Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
88181/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, 34% ihmisistä on jo valmiiksi koronaimmuuneja :

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006513155.html 

Suomessa ilmeisesti MPR-rokote antaa jonkinlaista suojaa tällekin, jiihaa jos näin =)

Vierailija
88182/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuun loppuun asti jatkan samalla linjalla kuin aiemminkin. 4 viikkoa aikaa nähdä, mihin suuntaan tämä menee. Sitten alan höllätä hieman, jos katastrofia ei tapahdu.

Kaikki tutut vaikuttavat palanneen jo normaaliin ja kyselevät tapaamista. Tunnen itseni tiukkapipoksi, vaikka tiedän toimivani vain omien arvojeni mukaisesti. Vähän tukala tilanne.

Kuukausi on kuitenkin lyhyt aika. 

Sama ongelma täällä. Ja huomaan kyllä, että en ole immuuni valtavirralle. Kun muu Suomi näyttää unohtaneen koko koronan ja minulle naureskellaan ja ilkutaan ja ollaan huolissaan, kun olen niin hysteerinen, niin tottakai se vaikuttaa. Tulee sellainen ajatus, että olenko nyt tosiaan ylireagoinut ja on se vaikuttanut käytökseen, olen ottanut sellaisia riskejä, jotka eivät vielä huhtikuussa olisi tulleet kyseeseenkään. Ei ne varmaan muiden mielestä hurjia riskejä ole, olen käynyt esim kaupassa ja mäkkärin autoluukulla, mutta eivät ne nyt turvallisia valintojakaan ole. 

Jostain luin (sorry kun ei ole linkkiä, en muista mistä) että Suomessa ei ole vielä kukaan saanut kaupasta tartuntaa. Käytännössä kaupassa käynti on siis erittäin turvallista =) 

Ainakin Laitilassa Tokmannin myyjä sai tartunnan jo maaliskuussa:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006437995.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
88183/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on ihmisillä turvattomuutta. Kiinnostaisi tietää, mistä se kumpuaa. Onko kuitenkin peloteltu liikaa, lehdistö tai tämä palsta tai joku muu taho?

Tämä palsta on ollut eturintamassa luomassa kauhukuvia Suomen koronatilanteeseen, jonka on odotettu räjähtävän hallitsemattomaksi jo maaliskuusta lähtien ja ruumiskonttien on laskettu täyttyvän nopeaan tahtiin. Samalla jotkut palstailijat jakaa jatkuvalla syötöllä tartunta- ja kuolintilastoja maailmalta. Nämä postaukset saavat jatkuvasti paljon yläpeukkuja, joka tuntuu vähintäänkin kornilta ja erittäin epämiellyttävältä.

Vierailija
88184/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on ihmisillä turvattomuutta. Kiinnostaisi tietää, mistä se kumpuaa. Onko kuitenkin peloteltu liikaa, lehdistö tai tämä palsta tai joku muu taho?

Tämä palsta on ollut eturintamassa luomassa kauhukuvia Suomen koronatilanteeseen, jonka on odotettu räjähtävän hallitsemattomaksi jo maaliskuusta lähtien ja ruumiskonttien on laskettu täyttyvän nopeaan tahtiin. Samalla jotkut palstailijat jakaa jatkuvalla syötöllä tartunta- ja kuolintilastoja maailmalta. Nämä postaukset saavat jatkuvasti paljon yläpeukkuja, joka tuntuu vähintäänkin kornilta ja erittäin epämiellyttävältä.

Saman olen huomannut, ei ehkä ihan tervettä :/ 

Kun juttelee omien tuttujen kanssa aiheesta, iso enemmistö on ihan rauhallinen asian suhteen, ero tähän ketjuun on valovuosi. 

Vierailija
88185/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahdo koronavirusta, ei minun ole pakko ottaa sitä vastaan.

Käydessäni kaupoissa ja muissa paikoissa pidän aina hengityssuojainta.

Ottaessani vastaan paketteja asuntoni ovelta, pidän aina hengityssuojainta.

En mene paikkoihin joissa on samanaikaisesti paljon väkeä koolla,

enkä mene ahtaisiin tiloihin joissa ilma ei vaihdu.

Vaikka omasta mielestäni suojaudun hyvin koronavirusta vastaan, tarvitsen silti myös varjelusta, onnea, suotuisia sattumia, välttyäkseni koronavirukselta. En usko että pystyn aivan täydelliseen suojautumiseen, aivan kaikissa hetkissä ja tilanteissa, vaikka siihen toki pyrin.

