeä, mutta helposti unohtuu, että siihen liittyy myös tärkeänä osana myös mielenterveys. Ja nähtiinhän se, että keväälläkin sen puolen ongelmat lisääntyi erityisesti nuorilla, koskien myös hyvien perheiden nuoria.
Minä ajattelen suojelevani lastani myös sillä, että hän saa käydä koulua, vaikka pärjää erinomaisesti myös etänä. Nuorisolle etenkin koulu on tärkeä paikka. Suuri osa nuorisosta haluaa käydä lähiopetuksessa.
Miksi sä luulet, että mulla on unohtunut lapsen mielenterveys? Ei suinkaan. Mutta ongelmat lisääntyvät perheissä, joissa sitä mielenterveyttä ei oteta huomioon ja anteeksi vaan - toistan taas kerran samaa mantraa - perheet, joissa lapset voivat hyvin, eivät ole vastuussa ja syyllisiä siitä, että joissain perheissä lapset eivät voi hyvin. Mä en tiedä, millaiset suhteet teillä on kotona, mutta meidän nuori istuu ja juttelee joka päivä meidän vanhempien kanssa mielellään, syö hyvin, nukkuu hyvin, on iloinen ja motivoitunut. Ja hän on sitä kaikkea juuri siitä syystä, että me emme vaarantaa hänen terveyttä. Hän on siitä kiitollinen. Kyse on juuri siitä yksilön valinnanvapaudesta johon jokaisella pitäisi olla oikeus. Ei näin, että yksi osa nuorista voi huonosti ja haluaa lähiopetukseen ja muut joutuvat kärsimään siitä, koska tasavertaisuus ja solidaarisuus. Ei kiitos.
Tai sitten mieluimmin tuet lastasi käyttämää järkeään ja huolehtimaan huolellisesta käsienpesusta. Pelottelulla kasvaa kaikkea, jopa elämää pelkääviä nuoria.
Mun lapsi on kyllä pelokkaasta aivan kaukana - on erittäin fiksu ja vastuullinen nuori mies. Mutta hei - tyhmyydellä ja rohkeudella onkin usein oikein pieni ero. Jos sun mielestä käsienpesu riittää estämäksi koronaan sairastuminen, olen oikein huolissani sinun lapsen hyvinvoinnoista. Varmistat omilla viesteillä ainoastaan sitä, että koen olevani oikeassa.
Ja koronaan liittyy lukematon maara tarkoituksellisiakin valeita annettuina ihan ns. asiantuntijajoukon suista. Niitä on tullut alusta asti.
Tällaista ei ole tapahtunut pitkään aikaan. Ehkä natsismin nousu oli viimeksi valeessaan yhtä pitkällä.. Mutta nyt on kyse aivan eri asiasta. Kyseessä ei ole valtio, vaan miltei maailmanlaajuinen verkko ns asiantuntijoita. Se menee läpi maitten rajoista miltei joka puolelle.
Ne värväävät osan poliitikoista puolelleen. Ja sitten alkaa tapahtua niitä pimeitä asioita, joita juuri nyt tapahtuu ympäri maailmaa. Australia, ja niin edelleen Saksakin. Mutta hiukan eri muodossa. Ja täydellinen piittaamattomuus ja kunnioituksen puute siitä mitä keväällä tapahtui. Ei omien virheiden tarkastelua ensinkään, mutta sen sijaan rajoitukset päälle verkon ulkopuolella oleville. Että verkko pitää rajoituksessaan.
Se on jotain tavallaan käsittämätontä. Verkkoa seuraavien fanaattisuus on tosiaan noussut aatteen tasolle, ja vastaavaa saa hakea uskonnoista tai sitten vaikkapa natsismista, tai vaikkapa inkvisiition seuraajista sehan oli toki kansanliike sekin, jota silloinen hallintoverkosto ohjaili ja jonka kanssa ihmiset vuorovaikuttivat. Vaikkapa sitten noitavainossaan.
Täällä palstalla hurmos nousee päivittäisten koronan leviämistä seuraavien listojen avulla. Ja koronasta kerrotaan tarunomaisia saagoja, joissa ei ole totta kuin siteeksi. Ja säännöt, ne ovat tärkeitä ja kaikkien tulee noudattaa niitä, kaikkien tulee käyttää maskeja.
