Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuitenkin on sanottava, että meillä täällä Suomessa on kaikki suhteellisesti ottaen oikeinkin hyvin.
Tuo AStudion raportti Afrikasta..... pani minut kyllä miettimään, kannattaako ainakaan minun valittaa enää mistään.Täällä on väljää, on loistava hygienia, pääsee hoitoon ja vaikka tosiaankin joutuu koronaeristykseen, niin ei kotona kuole nälkään.
Nämä ihmiset Afrikassa joutuvat valitsemaan ebolan, koronan ja nälän välillä, minkä näistä ottavat mieluiten. Koronan ottavat mieluummin kuin nälän.
Minä henkilökohtaisesti en enää kommentoi tänne yhtä ainoaa kertaa mitään negatiivista mistään hallituksen tai ministerien toimista. He tekevät parhaansa tässä vaikeassa tilanteessa.
Missä he.... vaikeassa tilanteessa. Suomessa on ainoastaan yksi epidemia alue, Helsinki. Yhteiskunta auki ja vauhdilla. Kiitos. Husin alueella 138 potilasta ja muissa sairaanhoito piireissä vain muutamia corona potilaita. Lopettakaa tämä panikointi.
Ei siitä nyt ole niin montaa viikkoa, kun Huusin alueellakin oli vain muutamia potilaita. Äkkiä se lähtee nousemaan, kun sopiva joukkoaltistuminen mahdollistuu. Itä-Suomessahan oli jo yksi tällainen ravintolaillasta lähtenyt ryväs aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.miten puhutaan ikään kuin kaikki olisi hyvin, jos tehohoito paikat vaan riittävät. Totta kai se on täysi katastrofi, jos ne eivät riitä, mutta silti todella iso osa teholle joutuvista päätyy ruumispussiin, joten ei todellakaan ole ok, että teholle menijöitä on tasaisena virtana.
THL ja HUSn Järvinen ovat alusta saakka puhuneet siitä, että pyrkimys on saada tehohoitopaikat riittämään. Heille aonoa mittari. Vaikka ei Kiurukaan muuta mittaria antanut, sanoi vain, että käytetään erilaisia mittareita. Niin mitä ne ovat?
Vierailija kirjoitti:
Onko hysteerikoilla vielä paskapaperia ja makaronia, vai onko joutunut tekemään nettitilauksen ja vastaanottamaan tilauksen rätti naamalla, käsineet kädessä ja peloissaan. Voimia!
Pro-hysteerikot on tehneet jo kestotilauksen sontapaperille, kotiinkuljetuksella. Samalla tulee säilykepurkit ja naamarit, kun halvalla saa.
Suomessa on oikeus ja vapaus ilmaista mielipiteensä, pitäkää siitä kiinni. Demokratiaan kuuluu oleellisena osana hallituksen, puolueiden ja politiikkojen arvostelemisen vapaus, jos tästä oikeudesta luovutaan, silloin olemme jo matkalla diktatuuriin.
Jos joku yrittää täällä tai lehdissä rajoittaa meidän oikeutta vapaaseen mielipiteen ilmaisemiseen, hän on yksi niistä, jotka tahtovat pystyttää jonkinlaisen diktatuurisen järjestelmän tavalla tai toisella.
Koronavirus epidemia ei tee hallitusta tai yhtäkään ministeriä erehtymättömäksi ja vastuuta vailla olevaksi, yhä edelleen kansalaisten ja muiden ryhmien, on valvottava heidän toimenpiteitään ja ilmaistava vapaasti mielipiteensä siitä kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko hysteerikoilla vielä paskapaperia ja makaronia, vai onko joutunut tekemään nettitilauksen ja vastaanottamaan tilauksen rätti naamalla, käsineet kädessä ja peloissaan. Voimia!
Käänteispsykologiaa, yksi pelon käsittelemisen keino on kieltäminen.