Vierailija
88186/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ai, Kroatia ja Portugali olisivat auki jo suomalaisille :) Vielä kun lennot alkaisi rullaa niin tässähän pääsee reissuun jos alkaa mieli tekemään. Lissaboniin pääsee jo pompulla, eikä hinnat päätä huimaa.

Matkailu ulkomailta pannassa lokakuuhun, eli säkin joudut karanteeniin jos lähdet hupimatkalle huitelemaan.

Korjaus: Omaehtoiseen karanteeniin, jota kukaan ei valvo. Töissä voi käydä normaalisti.

Onko muuten käsitystä mihin tämä 14 päivän omaehtoinen karanteenisuositus perustuu? Eikös oireet ilmaannu 5 päivässä jos ovat ilmaantuakseen? WHO:n mukaan nykytiedolla valtaosan tartunnoista aiheuttavat oireiset henkilöt.

Vierailija
88187/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on ihmisillä turvattomuutta. Kiinnostaisi tietää, mistä se kumpuaa. Onko kuitenkin peloteltu liikaa, lehdistö tai tämä palsta tai joku muu taho? Vai onko ihmisen perusturvallisuus saanut joskus aiemmin kolauksen, ja nyt kauhu nousee pintaan?

En oikein ymmärrä miksi tämä on saanut monet pelkäämään niin voimakkaasti. Riskit koronaan Suomessa on kuitenkin TOSI pienet, oikeasti. Eikö tilastoajattelu auta ollenkaan? 

Kysyn hyvää,  tarkoitus ei ole vähätellä tai ilkkua! Koen olevani onnellinen kun korona ei ahdista. Toimin silti tietenkin järkevästi ja vastuullisesti.

Jep, perusturvallisuus on saanut kolauksen, perheestä ihmisiä on joutunut onnettomuuksiin ja kuollut tai vammautunut, itsellä ollut syöpä ja muita vakavia ja harvinaisia sairauksia, läheisiä olen menettänyt sellaisiin asioihin mistä voi lukea vain mielikuvituksellisista kirjoista. Siksi tiedän että ne pahat asiat voi sattua omalle kohdalle. Monet luulevat että ne pahat asiat sattuvat vain lehtien otsikoissa. Itse ihmettelen ihmisiä jotka ovat niin optimistisia että ajattelevat että mitään pahaa ei heille ikinä voi sattua ja esimerkiksi jättävät käyttämättä pyöräilykypärää ettei tukka mene huonosti. Arvostan elämää ja terveyttä enkä halua pinnallisien asioiden vuoksi uhmata terveyden menettämistä. Koen olevani realisti ja järkevä, en kauhun vallassa.

En koe tulleeni pelotelluksi vaan koen että osaan seurata uutisia maailmantapahtumia omilla aivoillani enkä usko kaikkea mitä minulle syötetään, esimerkiksi tammi-helmikuussa koronan julkinen vähättely, en uskonut siihen sillä näin omin silmin mitä maailmalla tapahtuu. Samoin en usko monia muitakaan asioita missä muut menevät massan mukana vaan muodostan oman käsitykseni.

Minäkin olen onnellinen kun olen selvinnyt syövästä ja kykenen monen vuoden jälkeen fyysisesti moniin asioihin. Ja juuri sain vuosikontrollista puhtaat paperit :) nyt pidän itseni terveenä enkä anna koronankaan nitistää minua! Olen vahva! En pelkää eikä korona ahdista, enemmän pelkään syövän uusimista. Mutta en vaan halua antaa koronalle mahdollisuutta sillä haluan vielä nauttia elämästä ja pitää terveyteni rippeistä kiinni.

Vierailija
88188/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla ollaan uskottu THL tiedotteisiin ja ministerien kertomiin asioihin, sekä tutkijoiden ja asiantuntijoiden lausuntoihin .  Toki ollaan välillä epäilty joitakin THL:n näkemyksiä, koska ne ovat usein olleet aivan vääriä.

Sen myönnän, että tällä palstalla on melko vähän levitetty ja huomioitu kadunmiesten ja naisten asiantuntemusta ja terassien asiakkaiden tietoutta. Hehän tietävät ettei ole mitään koronavirusta, vain pelkkä flunssa ja sekin on heidän tietojensa mukaan mennyt ohitse.

Vierailija
88189/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö syitä miksi tämä Covidiksi nimetty tehty,lab manipuloitu virus levitettiin ja samalla aloitettiin valtava Media kampanja rajoituksineen ja eristyksineen?

Media on tehnyt temppuja esim. esitellyt heti vanhaa arkkukuvaa muka Bergamosta ja sairaalakuvia vuosien takaa Italista ym.

