Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Ruotsissa lähti kuolleiden määrä taas nousuun. Ruotsissa on nyt väestöön suhteutettuna kuolleita 9. eniten maailmassa. Ohitti juuri Alankomaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä Vestman se komea italialainen mies, josta täällä puhuttiin aiemmin? Mulle on jäänyt jotain todella oleellista viime päivistä käsiin.
Kyllä, hän on pykäläsankari!
Onkohan se sinkku? Mun elämä kaipais todella komeaa italialaista viittasankaria, joka taistelee kanssani koronaa vastaan.
Eikös hän ole E-R Korholan tyttären, entisen Husky Rescue -solistin mies?
:D. Mä olen sen pykäläsankari-nimen takana enkä totta vie silloin tajunnut, minkä suosion hän saa. Etsin siis sitä italialaisen näköistä tyyppiä, joka kysyi hallitukselta kyselytunnilla, onko laumasuojatoiminta laillista, kun tartuntatautilain nojalla tartuntatauti on yksiselitteisesti torjuttava. Tosi hieno puheenvuoro oli häneltä. Mutta joo, sitten hän on saanut lisämääreitä komea italialainen. Mikä tietty vaan piristää. Mutta oikealla asialla hän on. Twitteristäkin näkyy.
Ruotsissa on pakko ryhtyä tukahduttamiseen jossain vaiheessa. Ei ihmiset voi sivusta katsella, kun koronaan kuolee n. 100 ihmistä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sallitaanko perjantain kunniaksi pientä kevennystä?
Olen tässä päivän ollut menossa, mutta olen miettinyt sitä Seilin saarta, mistä aamulla oli puhetta, josko meidät koronahysteerikot voisi sulkea sinne. Aloin miettimään, että mitä hyödyllistä pystyisin tuomaan pikkuiseen yhteisöömme ja sain aikaiseksi seuraavan listan:
- Olen sekä metsästäjä- että maanviljelijäperheestä joten siltä saralta voisi löytyä osaamista. En ole itse metsästänyt, mutta saattaisin keksiä jotain ja saada viljan kasvamaan. Osaan myös lypsää lehmän, jos jollain sattuu olemaan se mukana. Olen myös katsonut kaksikymmentä kautta Selviytyjiä, täytyyhän senkin pätevöittää johonkin.
- Leikkisällä tuulella ollessani voisin nostattaa mielialaanne kertomalla sattumuksia pitkän elämän varrelta. Osa niistä saattaa olla jopa tottakin. Toisenlaisella tuulella voisin pitää palopuheita, jotka sytyttävät liekin sisimpäänne.
- Olen kiinnostunut sekä miehistä, että naisista. Kun illat pitenevät, potut on istutettu ja aika käy pitkäksi, siitä voi olla paljon iloa.
- Miinuksena olen laiska, oikukas ja joskus itsekeskeinen.
Mitä sinä toisit? Onko sinulla siemenperunoita? Tai lehmää?
Tuo olis mulle vähän vaikea, sillä MS-tauti vie voimia, enkä oikein jaksanut mitään fyysisiä juttuja.
Mutta pienelle porukalle voisin valmistaa vaikka ihania saippuoita 😃
Hyvänen aika, sehän kuulostaa ihanalta! Olet siis meidän hygieniajaostomme johtaja.
Juuri noin, tehdään hänestä hygieniajaoston johtaja, ottakaamme vapaasti ideoita aikaisemmasta kirjoituksestani: "Maskitutkimuksen vaikeus" , jossa käsittelin maskikomiteoita, niin voimme valita jokaisen meistä jonkin tarpeellisen komitean jaoston johtajaksi tai jäseneksi. Voisimmeko hakea jollakin perusteella veikkauksen tai valtion avustuksia loppumattomiin byrokraatisiin kuluihin, vai ratkaisemmeko tuon pienen pulman myymällä laaman maitoa ? Ehdotuksia ?
