Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on päivän luku? Tartuntatautirekisterin pitäisi päivittyä klo 12.00
https://experience.arcgis.com/experience/d40b2aaf08be4b9c8ec38de30b714f…
Samaa ihmettelen, miksei jo julkaista?
Usein on ollut iso luku silloin, kun julkaisu on kestänyt kauemmin.
Ei vieläkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon on ihmisillä turvattomuutta. Kiinnostaisi tietää, mistä se kumpuaa. Onko kuitenkin peloteltu liikaa, lehdistö tai tämä palsta tai joku muu taho?
Tämä palsta on ollut eturintamassa luomassa kauhukuvia Suomen koronatilanteeseen, jonka on odotettu räjähtävän hallitsemattomaksi jo maaliskuusta lähtien ja ruumiskonttien on laskettu täyttyvän nopeaan tahtiin. Samalla jotkut palstailijat jakaa jatkuvalla syötöllä tartunta- ja kuolintilastoja maailmalta. Nämä postaukset saavat jatkuvasti paljon yläpeukkuja, joka tuntuu vähintäänkin kornilta ja erittäin epämiellyttävältä.
Saman olen huomannut, ei ehkä ihan tervettä :/
Kun juttelee omien tuttujen kanssa aiheesta, iso enemmistö on ihan rauhallinen asian suhteen, ero tähän ketjuun on valovuosi.
Aika asiatonta tulla sanomaan toiselle että käytös ei ole tervettä. Itse olen jutellut omasta koronakäytöksestäni psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa ja hän sanoi että hyvä että olen varovainen sillä korona on tappava tauti. Sinä et voi toista diagnosoida palstalla vaikka olisit psykiatri.
Millä tavoin voi ilmaista ihmiselle, joka käyttää psykiatrista sairaanhoitoa, ettei hänen käytöksensä ole ihan tervettä? Ihminen joka tarvitsee psykiatrista sairaanhoitoa ei ole ihan terve. Ottaisitko itse elämän ohjeita tai käyttäytymismalleja ihmiseltä joka tarvitsee psykiatrista sairaanhoitoa?
Tämä ei siis ole ilkeyttä vaan tarkoitettu ihan asialliseksi kysymykseksi. On hienoa että meillä on tarjolla psykiatrista sairaanhoitoa.
Asiallisia kysymyksiä ovat nämäkin.
Oletko sinä harrastelija psykiatri vaiko ihan oikea psykiatri ?
Onko sinun elämäntehtäsi antaa psykiatrisia lausuntoja netin keskustelupalstoilla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon on ihmisillä turvattomuutta. Kiinnostaisi tietää, mistä se kumpuaa. Onko kuitenkin peloteltu liikaa, lehdistö tai tämä palsta tai joku muu taho?
Tämä palsta on ollut eturintamassa luomassa kauhukuvia Suomen koronatilanteeseen, jonka on odotettu räjähtävän hallitsemattomaksi jo maaliskuusta lähtien ja ruumiskonttien on laskettu täyttyvän nopeaan tahtiin. Samalla jotkut palstailijat jakaa jatkuvalla syötöllä tartunta- ja kuolintilastoja maailmalta. Nämä postaukset saavat jatkuvasti paljon yläpeukkuja, joka tuntuu vähintäänkin kornilta ja erittäin epämiellyttävältä.
Saman olen huomannut, ei ehkä ihan tervettä :/
Kun juttelee omien tuttujen kanssa aiheesta, iso enemmistö on ihan rauhallinen asian suhteen, ero tähän ketjuun on valovuosi.
Aika asiatonta tulla sanomaan toiselle että käytös ei ole tervettä. Itse olen jutellut omasta koronakäytöksestäni psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa ja hän sanoi että hyvä että olen varovainen sillä korona on tappava tauti. Sinä et voi toista diagnosoida palstalla vaikka olisit psykiatri.
Millä tavoin voi ilmaista ihmiselle, joka käyttää psykiatrista sairaanhoitoa, ettei hänen käytöksensä ole ihan tervettä? Ihminen joka tarvitsee psykiatrista sairaanhoitoa ei ole ihan terve. Ottaisitko itse elämän ohjeita tai käyttäytymismalleja ihmiseltä joka tarvitsee psykiatrista sairaanhoitoa?