Unohdit rokotepakon ja
Maskipakko, neljän seinän sisällä olo pakko, koronatartuntojen listaamispakko vauvapalstalle, vessapaperin ostopakkoa...
Unohdit rokotepakon ja naapurin karanteenin vahtimispakon sekä yleisen kyyläyspakon! Kovin on pakkomielteistä touhua!
Hallitus saisi kokoontua tänään hätäkoukseen. Nyt on luvut selvästi nousseet ja on tullut joukkoaltistumia, mikä tarkoittaa että viikossa voi nousta moninkertsiseksi luvut. Lääkärit ja asiantuntijat vaativat toimia, mutta mitään ei tapahdu.
Valmiuslaki käyttöön, matkustelu seis ja tukahdutus. Nyt hallitus vain odottaa ja odottaa. Ja elää kuin virusta ei olisikaan.
Kohta on taas paikat kiinni. Ja ihmiset lomautettuna.
Nyt vaan maskit naamalle koko kansa.
Jos nssourillasi ei ole vielä maskia, voit tarjota hänelle yhden suu nenäsuojuksen, niin pääsee kokeilemaan.
Se on parasta koronan torjuntaa.
Ihmisillä on monenlaisia pakkoja, osa aivan itse valittuja, useimmiten ne ovat aivan harmittomia.
Toista ihmistä ei pidä pakottaa, suokaa toisille vapaus.
Kannatan valmiuslain käyttöönottoa.
Viivyttelemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapalstan kyttäämispakko, paniikin rauhoittelu pakko, hysteerikkojen osoittelu pakko.....
Niin tosiaan, vielä korona hysterian lietsomispakko meinasi unohtua!
Vierailija kirjoitti:
Kannatan valmiuslain käyttöönottoa.
Viivyttelemättä.
Kunnon korona uskovainen. Pakkoa pesään!
Suomella ei ole kykyä valvoa mitään pakkoja. Ei onnistunut Uudenmaan saarronkaan vahtiminen, ei onnistunut Ruotsin rajalla matkustuskiellon vahdinta. Ei ole onnistunut pakolliset karanteenit ja pakolliset testitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit rokotepakon ja
Unohdit rokotepakon ja naapurin karanteenin vahtimispakon sekä yleisen kyyläyspakon! Kovin on pakkomielteistä touhua!
Kovin on pakkomielteistä touhua!
Vierailija kirjoitti:
Suomella ei ole kykyä valvoa mitään pakkoja. Ei onnistunut Uudenmaan saarronkaan vahtiminen, ei onnistunut Ruotsin rajalla matkustuskiellon vahdinta. Ei ole onnistunut pakolliset karanteenit ja pakolliset testitkään.
Kyllä täältä niitä kyylääjiä löytyy, ihan ilman palkkaa kyyläävät korona pakkojen noudattamista.
Tänään voi tulla taas pieni luku kun sunnuntai. Sitten taas vähän lässähtää tää hyvä nousuhumala.
Työttömiä voisi palkata maskivahdeiksi julkisiin ja asemille. Räväkkä uniformu päälle että jo kaukaa lähestyvä vahti saisi kansalaiset kavahtamaan.
Epidemian suvantovaiheessa mahdollisuus jonkinlaiseen pieneen lukuun, on yksi miljoonasta, olemme kuitenkin varautuneet takapotkuun, eikä mikään tule meille yllätyksenä, yskikää hihoihin ja peskää kätenne.
Ainakin näitä sunnuntailukuja isompaa odotan
Su 5.7 + 5
Su 12.7 + 3
Su 19.7 +17
Su 25.7 + 5
Su 2.8 +10
Su 9.8 +16
Su 16.8 +11
Vierailija kirjoitti:
Tarttuuko koronavirus helposti lentokoneessa vai ei? Olen nähnyt lehtijuttuja, että ei tarttuisi, koska lentokoneessa kuulemma ilma suodatetaan tehokkasti, mutta tänään löysin sattumoisin Helsingin Sanomien Terveys-liitteen viime vuodelta (26.9.2019) ja siinä on juttu lentomatkustamisen riskeistä ja todetaan myös näin: "Lentokoneessa bakteerit ja virukset tarttuvat helposti. Ehkäise tartuntaa pesemällä kädet esimerkiksi kosteuspyyhkeellä."