Voisikohan siitä laaman maidosta jalostaa kosteusvoidetta? Onko hygieniajaostomme johtajalla ideoita? Tai voiko sitä käyttää saippuan valmistukseen? Minullahan on tässä taustalla ajatus Laamasuoja TM nimikkeellä myytävä tuote. Voidaan lähettää THL:äänkin pari putelia ihan hyväntekeväisyyden nimissä.
Voisihan sitä maitoa vaikka testata saippuaan, voisi olla ihan toimivakin. Yllättävän monia juttuja voi käyttää saippuoihin.
Hunajakin olisi oikein ihanaa.
Mehiläisfarmin hoitajalle olisi siis tarvetta 🐝
T. Hygieniajaoston johtaja
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006501665.html
Edesauttaiskohan maskisuosittelua ajatus "mitä ne muut meistä ajattelee"?
On se jos amerikasta katsottunakin me näytetään hölmöläisiltä 😁😷
Ruotsissa raportoitu 135 uutta kuollutta. Reilusti yli 3000 naapurimaassa kuollut. Kovaa tahti leviää epidemia Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen lapsiin ja koronaan liittyen huolestuttavaa:
Lapsiin ja koronaan liittyvä uusi juttu ilmennyt:
Synti tappaa enemmän kuin korona. Huutakaa Pelastajaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä päivän ollut menossa, mutta olen miettinyt sitä Seilin saarta, mistä aamulla oli puhetta, josko meidät koronahysteerikot voisi sulkea sinne. Aloin miettimään, että mitä hyödyllistä pystyisin tuomaan pikkuiseen yhteisöömme ja sain aikaiseksi seuraavan listan:
- Olen sekä metsästäjä- että maanviljelijäperheestä joten siltä saralta voisi löytyä osaamista. En ole itse metsästänyt, mutta saattaisin keksiä jotain ja saada viljan kasvamaan. Osaan myös lypsää lehmän, jos jollain sattuu olemaan se mukana. Olen myös katsonut kaksikymmentä kautta Selviytyjiä, täytyyhän senkin pätevöittää johonkin.
- Leikkisällä tuulella ollessani voisin nostattaa mielialaanne kertomalla sattumuksia pitkän elämän varrelta. Osa niistä saattaa olla jopa tottakin. Toisenlaisella tuulella voisin pitää palopuheita, jotka sytyttävät liekin sisimpäänne.
- Olen kiinnostunut sekä miehistä, että naisista. Kun illat pitenevät, potut on istutettu ja aika käy pitkäksi, siitä voi olla paljon iloa.
Tuo olis mulle vähän vaikea, sillä MS-tauti vie voimia, enkä oikein jaksanut mitään fyysisiä juttuja.
Hyvänen aika, sehän kuulostaa ihanalta! Olet siis meidän hygieniajaostomme johtaja.
Minä toisin tulitikut. Kokkasin kaikille sapuskat. Olisin siis ravintoloitsija, yrittäjä. Ja työministeri tietenkin.
Kappas, tuosta asiasta on tullut kinastelua.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006501031.html
STM:n koronajohtaja: Epidemiaa ei voi tukahduttaa, koska silloin rajoitustoimien edellytykset poistuisivat – Marin: ”Ei edusta hallituksen linjaa”
Sosiaali- ja terveysministeriön mukaan koronavirustaudin tukahduttaminen tarkoittaisi myös sitä, ettei sen paluuta pystyttäisi hillitsemään.
https://twitter.com/search?q=STM%3An%20Pohjolan%20lausunto%20&src=typed…
Sanna Marin
@MarinSanna
·
2t
STM:n Pohjolan lausunto ei edusta hallituksen linjaa tai ajattelua. Hallituksen tavoitteena on estää viruksen leviämistä yhteiskunnassa ja siksi rajoitustoimia on tehty ja on edelleen voimassa. Vahvistamme testaa, jäljitä, eristä ja hoida -toimintamallia, jotta virus ei leviäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toisin tulitikut. Kokkasin kaikille sapuskat. Olisin siis ravintoloitsija, yrittäjä. Ja työministeri tietenkin.
