Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
108401/176779 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että Sanna pesi kakkosasuntonsa vessat ennen kuin lähti juhlimaan. Mitä ahkeruutta!

Mä oon tänään pessyt kaksi hyvin likaista vessaa, imuroinut kaksisataa neliötä kolmessa eri kerroksessa, pyyhkinyt pölyt. Auttanut neljää lasta läksyissä, viidettä lasta ajamaan pyörällä. Mies onneksi otti vastuun vauvanhoidosta tänään, joten olen vain imettänyt ja vaihtanut vaipan ehkä viisi kertaa. Sitten kävin kaupassa ja laitoin ruuan, ja ainiin, ajoin nurmikon.

Juhliin en ole menossa, kun on tämä korona, niin ei kukaan järjestä juhlia enkä tietenkään osallistuisi, koska sehän olisi vastuutonta.

No en kyllä jaksaisikaan lähteä juhlimaan, kun kuitenkin olen ne kaksi vessaa pessyt.

Ihailen kyllä tosi paljon pääministeriämme, että jaksaa vessojen pesun jälkeen vielä juhlimaankin lähteä!

Vierailija
108402/176779 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei pahvit! Korona ei ole vaarallinen tauti niin kauan kuin sairaalassa riittää paikkoja ja hengityskoneita niitä tarvitseville. En käsitä tätä tyhmyyttä. Ei sairastuta samaan aikaan jookos?

Se on niin hauska, kun sä kirjoitat - hei pahvit. Mä aina nauran. Kiitos sulle huumorista.

Ekaa kertaa kirjoitin ”hei pahvit”. En tiedä kuka alkuperäinen kirjoittelija on jos sellainen täällä on:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
108403/176779 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oo

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti koulujen suhteen odotellaan vaan kuinka kauan pitää vanhempien hermo.

Kun tartuntoja on koko maassa, sitten lähikunnassa, sitten omassa koulussa, sitten omassa luokassa ja sitten omassa lapsessa.

Jälkeenpäin ihmetellään historian kirjoissa, miksi annettiin yleisvaarallisen tartuntataudin levitä kouluissa.

Niin, eikö sinulla ole aavistustakaan miksi? Koulu ei ole mikään vähäpätöinen asia, eikä etäopetukseen voida koko ajan siirtyä viruksen vuoksi. Koululla on useita erittäin tärkeitä funktioita lapsen elämässä, ja se tulee sulkea vain todella äärimmäisessä tilanteessa. Nyt ollaan eri mieltä, onko sellainen vai ei. Harmi ettet ymmärrä, että ihmiset ajattelevat eri tavoilla tästäkin asiasta.

Älä ihan oikeasti jaksa. Terveys on tärkein. Jokaisella vanhemmalla pitää olla oikeus jättää lapsi kotiin ja muiden lasten ei tarvitse kärsiä lasten takia, joilla ei ole kotona kaikki hyvin. Halloo, nyt on internet. Mun teini kommunikoi kavereiden kanssa joka päivä. Kyllä valtaosa lapsista voi kotona oikein hyvin. Nyt leviää vaarallinen tauti ja jokaisella on oikeus suojella omia lapsia. Piste.

Terveys on tärkeä, mutta helposti unohtuu, että siihen liittyy myös tärkeänä osana myös mielenterveys. Ja nähtiinhän se, että keväälläkin sen puolen ongelmat lisääntyi erityisesti nuorilla, koskien myös hyvien perheiden nuoria.

Minä ajattelen suojelevani lastani myös sillä, että hän saa käydä koulua, vaikka pärjää erinomaisesti myös etänä. Nuorisolle etenkin koulu on tärkeä paikka. Suuri osa nuorisosta haluaa käydä lähiopetuksessa.

