Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
https://twitter.com/MarinSanna/status/1261598766412509185
"Jätän tämän vain tähän".
Nyt ampuu Marinin likalla yli ja pahasti.
Tarkoittiko Marin, että jättää tämän pääministeri -pestinsä vain nyt tähän. Jäi yksi sana välistä pois.
Vai minkä hän nyt jättää ? Kerro lisää Marin.
Vierailija kirjoitti:
Marin on oma Trumpimme <3 Hyökkää opposition kimppuun Twitterissä. How classy! Tästä vinkkiä kansainväliseen mediaan SOs :D
Vinkatkeehan samalla, ettei 46 tutkijan allekirjoittamaa vetoomusta koronan tukahduttamiseksi kommentoitu hallituksen osalta mitenkään eikä siitä uutisoinut lainkaan esim. kansalaisten yhteisillä verorahoilla ylläpitämässä uutismediassa, jolta voisi tuostakin syystä puolueetonta toimintaa odottaa hallituksen koronapiiloon vetäytymisen viedessä ko päivän uutishuomion
Marinilla on tosiaan diktaattorin elkeet! Wau :D
Taitaa Marinin ura olla tässä. Todella lapsellista riidankylvöä ja tuossa asemassa ei syytetä valehtelijaksi ilman painavia perusteita! :D
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan, että pääministeri syyttää ihmisiä valehtelusta, hän voisi vastata kysymyksiin. Jos olisikin niin, ettei Orpo ole ymmärtänyt vastausta, miksei Marin tarkenna sitä. Kokoomus on lähestynyt hallituspuolueita myös sähköpostitse, mutta vastauksia ei tule. On todella ylimielistä, että hallitus ei vastaa Kokoomukselle muuten kuin tiedotustilaisuuksien kautta. Ei tämän näin pidä mennä. Valehtelijaksi syyttäminen on todella raskas syytös ja Orpolle voi jäädä tästä pitkäksi aikaa valehtelijan leima.
Alkaako olla välikysymyksen paikka?
Marin ei vastannut myöskään HS:n esittämiin kysymyksiin, joita tuskin voi syyttää oppositiopuolueen esittämiksi valheellisiksi väittämiksi. Vai voiko sen tehdä?
On välikysymyksen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Risto Isomäki kertoo juuri julkaistussa tietokirjassaan, että on jo pitkään ollut tiedossa, että populaation käytös vaikuttaa siihen, mihin suuntaan virus muuntautuu. Jos virus pääsee helposti leviämään ihmisestä toiseen, on suurempi todennäköisyys, että se muuntautuu entistä helpommin tarttuvaksi ja aggressiivisemmaksi. Jos ihmisestä toiseen leviäminen on vaikeampaa (harvemmin asuttu populaatio ja/tai leviämistä estäviä toimenpiteitä), virus lähtee todennäköisemmin muuntumaan harmittomampaan suuntaan.
Tämä voisi osaltaan selittää sitä, miksi vuoden 2009 sikainfluenssan kuolleisuus oli aluksi korkea mutta laski sitten jopa alemmas kuin kausi-influenssoissa yleensä. Samoin sitä, miksi Italiassa tietyillä tiheillä alueilla kuolleisuus on ollut hurjaa (Bergamon kaupungin kaikista asukkaista peräti 4 % on kuollut, kaikkia ei ole tilastoitu koronaviruskuolemiksi) mutta toisaalta Islannissa kuolleisuus on alle prosentti kaikista positiiviseksi testatuista, vaikka siellä oireettomiakin on testattu.
Eli nyt ei todellakaan kannata alkaa tartuttaa ihmisiä laumasuojan toivossa vaan edelleen hidastaa viruksen kulkua.
Totta. Syksyn aalto saattaa pysyä hallinnassa jos nytkin ollaan varovaisia.
Toivon todella että saisin vasta-ainetestin. Sairastin pitkän koronan ja toivon että sain siitä suojaa. Parannuttuani yli kuukausi sitten olen vieläkin äärettömän varovainen.