Perustuslaista johtuen ei ehkä saa kirjaimellisesti estää kansalaista tulemasta tai lähtemästä maasta, mutta en usko, että laki vaatisi pitämään kaikkialla rajanylityspaikkoja avoinna.
Varmaan tietyn ylityspaikan voisi sulkea tilapäisesti jopa työsuojelullisella perusteella. Ja mikä määrää, että siellä sellainen ylipäätään on. Eiväthän kansalaiset ole muutenkaan niiden sijainnin perusteella tasa-arvoisia eri puolilla maata.
Torniolaiset kiertäköön vaikka Turun kautta, jos on nuuskanhimo kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pro-hysteerikot on tehneet jo kestotilauksen sontapaperille, kotiinkuljetuksella. Samalla tulee säilykepurkit ja naamarit, kun halvalla saa.
Ja sinä annat sen kaiken tapahtua, koska se ei ole sinulta pois. Voit nauraa sille ja pilkata heitä, jos se tuo sulle huvia elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai noi tänne tulijat nyt tietävät ohjeistuksen Suomessa. Pitää pestä käsiä. Ja yskiä hihaan.
Niin helppoa kuin heinänteko.
Muissa maissa mitataan tulijoilta kuume ja suoraan karanteeniin oli kuumetta tai ei. Kuumeisen kai käännytetään rajalta..?
Joidenkin mielestä kuumeen mittaaminen ulkomailla nähdyillä lentokentillä on ollut vain näytösluonteinen spektaakkeli, joka ei kerro että ihmisellä on korona:).
No ei se kuumemittaus estä tartuntoja koska koronassa on kusetettu alusta asti lähes kaikki.
Korona on geenimuokattu sars jossa hiv pätkää eli stealth virus joka itää oireetta keskimäärin 1-14 päivää voi olla 1-30 päivää ja 10% kuolee oireista hautaan 14 päivään. Ja sitten 10% tarvitsee sairaalahoitoa ja ne "parantuneet" saa sitten keuhkovauriota elinvauriota hedelmättömyyttä ja varmaan neurologisia oireita jatkossa.
Ilman lääkkeitä siis.Että aika hyvä virus maailmanvalloitukseen ja sopivasti Usan vaalien aikaan olympiavuonna.
Mutta sattumaahan se oli että hyppäsi lepakoista pangoliinin kautta ihmisiin siten että tarttuu ihmisestä toiseen. Ja vaikka "uskotaan" lähteneen lepakkotorilta niin auki ne lepakkotoritkin on jo:)Mitä se stealth tarkoittaa?
Kirjoittajan foliolla vuorattua puutteellista aivokapasiteettia.
Mites toi Saksan tiedustelu spiegel lehdessä sunnuntaina?
Usan tiedustelu myös sitä ennen jo. Väitätkö että heillä on foliota päässä?Stealth virukseen tulee niin K V G
Keiner der Geheimdienste wollte die These bestätigen, die neben US-Präsident Donald Trump vor allem US-Außenminister Mike Pompeo verbreitet.
Eli mikään noista muista tiedustelupalveluista ei lähtenyt vahvistamaan tuota USAn virkaveljiltään tiedoksi saamaansa Trumpin ja Pompeon teoriaa, sanoo nimen omaan Spiegel.
Ei vaan spiegel julkaisi artikkelin jossa saksan bnd tuli samaan tulokseen kuin T ja P. Eli että selvästi peittelyä ihmisestä ihmiseen viruksen osalta ja outoa radiohiljaisuutta labran alueella ennen "epidemiaa".
Se että muut empii vielä ei tarkoita että ne on mitään mieltä vielä vaan että ne piti (ilmeisesti ajan peluun vuoksi) todennäköisimpänä "luonnollista" lepakkosoppapangoliini tarinaa. Tämähäm alkaa muistuttaa jo malesian kadonneen koneen farssia.
