Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
83841/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
83842/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukahdutetaan se virus, kun se on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83843/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa tartuttajat kirjoitti:

Maalaisjärki sanoo, maskien läpi virus ei karkaa kanssanatkustajiin.

Finnairkin on tämän tajunnut.

Ja eu.

Suomessa vielä tuumataan, mitä pitäisi tehdä...

VTT:n asiantuntija: Maskien käyttö työmatka­liikenteessä perusteltua – ”Virukselle pitää tehdä sellainen temppu­rata, ettei se pääse elimistöön”

– Koronavirukselle pitää tehdä sellainen temppurata, että se ei pääse ihmisen elimistöön. Jos joku yskäisee, hänellä on suojain. Lähellä istuvalla kaverilla on suojain. Kun kotona hän pesee kädet saippualla ja huuhtelee viruksen viemäriin, ollaan jo aika hyvin rakennettu esteitä, tutkimusprofessori Ali Harlin sanoo.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006508812.html

Ja ystävämme Kiuru tulkitsee VTT:n asiantuntijalausunnon niin, että ei suosittele. STM ja ministeri nappasi tuosta VTT:n lausunnosta yhden kohdan, johon voivat päätöksensä perustaa. Miksi?

Vierailija
83845/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen iloinen tästä muutoksesta. Me selvitään ehkä sittenkin :) Nyt huomaa tällä palstalla, että selkeästi täällä on porukkaa, joiden tavoite nro 1 on politikoida. Ja sitten meitä, joiden päähuoli on tautitilanne.

Puheet muuttuu ensin, mutta uskon, että teot muuttuu perässä. Koulujen avaaminen oli virhe, mutta toivotaan, että tilanne ei pahene kovin paljon sen takia. Tulevien tekojen tulee nyt enne kaikkea olla linjassa uusien lausuntojen kanssa.

Olen seurannut yhden tutun blogia, hän on laumasuojan kannattaja. Harvakseltaan olen pystynyt lukemaan sitä. Tuntuu tosi oudolta, miten hän kirjoittaa sinne, miten pelottaa ja ahdistaa, kun tartuntoja on niin vähän. En saa kiinni siitä ajatus mallista, että miten se voi olla huono asia. Olen miettinyt, että mitenhän laumasuojan kannattajat nyt suhtautuvat tähän tilanteeseen vai vaativatko sittenkin sitä laamasuojaa edelleen?

Koulut avattiin päivää ennen kun hallitus ilmoitti tavoitteekseen , että tavoitteena on, että kukaan ei sairastu. Jollei tuo ole politikointia, niin mikä sitten. On naiivia olettaa etteikö hallituksen toiminta olisi poliittista

Se, että joku sanoo toivovansa, että hän haluaa vain, että hoidetaan tautia eikä sotkettaisi politiikkaa tähän, on joko tahatonta tai tahallista naivismia. Tahallisuus tässä tarkoittaa, että pyritään antamaan itsestä ja puolueesta edullinen kuva, olemme empaattisia. Myönnetään cirhe (koulujen avaaminen) ja perään TOIVOTAAN, että taudit eivät ala leviämään. Kirjoittaja haluaa nyt sanoa, että hallituksen tekemä politiikkanon empaattista, koska hekin varmasti toivovat, että lapset eivät nyt sairastuisi. Ei mennyt nyt läpi.

Tuo on totta!

Kyllä se on monen toive, että kriisin keskellä ei politikoitaisi. Nyt on tärkeämmistä asioista kyse, kuin jonkun ura ja sen kehitys. Silti, esittäessäni tämän toiveen tajuan, että se ei ole mahdollista tai toteudu. Saahan sitä silti toivoa!

Sitähän se presidenttikin kehotti, jättämään hetkeksi nyt ne sapelit sinne eteiseen ja keksittymään asiaan.

Ja kuitenkin silakkaliike edelleen politikoi🙂.. mielipidevaikuttaminen "me olemme nitä hyviä ihmisiä" on mitä suurimmissa määrin politikointia.

En juuri tunne silakka liikettä. Olen ymmärtänuyt, että käyttävät siihen vaikuttamiseen vähän kyseenalaisia keinoja? Mm manipuloitia?