Miksi sä luulet, että mulla on unohtunut lapsen mielenterveys? Ei suinkaan. Mutta ongelmat lisääntyvät perheissä, joissa sitä mielenterveyttä ei oteta huomioon ja anteeksi vaan - toistan taas kerran samaa mantraa - perheet, joissa lapset voivat hyvin, eivät ole vastuussa ja syyllisiä siitä, että joissain perheissä lapset eivät voi hyvin. Mä en tiedä, millaiset suhteet teillä on kotona, mutta meidän nuori istuu ja juttelee joka päivä meidän vanhempien kanssa mielellään, syö hyvin, nukkuu hyvin, on iloinen ja motivoitunut. Ja hän on sitä kaikkea juuri siitä syystä, että me emme vaarantaa hänen terveyttä. Hän on siitä kiitollinen. Kyse on juuri siitä yksilön valinnanvapaudesta johon jokaisella pitäisi olla oikeus. Ei näin, että yksi osa nuorista voi huonosti ja haluaa lähiopetukseen ja muut joutuvat kärsimään siitä, koska tasavertaisuus ja solidaarisuus. Ei kiitos. 

Tai sitten mieluimmin tuet lastasi käyttämää järkeään ja huolehtimaan huolellisesta käsienpesusta. Pelottelulla kasvaa kaikkea, jopa elämää pelkääviä nuoria.

Mun lapsi on kyllä pelokkaasta aivan kaukana - on erittäin fiksu ja vastuullinen nuori mies. Mutta hei - tyhmyydellä ja rohkeudella onkin usein oikein pieni ero. Jos sun mielestä käsienpesu riittää estämäksi koronaan sairastuminen, olen oikein huolissani sinun lapsen hyvinvoinnoista. Varmistat omilla viesteillä ainoastaan sitä, että koen olevani oikeassa. 

Tyhmyys ja rohkeus ovat eri asioita kuin totuus.

Ja koronaan liittyy lukematon maara tarkoituksellisiakin valeita annettuina ihan ns. asiantuntijajoukon suista. Niitä on tullut alusta asti.

Tällaista ei ole tapahtunut pitkään aikaan. Ehkä natsismin nousu oli viimeksi valeessaan yhtä pitkällä.. Mutta nyt on kyse aivan eri asiasta. Kyseessä ei ole valtio, vaan miltei maailmanlaajuinen verkko ns asiantuntijoita. Se menee läpi maitten rajoista miltei joka puolelle.

Ne värväävät osan poliitikoista puolelleen. Ja sitten alkaa tapahtua niitä pimeitä asioita, joita juuri nyt tapahtuu ympäri maailmaa. Australia, ja niin edelleen Saksakin. Mutta hiukan eri muodossa. Ja täydellinen piittaamattomuus ja kunnioituksen puute siitä mitä keväällä tapahtui. Ei omien virheiden tarkastelua ensinkään, mutta sen sijaan rajoitukset päälle verkon ulkopuolella oleville. Että verkko pitää rajoituksessaan.

Se on jotain tavallaan käsittämätontä. Verkkoa seuraavien fanaattisuus on tosiaan noussut aatteen tasolle, ja vastaavaa saa hakea uskonnoista tai sitten vaikkapa natsismista, tai vaikkapa inkvisiition seuraajista sehan oli toki kansanliike sekin, jota silloinen hallintoverkosto ohjaili ja jonka kanssa ihmiset vuorovaikuttivat. Vaikkapa sitten noitavainossaan.

Yritäppä nyt asettua yksilona COVID uskontoa vastaan Sinut saatetaan vangita!

Täällä palstalla hurmos nousee päivittäisten koronan leviämistä seuraavien listojen avulla. Ja koronasta kerrotaan tarunomaisia saagoja, joissa ei ole totta kuin siteeksi. Ja säännöt, ne ovat tärkeitä ja kaikkien tulee noudattaa niitä, kaikkien tulee käyttää maskeja.

Mielenkiintoiset tulkinnat sinulta. Projektion voima on suuri. Toivottavasti saat jostain apua ahdistukseesi.

Vierailija
108404/176779 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dublinissa kokoontui suuri joukko ihmisiä vastustamaan tätä covidia ja sen rajoituksia. Varasivat Orwell 1984. Twit # Scamdemic löytyy asioita.