Tämä ei siis ole ilkeyttä vaan tarkoitettu ihan asialliseksi kysymykseksi. On hienoa että meillä on tarjolla psykiatrista sairaanhoitoa.
Löytääkö täältä yleensä hyviä elämänohjeita tai käyttäytymismalleja ???????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos virus tarttuisi helposti, olisivat kaupan työntekijät jo sairastuneet. Yhdessäkään Helsingin Prismassa ei ole henkilökunnassa tartuntoja, vaikka siellä pyörii väkeä tosi paljon.
Joo, on tässä se lohtu, että jos kaupan työntekijöitä tai bussikuskeja olisi pilvin pimein sairastunut, niin kyllähän se tiedettäisiin. Ilmeisesti näin ei ole kuitenkaan käynyt. Ilmeisesti virus ei satunnaisissa lyhyissä kohtaamisissa kuitenkaan tartu ihan helposti ja se kyllä helpottaa tällaista riskiryhmäläistä, joka kuitenkin haluaisi jo alkaa asioimaan vähän normaalimmin. Eilen oli jo aika paljon ikäihmisiäkin liikkeellä Turussa, vaikka eihän meillä mikään paha tilanne ole ollut pitkään aikaan. Se on vaan se arvaamattomuus, kun ei voi tietää, kenellä on kenellä ei oireeton tai vähäoireinen tartunta.
Lisään tuohon vielä, että seurailen tilannetta, miten luvut kehittyvät. Jos alkaa sairaalaan joutua kovasti lisää porukkaa, niin täytyy taas palata entiseen varovaisuuteen. Missään terasseilla en aio istuskella, mutta ihan normaalit asioinnit, ehkä vastekaupat ym. siihen mukaan. Kahvilla voi pistäytyä jossain sopivassa väljässä paikassa, ehkä ulkoilmassa, sitä on kaivannut.
Sairaalapotilaiden määrää seuraavien kannattaa muistaa, että 25.5. voimaan tulleen lakimuutoksen jälkeen ei ilmoitusta koronapotilaasta ole tarvinnut tehdä ennenkuin hoitojakson jälkeen. Eli silloin kun potilas poistuu sairaalasta.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/-/laakarin-tartuntat…-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö syitä miksi tämä Covidiksi nimetty tehty,lab manipuloitu virus levitettiin ja samalla aloitettiin valtava Media kampanja rajoituksineen ja eristyksineen?
Media on tehnyt temppuja esim. esitellyt heti vanhaa arkkukuvaa muka Bergamosta ja sairaalakuvia vuosien takaa Italista ym.
Globalistit, Kiina, YK, globalistien lahjomat korruptio demokraatti poliitikot valheineen Usassa yhdistivät voimansa estääkseen Trumpin valintaa takaistuin keinoin ja tarinoin ja nyt viimeksi tuhotyötä tekevät Soroksen ym palkkamat äärivasemmistolaiset Antifa anarkisti,BLM ammatti mellakoijat yrittävät saada oman maansa sekaisin tuhotöitä tekemällä.
Media meilläkin valehtelee ja vääristelee kaiken.
Globalistien YK haluaa kaikki kontrolliin alistetuiksi 2030 ja 21 suunnitelmiin. Globalisteja vihastuttaa myös että ihmisille paljastuu yhä enemmän heidän pahuutensa ja ihmiskauppansa ja lapsiin kohdistetut teot.https://www.strategic-culture.org/news/2020/05/29/german-official-leaks…
Lepakkonainen julkaisi tammikuussa 2019 jo varoituksen sarsista. Kyllähän tuossa on jotain järkeä. Mutta miksi globalistit luovuttaisivat totaalisen vallan Kiinalle ? Kiina vaan kusettaa globalisteja Ainakin pitkällä tähtäimellä. Se että raharuhtinaat menivät viime vuoden vaihteessa Kiinan puolelle on erikoista. Mikähän lie syy. Usa tuskin katsoo sitä pidemmällä aikavälillä hyvällä.