Kaikista mahdollisista vaihtoehdoista taitaisin itselleni valita Lypsäjän nimikkeen. Muistakaa iso alkukirjain, kun puhuttelette minua.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on pakko ryhtyä tukahduttamiseen jossain vaiheessa. Ei ihmiset voi sivusta katsella, kun koronaan kuolee n. 100 ihmistä päivässä.
Ohjeistus ruotsissa on, että koronasairaille vanhuksille hoivakodeissa ei anneta lisähappea, pumpataan vaan täyteen morfiinia.
Nyt olisi viimeistään THL:n Sörsselsönin syytä erota, ilman kultaista käden puristusta
https://yle.fi/uutiset/3-11342272
Lauma suoja vaikka väkisin vai mitä Mikkis?
Olen huomannut Miksi jotkut teksti ja linkit saa alapeukkuja täällä? Syitä..Jotkut tietämättömät eivät ymmärrä että se voi johtaa heitä saamaan enemmän hyödyllistå tietoa esim. koronasta,rokotuksista ettei meille kerrotut tarinat mediassa ole aina totta tai toisenlainen mielipide,näkemys,tieto halutaan aina torjua. Tai sitten jotkut vallitsevan mielipiteen omaksuneet,pikku tarkkailijat haluavat siivota totuuden eri sivustoilta ja nimittävät esim. jotain asiaa salaliitoiksi. Tiedon lähteille pääsee jokainen netissä seuraamalla some sivustoja,linkkejä. Kirjoittamalla vaikkapa hakukoneeseen sanoja joihin on liitetty jotain salaperäistä aina. Jotkut videot esim. voivat olla joillekin herkille liikaa.
Koska tämä on vauva sivusto olettaisin ja toivoisin että olisitte tietoisia siitä pahasta törystä symboleja mitä lapsille syötetään lasten elokuvissa,tavaroissa ja mediassa. FBI on julkaissut tietoja pedojen merkeistä,salakielesta,koodeista joita voi lukea hyvin tunnettujen Usa julkkisten sometileitä. Koronan lisäksi On ollut menossa koko ajan ihmiskaupan paljastamiseksi...
Tää ketju on niin ihana :')
(kamalasta aiheesta huolimatta)
Ootte huippuja!
Suomessa on täysin ylireagoitu, kaikki paikat olisi voinut olla auki normaalisti.
Nyt siis epäillyn altistuneen testi oli negatiivinen ja hänen kanssaan samassa rakennuksessa etäyhteyden välityksellä olleiden epäiltyjen altistuneiden epäilyt osoittautuivat turhiksi. Ja näiden epäiltyjen altistuneiden työkaverit eli valtioneuvoston jäsenet eivät ole ehkä enäö karanteenissa. Se on hyvä. Ongelma tässä on se, että koko porukka missasi eilisen eduskunnan kyselytunnin, jossa heidän piti ottaa kantaa vaihtoehtoiseen strategiaan. Seuraava kyselytunti on ensi viikon torstaina, jolloin koulut jo avataan.
Voisiko tälle ongelmalle tehdä jotain? Voisiko oppositio esittää, että kyselutunti on maanantaina, kun se poikkeuksellisesti peruttiin tämän tapahtumasarjan johdosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/43bb8f98-e023-4b30-9040-f5d1849c…
Ruotsin ja Giesecke varoittavat: Suomi syksyllä taas täysin kiinni, vuoden päästä kuolintilastoissa tasoissa Ruotsin kanssa
Ruotsin valtionepidemiologi Anders Tegnell sanoo talouslehti Financial Timesin haastattelussa, että Suomi tullee kärsimään koronaviruksen toisesta aallosta huomattavasti Ruotsia enemmän.
Tegnell arvioi, että toinen aalto nähdään Pohjoismaissa tulevana syksynä. Hänen mukaansa esimerkiksi tukholmalaisista jopa 40 prosenttia tulee olemaan koronavirukselle immuuneja jo toukokuun loppuun mennessä.