Jos on innostunut esim. luonnonsuojelusta ja miellellään siitä puhuu vaippaka perheenjäsenille ja jakaa vinkkejä, tai työkavereille, jotka halauvat kuulla yms, niin onhan sekin mielipidevaikuttamista, sillä toivoo, että ihmiset suojelisi luontoa ja oppisi siihen liittyviä keinoja.

Tai tällä palstalla moni toivoo tukahduttamislinjaa, niin  tietysti puhuu sen puolesta ja nostaa esiin asioita ja toimia jotka on sitä puoltavia , mutta nostaa myös esiin toimia ja tilanteita, mitkä sitä kesties estää tai haittaa.

On kuitenkin eri asia alkaa manipuloimaan, tai aiheuttamana kaaosta jollakin tavalla, eikö? Koska pelkkä normaali ajatusten vaihtohan on mielipidevaikuttamista, sillä jokaisella on mielipide jostakin? 

Ap tässä moi. En nyt osaa oikein sanoa mitään tuohon. Olen itse yrittänyt välttää politikointia ja mua suututtaa kaikkien osapuolten harjoittama politikointi. Niin hallituspuolueiden kuin opposition. Tilanne ei täällä ainakaan vielä ole karannut niin pahaksi ja sen takia politikoinnille tuli tilaa. Alkuun silloin maaliskuun puolivälissä oli minusta poliittisella kentälläkin yhtenäinen rintama. Jos meille olisi tullut Espanjan tai Italian tilanne, poliittinen suhmurointi olisi varmasti ollut vähäisempää. Näin asian näen.

Minä en sille politiikalle mitään, voin vain yrittää olla osallistumatta siihen (pyrkiä!).

Jees, olen naiivi, that's me. Tunnen tässä tilanteessa kaikesta huolimatta toivoa, paljon enemmän kuin maanantaina. Jälkikäteen näitä kuvioita tullaan varmasti penkomaan ja syyllisiä etsimään. Se ei taida olla minun taisteluni. Mitä koulujen avaamiseen tulee, minusta se oli virhe ja asia jonka tulen muistamaan. Kuitenkin - mitä vaihtoehtoja minulle tässä kohtaa enää jää kuin TOIVOA, että siitä huolimatta mitään pahaa ei tapahtuisi.

Vierailija
83846/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://twitter.com/MarinSanna/status/1261593789598257153 

Olen jo aiemmin kertonut, että Marin on nenäkäs, just taisin puol tuntia sitten kirjoittaa. Todella hyökkäävä ja ilkeä siviilissä. Heti lähti show päälle twitterissä, nauttikaa!

Vierailija
83847/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://twitter.com/PetteriOrpo/status/1261591983585443841 popparit syliin, nyt on sota :D 

Sen sijaan, että käyttävät energiansa tuhon, mielestäni molempien pitäisi:

- laatia ohjeistusta maskien käyttö suositukseksi

- lukea muiden maiden terveysviranomaisten ja tiedeakatemioiden julkaisuja ja verrata niitä kotimaisiin vastaaviin

- punnita tarvitsemmeko konsulttiapua muiden maiden terveysviranomaisilta

- ottaa yhteyttä kiinan viranomaisiin.

- ottaa yhteyttä saksan viranomaisiin

- ottaa yhteyttä suurimpien kaupunkien pormestareihin

367

Vierailija
83848/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eu.

VTT:n asiantuntija: Maskien käyttö työmatka­liikenteessä perusteltua – ”Virukselle pitää tehdä sellainen temppu­rata, ettei se pääse elimistöön”

– Koronavirukselle pitää tehdä sellainen temppurata, että se ei pääse ihmisen elimistöön. Jos joku yskäisee, hänellä on suojain. Lähellä istuvalla kaverilla on suojain. Kun kotona hän pesee kädet saippualla ja huuhtelee viruksen viemäriin, ollaan jo aika hyvin rakennettu esteitä, tutkimusprofessori Ali Harlin sanoo.

Ja ystävämme Kiuru tulkitsee VTT:n asiantuntijalausunnon niin, että ei suosittele. STM ja ministeri nappasi tuosta VTT:n lausunnosta yhden kohdan, johon voivat päätöksensä perustaa. Miksi?