Globalistit, Kiina, YK, globalistien lahjomat korruptio demokraatti poliitikot valheineen Usassa yhdistivät voimansa estääkseen Trumpin valintaa takaistuin keinoin ja tarinoin ja nyt viimeksi tuhotyötä tekevät Soroksen ym palkkamat äärivasemmistolaiset Antifa anarkisti,BLM ammatti mellakoijat yrittävät saada oman maansa sekaisin tuhotöitä tekemällä.

Media meilläkin valehtelee ja vääristelee kaiken.

Globalistien YK haluaa kaikki kontrolliin alistetuiksi 2030 ja 21 suunnitelmiin. Globalisteja vihastuttaa myös että ihmisille paljastuu yhä enemmän heidän pahuutensa ja ihmiskauppansa ja lapsiin kohdistetut teot.

Vierailija
88190/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun juttelee omien tuttujen kanssa aiheesta, iso enemmistö on ihan rauhallinen asian suhteen, ero tähän ketjuun on valovuosi. 

Aika asiatonta tulla sanomaan toiselle että käytös ei ole tervettä. Itse olen jutellut omasta koronakäytöksestäni psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa ja hän sanoi että hyvä että olen varovainen sillä korona on tappava tauti. Sinä et voi toista diagnosoida palstalla vaikka olisit psykiatri.

Vierailija
88191/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuun loppuun asti jatkan samalla linjalla kuin aiemminkin. 4 viikkoa aikaa nähdä, mihin suuntaan tämä menee. Sitten alan höllätä hieman, jos katastrofia ei tapahdu.

Kaikki tutut vaikuttavat palanneen jo normaaliin ja kyselevät tapaamista. Tunnen itseni tiukkapipoksi, vaikka tiedän toimivani vain omien arvojeni mukaisesti. Vähän tukala tilanne.

Sama ongelma täällä. Ja huomaan kyllä, että en ole immuuni valtavirralle. Kun muu Suomi näyttää unohtaneen koko koronan ja minulle naureskellaan ja ilkutaan ja ollaan huolissaan, kun olen niin hysteerinen, niin tottakai se vaikuttaa. Tulee sellainen ajatus, että olenko nyt tosiaan ylireagoinut ja on se vaikuttanut käytökseen, olen ottanut sellaisia riskejä, jotka eivät vielä huhtikuussa olisi tulleet kyseeseenkään. Ei ne varmaan muiden mielestä hurjia riskejä ole, olen käynyt esim kaupassa ja mäkkärin autoluukulla, mutta eivät ne nyt turvallisia valintojakaan ole. 

Jostain luin (sorry kun ei ole linkkiä, en muista mistä) että Suomessa ei ole vielä kukaan saanut kaupasta tartuntaa. Käytännössä kaupassa käynti on siis erittäin turvallista =) 

Ainakin Laitilassa Tokmannin myyjä sai tartunnan jo maaliskuussa:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006437995.html

Ok, väärä tietoa minulla siis! Tai sitten jutussa luki että kaupasta "ei juuri kukaan saa", ja aivoni pyöristi sen vahingossa niin ettei kukaan saa.

Vierailija
88192/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa eka nollapäivä, eli 0 uutta tartuntaa. Olen huolestunut. Epidemia ei etene Virossa, toivottavasti suomalaisturistit korjaavat tilanteen.

-Mika S

https://koroonakaart.ee/en

Vierailija
88193/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika asiatonta tulla sanomaan toiselle että käytös ei ole tervettä. Itse olen jutellut omasta koronakäytöksestäni psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa ja hän sanoi että hyvä että olen varovainen sillä korona on tappava tauti. Sinä et voi toista diagnosoida palstalla vaikka olisit psykiatri.[/quote

Olet oikeassa! Korjaan: minusta tuollainen pelko ei tunnu terveeltä.

Olet se sama joka on ennenkin kertonut, miten psykiatrinen hoitaja on rauhoitellut sinua? Minusta on selvää ihan ilman kenenkään diagnoosia, että varovainen kannattaa AINA olla. Kuka sitten sanoo mikä on liiallista ja mikä ei, ei mennä nyt siihen :) 

Kaikkea hyvää sinulle, olet ajatuksissani <3

Vierailija
88194/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini työskentelee siivoojana kaupassa.

Hänellä diagnosoitiin korona vaikka ei käynyt muualla kuin työpaikallaan. Työmatkoihin käytti omaa autoa.

En tiedä mistä muualta hän on tartunnan voinut saada kuin kaupasta. Tuskin se postilaatikosta on tullut.