Amishit ovat heränneet ja tietävät mistä Usan vaaleissa on kysymys. Trumpin kannatusta koska jos vasemmisto,kommunistinen NWO kannatava kiinamielinen demokraatit voittaisi heidän Amishien elämäntapansa olisi vaarassa. 🙏

Vierailija
108405/176779 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen oli pakko saada nämä ulkomaiset marjanpoimijat Suomeen hinnalla millä hyvänsä.

Käsittämäntöntä tässä pandemia- ja työttömyystilanteessa.

Vierailija
108406/176779 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelle korona on tullut vain nuhana. Ja sehän se on, flunssa!

Vierailija
108407/176779 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti koulujen suhteen odotellaan vaan kuinka kauan pitää vanhempien hermo.

Kun tartuntoja on koko maassa, sitten lähikunnassa, sitten omassa koulussa, sitten omassa luokassa ja sitten omassa lapsessa.

Jälkeenpäin ihmetellään historian kirjoissa, miksi annettiin yleisvaarallisen tartuntataudin levitä kouluissa.

Niin, eikö sinulla ole aavistustakaan miksi? Koulu ei ole mikään vähäpätöinen asia, eikä etäopetukseen voida koko ajan siirtyä viruksen vuoksi. Koululla on useita erittäin tärkeitä funktioita lapsen elämässä, ja se tulee sulkea vain todella äärimmäisessä tilanteessa. Nyt ollaan eri mieltä, onko sellainen vai ei. Harmi ettet ymmärrä, että ihmiset ajattelevat eri tavoilla tästäkin asiasta.

Älä ihan oikeasti jaksa. Terveys on tärkein. Jokaisella vanhemmalla pitää olla oikeus jättää lapsi kotiin ja muiden lasten ei tarvitse kärsiä lasten takia, joilla ei ole kotona kaikki hyvin. Halloo, nyt on internet. Mun teini kommunikoi kavereiden kanssa joka päivä. Kyllä valtaosa lapsista voi kotona oikein hyvin. Nyt leviää vaarallinen tauti ja jokaisella on oikeus suojella omia lapsia. Piste.

Terveys on tärkeä, mutta helposti unohtuu, että siihen liittyy myös tärkeänä osana myös mielenterveys. Ja nähtiinhän se, että keväälläkin sen puolen ongelmat lisääntyi erityisesti nuorilla, koskien myös hyvien perheiden nuoria.

Minä ajattelen suojelevani lastani myös sillä, että hän saa käydä koulua, vaikka pärjää erinomaisesti myös etänä. Nuorisolle etenkin koulu on tärkeä paikka. Suuri osa nuorisosta haluaa käydä lähiopetuksessa.

Miksi sä luulet, että mulla on unohtunut lapsen mielenterveys? Ei suinkaan. Mutta ongelmat lisääntyvät perheissä, joissa sitä mielenterveyttä ei oteta huomioon ja anteeksi vaan - toistan taas kerran samaa mantraa - perheet, joissa lapset voivat hyvin, eivät ole vastuussa ja syyllisiä siitä, että joissain perheissä lapset eivät voi hyvin. Mä en tiedä, millaiset suhteet teillä on kotona, mutta meidän nuori istuu ja juttelee joka päivä meidän vanhempien kanssa mielellään, syö hyvin, nukkuu hyvin, on iloinen ja motivoitunut. Ja hän on sitä kaikkea juuri siitä syystä, että me emme vaarantaa hänen terveyttä. Hän on siitä kiitollinen. Kyse on juuri siitä yksilön valinnanvapaudesta johon jokaisella pitäisi olla oikeus. Ei näin, että yksi osa nuorista voi huonosti ja haluaa lähiopetukseen ja muut joutuvat kärsimään siitä, koska tasavertaisuus ja solidaarisuus. Ei kiitos. 

Hyvä ettei ole unohtunut! Ja kiva kuulla että olette läheisiä, meillä samanlaista :) Joka päivä jutellaan kaikesta, halitaan, sanotaan että rakastetaan, voidaan ja nukutaan hyvin ym... SILTI ne ystävät on tärkeitä, ja heitä halutaan myös nähdä. Olet liian kapeakatseinen ja tuomitseva jos luulet, että hyvien perheiden lapset ei haluaisi kouluun. 