Nyt poliittinen herkkyys pois.

Ja maskit käyttöön kansalle.

Vierailija
83849/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eu.

Samalla tapaa Yle omituisesti nappasi uutisotsikoihin sen kohdan, että kangasmaski ei suojaa käyttäjäänsä (kovin hyvin, eihän tutkimuksessa edes sanottu, ettei se suojaisi yhtään).

Vierailija
83850/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että pääministeri syyttää ihmisiä valehtelusta, hän voisi vastata kysymyksiin. Jos olisikin niin, ettei Orpo ole ymmärtänyt vastausta, miksei Marin tarkenna sitä. Kokoomus on lähestynyt hallituspuolueita myös sähköpostitse, mutta vastauksia ei tule. On todella ylimielistä, että hallitus ei vastaa Kokoomukselle muuten kuin tiedotustilaisuuksien kautta. Ei tämän näin pidä mennä. Valehtelijaksi syyttäminen on todella raskas syytös ja Orpolle voi jäädä tästä pitkäksi aikaa valehtelijan leima.

Alkaako olla välikysymyksen paikka?

Vierailija
83851/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://twitter.com/PetteriOrpo/status/1261591983585443841 popparit syliin, nyt on sota :D 

Ensimmäisenä huomasin tuosta sananvaihdosta, että Orpo teitittelee, Marin sinuttelee. Jotenkin sinuttelu särähtää "korvaan" poliitikkojen kesken, vaikka tuskin on ensimmäinen joka sitä tekee.

Mutta ihan sama kuinka paljon sinuttelevat, kunhan keskittyisivät kriisin hoitoon...

Vierailija
83852/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://twitter.com/MarinSanna/status/1261597042826268672

"Olisi myös erittäin hyvä saada selvyyttä Kokoomuksen linjaan. Haluatteko yhteiskunnan heti auki vai torjua virusta?"

Sanna Marinin tweetti. Oppositiolla ei ole ollut mitään sananvaltaa. Maskeja ei ole eikä tule, koska oppositio niitä vaati. Nyt Marin tivaa twitterissä Kokoomuksen linjaa :D Eihän sillä ole käytännössä merkitystä, kun ei sitä linjaa noudateta. Onko taudin leviäminen nyt Kokoomuksen syy`? Putoan kelkasta.

Vierailija
83853/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me äänestäjät emme ainakaan tätä kasvomaski - tukahduttamis - hybridi -sotaa aloittaneet. Tälle ”sodalle” voisi nyt keksiä nimen.

KoMaHu. (Korona- Marin - Huulipuna 💋 ) En viitsinyt laittaa KooMa. Liian lelli nimi sodalle.

Vierailija
83854/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä huomasin tuosta sananvaihdosta, että Orpo teitittelee, Marin sinuttelee. Jotenkin sinuttelu särähtää "korvaan" poliitikkojen kesken, vaikka tuskin on ensimmäinen joka sitä tekee.

Mutta ihan sama kuinka paljon sinuttelevat, kunhan keskittyisivät kriisin hoitoon...

Marin on muiden yläpuolella vähintään 5 metriä, hän sinuttelee, mutta häntä pitää teititellä. Kriisinhoito on mahdotonta, koska Marin ei ota neuvoja tai apuja keneltäkään. Jos niitä tarjotaan, hän käytännössä kilahtaa. Näin kävi tutkijoiden kohdalla. Nyt kun Kokoomus haluaa selkeyttä linjaan, Marin hyökkää päälle. Kokoomus ehdotti maskeja, nyt niitä ei tule. Jos joku ehdottaa jotain, se ei tule tapahtumaan, ellei asiaa saada mediassa näyttämään ylipäällikkö Marinin idealta. Olen ollut hiljaa, koska kiltti oppositio, mutta alkaa tämä ärsyttää. Meidän oppositiossa ollessa työ on stanan raskasta tällä hetkellä.

Vierailija
83855/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://twitter.com/MarinSanna/status/1261598766412509185 

"Jätän tämän vain tähän". 

Nyt ampuu Marinin likalla yli ja pahasti.