Daily mailista löytyy englanniksi myös. Kuinka mm.lepakkonainen varoitti "epidemiasta" jo viime vuonna. Virus on jossain muodossa ilmeisesti ollut olemassa jo labrassa 2017.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuitenkin on sanottava, että meillä täällä Suomessa on kaikki suhteellisesti ottaen oikeinkin hyvin.
Tuo AStudion raportti Afrikasta..... pani minut kyllä miettimään, kannattaako ainakaan minun valittaa enää mistään.Täällä on väljää, on loistava hygienia, pääsee hoitoon ja vaikka tosiaankin joutuu koronaeristykseen, niin ei kotona kuole nälkään.
Nämä ihmiset Afrikassa joutuvat valitsemaan ebolan, koronan ja nälän välillä, minkä näistä ottavat mieluiten. Koronan ottavat mieluummin kuin nälän.
Minä henkilökohtaisesti en enää kommentoi tänne yhtä ainoaa kertaa mitään negatiivista mistään hallituksen tai ministerien toimista. He tekevät parhaansa tässä vaikeassa tilanteessa.
Ei, kun kerro sitten kun jaksat mikä se ero on. Tekee ihan hyvää sanoa se ääneen.
Aikamoisen tekopyhä kirjoitus, aiemminko olet kirjoittanut mitään negatiivista hallituksesta? Ja nyt kaikki, jotka uskaltavat vielä kirjoittaa kriittisesti hallituksen toimista, ovat huonoja ihmisiä tämän sinun viestisi perusteella. Että vaikka hengityskoneeseen joudut, niin et enää välitä. En osta tota kirjoitustasi.
Täällä on taas joku vauhdissa. Älä ap välitä, siellä meidän saarella ei sitten ole nettiä. Saadaan olla rauhassa ja juoda lämmintä laamanmaitoa.
Mä kans ajattelin, että lopetan politikoinnin tähän. En ole tyytyväinen, en todellakaan, mutta asiat voisivat olla huonomminkin. Ja hallituksen huojuttaminen tässä tilanteessa ei ole viisasta, siitä vasta sekasorto syntyisi koronankin suhteen.
Ja vielä haluaisin lisätä, että mun mielestä kritisointi on kuitenkin eri asia, kuin politikointi. On liian myöhä, että jaksaisin sitä ajatusta avata enemmän, nyt sänkyyn.
Kolme yötä kouluun on, laskin aivan itse...
Täällä on taas joku vauhdissa. Älä ap välitä, siellä meidän saarella ei sitten ole nettiä. Saadaan olla rauhassa ja juoda lämmintä laamanmaitoa.
Mä kans ajattelin, että lopetan politikoinnin tähän. En ole tyytyväinen, en todellakaan, mutta asiat voisivat olla huonomminkin. Ja hallituksen huojuttaminen tässä tilanteessa ei ole viisasta, siitä vasta sekasorto syntyisi koronankin suhteen. [/quote]
Ja vielä haluaisin lisätä, että mun mielestä kritisointi on kuitenkin eri asia, kuin politikointi. On liian myöhä, että jaksaisin sitä ajatusta avata enemmän, nyt sänkyyn. [/quote][/quote]
Kerro heti kun jaksat mikä se ero on. Tekee ihan hyvää sanoa se ääneen!
"Seili on saari Nauvossa, Paraisten kaupungissa. Se sijaitsee Saaristomerellä, Airiston eteläosassa, noin 30 kilometriä Turusta etelään. Saaren suurin pituus on noin 2,5 kilometriä ja suurin leveys noin 1,5 kilometriä. Seili pinta-ala on noin 1,6 km²."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/10/08/seilin-saarelle-matkattiin-ark…
Seilin saari
"Ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää"
Turun saaristossa sijaitseva idyllinen ja vehreä Seilin saari kätkee sisäänsä hautausmaan ja monta karua kohtaloa. Saarelle perustettiin 1600-luvulla sairaala spitaalisille. Tosin lääkäreitä tai hoitoa ei ollut, perillä odotti vain eristys ja sopivaa maata hautuumaaksi. Myöhemmin Seilissä toimi naisille tarkoitettu mielisairaala. Terveen ja hullun raja oli häilyvä ja riippui usein yhteiskuntaluokasta.