Viimeisimmät arviot immuniteettin kestosta ovat luokkaa 2kk - 2 vuotta. Koska tieto immuniteetistä on näinkin epämääräinen, et välttämättä hyödy tiedosta löytyykö sinulta vasta-aineita vai ei.
Kun me pyydetään vain kainosti näitä suojamaskeja edes niitä tarvitseville ja riskiryhmille, ikäihmisille niin Marinilta palaa käämi.
Jättää asian nyt kylmän viileästi tähän. Ja piste. Tästä ei enempää kysytä ja keskustella. Jos joku kysyy, on valehtelija. Piste.
https://twitter.com/JuhoML/status/1261605265851518977
"
En väitä
@MarinSanna
olevan autoritäärinen johtaja tai populisti. Jos niin kuitenkin olisi, hänen viimeaikaiset lausuntonsa olisivat hyvä esimerkki siitä, miten autoritääriset johtajat ja populistit toimivat. Kuin suoraan Kaczyńskin ja Orbánin pelikirjasta."
Tämä on niin totta! Ja tästä olen ollut huolissani. Onneksi paljasti nahkansa nyt! Aina, kun kehtaa kritisoida tuota yksinvaltiasta saa täystyrmäyksen. Maringradinstalinilla meni nyt kuppi nurin ja kaikki näkevät mikä korppikotkanen hän on!
Oooh miksi olen löytänyt tieni twitteriin vasta nyt! Koronapolitiikka olisi parasta mahdollista viihdettä, jollei pelissä olisi henki ja terveys.
Olen todella loukkaantunut. Orpo on KANSANedustaja. Me kansalaiset (ainakin minä) olemme lähestyneet edustajia ja pyytäneet heitä kysymään näitä asioita eduskunnassa. Marin sen sijaan ei halua vastata meille. Eihän meille alamaisille kuulu muu kuin verojen maksu ja kupolin kiillotus.
Minä poistin Twitterin kokonaan, tuli paha mieli. Inhottaa katsoa, kun esimerkiksi Pekonen ja Andersson hyökkäävät äänestäjiä vastaan. Ei saisi yhtään olla eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://twitter.com/PetteriOrpo/status/1261591983585443841 popparit syliin, nyt on sota :D
Ensimmäisenä huomasin tuosta sananvaihdosta, että Orpo teitittelee, Marin sinuttelee. Jotenkin sinuttelu särähtää "korvaan" poliitikkojen kesken, vaikka tuskin on ensimmäinen joka sitä tekee.
Mutta ihan sama kuinka paljon sinuttelevat, kunhan keskittyisivät kriisin hoitoon...
Marin on muiden yläpuolella vähintään 5 metriä, hän sinuttelee, mutta häntä pitää teititellä. Kriisinhoito on mahdotonta, koska Marin ei ota neuvoja tai apuja keneltäkään. Jos niitä tarjotaan, hän käytännössä kilahtaa. Näin kävi tutkijoiden kohdalla. Nyt kun Kokoomus haluaa selkeyttä linjaan, Marin hyökkää päälle. Kokoomus ehdotti maskeja, nyt niitä ei tule. Jos joku ehdottaa jotain, se ei tule tapahtumaan, ellei asiaa saada mediassa näyttämään ylipäällikkö Marinin idealta. Olen ollut hiljaa, koska kiltti oppositio, mutta alkaa tämä ärsyttää. Meidän oppositiossa ollessa työ on stanan raskasta tällä hetkellä.
Milloin Marin on vaatinut, että häntä pitää teititellä? Ehkä hän sinuttelee ihmisiä merkiksi siitä, että häntäkin saa sinutella.
https://twitter.com/Sukkola/status/1261227034711339008
Sukkolalla hyvä video tässä! SUosittelen :)
Nyt jos olisi maalituslaki voimassa, olisi Marin itse syytetyn penkillä :) Näin sitä pitää!