Parisen viikkoa tämän tartunnan jälkeen satuin näkemään uutisen, jossa sanottiin että x-ryhmän kaupoissa ei ole yksikään työntekijä saanut koronatartuntaa. Kaverini työskentelee juuri kyseisen ryhmän kaupassa, mutta on siivousfirman palkkalistoilla. Hän ei siis ole sen kaupan työntekijä. Hän vaan tekee siellä töitä. Hänen tartuntaansa ei ehkä siksi lasketa.

Oikeasti tästä tulee mieleen nämä "ainoa isonvuoren valloittanut mies/nainen on herra/rouva vuorenvalloittaja", mutta jätetään kertomatta että valloittajaa opasti paikallinen mies/naisopas ja lisäksi mukana oli paikallisia kantajia, jotka ovat tottuneet liikkumaan isollavuorella.

Osa ihmisistä nyt vaan on sellaisia, että heitä ei lasketa. Ei vuorenvalloittajiin eikä koronapotilaisiin.

Vierailija
88195/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on ihmisillä turvattomuutta. Kiinnostaisi tietää, mistä se kumpuaa. Onko kuitenkin peloteltu liikaa, lehdistö tai tämä palsta tai joku muu taho? Vai onko ihmisen perusturvallisuus saanut joskus aiemmin kolauksen, ja nyt kauhu nousee pintaan?

En oikein ymmärrä miksi tämä on saanut monet pelkäämään niin voimakkaasti. Riskit koronaan Suomessa on kuitenkin TOSI pienet, oikeasti. Eikö tilastoajattelu auta ollenkaan? 

Kysyn hyvää,  tarkoitus ei ole vähätellä tai ilkkua! Koen olevani onnellinen kun korona ei ahdista. Toimin silti tietenkin järkevästi ja vastuullisesti.

Jep, perusturvallisuus on saanut kolauksen, perheestä ihmisiä on joutunut onnettomuuksiin ja kuollut tai vammautunut, itsellä ollut syöpä ja muita vakavia ja harvinaisia sairauksia, läheisiä olen menettänyt sellaisiin asioihin mistä voi lukea vain mielikuvituksellisista kirjoista. Siksi tiedän että ne pahat asiat voi sattua omalle kohdalle. Monet luulevat että ne pahat asiat sattuvat vain lehtien otsikoissa. Itse ihmettelen ihmisiä jotka ovat niin optimistisia että ajattelevat että mitään pahaa ei heille ikinä voi sattua ja esimerkiksi jättävät käyttämättä pyöräilykypärää ettei tukka mene huonosti. Arvostan elämää ja terveyttä enkä halua pinnallisien asioiden vuoksi uhmata terveyden menettämistä. Koen olevani realisti ja järkevä, en kauhun vallassa.

En koe tulleeni pelotelluksi vaan koen että osaan seurata uutisia maailmantapahtumia omilla aivoillani enkä usko kaikkea mitä minulle syötetään, esimerkiksi tammi-helmikuussa koronan julkinen vähättely, en uskonut siihen sillä näin omin silmin mitä maailmalla tapahtuu. Samoin en usko monia muitakaan asioita missä muut menevät massan mukana vaan muodostan oman käsitykseni.

Minäkin olen onnellinen kun olen selvinnyt syövästä ja kykenen monen vuoden jälkeen fyysisesti moniin asioihin. Ja juuri sain vuosikontrollista puhtaat paperit :) nyt pidän itseni terveenä enkä anna koronankaan nitistää minua! Olen vahva! En pelkää eikä korona ahdista, enemmän pelkään syövän uusimista. Mutta en vaan halua antaa koronalle mahdollisuutta sillä haluan vielä nauttia elämästä ja pitää terveyteni rippeistä kiinni.

Kiitos kun avasit! Onnea puhtaista papereista <3

Kaikenlaista terveyttä meille kaikille!

Vierailija
88196/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen taas itse huomannut monessa sitä denialistia, kun ei "nähdä" tautia, halutaan kieltää sen olemassa olo. Sitä on sitten helppo jälkikäteen sanoa, että minähän sanoin, ettei täällä sitä ole, tai ettei minulla sitä ole. 

Lasse Lehtonen HUSista viimeksi aamulla varoitteli, että ei ole vielä tartunnat laskeneet tarpeeksi, ja joku tutkija hesarissa sanoi, että tartunnat ovat lähteneet nousuun. Muutamista reissaajistahan se viimeksi lähti. Ongelma tällä hetkellä oikeastaan vain Uudella maalla, mutta kun lähdetään maakuntiin, alkaa tartunnat lisääntyä siellä. Yksi esimerkki on Tallinnan risteilyt, jossa nyt oli löydetty 10 tartuntaa. 