https://www.visitnaantali.com/fi/seili-karkotettujen-sielujen-saari
Seilin saari saariston ryhmämatkakohteena on vertaansa vailla
Ryhmämatkan aikana tutustutaan opastetusti Seilin saareen sekä Seilin kirkkoon ja nautitaan lounas vanhassa parantolarakennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkäs YLEn kytkökset päätääjiin, onko "vapaa" media? Vai hyppääkö käskettäessä?
Suuri osa päällikkötasosta päättäjien kavereita, kuin myös hesarin toimittajat. Tiedän, koska itse kuuluin ennen näihin piireihin. Todella moni toimittaja kuuluu myös silakoihin, kuten tämä skottitoimittaja. Maalittaa silakkatovereiden kanssa viattomia. Ihanan hyväntahtoista.
Itsellä fiilarit sellaiset, että luovutan täysin ja alan tässä tehdä kuolinsiivousta. Pahempaan mennään ja suomalaisia syyllistetään. Ohisalokin heitti vastuun meille. Mistä heille maksetaan, jos eivät voi tehdä päätöksiä eivätkä kantaa vastuuta? Luulin, että vastuu on osa työtään.
Silakoille, haistakaa veeiiteeteeuu. En jaksa enää teitä.
Vastuu meillä- suojaudutaan, suojataan muut ja pidetään yllä suojautumisen ilo sanomaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai noi tänne tulijat nyt tietävät ohjeistuksen Suomessa. Pitää pestä käsiä. Ja yskiä hihaan.
Niin helppoa kuin heinänteko.
Muissa maissa mitataan tulijoilta kuume ja suoraan karanteeniin oli kuumetta tai ei. Kuumeisen kai käännytetään rajalta..?
Joidenkin mielestä kuumeen mittaaminen ulkomailla nähdyillä lentokentillä on ollut vain näytösluonteinen spektaakkeli, joka ei kerro että ihmisellä on korona:).
No ei se kuumemittaus estä tartuntoja koska koronassa on kusetettu alusta asti lähes kaikki.
Korona on geenimuokattu sars jossa hiv pätkää eli stealth virus joka itää oireetta keskimäärin 1-14 päivää voi olla 1-30 päivää ja 10% kuolee oireista hautaan 14 päivään. Ja sitten 10% tarvitsee sairaalahoitoa ja ne "parantuneet" saa sitten keuhkovauriota elinvauriota hedelmättömyyttä ja varmaan neurologisia oireita jatkossa.
Ilman lääkkeitä siis.Että aika hyvä virus maailmanvalloitukseen ja sopivasti Usan vaalien aikaan olympiavuonna.
Mutta sattumaahan se oli että hyppäsi lepakoista pangoliinin kautta ihmisiin siten että tarttuu ihmisestä toiseen. Ja vaikka "uskotaan" lähteneen lepakkotorilta niin auki ne lepakkotoritkin on jo:)Mitä se stealth tarkoittaa?
Kirjoittajan foliolla vuorattua puutteellista aivokapasiteettia.
Mites toi Saksan tiedustelu spiegel lehdessä sunnuntaina?
Usan tiedustelu myös sitä ennen jo. Väitätkö että heillä on foliota päässä?Stealth virukseen tulee niin K V G
Keiner der Geheimdienste wollte die These bestätigen, die neben US-Präsident Donald Trump vor allem US-Außenminister Mike Pompeo verbreitet.
Eli mikään noista muista tiedustelupalveluista ei lähtenyt vahvistamaan tuota USAn virkaveljiltään tiedoksi saamaansa Trumpin ja Pompeon teoriaa, sanoo nimen omaan Spiegel.Ei vaan spiegel julkaisi artikkelin jossa saksan bnd tuli samaan tulokseen kuin T ja P. Eli että selvästi peittelyä ihmisestä ihmiseen viruksen osalta ja outoa radiohiljaisuutta labran alueella ennen "epidemiaa".