Vierailija
83856/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen iloinen tästä muutoksesta. Me selvitään ehkä sittenkin :) Nyt huomaa tällä palstalla, että selkeästi täällä on porukkaa, joiden tavoite nro 1 on politikoida. Ja sitten meitä, joiden päähuoli on tautitilanne.

Puheet muuttuu ensin, mutta uskon, että teot muuttuu perässä. Koulujen avaaminen oli virhe, mutta toivotaan, että tilanne ei pahene kovin paljon sen takia. Tulevien tekojen tulee nyt enne kaikkea olla linjassa uusien lausuntojen kanssa.

Olen seurannut yhden tutun blogia, hän on laumasuojan kannattaja. Harvakseltaan olen pystynyt lukemaan sitä. Tuntuu tosi oudolta, miten hän kirjoittaa sinne, miten pelottaa ja ahdistaa, kun tartuntoja on niin vähän. En saa kiinni siitä ajatus mallista, että miten se voi olla huono asia. Olen miettinyt, että mitenhän laumasuojan kannattajat nyt suhtautuvat tähän tilanteeseen vai vaativatko sittenkin sitä laamasuojaa edelleen?

Koulut avattiin päivää ennen kun hallitus ilmoitti tavoitteekseen , että tavoitteena on, että kukaan ei sairastu. Jollei tuo ole politikointia, niin mikä sitten. On naiivia olettaa etteikö hallituksen toiminta olisi poliittista

Se, että joku sanoo toivovansa, että hän haluaa vain, että hoidetaan tautia eikä sotkettaisi politiikkaa tähän, on joko tahatonta tai tahallista naivismia. Tahallisuus tässä tarkoittaa, että pyritään antamaan itsestä ja puolueesta edullinen kuva, olemme empaattisia. Myönnetään cirhe (koulujen avaaminen) ja perään TOIVOTAAN, että taudit eivät ala leviämään. Kirjoittaja haluaa nyt sanoa, että hallituksen tekemä politiikkanon empaattista, koska hekin varmasti toivovat, että lapset eivät nyt sairastuisi. Ei mennyt nyt läpi.

Tuo on totta!

Kyllä se on monen toive, että kriisin keskellä ei politikoitaisi. Nyt on tärkeämmistä asioista kyse, kuin jonkun ura ja sen kehitys. Silti, esittäessäni tämän toiveen tajuan, että se ei ole mahdollista tai toteudu. Saahan sitä silti toivoa!

Sitähän se presidenttikin kehotti, jättämään hetkeksi nyt ne sapelit sinne eteiseen ja keksittymään asiaan.

Ja kuitenkin silakkaliike edelleen politikoi🙂.. mielipidevaikuttaminen "me olemme nitä hyviä ihmisiä" on mitä suurimmissa määrin politikointia.

En juuri tunne silakka liikettä. Olen ymmärtänuyt, että käyttävät siihen vaikuttamiseen vähän kyseenalaisia keinoja? Mm manipuloitia?

Jos on innostunut esim. luonnonsuojelusta ja miellellään siitä puhuu vaippaka perheenjäsenille ja jakaa vinkkejä, tai työkavereille, jotka halauvat kuulla yms, niin onhan sekin mielipidevaikuttamista, sillä toivoo, että ihmiset suojelisi luontoa ja oppisi siihen liittyviä keinoja.

Tai tällä palstalla moni toivoo tukahduttamislinjaa, niin  tietysti puhuu sen puolesta ja nostaa esiin asioita ja toimia jotka on sitä puoltavia , mutta nostaa myös esiin toimia ja tilanteita, mitkä sitä kesties estää tai haittaa.

On kuitenkin eri asia alkaa manipuloimaan, tai aiheuttamana kaaosta jollakin tavalla, eikö? Koska pelkkä normaali ajatusten vaihtohan on mielipidevaikuttamista, sillä jokaisella on mielipide jostakin? 

Ap tässä moi. En nyt osaa oikein sanoa mitään tuohon. Olen itse yrittänyt välttää politikointia ja mua suututtaa kaikkien osapuolten harjoittama politikointi. Niin hallituspuolueiden kuin opposition. Tilanne ei täällä ainakaan vielä ole karannut niin pahaksi ja sen takia politikoinnille tuli tilaa. Alkuun silloin maaliskuun puolivälissä oli minusta poliittisella kentälläkin yhtenäinen rintama. Jos meille olisi tullut Espanjan tai Italian tilanne, poliittinen suhmurointi olisi varmasti ollut vähäisempää. Näin asian näen.