Vierailija kirjoitti:
Marin on oma Trumpimme <3 Hyökkää opposition kimppuun Twitterissä. How classy! Tästä vinkkiä kansainväliseen mediaan SOs :D
Älä vedä Presidentti Trumpia tähän ettäs kehtaat. Et tiedä mitään Usan demokraattien vehkeilyistä. Trumpin hallintoa kohtaan. Tulossa ja paljastuksia muustakin demokraatyien mädästä,korruptiosta vaikka vasemmisto media kuinka yrittää salata tai vääristellä Obamagate asiat. Omaban toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://twitter.com/PetteriOrpo/status/1261591983585443841 popparit syliin, nyt on sota :D
Ensimmäisenä huomasin tuosta sananvaihdosta, että Orpo teitittelee, Marin sinuttelee. Jotenkin sinuttelu särähtää "korvaan" poliitikkojen kesken, vaikka tuskin on ensimmäinen joka sitä tekee.
Mutta ihan sama kuinka paljon sinuttelevat, kunhan keskittyisivät kriisin hoitoon...
Marin on muiden yläpuolella vähintään 5 metriä, hän sinuttelee, mutta häntä pitää teititellä. Kriisinhoito on mahdotonta, koska Marin ei ota neuvoja tai apuja keneltäkään. Jos niitä tarjotaan, hän käytännössä kilahtaa. Näin kävi tutkijoiden kohdalla. Nyt kun Kokoomus haluaa selkeyttä linjaan, Marin hyökkää päälle. Kokoomus ehdotti maskeja, nyt niitä ei tule. Jos joku ehdottaa jotain, se ei tule tapahtumaan, ellei asiaa saada mediassa näyttämään ylipäällikkö Marinin idealta. Olen ollut hiljaa, koska kiltti oppositio, mutta alkaa tämä ärsyttää. Meidän oppositiossa ollessa työ on stanan raskasta tällä hetkellä.
Milloin Marin on vaatinut, että häntä pitää teititellä? Ehkä hän sinuttelee ihmisiä merkiksi siitä, että häntäkin saa sinutella.
Peruskunnioitusta teititellä korkeassa asemassa olevaa. Ei silti, että aina muistaa, mutta jos nyt useimmiten kuitenkin...
Minä, riskiryhmä, työläisäiti, pyydän teitä politikot, toimikaa sulassa sovussa ja laittakaa maskit metroihin ja busseihin Helsinkiin.
Niin, että pääsen töihin.
Niin, että uskallan liikkua.
Minulla ei ole autoa.
Tarvitsen bussia ja metroa ja ratikkaa.
Eu kansalaisena, minulla on oikeus päästä turvalliseen joukkoliikenteeseen. Eu tietää, ei se muuten suosittelisi maskeja julkisiin liikennevälineisiin.
Kiitos viisaudestanne etukäteen.
Ei pitäisi joutua Suomessa pelkäämään henkensä puolesta bussissa, junassa tai ratikassa. Ilmasta virus tarttuu.
T. Duunari Mamma, riskiryhmäläinen, hki
Vierailija kirjoitti:
Nyt jos olisi maalituslaki voimassa, olisi Marin itse syytetyn penkillä :) Näin sitä pitää!
Kun koko kansa joudutaan vankilaan, jos sellainen tulee. Estää normi puhumisen ihan täysin. Tietysti erikseen kiusaamiset yms kunnianloukkaukset.
Mutta nykyään ei kohta saa puhua mistään. Olen nainen, enkä kohta saa sanoa olevani nainen, vaikka ihan mielläni olen nainen ja minua puolestaan loukkaa, jos en saa sanoa olevani nainen, mutta vieruskaveri saattaa loukkaantua , jos kerron olevani nainen, se loukkaa häntä. Oudoksi on mennyt . Aika hurjaksi menee.
"Jos kysytään paljonko kello on? Ja vastaus on, että manuaalivaihteisto. Voi kyllä sanoa, että kysymykseen on vastattu. Mutta ei juuri tuohon kysymykseen." https://twitter.com/jyrays73/status/1261599821556789249
Todella osuva vertaus! :)