En sitä sanokaan, että kaikkien hyvien perheiden lapset eivät haluaisi kouluun, mutta nyt täytyy muistaa, että tämä haluaminen ei ole tärkein, kun vaarallinen tauti leviää. Kesällä höllennettiin ja nähtiin kavereita ja sukulaisia ja oli kiva, mutta nyt on tilanne kriittinen. Varmasti saapuu taas aika, jolloin voi taas ottaa rennommin. Olet aivan varmasti mahtava äiti, mutta tässä tilanteessa kyse ei ole siitä, että lapsi haluaa ja hänen täytyy saada, mitä haluaa toisten ihmisten terveyden kustannuksella. Lapsen täytyy ymmärtää, että nyt on poikkeusolot. Ja edelleen - jos lapsi ei pärjää muutaman kuukauden näkemättä kavereita, jossain ON mielestäni parantamisen varaa.

Onhan se näinkin. Ja oma lapsenikin ymmärtää hyvin vastuullisuuden, eikä nähnytkään kavereitaan livenä pitkään aikaan keväällä, ja senkin jälkeen pitkään vain ulkona. 

Voi myös miettiä, kuinka kauan näin voi elää. Siis kevät etänä oli kuitenkin ok kaikkinensa, vaikka lähiopetus olisikin tietty ollut mukavampaa. Mutta kuinka monta vuotta nämä nuoret jaksaa etäillä? Mielestäni oikeasti iso ja mietinnän arvoinen kysymys sekin. Sitä tarkoitin, kun sanoin et mielenterveys täytyy ottaa huomioon näissä kuvioissa. Siis että tätä puolta ei voi aliarvioida, koronan vakavuudesta huolimatta.

Mutta nyt nukkumaan ja kiitos vielä asiallisesta keskustelusta, ja varmasti olet mathtava äiti sinäkin <3

<3 

Vierailija
108408/176779 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä. Maskit käyttöön kaikille.

Vierailija
108409/176779 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä. Maskit käyttöön kaikille.

Yöllä on kyllä hemmetin vaikee nukkuu maski naamalla.

Vierailija
108410/176779 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaista maskisuositusta pitäisi jälleen terävöittää, vaikka olemme epidemian suvantovaiheen jonkinlaisessa takapotkuvaiheessa, mutta mitään spektaakkelia asiasta ei kannata tehdä.

Vierailija
108411/176779 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlaista tmaskisuositusta pitäisi jälleen terävöittää, vaikka olemme epidemian suvantovaiheen jonkinlaisessa takapotkuvaiheessa, mutta mitään spektaakkelia asiasta ei kannata tehdä.

Korona tulee, maskit kaikille. Aamun hurmoshetki on alkanut.

Vierailija
108412/176779 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hienoa, että Sanna pesi kakkosasuntonsa vessat ennen kuin lähti juhlimaan. Mitä ahkeruutta!

Mä oon tänään pessyt kaksi hyvin likaista vessaa, imuroinut kaksisataa neliötä kolmessa eri kerroksessa, pyyhkinyt pölyt. Auttanut neljää lasta läksyissä, viidettä lasta ajamaan pyörällä. Mies onneksi otti vastuun vauvanhoidosta tänään, joten olen vain imettänyt ja vaihtanut vaipan ehkä viisi kertaa. Sitten kävin kaupassa ja laitoin ruuan, ja ainiin, ajoin nurmikon.

Juhliin en ole menossa, kun on tämä korona, niin ei kukaan järjestä juhlia enkä tietenkään osallistuisi, koska sehän olisi vastuutonta.

No en kyllä jaksaisikaan lähteä juhlimaan, kun kuitenkin olen ne kaksi vessaa pessyt.

Ihailen kyllä tosi paljon pääministeriämme, että jaksaa vessojen pesun jälkeen vielä juhlimaankin lähteä!

Kyllä on pissiä päässä ihmisellä, joka jaksaa ja viitsii tällaista vääntää.

Vierailija
108413/176779 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan tartuntaa tänään? Meneekö lapsesi huomenna kouluun?