– Syksyllä tulee toinen aalto. Ruotsissa immuniteetti tulee olemaan korkealla tasolla, ja tartuntojen määrä todennäköisesti melko matala, Tegnell ennustaa FT:lle.
Tää korona on pistänyt mun pään ihan sekaisin. Välillä tuntuu, että Ruotsin linja on se oikea, koska he onnistuu aina kaikessa. Nyt kun Suomi taas avataan, niin pelottaa ja tuntuu, että hallitus valmistelee kansanmurhaa. En tiedä yhtään mihin uskoa.
https://thespinoff.co.nz/wp-content/uploads/2020/03/Covid-19-Transmissi…
Hetemäen työryhmän raportissa ehdotettu strategia on herättänyt ihmetystä myös muissakin alan asiantuntijoissa.
Helsingin yliopiston ekologian ja evoluutiobiologian tutkijatohtori Tuomas Aivelo kiinnitti Twitterissä huomiota ristiriitaan siitä, että raportissa strategisena tavoitteena todetaan olevan viruksen hallittu muttei liian voimakas hidastaminen, ja samalla strategian tavoitteena on estää viruksen leviämistä yhteiskunnassa: ”Tämä raportti ei tarjoa mitään mittaristoa sille, että miten rajoitustoimien purkua edistetään tai otetaan takapakkia”, Aivelo katsoo. Aivelon mukaan olisi hyvä, että olisi useampia lukuja, joilla tätä arvioitaisiin.
Infektiolääkäri ja Helsingin yliopiston kliininen opettaja Ville Holmberg peräänkuuluttaa rohkeutta määritellä selkeä tavoite siitä, mihin tartuttavuuslukuun pyritään: ”Tämän Hetemäen raportin ehdottama strategia näyttää olevan laumaimmuniteettiin pyrkiminen. Ollaanko nyt siis luopumassa mm. Saksan tavoittelemasta R-luvusta alle 1? Edelleen täysin epäselvää mihin R-lukuun hallitus pyrkii rajoituksia keventäessään”, Holmberg kirjoittaa Twitterissä.
On ilmeistä, mikä on sylttytehdas Hetemäen raportin takana. Valtiotieteen maisteri, lähihoitaja ja Ruotsin sosiaalidarvinistista mallia ihaileva virologi, joille on annettu valta päättää suomalaisten taloudesta sekä seniorien ja monisairaiden kohtalosta. Lääkärit on työnnetty syrjään? Raportissa otetaan armottomat viidakon lait käyttöön ja suljetaan silmät Uuden-Seelannin mallilta. Suomi on todellisuudessa täysin vertailukelpoinen demokratialtaan, kooltaan ja väestöltään sen kanssa ja maamme on myös käytännössä ”syrjäinen saari”, jonne epidemia tuotiin lentokoneilla, mutta se levisi viranomaisten leväperäisyydestä johtuen! Uudessa-Seelannissa kuolleita kertyi 20 ja epidemia pysäytettiin ammattitaitoisella ja pätevällä toiminnalla.
Nyt ilmoitettiin, että USA:ssa on työttömyysaste noussut 14,7%:iin, suurimmaksi sitten 1930-luvun laman. Pörssikurssit sen sijaan jatkavat nousuaan. Täytyy tunnustaakin, että myin kaikki osakkeeni helmikuussa siinä vaiheessa, kun korona alkoi levitä Italiassa. Vältyin maaliskuun notkahdukselta, mutta nyt kyllä harmittaa katsella vierestä isohkon käteisposition kanssa, kun kurssit ovat jo aika lailla toipuneet. Enää ei viitsi takaisinkaan markkinoille hypätä. Ensimmäinen kerta, kun tulee näin pahasti arvioitua väärin pörssien kehitys tämän reilun 20 vuoden harrasteluni aikana.
Ruotsissa lähti kuolleiden määrä taas nousuun. Ruotsissa on nyt väestöön suhteutettuna kuolleita 9. eniten maailmassa. Ohitti juuri Alankomaat.