Täällä tavalliset ihmiset leikkivät jotain epidemiologia, ja sanovat, ettei tautia ole, niin aika heikoilla jäillä silloin kuljetaan, ja pitää peräänkuuluttaa ihmisten vastuuta. En usko, että ihmiset kuitenkaan ihan niin rauhallisia ovat, sen mitä on huomannut, ovat tavallaan väsyneet tautiin.

Vierailija
88197/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut tähän mennessä kuitenkin melko vähän koronavirusta tartuttavia ihmisiä samanaikaisesti liikkeellä.

Sen tähden tartuntoja ei ole tullut kovinkaan paljoa kaupoistakaan.

Jos te luette muiden maiden lehtiä, niin ne kertovat lukuisista koronavirustartunnoista ja kuolemista kaupoissa.

Vierailija
88198/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos virus tarttuisi helposti, olisivat kaupan työntekijät jo sairastuneet. Yhdessäkään Helsingin Prismassa ei ole henkilökunnassa tartuntoja, vaikka siellä pyörii väkeä tosi paljon.

Joo, on tässä se lohtu, että jos kaupan työntekijöitä tai bussikuskeja olisi pilvin pimein sairastunut, niin kyllähän se tiedettäisiin. Ilmeisesti näin ei ole kuitenkaan käynyt. Ilmeisesti virus ei satunnaisissa lyhyissä kohtaamisissa kuitenkaan tartu ihan helposti ja se kyllä helpottaa tällaista riskiryhmäläistä, joka kuitenkin haluaisi jo alkaa asioimaan vähän normaalimmin. Eilen oli jo aika paljon ikäihmisiäkin liikkeellä Turussa, vaikka eihän meillä mikään paha tilanne ole ollut pitkään aikaan. Se on vaan se arvaamattomuus, kun ei voi tietää, kenellä on kenellä ei oireeton tai vähäoireinen tartunta.

Vierailija
88199/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lääkäri kirjoitti:

Asia, josta ei tarvitse väitellä on se, että THL, STM ja heidän asiantuntemukseen nojautunut maan hallitus on arvioinut koronapandemian moneen otteeseen aivan pieleen. Media ei ole mitenkään isoin otsikoin nostanut esille esimerkiksi laumasuojan romuttumista vasta-ainetulosten selvitettyä asiaa.

Yhdessä HS:n jutussa tahoihin, jotka uskoivat laumasuojaan (eli yllämainitut), viitattiin termillä "eräät tahot". Kun puhuttiin maan hallituksesta, THL:stä ja STM:stä, ei satunnaisista nettikirjoittelijoista. Melko kohteliasta vallan vahtikoiralta.

Sokerina pohjalle tämä maskifarssi.

SILTI:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006526345.html

"Suomalaiset luottavat koronavirus­uutisissa asiantuntijoihin, viranomaisiin ja uutismediaan"

Aika jännää, että tällä foorumilla on nähty kaikki perusteettomat optimistiset luulottelut jo paljon ennen asiantuntijoita. Tämä kaikkihan voidaan päivämäärin tästä ketjusta todentaa.

Kuinka pihalla ovat ne, jotka eivät seuraa vauva.fi -sivustoa?

Miksi Suomessa älykkäät ihmiset eivät löydä toisiaan?

Vierailija
88200/176779 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla ollaan uskottu THL tiedotteisiin ja ministerien kertomiin asioihin, sekä tutkijoiden ja asiantuntijoiden lausuntoihin .  Toki ollaan välillä epäilty joitakin THL:n näkemyksiä, koska ne ovat usein olleet aivan vääriä.

Sen myönnän, että tällä palstalla on melko vähän levitetty ja huomioitu kadunmiesten ja naisten asiantuntemusta ja terassien asiakkaiden tietoutta. Hehän tietävät ettei ole mitään koronavirusta, vain pelkkä flunssa ja sekin on heidän tietojensa mukaan mennyt ohitse.

Osasin kyllä nähdä sarkastisen viestisi taakse. Yksi koronakeskustelun rasittavimpia piirteitä on  pienen ydinryhmän kaikkitietävyys jota jaellaan auliisti meille tyhmemmille "kadunhenkilöille". Täällä käsketään tekemään sitä ja tätä ja siinä sivussa muistetaan aina haukkua se taho, joka kulloinkin on lausunut kirjoittajan maailmankuvaan tai käsityksiin sopimattomia asioita.

Ketju on lukittu.