80-luvulla jaettiin lentokoneissa ruokatarjottimen yhteydessä kosteuspyyhe tätä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarttuuko koronavirus helposti lentokoneessa vai ei? Olen nähnyt lehtijuttuja, että ei tarttuisi, koska lentokoneessa kuulemma ilma suodatetaan tehokkasti, mutta tänään löysin sattumoisin Helsingin Sanomien Terveys-liitteen viime vuodelta (26.9.2019) ja siinä on juttu lentomatkustamisen riskeistä ja todetaan myös näin: "Lentokoneessa bakteerit ja virukset tarttuvat helposti. Ehkäise tartuntaa pesemällä kädet esimerkiksi kosteuspyyhkeellä."
Koronavirus tarttuu lentokoneessa. Lentokoneiden ilmastointia ei ole suunniteltu viruksien torjuntaan.
Lentokoneissa on samanlaisest HEPA-ilmansuodattimet kuin sairaaloissakin, suodattavat 99,9 % viruksista ja bakteereista.
Maailmassa ei edelläänkään ole tiedossa lentokoneissa tartuntaa levittäneitä.
Tämä oli tämä baarimikko-tapaus. Ihan älytöntä toimintaa, mutta kertoi sentään avoimesti. Huomaa kuinka vaikeaa tiedottaminen tuntuu Raahessa muuten olevan. "Eilen ei IKÄÄN KUIN ehditty"...
IL: Baarimikko oli koronassa töissä Raahessa – altistuneita jopa satoja
Baarimikko meni koronatestin jälkeen töihin, kertoi Raahen Seutu.
Raahessa on ilmennyt koronavirusta keskuskoulun henkilökunnassa sekä Raahen Oluthuoneella. Raahen Oluthuoneen tapauksessa kyseessä on paikan yrittäjä, joka on ollut töissä virusta kantaessaan. Iltalehti tavoitti yrittäjän, joka myönsi, että hänellä on koronavirus, mutta ei halunnut kommentoida tapausta tarkemmin.
Hän on kertonut Raahen Seudussa, että altistuneita voi olla satoja.
Yrittäjä toi itse asian aiemmin julkisuuteen. Johtava lääkäri Susanna Halonen Raahesta sanoo, että kaupunki ei vielä ole ehtinyt tiedottaa tapauksesta. Todennäköisesti tapauksesta tullaan tiedottamaan, sillä kaikkia altistuneita ei välttämättä löydetä, kun kyseessä on baarialtistus.
– Infektiontorjuntayksikkö sairaanhoitopiirillä alkoi kartoittaa niitä altistuneita. Ainoa mitä me voimme tehdä organisaationa, on yksilöimättä julkisuuteen kertoa, jos on tämmöinen toimenpiteitä aiheuttava asia. Tässä tapauksessa henkilö itse tuli julkisuuteen. Me varmaan tämän päivän aikana vielä annamme lisätietoja, mutta eilen ei ikään kuin ehditty. Ei ole sen enempää tietoa. Infektiontorjuntayksikkö tekee työtä asian parissa tänäänkin.
Asian vahvistaa infektiolääkäri Niina Kerttula Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin infektiontorjuntayksiköstä.
– Kuulin itsekin tästä asiasta vasta. Teemme asiasta selvitystä. Tiedotusta tulee sitten, kun tiedämme lisää.
Kerttula kuitenkin sanoo kysyttäessä, että Oluthuoneella asioineiden olisi hyvä tarkkailla vointiaan.
---
Nyt löytyi kansanedustaja, joka tekee jotain. Fiksua tekstiä.Laitetaan nimi mieleen.