2 uutta tartuntaa ?
Vierailija kirjoitti:
2 uutta tartuntaa ?
Mistä näit? Mulla ei ainakaan vielä näy, jännittää mikä numero on tänään: toivottavasti pieni. 😩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuun loppuun asti jatkan samalla linjalla kuin aiemminkin. 4 viikkoa aikaa nähdä, mihin suuntaan tämä menee. Sitten alan höllätä hieman, jos katastrofia ei tapahdu.
Kaikki tutut vaikuttavat palanneen jo normaaliin ja kyselevät tapaamista. Tunnen itseni tiukkapipoksi, vaikka tiedän toimivani vain omien arvojeni mukaisesti. Vähän tukala tilanne.
Kuukausi on kuitenkin lyhyt aika.
Sama ongelma täällä. Ja huomaan kyllä, että en ole immuuni valtavirralle. Kun muu Suomi näyttää unohtaneen koko koronan ja minulle naureskellaan ja ilkutaan ja ollaan huolissaan, kun olen niin hysteerinen, niin tottakai se vaikuttaa. Tulee sellainen ajatus, että olenko nyt tosiaan ylireagoinut ja on se vaikuttanut käytökseen, olen ottanut sellaisia riskejä, jotka eivät vielä huhtikuussa olisi tulleet kyseeseenkään. Ei ne varmaan muiden mielestä hurjia riskejä ole, olen käynyt esim kaupassa ja mäkkärin autoluukulla, mutta eivät ne nyt turvallisia valintojakaan ole.
Jostain luin (sorry kun ei ole linkkiä, en muista mistä) että Suomessa ei ole vielä kukaan saanut kaupasta tartuntaa. Käytännössä kaupassa käynti on siis erittäin turvallista =)
Mitenkähän tohonkin tulokseen on tultu?
Jos n. puoletHelsingin tartunnoista on sellaisia joiden alkuperästä ei ole tietoa niin, miten on voitu päätellä, että ainakaan kauppareissulta tartunta ei ole tullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 uutta tartuntaa ?
Mistä näit? Mulla ei ainakaan vielä näy, jännittää mikä numero on tänään: toivottavasti pieni. 😩
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006495949.html
Näin sen tästä: Grafiikka näyttää tartuntatilanteen, seuranta löytyy sen alta.
Mutta tuo luku voi vielä muuttua, tänään aikaisemmin siinä oli vielä eilisen numero: 6885
Nyt siinä on numerona: 6887
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos virus tarttuisi helposti, olisivat kaupan työntekijät jo sairastuneet. Yhdessäkään Helsingin Prismassa ei ole henkilökunnassa tartuntoja, vaikka siellä pyörii väkeä tosi paljon.
Joo, on tässä se lohtu, että jos kaupan työntekijöitä tai bussikuskeja olisi pilvin pimein sairastunut, niin kyllähän se tiedettäisiin. Ilmeisesti näin ei ole kuitenkaan käynyt. Ilmeisesti virus ei satunnaisissa lyhyissä kohtaamisissa kuitenkaan tartu ihan helposti ja se kyllä helpottaa tällaista riskiryhmäläistä, joka kuitenkin haluaisi jo alkaa asioimaan vähän normaalimmin. Eilen oli jo aika paljon ikäihmisiäkin liikkeellä Turussa, vaikka eihän meillä mikään paha tilanne ole ollut pitkään aikaan. Se on vaan se arvaamattomuus, kun ei voi tietää, kenellä on kenellä ei oireeton tai vähäoireinen tartunta.
Lisään tuohon vielä, että seurailen tilannetta, miten luvut kehittyvät. Jos alkaa sairaalaan joutua kovasti lisää porukkaa, niin täytyy taas palata entiseen varovaisuuteen. Missään terasseilla en aio istuskella, mutta ihan normaalit asioinnit, ehkä vastekaupat ym. siihen mukaan. Kahvilla voi pistäytyä jossain sopivassa väljässä paikassa, ehkä ulkoilmassa, sitä on kaivannut.