Se että muut empii vielä ei tarkoita että ne on mitään mieltä vielä vaan että ne piti (ilmeisesti ajan peluun vuoksi) todennäköisimpänä "luonnollista" lepakkosoppapangoliini tarinaa. Tämähäm alkaa muistuttaa jo malesian kadonneen koneen farssia.
Daily mailista löytyy englanniksi myös. Kuinka mm.lepakkonainen varoitti "epidemiasta" jo viime vuonna. Virus on jossain muodossa ilmeisesti ollut olemassa jo labrassa 2017.
En löydä spiegelin sivuilta tuollaista artikkelia.
Muualta olen kyllä lukenut spekulaatioita, että virus voisi olla karannut labrasta vahingossa, mutta uskottavat lähteet puhuvat silloinkin luonnosta talteen otetusta kannasta, ei ihmisen tekemästä. Saati että kyseessä olisi joku Trumpia vastaan kohdistettu juoni. Näytä minulle Spiegel-linkki jos olet eri mieltä.
91. PSALMI. Korkeimman suojelus.
911. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. —
9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". —
Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. —
14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
Vierailija kirjoitti:
Aloin penkoa twitteriä. https://mobile.twitter.com/annakontula/status/1258027269156732928
Siis Anna Kontula sanoo näin. Käyttää argumenttina kouluun paluuseen sitä, että ei myyjätkään voi valita.Ei hemmetti mä kirjoitan sille nyt. Äänestin Kontulaa ja viimeksi tänään sanoin, että ei mulla ole enää ketään eikä mitään, mitä äänestää.
Älkää valittako vallitsevasta tilanteesta jos kerran annatte kalliin ainokaisen äänenne kaiken maailman kontuloille ja ties mille marinoille. Saitte mitä tilasitte, olkaa siis hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edeltävät sukupolvet ja edeltävät hallitukset vuosikymmenien takaa ovat huolehtineet, että meillä on erilaiset olosuhteet kuin useimmissa Afrikan maissa. Nykyhallitus ei ole vastuussa muusta kuin koronan Suomeen tuomisessa.
Moni nykyministereistä on istunut edellisissä hallituksissa myös.
Monissa muissa maissa on ollut tiukemmat rajoitukset ja atuti meitä ennne. Avaavat nyt. Me avataan heidän kanssa samaan aikaan. Eikö näillä soi hälytyskellot? Että pitäs aukasta, mutta pikkasen myöhemmin?
Voihan kouluun mennä ne lapset, jolla on joku pakollinen juttu, numeron korotusta tarvitsevat antamana tarvittavan näytön, ongelma lapset sillä samalla verukkeella, että juu, numeroita tulin nostamaan, ei minua äiti hakkaa. Vaihtoehtoja on!
Suomen kannattaa seurata muiden maiden kokemuksia, kun ne vähitellen purkavat rajoituksia ja oppia niiden virheistä. Voidaan hyvin katsoa pari viikkoa, sillä muut maat ovat myös aloittaneet rajoitukset aiemmin. Mikä kiire?
No, ne haluaa rauhassa avata koulut ilman soraääniä ja sentähden Afrikka juttu oli. Että me vaan alistutaan tapahtumiin ja pidetään suu kiinni. Ei saa olla erimieltä lasten kouluun laitosta. Eivät kommentoineet viime viikolla 50 asinatuntijan vetoomusta, koska eivät olleet siihen valmiit. Nyt tilannetta pohjustetaan ja erilailla ajattelevat leimataan pullamössö valittajiksi, vaikka oikeasti on kyse siitä, että täällä tapahtuu kohta ne lähihistorian kamalat asiat, ellei suojat itseämme ja toisiamme.