Verkkouutiset:
”Suomi ei ole varautunut riittävästi koronan toiseen aaltoon”
Viimeiset viikot ovat sen sijaan osoittaneet, ettei virusta ole vielä voitettu. Virustartunnat ovat kasvaneet Euroopassa rajusti, ja tartunnat ovat lähteneet uudelleen kasvuun myös Suomessa, kirjoittaa kansanedustaja Matias Marttinen (kok.) Länsi-Suomen kolumnissaan.
– Hyvin nopeasti kävi ilmi, että Suomi ei ollut varautunut riittävästi koronan toisen aallon tuloon. Ongelmat kiteytyivät lentokenttien toimintaan. Ranskalainen tuttavani ihmetteli minulle, miten ihmeessä lentomatkustajien annetaan kävellä Helsinki-Vantaalla suoraan lentokoneista terminaalin läpi maahan ilman koronatestaamista ja tarvittaessa karanteeniin määräämistä, Marttinen toteaa.
Surullisenkuuluisat Skopjen lennot lentävät edelleen Turkuun, vaikka Pohjois-Makedoniassa tartuntamäärät jatkavat kasvuaan.
– Skopjen lentojen testaamisesta ei ole kuitenkaan kiittäminen hallitusta vaan Turun kaupungin johtoa. Kun hallitukselta ei kuulunut selkeitä ohjeita tilanteen hoitamiseen, ryhtyi kaupunki omiin toimiin koronaepidemian rajoittamiseksi, Marttinen huomauttaa.
Hän muistuttaa, että lentokenttien tilanne oli esillä jo koronakriisin alkuvaiheessa viime keväänä eduskunnassa, kun pääministeri Sanna Marin (sd.) totesi, että hallitus on tehnyt virheitä lentokenttien rajoitustoimien kanssa.
– Pääministeri lupasi tuolloin eduskunnalle, että ongelmat korjataan. Nyt hallituksella on ollut viisi kuukautta aikaa laittaa käytännöt lentokentillä kuntoon, mutta toimet ja ohjeistus ovat edelleen puutteellisia. Valtakunnallisesti tilanne on edelleen se, ettei riskimaista Suomeen saapuvia välttämättä testata.
Toiseksi Marttinen huomauttaa, että ihmisten palatessa töihin ja lasten päiväkoteihin sekä kouluihin on tarve koronatestaukselle kasvanut.
– Näytteenottopisteet ovat ruuhkautuneet ja testiin pääseminen on paikoin hidasta. Testin jälkeen tuloksen saaminen voi kestää useita päiviä. Terveysalan ammattilaiset työskentelevät kovassa paineessa ja tekevät kaikkensa. Kiitos heille arvokkaasta työstä! Testaustarvikkeiden saatavuus ja testauskapasiteetti eivät kuitenkaan ole tarvittavalla tasolla, mikä haittaa ammattilaisten työtä. Myös muilla työpaikoilla on suuria ongelmia, kun työntekijät joutuvat odottamaan pitkään testituloksia kotona.
Marttinen vaatii, että sosiaali- ja terveysministeriön on viimein lopetettava ideologinen kinastelu yksityisten toimijoiden kanssa, jotta kaikki käytössä oleva testauskapasiteetti saadaan käyttöön koronan taltuttamiseksi.
– Ongelmat lentokentillä ja koronatestausten ruuhkautuminen ovat herättäneet aiheellisesti kysymyksiä. Miten on mahdollista, että jo keväällä tiedettyihin ongelmiin ei ole tartuttu hanakammin kiinni?
Marttisen mukaan kyse on siitä, että johtamisessa on vakavia ongelmia hallituksen sisällä ja erityisesti sosiaali- ja terveysministeriössä.
– Jotain kertoo sekin, että ministeri (Krista) Kiurun (sd.) tiedotustilaisuuden jälkeen useampi hallituksen ministeri kiirehti julkisuuteen kertomaan, ettei asioista ole keskusteltu hallituksen sisällä eikä asioita ole hyväksytty yhteisesti.
– Hallitus ja erityisesti ministeri Kiuru, laittakaa nyt perusasiat kuntoon, jotta sote-alan ammattilaisilla ja viranomaisilla on kaikki työkalut ja ohjeet koronakriisin torjuntaan. Tehkää selkeitä päätöksiä ja johtakaa ministeriöitä, Marttinen kirjoittaa