Vierailija
108414/176779 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on pissiä päässä ihmisellä, joka jaksaa ja viitsii tällaista vääntää.

Miksi pääministeri itse aina kertoo julkisuudessa kaikesta muusta kuin töihinsä liittyvistä asioista?

Tosin, tuon kirjoittajalla ei ollut ehkä flunssaa, mutta pääministerillä oli sentään köhä jonka takia oli etätöissä.

Olisiko pääministerin pitänyt jäädä kotiin, sillä vaikka hänellä oli negatiivinen koronatestin tulos niin niitä vääriä negoja tulee aika useinkin. Muutenkin noin ison tilaisuden sdp järjästi tälläiseen aikaan.

Vierailija
108415/176779 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen oli pakko saada nämä ulkomaiset marjanpoimijat Suomeen hinnalla millä hyvänsä.

Käsittämäntöntä tässä pandemia- ja työttömyystilanteessa.

Lisäksi kevään lentokenttäsekoilusta ei vaan olla opittu yhtään mitään! Mitä koko kesä on tehty? Kun edes kuumetta ei mitata lentokentällä. Mikä siis tehdään todella monessa muussa maassa.

Vierailija
108416/176779 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttuuko koronavirus helposti lentokoneessa vai ei? Olen nähnyt lehtijuttuja, että ei tarttuisi, koska lentokoneessa kuulemma ilma suodatetaan tehokkasti, mutta tänään löysin sattumoisin Helsingin Sanomien Terveys-liitteen viime vuodelta (26.9.2019) ja siinä on juttu lentomatkustamisen riskeistä ja todetaan myös näin: "Lentokoneessa bakteerit ja virukset tarttuvat helposti. Ehkäise tartuntaa pesemällä kädet esimerkiksi kosteuspyyhkeellä."

Koronavirus tarttuu lentokoneessa. Lentokoneiden ilmastointia ei ole suunniteltu viruksien torjuntaan.

Vierailija
108417/176779 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen suhtautuminen sdp on koronaan, kun he järjestävät noin ison tapahtuman nyt?

Suhtautuuko Sanna Marin tarpeeksi vakavasti virukseen?

Onko nikn että kansalta vaaditaan asioita, mutta itse ei haluta tinkiä mistään? Vai pidetäänkö koronaa edelleen pikku flunssana, ja rajoituksia tehdään vain pakosta (jos sittenkään), muiden vaatimuksesta.

Miksi mennään isoihin juhliin, jos loppuviikosta on vielä ollut köhää?

Vierailija
108418/176779 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttuuko koronavirus helposti lentokoneessa vai ei? Olen nähnyt lehtijuttuja, että ei tarttuisi, koska lentokoneessa kuulemma ilma suodatetaan tehokkasti, mutta tänään löysin sattumoisin Helsingin Sanomien Terveys-liitteen viime vuodelta (26.9.2019) ja siinä on juttu lentomatkustamisen riskeistä ja todetaan myös näin: "Lentokoneessa bakteerit ja virukset tarttuvat helposti. Ehkäise tartuntaa pesemällä kädet esimerkiksi kosteuspyyhkeellä."

Koronavirus tarttuu lentokoneessa. Lentokoneiden ilmastointia ei ole suunniteltu viruksien torjuntaan.

So? Minulla oli se jo ilman mitään oireita. Joten so?

Vierailija
108419/176779 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös jos olet addiktoitunut Koronaan ja tähän ketjuun. Voisitko enää elää ilman Koronaa vai iskisikö tyhjyys.

Vierailija
108420/176779 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vielä toistaiseksi selvinnyt vähällä, täällä on vielä vähän tartuntoja.  

Hyvin pienenä uhkana on jänisruttokin, mutta se ei tartu ihmisiin aivan helposti. Avoimet rajat takaavat vapaan liikkuvuuden, myös koronavirukselle.

Amerikan Yhdysvalloissa on tällä hetkellä suuria tulipaloja, lähestyviä hirmymyrskyjä,

mielenosoituksia, Biden, vaanivia maanjäristyksiä, he eivät pääse helpolla nyt.

Ketju on lukittu.