Sairaalapotilaiden määrää seuraavien kannattaa muistaa, että 25.5. voimaan tulleen lakimuutoksen jälkeen ei ilmoitusta koronapotilaasta ole tarvinnut tehdä ennenkuin hoitojakson jälkeen. Eli silloin kun potilas poistuu sairaalasta.
Ei, ei ja ei! Tartuntatauti-ilmoitus tartuntautirekisteriin on eri asia kuin sairaanhoitopiirien ilmoitukset sairaalahoidossa olevista ja menehtyneistä.
Korjatkaa lähteen kera, jos olen väärässä.
Myös Yle näyttää +2 uutta tartuntaa.
Päivitetty 2.6. klo 13.23
Koronavirus Suomessa
Tartunnat 6 887 +2
Tehohoidossa 9 -1
Kuolleet 318 +1
Luvut alarivillä kertovat muutoksesta edelliseen vuorokauteen.
Vierailija kirjoitti:
2 uutta tartuntaa ?
Missä niin lukee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on päivän luku? Tartuntatautirekisterin pitäisi päivittyä klo 12.00
https://experience.arcgis.com/experience/d40b2aaf08be4b9c8ec38de30b714f…
Samaa ihmettelen, miksei jo julkaista?
Usein on ollut iso luku silloin, kun julkaisu on kestänyt kauemmin.
Ei vieläkään...
Eilisen tiedot päivitettiin THL:n sivuille 15.12. Ja oli vain 26 uutta. Eli josko pidetään ne ruumisrekat vielä parkissa...(mutta kahden viikon päästä kyllä räjähtää)
"Silmät reitti hengitystieinfektion aiheuttajille
Silmäsuojainten käyttö voi tuntua ylilyönniltä. Niiden käyttöön on kuitenkin olemassa perusteluja.
– Jos pisaroita tulee silmiin, ne voivat päästä kyynelkanavaa myöten nenän limakalvoille. Tiedetään, että silmät toimivat hengitystieinfektion aiheuttajien reittinä"
Pelkkä maski ei riitä! Myös suojalasisuositus tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ja ei! Tartuntatauti-ilmoitus tartuntautirekisteriin on eri asia kuin sairaanhoitopiirien ilmoitukset sairaalahoidossa olevista ja menehtyneistä.
Korjatkaa lähteen kera, jos olen väärässä.
Tässä vielä oma lähteeni:
Taulukossa esitetään sairaalahoidossa olevien COVID-19-tautiin sairastuneiden henkilöiden lukumäärä ja tautiin liittyvät raportoidut kuolemantapaukset erityisvastuualueittain. Luvut perustuvat sairaanhoitopiirien ilmoittamiin tietoihin. Tällä hetkellä potilastilanne raportoidaan erityisvastuualueittain potilassuojan takia, koska useissa sairaanhoitopiireissä potilasmäärät ovat pieniä.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
Jos tosiaan vain 2 uutta tartuntaa, niin tilanne on ihan loistava. Tietysti jännä nähdä, miten puistoparveilu ja terassit vaikuttaa, mutta tällä hetkellä näyttää hyvältä. Täytyy myöntää, että olen itse jo hellittänyt monessa asiassa. En mitenkään täysin eristyksissä ole ollukaan, mutta aion nauttia kesästä melko normaalisti, toki tartuntoja seuraten. Täällä päin tilanne on ollut jo pitkään hyvä, tai oikeastaan epidemiaa ei täällä enää ole
Ne jotka huutaa täällä ”missä ne ruumiit on, tuleeko kahden viikon päästä” haukkuen meitä ns hysteerisimpiä.
Me ollaan vain iloisia siitä jos oikeasti ne tartunnat laskee eivätkä lähde nousemaan.
Minä ainakin pelkään pahinta mutta toivon parasta. 👍🏻 Toivon että tosiaan tämä virus olisi tukehtumassa mutta vaan tuntuu oudolta että ekana luvut nousi viikoksi ja nyt olisi laskussa.
Mutta kukaan ei tästä viruksesta tiedä 100%!
Minulla tartunta tuntematon, vaikka ihan varmasti sain sen töissä. Koska en varmaksi voi todistaa, en siis ole saanut kassatöissä tartuntaa.