Minä en sille politiikalle mitään, voin vain yrittää olla osallistumatta siihen (pyrkiä!).

Jees, olen naiivi, that's me. Tunnen tässä tilanteessa kaikesta huolimatta toivoa, paljon enemmän kuin maanantaina. Jälkikäteen näitä kuvioita tullaan varmasti penkomaan ja syyllisiä etsimään. Se ei taida olla minun taisteluni. Mitä koulujen avaamiseen tulee, minusta se oli virhe ja asia jonka tulen muistamaan. Kuitenkin - mitä vaihtoehtoja minulle tässä kohtaa enää jää kuin TOIVOA, että siitä huolimatta mitään pahaa ei tapahtuisi.

Luulen, että tähän keskusteluun on kirjoittanut muutamakin ihminen vastauksia!

Koen samoin, että toivoa on! Ymmärrän kuitenkin niitä, jotka ei jaksa innostua ja juuri se toivo herää, kun monta kertaa tulee lunta tupaan. Itsekin olen niin monta kertaa pettynyt sanojen ja tekojen ristiriitaan,  toimien hitauteen, että olen varovaisen toiveikas heidän toimiensa suhteen. Toimin itse niinkuin parhaaksi näen, toimistaan huolimatta. 

On ihan viisasta valita taistelunsa, eli jälkipyykkiä varmaan aikanaan pestään, siihen osallistuu ken jaksaa, monelle tärkeää nyt vaan hoitaa tämä tilanne hyvin alta pois!

Samaa mieltä availuista, että vähän myöhemmin parempi ja maltilla, niin olisi menty varman päälle. Tai rajoitukset Uudellamaalla voimassa tms.

Toivoa on aina! En sido omaa toivoani hallituksen toimiin kyllä, ne voi olla hyviä tai voi olla olematta. Haluan uskoa, että tästä selvitään kyllä! Toki on ärsyttävää seurata kuukausikaupalla, kun mitään ei tietyissä asioissa tunnu tapahtuvan  puheen lisäksi.

Vierailija
83857/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin on oma Trumpimme <3 Hyökkää opposition kimppuun Twitterissä. How classy! Tästä vinkkiä kansainväliseen mediaan SOs :D 

Vierailija
83858/176779 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutinen vuodelta 2026.

"Seilin saarella koronavirusepidemia. Vuoden 2020 koronavirusepidemia selviytyneet laamasuojaan turvautuvat ihmiset muuttivat turvalliselle Seilin saarelle heti epidemian loputtua, aikeenaan pysytellä erossa jatkuvasti pahentuvista maailmaa kiertävistä virusepidemioista. 

Heidän yhteiskuntansa toimeentulo perustuu pitkälti Laama-saippuan ja Laama-käsivoiteen tuottamiseen  ja myymiseen, sekä kotitekoisten maskien valmistamiseen ja myyntiin.

Tartuntojen arvellaan lähteneen liikkeelle THL tšekkausryhmän käynnin jälkeen. Opetusministerin ja sisäministerin jatkuva huoli ja hätä näiden eristäytyneiden ihmisten terveydestä, sai vihdoin Suomen sosiaali- ja terveysministerin määräämään Seilin asukkaat tšekattaviksi ja rokotettaviksi.

THL johtava ylilääkäri sanoo, ettei ole mitään näyttöä siitä, että koronavirusepidemialla ja rokotuksilla olisi mitään tekemistä keskenään. Seilin Saippuajaoston puheenjohtaja Nieminen kiistää THL:n lausunnon,  sanoen, että kaikki jotka saivat tämän rokotteen, sairastuivat kahden päivän kuluessa, ne jotka eivät  ottaneet tätä  kokeellista rokotusta painostuksesta huolimatta, ovat edelleen terveinä. Seilin saaren Hygieniajaoston puheenjohtaja Melaluoto on käskenyt kaikki saarelaiset 6 viikon täydelliseen eristäytymiseen, joka koskee myös kaikkia laamoja."

Ketju on lukittu.